Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riikka Purran ajojahti - mihin tämä maa on menossa?

Vierailija
14.07.2023 |

Tämä ketju on tarkoitettu asialliseen keskusteluun ja vertaistukeen maamme suunnasta huolestuneille kansalaisille. Siksi pyydän, että ne jotka haluavat panetella valtiovarainministeriä osoittavat kommenttinsa johonkin muuhun ketjuun - tai mieluimmin tietysti, jättävät kommenttinsa kirjoittamatta.

Olen syvästi huolissani siitä, mihin tämä maa on menossa, kun näen että jo asiallista uskonto- ja kulttuurikritiikkiä aletaan väittää yksilöitä alistavaksi ja halventavaksi. Selvää on, että tämä on tahallista ajojahtia, maalittamista ja provokaatiota tietyiltä poliittisilta tahoilta, mutta en olisi uskonut että tämä propaganda oikeasti uppoaa järkevään kansaan. Mitä tahansa tekstiä on mahdollista lukea kuin piru raamattua, jos nostetaan esille vain kontekstista irrotettuja lauseita. Kuka tahansa, jolla on edes alkeellinen käsitys kirjallisuudesta ymmärtää, että esimerkiksi kielikuvat, sarkasmi ja kärjistäminen on tavallisia tyylikeinoja eri tyyppisissä teksteissä. Siksi alkuperäistekstiin perehtyminen on välttämätöntä kontekstin ymmärtämiseksi.

Yritän kai tässä sanoa, että vastaava ajojahti voidaan näköjään aloittaa ketä tahansa vastaan, koska mikä tahansa ihmisen kirjoitus (toistan, mikä tahansa ja vaikka miten kaukaa historiasta) voidaan ottaa tarkasteluun ja irrottaa sieltä mitä tahansa sarkastisesti tai kärjistäen kirjoitettuja lauseita. Mitään muuta ei oikeastaan tarvita kuin tarpeeksi palstatilaa ja näkyvyyttä kampanjalle.

Eikö tämä huolestuta teitä muita, ihan puoluekantaan katsomatta?

Kommentit (5746)

Vierailija
21/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minua vaivaa, että hallitusohjelman ja eduskuntatyön seuraamisen sijaan media retostelee yksittäisten henkilöiden menneisyydessä tapahtuneita vääriä sanavalintoja, bilekäyttäytymistä jne.

Toivon asiapitoisempaa uutisointia.

Minä taas odotan päättäjien olevan kuten lakikin edellyttää nuhteettomia kunnolliseksi todettuja kansalaisia, ei mitään rasistipellejä, jotka uhkailee joukkomurhalla.

Kukaan ei ole uhkaillut joukkomurhalla. Keskustelun kontekstista käy hyvin ilmi, että Purran mielestä aseiden antaminen vain naisille ei olisi hyvä idea, mikä siinä sarkastisesti todettiin.

Vierailija
22/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluaisin osallistua tämän maan rakentamiseen ja jaloilleen nostamiseen (luoja tietää että sitä tarvitaan varsinkin sotesektorilla), mutta mielessäni on herännyt epäilys siitä, onko tämä kansakunta ja yhteiskunta pelastamisen arvoinen. Ajoittain vaikuttaa, että olemme palanneet ajassa taaksepäin jonnekin Antiikin Roomaan syömään poppareita samalla kun ihmisiä heitetään leijonille. Tai noitarovioiden aikaan mässäilemään käryävän ihmislihan hajulla.

Ehkä toivon tältä ketjulta, että palautatte uskoni meihin suomalaisiin ja siihen, että kykenemme työskentelemään pitkäjänteisesti hyvinvointiyhteiskunnan eteen emmekä vain lietsomaan sisälliss*taa somessa. Haluaisin niin kovasti nähdä, että tämä maa on panostuksieni arvoinen.

Tiedostan kyllä, että on aika epätoivoista pyytää AV:ta palauttamaan uskoni ihmisiin

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsos kun aikuisten ihmisten pitäisi käyttäytyä kuin aikuiset. Päättävässä asemassa olevien pitäisi varsinkin käyttäytyä kuin aikuiset ihmiset.

Millainen kansa, sellaiset päättäjät. 

Vierailija
24/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arhinmäki eilen telkkarissa kommentoimassa Bideeniä ja ilman toimittajan tivaamisia töhrimiskeikasta. Tuskin olisi ollut näin jos töhrijäkin olisi ollut persu

Vierailija
25/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsos kun aikuisten ihmisten pitäisi käyttäytyä kuin aikuiset. Päättävässä asemassa olevien pitäisi varsinkin käyttäytyä kuin aikuiset ihmiset.

Mutta Marinin ja Saarikon kännäys on kuitenkin ok? Sekö on jotain parempaa käytöstä?

Vierailija
26/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän olisi nyt korkein aika jättää puoluekannasta riippumatta vanhojen asioiden kaivelu. Mitä tällä oikein haetaan.

Tätäkö se nyt sitten on jatkossa jatkuvalla syötöllä, korkeilla palkoilla ja hyvillä eduilla eduskunnan ja hallituksen työ?

Nyt järki käteen kuten Tuntemattomassa sotilaassa. "Ei ei poijjaat, ei Suomea kuntoon tällä tavalla laiteta. Nyt mennään lamasta yli, että töyssähtää".

Nyt pitäisi alkaa täydellä teholla hoitaa niitä kansakunnan asioita.

Työttömyys, sairaanhoito, vanhukset, nuoret, lapset, köyhyys, asumisen ja elämisen kalleus, yleinen ihmisten pahoinvointi jne. Jne. Jne.

Vierailija
27/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun uuden ministerin yksi tärkeimmistä valintaperusteista tuntuu olevan se, että ärsytetään hallituskumppaneita mahdollisimman paljon, niin haluaako puolue silloin todella hoitaa Suomen asioita vai vaan trollata ja luoda kaaosta?

Vierailija
28/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta Marinin ja Saarikon kännäys on kuitenkin ok? Sekö on jotain parempaa käytöstä?

Kyllä on. Kännäys ei ole Suomessa rikos. Vihapuhe ja r a s i s mi on.

Vierailija
29/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole mikään ajojahti. Kansalaisten on saatava tietää. Minä en esimerkiksi tiennyt Purran käyttäneet näin törkeää ja halventavaa kieltä. Nyt minä näen mikä tämä nainen on ja mitä hän todellisuudessa ajattelee. Hänhän on itse tunnustanut olevansa kirjoittaja.

Ex-persu

Tismalleen sama näkemys.

Vierailija
30/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliitikkojen pitää voida sanoa aivan mitä tahansa mielestäni.

Äänestäjät sitten päättävät, ketkä pääsevät valtaan.

Muutenhan tämä ei olisi demokratia ollenkaan. Hänet on juuri valittu suurella äänimäärällä eduskuntaan. Kansa on puhunut, pulinat pois.

Kansanedustajia ei pidä ohjailla mistään muualta kuin kansasta käsin. Seuraavissa vaaleissa sitten taas todetaan, miten käy.

Vierailija
31/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätevästi tämä syrjäytti Rydmannin valinnan aiheuttaman kohun.

Vierailija
32/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista, kommenttejani poistetaan yp:n puolesta vaikka käytin täysin asiallista kieltä enkä solvannut ketään????

Vierailija
33/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ihmetyttää hyvin pajon se, että nykyään kaivellaan kaikenlaisia ihmeellisiä asioita ja poliitikkojen aikaa kulutetaan niiden selvittämiseen.

Aivan kuin Suomessa ei olisi mitään muita tärkeämpiä asioita joita pitäisi ihan oikeasti hoitaa. Ihan outoa mihin on menty. Tämäkö on tarkoituskin.

Olen huomannut ennenkin, että politiikassa keksimällä keksitään mikä asia milloinkin, että saadaan huomio pois tärkeimmistä, usein ikävistä ja vaikeasti hoidettavista asioista.

Ihmisten huomio kiinnittyy silloin epäoleellisiin seikkoihin ja hoitamatta jäävät/jääneet tärkeät asiat eivät nouse esille niin paljon.

Ihmisiä sumutetaan ihan todella.

Niin kuka tuota toimintaa tekee?

Vierailija
34/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole mikään ajojahti. Kansalaisten on saatava tietää. Minä en esimerkiksi tiennyt Purran käyttäneet näin törkeää ja halventavaa kieltä. Nyt minä näen mikä tämä nainen on ja mitä hän todellisuudessa ajattelee. Hänhän on itse tunnustanut olevansa kirjoittaja.

Ex-persu

Sama juttu. Äänestin perussuomalaisia ja kadun sitä. Olen hyvin pettynyt Riikka Purraan ja puoluejohtoon.

Parempi myöhään, mutta minua ihmetyttää, miten ihmisille on nyt vasta selvinnyt, millaisia asioita persut ajaa.

Kyllä suurin osa persujen äänestäjistä kannattaa juurikin persujen arvoja tietenkin.

Vierailija
35/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huolestuta. Riikka kirjoitti myös 2019 todella halventavasti. Kertoo ettei ole muuttunut yhtään.

Suoranaista rasistista vihapuhetta.

Oletko itse rasisti?

Mielestäni tilanne todella vakava.

Ne vanhat kirjoitukset olisi voinut antaa anteeksi mutta tämä 2019 vuoden kirjoitus kertoo ettei mikään ole muuttunut.

Vierailija
36/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen ongelmia näyttää olevan mahdotonta korjata kun tietyistä asioista ei saa edes keskustella.

Riikan tapaisten henkilöisen vuoksi asiallinen keskustelu muuttuu mahdottomaksi. Ei asioita edistetä rasistisella solvaamisella. Viha ei luo mitään hyvää tähän yhteiskuntaan.

Vierailija
37/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ex-persu

Sama juttu. Äänestin perussuomalaisia ja kadun sitä. Olen hyvin pettynyt Riikka Purraan ja puoluejohtoon.

Parempi myöhään, mutta minua ihmetyttää, miten ihmisille on nyt vasta selvinnyt, millaisia asioita persut ajaa.

No, vielä keväällä oltiin pisteessä, jossa media repi suuret otsikot, kun pääministeri kutsui PS:ää rasistiseksi puolueeksi ja vaadittiin anteeksipyyntö... Ja Purra oli hyvä vaalitenteissä. Tuskin kaikki äänestäjät sentään Hommaa lukevat, osa on varmasti ollut eläkeläisiäkin.

Vierailija
38/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tämä on menossa. Lyhysti kommentti nyt siihen ottamatta kantaa kirjoitusten sisältöön. 

Jussi Halla- aho on ollut näkyvästi valtakunnan politiikassa 15v. Hän on ollut kansanedustaja, Eu- parlamentin jäsen ja oman, suomalaisittain suuren, puolueen puheenjohtaja. Hän on ollut koko poliittisen uransa paljon esillä ja saanut kaikissa vaaleissa suuria äänimääriä. Silti hän ei ole saanut mitään aikaan. Yksikään ihminen ei ole kääntynyt Suomen rajalta hänen toimiensa seurauksena eikä mitään muutakaan ole tapahtunut. 

Riikka Purra sai historialliset yli 42000 henkilökohtaista ääntä. Silti hänelle käy samoin kuin Halla- aholle. Hän pörhistelee tuossa aikansa. Sitten omat kyllästyy ja vaihtaa puheenjohtajaa, Riikka Purra siirtyy puoluetoimistolle katselemaan mesimäyrävideoita. 

Eli oikeastaan mitään ei tapahdu. Perussuomalaiset on puolueena olemassa ja jatkossakin he osallistuvat eri vallien tentteihin. Perussuomalaista politiikkaa ei kuitenkaan tällaisten Halla- ahon ja Purran tyyppisten henkilöiden johdolla tulla koskaan Suomessa oikeasti tekemään.

Vierailija
39/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
40/5746 |
14.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliitikkojen pitää voida sanoa aivan mitä tahansa mielestäni.

Äänestäjät sitten päättävät, ketkä pääsevät valtaan.

Muutenhan tämä ei olisi demokratia ollenkaan. Hänet on juuri valittu suurella äänimäärällä eduskuntaan. Kansa on puhunut, pulinat pois.

Kansanedustajia ei pidä ohjailla mistään muualta kuin kansasta käsin. Seuraavissa vaaleissa sitten taas todetaan, miten käy.

väärin. Suomessa on mielipiteenvapaus ja saas anoa mitä haluaa. Sanomista kuteinkin seuraa vastuu eli olet vastuussa sanomisistasi. Tähän sanomiseen kuitenkin puututaan heti kun se rikkoo lakeja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi