Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riikka Purran ajojahti - mihin tämä maa on menossa?

Vierailija
14.07.2023 |

Tämä ketju on tarkoitettu asialliseen keskusteluun ja vertaistukeen maamme suunnasta huolestuneille kansalaisille. Siksi pyydän, että ne jotka haluavat panetella valtiovarainministeriä osoittavat kommenttinsa johonkin muuhun ketjuun - tai mieluimmin tietysti, jättävät kommenttinsa kirjoittamatta.

Olen syvästi huolissani siitä, mihin tämä maa on menossa, kun näen että jo asiallista uskonto- ja kulttuurikritiikkiä aletaan väittää yksilöitä alistavaksi ja halventavaksi. Selvää on, että tämä on tahallista ajojahtia, maalittamista ja provokaatiota tietyiltä poliittisilta tahoilta, mutta en olisi uskonut että tämä propaganda oikeasti uppoaa järkevään kansaan. Mitä tahansa tekstiä on mahdollista lukea kuin piru raamattua, jos nostetaan esille vain kontekstista irrotettuja lauseita. Kuka tahansa, jolla on edes alkeellinen käsitys kirjallisuudesta ymmärtää, että esimerkiksi kielikuvat, sarkasmi ja kärjistäminen on tavallisia tyylikeinoja eri tyyppisissä teksteissä. Siksi alkuperäistekstiin perehtyminen on välttämätöntä kontekstin ymmärtämiseksi.

Yritän kai tässä sanoa, että vastaava ajojahti voidaan näköjään aloittaa ketä tahansa vastaan, koska mikä tahansa ihmisen kirjoitus (toistan, mikä tahansa ja vaikka miten kaukaa historiasta) voidaan ottaa tarkasteluun ja irrottaa sieltä mitä tahansa sarkastisesti tai kärjistäen kirjoitettuja lauseita. Mitään muuta ei oikeastaan tarvita kuin tarpeeksi palstatilaa ja näkyvyyttä kampanjalle.

Eikö tämä huolestuta teitä muita, ihan puoluekantaan katsomatta?

Kommentit (5746)

Vierailija
41/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei huolestuta. Riikka kirjoitti myös 2019 todella halventavasti. Kertoo ettei ole muuttunut yhtään.

Suoranaista rasistista vihapuhetta.

Oletko itse rasisti?

Mielestäni tilanne todella vakava.

Ne vanhat kirjoitukset olisi voinut antaa anteeksi mutta tämä 2019 vuoden kirjoitus kertoo ettei mikään ole muuttunut.

Umpirasisti se on edelleen. Kyllä sen kaikki tietää. Orpoa myöten.

Vierailija
42/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse haluaisin osallistua tämän maan rakentamiseen ja jaloilleen nostamiseen (luoja tietää että sitä tarvitaan varsinkin sotesektorilla), mutta mielessäni on herännyt epäilys siitä, onko tämä kansakunta ja yhteiskunta pelastamisen arvoinen. Ajoittain vaikuttaa, että olemme palanneet ajassa taaksepäin jonnekin Antiikin Roomaan syömään poppareita samalla kun ihmisiä heitetään leijonille. Tai noitarovioiden aikaan mässäilemään käryävän ihmislihan hajulla.

Ehkä toivon tältä ketjulta, että palautatte uskoni meihin suomalaisiin ja siihen, että kykenemme työskentelemään pitkäjänteisesti hyvinvointiyhteiskunnan eteen emmekä vain lietsomaan sisälliss*taa somessa. Haluaisin niin kovasti nähdä, että tämä maa on panostuksieni arvoinen.

Tiedostan kyllä, että on aika epätoivoista pyytää AV:ta palauttamaan uskoni ihmisiin

Ap

Hei Ap, on selvää ettet ole yksityishenkilö. Olet joko puoluetoimistolla töissä tai puolueen superaktiivi.

Aloituksen tarkoitus ei ole palauttaa uskoa ihmiseen vaan pestä puhtaaksi vvministerin mainetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan Niinistö oli oikeassa, eli että maahan muuttokiittisyys ja ra sismi ovat eri asioita. Riikka ei ole osannut käsitteellisesti ja viestinnällisesti erottaa näitä toisistaan, mikä kertonee siitä, että hän ihan ehta ra siisti. En kannata holtitonta maahanmuuttoa, mutta tietenkin kavahdan ihmisarvoa loukkaavia puheita (mustat säkit jne). Lisäksi rasismia on se, että jo täällä olevia ihmisiä kohdellaan asiattomasti.

Vierailija
44/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsos kun aikuisten ihmisten pitäisi käyttäytyä kuin aikuiset. Päättävässä asemassa olevien pitäisi varsinkin käyttäytyä kuin aikuiset ihmiset.

Mutta Marinin ja Saarikon kännäys on kuitenkin ok? Sekö on jotain parempaa käytöstä?

Istutaanpa nyt alas ja pohditaan oikein kunnolla tätä. Joo, ilman muuta, ihan tasa-arvoisia mokia ja keskenään verrannollisia käyttäytyä nolosti vs uhata väkivallalla, nöyryyttää muita ihmisiä ja heidän ihmisarvoaan.

Onko sulla jokin diagnoosi?

Vierailija
45/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole mikään ajojahti. Kansalaisten on saatava tietää. Minä en esimerkiksi tiennyt Purran käyttäneet näin törkeää ja halventavaa kieltä. Nyt minä näen mikä tämä nainen on ja mitä hän todellisuudessa ajattelee. Hänhän on itse tunnustanut olevansa kirjoittaja.

Ex-persu

Sama juttu. Äänestin perussuomalaisia ja kadun sitä. Olen hyvin pettynyt Riikka Purraan ja puoluejohtoon.

Parempi myöhään, mutta minua ihmetyttää, miten ihmisille on nyt vasta selvinnyt, millaisia asioita persut ajaa.

Kyllä suurin osa persujen äänestäjistä kannattaa juurikin persujen arvoja tietenkin.

Tietysti, siitähän ei ole epäilystäkään. Mutta osalle on puolueen luonne selvinnyt vasta kohujen myötä.

Vierailija
46/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoista, kommenttejani poistetaan yp:n puolesta vaikka käytin täysin asiallista kieltä enkä solvannut ketään????

Tää on tää vassareiden palsta. Yllätyitkö? Täältä on poistunut jo monta vuotta ei miellyttävät mielipiteet.

Siis vassareiden ylläpitämä palsta. Kun ymmärtää mitä mediapooli kannattavat niin ymmärtää myös tämän sivuston kannat.

Tämä samainen sanoma omistaa myös Iltalehden, iltasanomien, hesarin, Alma Median jne... Ovat isoin organisatio lehtien kannalta.

Vierailija
47/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riikan tai siis riikan tekstit eivät todellakaan olleet tieteellistä, asiapitoista, neutraalia ja perusteltua argumentointia maamuu-kysymyksistä. Vaan jotakin aivan muuta. 

Ja oli ne kirjoittaessaan 15 vuotta sitten yksityishenkilö. Suomen ulkoministeri mm. pyysi Turkilta juuri anteeksi, että Purra oli silloin kutsunut yhden kerran häntä ravintolassa seksuaalisesti ahdistellutta turkkilaisapínaksi. Se saatiin syötettyä Turkin lehtiin niin, että kyseessä on valtiovarainministerin juuri esittämä yleinen mielipide turkkilaisista.

Se oli hänen mielipiteensä turkkilaisista. Täysin selvä.

Vierailija
48/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään suurta ongelmaahan ei olisi, jos Purra olisi sanonut heti häpeävänsä vanhoja kirjoituksiaan ja kertonut, että hän kirjoitti ne esim. vaikeassa elämäntilanteessa ja että hän ajattelee nyt aivan eri tavalla ja pitää huolen siitä, ettei rasismilla ole puoleessa minkäänlaista sijaa jatkossa. Mutta ei, hänen ensireaktionsa oli, ettei edes irtisanoudu aiemmista kirjoituksistaan.

Vierailija
49/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ihmetyttää hyvin pajon se, että nykyään kaivellaan kaikenlaisia ihmeellisiä asioita ja poliitikkojen aikaa kulutetaan niiden selvittämiseen.

Aivan kuin Suomessa ei olisi mitään muita tärkeämpiä asioita joita pitäisi ihan oikeasti hoitaa. Ihan outoa mihin on menty. Tämäkö on tarkoituskin.

Olen huomannut ennenkin, että politiikassa keksimällä keksitään mikä asia milloinkin, että saadaan huomio pois tärkeimmistä, usein ikävistä ja vaikeasti hoidettavista asioista.

Ihmisten huomio kiinnittyy silloin epäoleellisiin seikkoihin ja hoitamatta jäävät/jääneet tärkeät asiat eivät nouse esille niin paljon.

Ihmisiä sumutetaan ihan todella.

Niin kuka tuota toimintaa tekee?

No, jos vähän miettii, niin tajuaa kyllä.

Vierailija
50/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riikan tai siis riikan tekstit eivät todellakaan olleet tieteellistä, asiapitoista, neutraalia ja perusteltua argumentointia maamuu-kysymyksistä. Vaan jotakin aivan muuta. 

Ja oli ne kirjoittaessaan 15 vuotta sitten yksityishenkilö. Suomen ulkoministeri mm. pyysi Turkilta juuri anteeksi, että Purra oli silloin kutsunut yhden kerran häntä ravintolassa seksuaalisesti ahdistellutta turkkilaisapínaksi. Se saatiin syötettyä Turkin lehtiin niin, että kyseessä on valtiovarainministerin juuri esittämä yleinen mielipide turkkilaisista.

Mullakin on samoja kantoja kuin purralla. Ja reippaasti yli puolella suomalaisista myös.

Vierailija
51/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan, että ketjuun on asiallisten vastauksien ohella tullut myös alatyylisiä trolleja. Ei ehkä täysin yllättävää, näitä tuntuu aina ilmaantuvan vaikka miten aloituksessa pyytää asiallista keskustelua.

Pyydän, jättäkää trollit omaan arvoonsa älkääkä vastatko heille. Ei lietsota trollien innostusta.

Kiitos kaikista asiallisista viesteistä 😊

Ap

Vierailija
52/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoista, kommenttejani poistetaan yp:n puolesta vaikka käytin täysin asiallista kieltä enkä solvannut ketään????

Tää on tää vassareiden palsta. Yllätyitkö? Täältä on poistunut jo monta vuotta ei miellyttävät mielipiteet.

Hahaa, olen juuri sellainen kauhea feministi vihervassari ja juuri niitä kommenttejani poistettiin.

Vierailija
53/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole mikään ajojahti. Kansalaisten on saatava tietää. Minä en esimerkiksi tiennyt Purran käyttäneet näin törkeää ja halventavaa kieltä. Nyt minä näen mikä tämä nainen on ja mitä hän todellisuudessa ajattelee. Hänhän on itse tunnustanut olevansa kirjoittaja.

Ex-persu

Sama juttu. Äänestin perussuomalaisia ja kadun sitä. Olen hyvin pettynyt Riikka Purraan ja puoluejohtoon.

Parempi myöhään, mutta minua ihmetyttää, miten ihmisille on nyt vasta selvinnyt, millaisia asioita persut ajaa.

Kyllä suurin osa persujen äänestäjistä kannattaa juurikin persujen arvoja tietenkin.

Ei kannata. Suurin osa äänestäjistä ei ymmärtänyt äänestävänsä u u s n a t s e j a. Ajattelu vaan äänestävänsä bensanhinnan laskun puolesta

Noin 80 % tästä kansasta ei äänestänyt persuja.

Vierailija
54/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ex-persu

Ei kannata. Suurin osa äänestäjistä ei ymmärtänyt äänestävänsä u u s n a t s e j a. Ajattelu vaan äänestävänsä bensanhinnan laskun puolesta

Demarit ovat niitä oikeita n a t s e j a. Heillä on kytköksiä Itä-Saksaan jo pitkään. Siksi myös tiitisen listaa ei tuoda esille ettei vaan paljastu minkä puolueen jäseniä on eniten.

Vierailija
55/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliitikkojen pitää voida sanoa aivan mitä tahansa mielestäni.

Äänestäjät sitten päättävät, ketkä pääsevät valtaan.

Muutenhan tämä ei olisi demokratia ollenkaan. Hänet on juuri valittu suurella äänimäärällä eduskuntaan. Kansa on puhunut, pulinat pois.

Kansanedustajia ei pidä ohjailla mistään muualta kuin kansasta käsin. Seuraavissa vaaleissa sitten taas todetaan, miten käy.

Siksi on ensiarvoisen tärkeää, että tuodaan julki mitä poliitikot ovat sanoneet. Nyt kun Riikan rasistiset ja vihamieliset kirjoitukset on julkisuudessa niin ihan varmasti tuhannet ihmiset olisivat jättäneet äänestämättä häntä.

Vierailija
56/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käynnissä on punavihreän inkvisitiolaitoksen organisoima noitavaino ja kerettiläisvaino, jolla pyritään määrätietoisesti mitätöimään demokraattinen vaalitulos.

Tämä on pitkä askel kohti tyranniaa.

Ja pölkkypäinen kansa hurraa, kun ainoaa poliittista pelastajaa ollaan määrätietoisesti tuhoamassa tai vähimmillään kuohitsemassa järjestelmäkelpoiseksi.

Ap on oikeassa, elämme todella vaarallisia aikoja.

Kyseessä ovat Suomen kohtalon hetket.

Jumalauta te ootte oikeesti ihan pimeitä!

Annahan ajan kulua.

Vierailija
57/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin vihainen kirjoittelu alkoi häiritä persuja?

Kamalat kirjoitukset eivät häirinneet persuja 4 vuoden ajan, eikä vihapuhetta tai maalitusta ollut edes olemassa, miksi nyt ottaa niin koville samanlainen kritiikki, ja tällä kertaa vielä aiheesta.

Vierailija
58/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ex-persu

Tietysti, siitähän ei ole epäilystäkään. Mutta osalle on puolueen luonne selvinnyt vasta kohujen myötä.

TÄMÄ!

Vierailija
59/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan mielipide siitä yhdestä ahdistelevasta pascaläjästä. Naurettavaa, että yksityishenkilön pitäisi käyttää ahdistelijasta jotain poliittisesti täysin korrektia termiä.

Vierailija
60/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petteri Orpo: Ei ole mitään epäselvää - hallitus ei hyväksy syrjintää..paitsi tietenkin työttömien..

Petteri Orpo: Ei ole mitään epäselvää hallitus ei hyväksy syrjintää..paitsi tietenkin työttömien ja köyhällistön

https://www.verkkouutiset.fi/a/petteri-orpo-ei-ole-mitaan-epaselvaa-hal…

Pääministeri kommentoi asiaa keskiviikon tiedotustilaisuudessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi