Riikka Purran ajojahti - mihin tämä maa on menossa?
Tämä ketju on tarkoitettu asialliseen keskusteluun ja vertaistukeen maamme suunnasta huolestuneille kansalaisille. Siksi pyydän, että ne jotka haluavat panetella valtiovarainministeriä osoittavat kommenttinsa johonkin muuhun ketjuun - tai mieluimmin tietysti, jättävät kommenttinsa kirjoittamatta.
Olen syvästi huolissani siitä, mihin tämä maa on menossa, kun näen että jo asiallista uskonto- ja kulttuurikritiikkiä aletaan väittää yksilöitä alistavaksi ja halventavaksi. Selvää on, että tämä on tahallista ajojahtia, maalittamista ja provokaatiota tietyiltä poliittisilta tahoilta, mutta en olisi uskonut että tämä propaganda oikeasti uppoaa järkevään kansaan. Mitä tahansa tekstiä on mahdollista lukea kuin piru raamattua, jos nostetaan esille vain kontekstista irrotettuja lauseita. Kuka tahansa, jolla on edes alkeellinen käsitys kirjallisuudesta ymmärtää, että esimerkiksi kielikuvat, sarkasmi ja kärjistäminen on tavallisia tyylikeinoja eri tyyppisissä teksteissä. Siksi alkuperäistekstiin perehtyminen on välttämätöntä kontekstin ymmärtämiseksi.
Yritän kai tässä sanoa, että vastaava ajojahti voidaan näköjään aloittaa ketä tahansa vastaan, koska mikä tahansa ihmisen kirjoitus (toistan, mikä tahansa ja vaikka miten kaukaa historiasta) voidaan ottaa tarkasteluun ja irrottaa sieltä mitä tahansa sarkastisesti tai kärjistäen kirjoitettuja lauseita. Mitään muuta ei oikeastaan tarvita kuin tarpeeksi palstatilaa ja näkyvyyttä kampanjalle.
Eikö tämä huolestuta teitä muita, ihan puoluekantaan katsomatta?
Kommentit (5746)
Yritän ymmärtää tuskaasi ap. Älä kuitenkaan sulje silmiäsi Purran kirjoitusten syvästä mustasta mielentilasta. Eivät ne kirjoitukset ihan jokaiselta syntyisi, vaikka olisi kuinka maahanmuutto kriittinen. (lue vastainen). Kenenkää sisäistä elämää, ajatuksia joita mielessään pohtii, ei kukaan tietenkään voi tietää, mutta nyt on löytynyt todisteita, mustaa valkoisella. Paktettuna, yhteiskunnan edun nimissä on alistuttu pyytämään anteeksi, 30-kymppisenä ja myöhemminkin kyhättyjä mielipiteitään. Kuka uskoo aitoon katumiseen. Moni myös ympäri maailmaa tulee muistamaan ensimmäiset uhittelut, ei tulisi mieleenikään pyydellä anteeksi...
Vierailija kirjoitti:
Suomessa media pelaa tällä ajojahdilla V e n ä j ä n pussiin
Olen täysin samaa mieltä. Kiinan ja venäjän pussiin pelaavat. Aasialaiset viholliset ovat päässeet päämääräänsä: hajottavat kansakunnat kahtia. Ja ihan millä asialla tahansa joilla saavat ihmiset vihaamaan ja vainoamaan toisiaan.
Suomessa on ihan normaalia sanoa joistain asuista, että näyttävät säkeiltä. Naiset ymmärtävät tämän ja varsinkin on hiukan ylimääräistä painoa, vaatteet usein näyttävät säkeiltä. Tämä on täysin normaali asia ja ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen onko se Pietarin trollitehdas asialla näissä nettiöyhötyksissä. Halutaan kaataa hallitus ja lyödä kiilaa kansalaisten välille, luoda kaaosta. Nuo pahimmat öyhöttäjät kun kirjoittelevat kuraa joka on ihan kaiken järjen tuolla puolen. En halua uskoa että tavallinen suomalainen äänestäjä on noin järkeä vailla eikä välitä lainkaan maamme kohtalosta.
Suomimedia julkaisee kiihkoissaan vaikka pietarin propagandaa kunhan pääsee maalittamaan persuja. Tuo persujen maalituskin tuli aikanaan pietarista koska haluttiin kahtiajakaa maata. Nythän se nähdään että tääkin venäjän pitkä peli toimi täysin.
Muita venäjän pitkän pelin suurvoittoja länsimaissa: antifa ja muut anarkistit mellakoimassa. Brexit joka oli todellinen jättipotti. Trumpin valinta oli toinen jättipotti jota edes trump ei uskonut itse ennalta saati sitten ohjaajansa venäjällä. Rokotekriittiset joita oli yllättävän paljonkin. Tosin jo neuvostoliitto levitti rokotekriittistä propagandaa mm. suomeen aikoinaan ja venäjä vaan jatkoi samaa netin tehostamilla taktiikoilla. Rauhanliikkeet aikanaan ja varmaan suomessa vieläkin uskoo siihen että rauha = naton vastustus ja silmien ummistus kaikelta mitä venäjä tekee. Etc.
Älä vedä enää tähän rokottamattomia, please. Minä en voinut ottaa kys. rokotetta lääketieteellisten syiden takia. Kaikki eivät hyväksyneet niitä rokotteita ja kaikki eivät siitä huolimatta ole venäläismielisiä. Minä olen r a s i s t i. En voi sietää venäläisiä. En kertakaikkiaan voinut sietää niitä edes ennen Ukrainan sotaa.
Kaikkiin muihin kansoihin suhtaudun myönteisesti. Siinä sulle rehellinen vastaus.
Jos sinä et tajua että rokotekriittisyys on yksi venäjän monista hybridioperaatioista niin se on täysin sinun hölmöyttäsi.
Sinä olet epä-älyllinen olento. Et kykene ajattelemaan analyyttisesti. Finlex on asiallinen ja virallinen taho. Myös Fimea on asiallinen ja virallinen taho. Epäilen, ettet taida edes tietää mitä ne ovat. En ole ottanut rokotteita lääketieteellisen syyn takia, ne ovat aiheuttaneet monille jo vakavia haittoja, ks. Fimea sekä seuraa ulkomaalaista länsimediaa, jos et tiedä. On tosi sivistymätöntä, jos haukut ja syrjit heitä jotka ovat saaneet vakavia haittoja, osa heistä on myös hyvin nuoria ihmisiä.
Häpeä.
Jatkan. Suomessa asiasta ei uutisoida. Miksi?
Koska suomalaisessa mediassa jatkuu ummehtunut neuvostoliittolainen suomettumisen (ryssittymisen) perintö. On vaikenemisen kulttuuri ja sen suuri. Toisin on vapaamielisissä länsimedioissa. Missä säkissä sinä elät?
Miksi se on uutisoimisen asia että yksittäinen kantasuomalainen homosekseuasli valkoihoinen nainen EI JULKISUUDEN henkilö käy kaupassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen onko se Pietarin trollitehdas asialla näissä nettiöyhötyksissä. Halutaan kaataa hallitus ja lyödä kiilaa kansalaisten välille, luoda kaaosta. Nuo pahimmat öyhöttäjät kun kirjoittelevat kuraa joka on ihan kaiken järjen tuolla puolen. En halua uskoa että tavallinen suomalainen äänestäjä on noin järkeä vailla eikä välitä lainkaan maamme kohtalosta.
Suomimedia julkaisee kiihkoissaan vaikka pietarin propagandaa kunhan pääsee maalittamaan persuja. Tuo persujen maalituskin tuli aikanaan pietarista koska haluttiin kahtiajakaa maata. Nythän se nähdään että tääkin venäjän pitkä peli toimi täysin.
Muita venäjän pitkän pelin suurvoittoja länsimaissa: antifa ja muut anarkistit mellakoimassa. Brexit joka oli todellinen jättipotti. Trumpin valinta oli toinen jättipotti jota edes trump ei uskonut itse ennalta saati sitten ohjaajansa venäjällä. Rokotekriittiset joita oli yllättävän paljonkin. Tosin jo neuvostoliitto levitti rokotekriittistä propagandaa mm. suomeen aikoinaan ja venäjä vaan jatkoi samaa netin tehostamilla taktiikoilla. Rauhanliikkeet aikanaan ja varmaan suomessa vieläkin uskoo siihen että rauha = naton vastustus ja silmien ummistus kaikelta mitä venäjä tekee. Etc.
Älä vedä enää tähän rokottamattomia, please. Minä en voinut ottaa kys. rokotetta lääketieteellisten syiden takia. Kaikki eivät hyväksyneet niitä rokotteita ja kaikki eivät siitä huolimatta ole venäläismielisiä. Minä olen r a s i s t i. En voi sietää venäläisiä. En kertakaikkiaan voinut sietää niitä edes ennen Ukrainan sotaa.
Kaikkiin muihin kansoihin suhtaudun myönteisesti. Siinä sulle rehellinen vastaus.
Jos sinä et tajua että rokotekriittisyys on yksi venäjän monista hybridioperaatioista niin se on täysin sinun hölmöyttäsi.
Sinä olet epä-älyllinen olento. Et kykene ajattelemaan analyyttisesti. Finlex on asiallinen ja virallinen taho. Myös Fimea on asiallinen ja virallinen taho. Epäilen, ettet taida edes tietää mitä ne ovat. En ole ottanut rokotteita lääketieteellisen syyn takia, ne ovat aiheuttaneet monille jo vakavia haittoja, ks. Fimea sekä seuraa ulkomaalaista länsimediaa, jos et tiedä. On tosi sivistymätöntä, jos haukut ja syrjit heitä jotka ovat saaneet vakavia haittoja, osa heistä on myös hyvin nuoria ihmisiä.
Häpeä.
Jatkan. Suomessa asiasta ei uutisoida. Miksi?
Koska suomalaisessa mediassa jatkuu ummehtunut neuvostoliittolainen suomettumisen (ryssittymisen) perintö. On vaikenemisen kulttuuri ja sen suuri. Toisin on vapaamielisissä länsimedioissa. Missä säkissä sinä elät?
Venäjällä ei ole väliä kuoleeko koronaan, ikkunasta putoamiseen, vankilassa tai rintamalla. Kunhan kuolevat. Ja tämä näyttää olevan valtion oma linjaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna-Maja ja rkp ratkaisevat Purran persujen ja hallituksen tulevaisuuden. Anna-Maja on ollut hillaa ja odottanut oikeaa hetkeä.
Suomessa ei tarvita rkp:tä. Ei täällä ole saamelaistenkaan puoluetta.
Voisi olla jos haluaisivat. Minä annan ääneni RKP:lle jos saavat purran lähtemään. Ainoa suoraselkäinen sivistyspuole siinä tapauksessa. Ennen äänestin kokoomusta.
Sieltähän paljastui aito r.sisti!
Sun pitää nyt katsoa oikeasti se rasismin määritelmä jostain.
Suomenkielisten syrjintä riittää oikein hyvin. KVG Freudenthal.
No tämä onkin uusi yritys - Riikka Purraan kohdistuva kritiikki on oikeastaan kritiikkiä suomenkielisiä kohtaan :D Naisvihaan yritettiinkin jo vedota. Vähän epäselvää on toki miten suomenkieliset eduskuntaryhmät voivat syyllistyä kielirasismiin, joka kohdistuisi myös itseen, mutta ehkä sinä osaat sen meille tyhmemmille kertoa?
RKP:lle ei tuota mitään ongelmia jatkaa erittäin rasistisen kieliaktivistinsa luoman kielierottelupolitiikan ajamista. Onko joku nähnyt RKP:n koskaan irtisanoutuvan tuon ukon mielipiteistä tai luoman politiikan tekemisestä?
Oletko ihan oikeasti sitä mieltä, että suomenruotsalaisten olisi pakko unohtaa oma äidinkielensä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä aloitus kyllä kertoo jo kaiken tarvittavan persujen ajatusmaailmasta. Uhriutuminen, poteroituminen ja kritiikin kieltäminen, siinä on heidän ajatuksensa demokratiasta. Olet tosin yhdessä asiassa oikeassa. Jos kuka tahansa poliitikko olisi kirjoittanut samanlaista roskaa kuin Purra, niin siitä varmasti syntyisi ihan samanlainen mediakohu ja seuraamukset olisi samat. Ja näin sen pitää sivistyneessä yhteiskunnassa ollakin. Veronmaksajat maksaa poliitikkojen palkat, eikä ainakaan itseäni kiinnosta pätkääkään maksaa tuollaisia ajatuksia hautoville ihmisille ministerin liksaa.
Hallitusta ei voi toimivassa demokratiassa kaataa jonkin ministerin vuosia sitten kirjoittaman mielipiteen vuoksi joka sekin on tahallaan ymmärretty väärin. Hallituksen voi kaataa sen mokattua toimillaan.
Kerro nyt vielä, miten Purran kirjoitukset voi ymmärtää väärin? Nyt tuntuu, että tässä taiteillaan pelkästään kannatuslukujen kanssa. Yritetään kumarrella sinne ja tänne huomaamatta, että samalla pyllistellään sinne ja tänne.
Tehkää nyt se arvovalinta selkeäksi. Joko olette avoimesti r/n-puolue, ja saatte takuulla ääriajattelijoiden äänet, tai sanoudutte puheenjohtajanne johdolla irti kaikesta tuosta, ja menetätte kannatusta. Välimuotoa ei ole. Hallitusohjelmaankin se on kuulemma kirjattu täysin selvästi, että noille "arvoille" ei ole hallituksessa minkäänlaista sijaa.
Jätesäkki on ymmärretty tahallaan joksikin rasismiksi tai ihmisten solvaamiseksi ja tehty siitä tämä kohu. Jätesäkki on päivänselvästi ilmaus jolla tarkoitetaan mustaa kaapua ja huivia/kasvohuntua johon naiset on pakotettu jopa Suomessa partapatriarkaatin toimesta ja te tiedätte tämän varsin hyvin. No toisten ihmisoikeudet ovat täysin yhdentekeviä teille, käytätte musliminaisia mieluusti maskotteina ja ihmiskilpinä ja sama meno eli heidän sortamisensa saa jatkua.
Ei. On täysin eri asia kutsua sitä vaatekappaletta jätesäkiksi, kun kutsua sitä vaatekappaletta käyttävää ihmistä jätesäkiksi.
Jos ei tätä eroa ymmärrä, niin lienee kyse siitä, ettei haluakaan ymmärtää, ei siitä, ettei kykenisi ymmärtämään.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on ihan normaalia sanoa joistain asuista, että näyttävät säkeiltä. Naiset ymmärtävät tämän ja varsinkin on hiukan ylimääräistä painoa, vaatteet usein näyttävät säkeiltä. Tämä on täysin normaali asia ja ok.
Mitä minun yksittäisen ihmisen kaupassa käynti liittyy politiikkaan tai kuuluu lehtien palstoille?
Persu-ap yrittää rajoittaa sananvapautta kieltämällä kriittisesti ajattelevia kirjoittamasta ketjuun. Sitten samat mölyävät rasistien sananvapauden puolesta. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse haluaisin osallistua tämän maan rakentamiseen ja jaloilleen nostamiseen (luoja tietää että sitä tarvitaan varsinkin sotesektorilla), mutta mielessäni on herännyt epäilys siitä, onko tämä kansakunta ja yhteiskunta pelastamisen arvoinen. Ajoittain vaikuttaa, että olemme palanneet ajassa taaksepäin jonnekin Antiikin Roomaan syömään poppareita samalla kun ihmisiä heitetään leijonille. Tai noitarovioiden aikaan mässäilemään käryävän ihmislihan hajulla.
Ehkä toivon tältä ketjulta, että palautatte uskoni meihin suomalaisiin ja siihen, että kykenemme työskentelemään pitkäjänteisesti hyvinvointiyhteiskunnan eteen emmekä vain lietsomaan sisälliss*taa somessa. Haluaisin niin kovasti nähdä, että tämä maa on panostuksieni arvoinen.
Tiedostan kyllä, että on aika epätoivoista pyytää AV:ta palauttamaan uskoni ihmisiin
Ap
Hei Ap, on selvää ettet ole yksityishenkilö. Olet joko puoluetoimistolla töissä tai puolueen superaktiivi.
Aloituksen tarkoitus ei ole palauttaa uskoa ihmiseen vaan pestä puhtaaksi vvministerin mainetta.
Jaa, millä perusteella ajattelet näin?
Yksityishenkilö olen, en minkään puolueen palkkalistoilla enkä aktiivi.
Uskoisin että en ole mitenkään ainutlaatuinen yksilö, vaan meitä on varmasti monia jotka ajattelevat tällä tavalla.
Nyt kun ketjua olen lukenut, niin edelleen vetoan sen puolesta, että pidetään keskustelu asialinjalla eikä lietsota polarisaatiota. Yritetään argumentoida fiksusti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole mikään ajojahti. Kansalaisten on saatava tietää. Minä en esimerkiksi tiennyt Purran käyttäneet näin törkeää ja halventavaa kieltä. Nyt minä näen mikä tämä nainen on ja mitä hän todellisuudessa ajattelee. Hänhän on itse tunnustanut olevansa kirjoittaja.
Ex-persu
Sama juttu. Äänestin perussuomalaisia ja kadun sitä. Olen hyvin pettynyt Riikka Purraan ja puoluejohtoon.
Parempi myöhään, mutta minua ihmetyttää, miten ihmisille on nyt vasta selvinnyt, millaisia asioita persut ajaa.
Kyllä suurin osa persujen äänestäjistä kannattaa juurikin persujen arvoja tietenkin.
Ei kannata. Suurin osa äänestäjistä ei ymmärtänyt äänestävänsä u u s n a t s e j a. Ajattelu vaan äänestävänsä bensanhinnan laskun puolesta
Demarit ovat niitä oikeita n a t s e j a. Heillä on kytköksiä Itä-Saksaan jo pitkään. Siksi myös tiitisen listaa ei tuoda esille ettei vaan paljastu minkä puolueen jäseniä on eniten.
Suomi itsenäistyi 6.12.1917 kun eduskunta hyväksyi Svinhufvudin hallituksen antaman itsenäisyysjulistuksen Kun itsenäisyysjulistuksesta äänestettiin eduskunnassa, SDP:n kansanedustajat vastustivat Suomen itsenäistymistä.
Ja sitten kävi niin, että punaiset raahattiin keskitysleireille, ja annettiin kuolla siellä nälkään ja tauteihin, ellei ammuttu sitä ennen. Siinäkin tapauksessa yhteiskunnan hyväosaiset, papit ja muut silmäätekevät olivat osallisina.
Ja siinäpä aika monta valetta lyhyessä kirjoituksessa. Tyypillinen vasuri siis.
Luettelepa valheet tuosta. Myönnän yksinkertaistaneeni asioita hiukan, mutta pääpiirteissään tuon ajan tapahtumat menivät juuri noin. Voit käydä lukaisemassa alkajaisiksi vaikka Suomen sotasurmat -nimistä sivustoa. Siellä on kuolinsyineen pitkä lista vankileireillä kuolleista. Enkä muuten ole vasuri, muuten vaan annan arvon toisenlaisista taustoista tuleville ihmisille.
Eli argumenttisi on, että koska punakapinassa kuoli ihmisiä niin valkoiset tappoi ne leireilläkin tahallaan?
Eli vale.
Ei tuo sivusto argumenttiasi todista.
Mikä ajojahti? Purra pyysi kirjoituksiaan anteeksi. Asia selvä. Tähän täällä jankkaatte, ettei niissä kirjoituksissa ollut mitään anteeksipyydettäväö. Pyysikö Purra anteeksi vain nimellisesti?
Kaksoistodellisuus.
Vierailija kirjoitti:
Ootko ikinä kuullut kenenkään kutsuvan sitä tuhtia kantasuomalaista rouvaa, joka pukeutuu niihin säkkeihin, säkiksi?
Asun kutsuminen säkiksi on normaalia, ei säkkiin pukeutuvan ihmisen kutsuminen säkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna-Maja ja rkp ratkaisevat Purran persujen ja hallituksen tulevaisuuden. Anna-Maja on ollut hillaa ja odottanut oikeaa hetkeä.
Suomessa ei tarvita rkp:tä. Ei täällä ole saamelaistenkaan puoluetta.
Voisi olla jos haluaisivat. Minä annan ääneni RKP:lle jos saavat purran lähtemään. Ainoa suoraselkäinen sivistyspuole siinä tapauksessa. Ennen äänestin kokoomusta.
Sieltähän paljastui aito r.sisti!
Sun pitää nyt katsoa oikeasti se rasismin määritelmä jostain.
Suomenkielisten syrjintä riittää oikein hyvin. KVG Freudenthal.
No tämä onkin uusi yritys - Riikka Purraan kohdistuva kritiikki on oikeastaan kritiikkiä suomenkielisiä kohtaan :D Naisvihaan yritettiinkin jo vedota. Vähän epäselvää on toki miten suomenkieliset eduskuntaryhmät voivat syyllistyä kielirasismiin, joka kohdistuisi myös itseen, mutta ehkä sinä osaat sen meille tyhmemmille kertoa?
RKP:lle ei tuota mitään ongelmia jatkaa erittäin rasistisen kieliaktivistinsa luoman kielierottelupolitiikan ajamista. Onko joku nähnyt RKP:n koskaan irtisanoutuvan tuon ukon mielipiteistä tai luoman politiikan tekemisestä?
Oletko ihan oikeasti sitä mieltä, että suomenruotsalaisten olisi pakko unohtaa oma äidinkielensä?
Ihan kuin yrittäisit siirrellä maaleja? Palaahan takaisin ja koita uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole mikään ajojahti. Kansalaisten on saatava tietää. Minä en esimerkiksi tiennyt Purran käyttäneet näin törkeää ja halventavaa kieltä. Nyt minä näen mikä tämä nainen on ja mitä hän todellisuudessa ajattelee. Hänhän on itse tunnustanut olevansa kirjoittaja.
Ex-persu
Sama juttu. Äänestin perussuomalaisia ja kadun sitä. Olen hyvin pettynyt Riikka Purraan ja puoluejohtoon.
Parempi myöhään, mutta minua ihmetyttää, miten ihmisille on nyt vasta selvinnyt, millaisia asioita persut ajaa.
Kyllä suurin osa persujen äänestäjistä kannattaa juurikin persujen arvoja tietenkin.
Ei kannata. Suurin osa äänestäjistä ei ymmärtänyt äänestävänsä u u s n a t s e j a. Ajattelu vaan äänestävänsä bensanhinnan laskun puolesta
Demarit ovat niitä oikeita n a t s e j a. Heillä on kytköksiä Itä-Saksaan jo pitkään. Siksi myös tiitisen listaa ei tuoda esille ettei vaan paljastu minkä puolueen jäseniä on eniten.
Suomi itsenäistyi 6.12.1917 kun eduskunta hyväksyi Svinhufvudin hallituksen antaman itsenäisyysjulistuksen Kun itsenäisyysjulistuksesta äänestettiin eduskunnassa, SDP:n kansanedustajat vastustivat Suomen itsenäistymistä.
Ja sitten kävi niin, että punaiset raahattiin keskitysleireille, ja annettiin kuolla siellä nälkään ja tauteihin, ellei ammuttu sitä ennen. Siinäkin tapauksessa yhteiskunnan hyväosaiset, papit ja muut silmäätekevät olivat osallisina.
Ja siinäpä aika monta valetta lyhyessä kirjoituksessa. Tyypillinen vasuri siis.
Luettelepa valheet tuosta. Myönnän yksinkertaistaneeni asioita hiukan, mutta pääpiirteissään tuon ajan tapahtumat menivät juuri noin. Voit käydä lukaisemassa alkajaisiksi vaikka Suomen sotasurmat -nimistä sivustoa. Siellä on kuolinsyineen pitkä lista vankileireillä kuolleista. Enkä muuten ole vasuri, muuten vaan annan arvon toisenlaisista taustoista tuleville ihmisille.
Eli argumenttisi on, että koska punakapinassa kuoli ihmisiä niin valkoiset tappoi ne leireilläkin tahallaan?
Eli vale.
Ei tuo sivusto argumenttiasi todista.
Kasoistodellisuus
Vierailija kirjoitti:
Mikä ajojahti? Purra pyysi kirjoituksiaan anteeksi. Asia selvä. Tähän täällä jankkaatte, ettei niissä kirjoituksissa ollut mitään anteeksipyydettäväö. Pyysikö Purra anteeksi vain nimellisesti?
Kaksoistodellisuus.
Tuota säkkikirjoitusta ei pyytänyt anteeksi, vaan ihan päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko ikinä kuullut kenenkään kutsuvan sitä tuhtia kantasuomalaista rouvaa, joka pukeutuu niihin säkkeihin, säkiksi?
Asun kutsuminen säkiksi on normaalia, ei säkkiin pukeutuvan ihmisen kutsuminen säkiksi.
Eli koska purra kutsui jotain asuja säkeiksi niin tämä oli teidänkin mielestä ok joten koko kohu on täysin turha. Eli voidaan lopettaa tähän.
Joo, kyllä Rydmannin nimittäminen oli yksi käännekohtia. Näytti, että Persut eivät opi ennenkuin ovat kunnolla saaneet köniinsä, jos sittenkään. Ja käänsi varmasti useita Kokoomuksen päättäjähenkilöitäkin vastaan tätä hallitusyhteistyötä.