Rintaliivit aiheuttavat kipua
Miten pystytte pitämään koko päivän niitä? Minä en pysty, kun rintakehä kipeytyy ja tuntuu, ettei pysty kunnolla edes hengittämään.
Ja ei ole väärä koko.
Kommentit (140)
Suosittelisin liivikauppaa, joka myy erimerkkisiä liivejä ja myyjät ovat varttuneimpia ja kokeneita. Ei mitään ostarin ketjuliikettä.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelisin liivikauppaa, joka myy erimerkkisiä liivejä ja myyjät ovat varttuneimpia ja kokeneita. Ei mitään ostarin ketjuliikettä.
Näistä minulla on vain huonoja kokemuksia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne kaaritukiraudat kannattaa heittää metallinkeräykseen. Tai paremminkin osta vain liivejä joissa ei niitä rautoja ole. Epäterveellinen "muoti", jota ei tavitse noudattaa. Hyvinvointi ja terveys saa olla etusijalla. Omituiset muodit tulee ja menee.
..
Parempi ostaa suoraan kaarituettomat tai olla ilman. Liivi lakkaa istumasta, kun tuet poistetaan.
..
Olet oikeassa, niin mulle kävikin, tai siis niille liiveille eli lörpsähtivät :) Mutta en olisi pystynyt niitä liivejä pitämään rautojen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa sinä olet höpsähtänyt jonkun liivikaisan neuvoon, että pitää olla "napakka". Kyllä on väärä koko, jos et pysty hengittämään!
Ei oikeasti tarvitse olla niin tiukka. Jos muuten ovat hyvät ja istuvat, osta jatkopala, jolla saat niistä sopivammat ja varsinkin mukavammat.
Me aikuiset naiset, jotka olemme käyttäneet liivejä vuosikymmeniä, olemme oppineet valitsemaan oikean koon, sanokoon liivikauppias mitä tahansa. Tunnustan kyllä minäkin erehtyneeni ostamaan liian pieniä silloin nuorempana.
Isompi ympärys pyörii päällä ja esim. käsiä nostaessa lähtee nousemaan ylös.
Ap
Älä sitten ota NIIN paljon isompaa vaan seuraava koko niin ei pyöri. Tai sitten vaan se jatkopala. Ja kokeile eri mallisia liivejä, niin löydät sopivat ja mukavat.
Hyvä kun kerroit! Olenkin ottanut aina ympärysmitan 95 totutun 70 sijaan, kun olen kokeillut isompaa kokoa.
Ap
??
-eri
Mulla on isot ja painavat rinnat. Ympärys pitää olla napakka että tukee ja pysyy paikallaan, mutta sivutuet painavat todella kipeästi ihoon. Samoin olkaimet on vuosien myötä kovertaneet mun olkapäille 2 senttiä syvät kuopat kun rintojen paino on niiden varassa.
Vinkit:
Topatut rintaliivit. Toppaus kannattelee hieman rintaa.
Ja sitten se mun pelastukseni, näyttää typerältä mutta toimii: bambupuuvillainen toppi rintsikoiden ALLE. Kun keksin tämän on kivut lähes kadonneet.
Vihaan rintaliivejä, enkä pidä. Mitä luoja oikein ajatteli rinnoista, kun ei ole yhtään mukavat.
Väärä koko. Käytä urheilutoppeja sitten.
https://www.lumingerie.fi/adriana-bralette-musta
Mulla on nää koossa 75FF (=EU 75G.) Myös toiset braletet Parfaitilta ja on kyllä täydellisimmät rintsikat ikinä (kuppikoot deestä ylöspäin.) Ihan nätitkin vielä 🙂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa sinä olet höpsähtänyt jonkun liivikaisan neuvoon, että pitää olla "napakka". Kyllä on väärä koko, jos et pysty hengittämään!
Ei oikeasti tarvitse olla niin tiukka. Jos muuten ovat hyvät ja istuvat, osta jatkopala, jolla saat niistä sopivammat ja varsinkin mukavammat.
Me aikuiset naiset, jotka olemme käyttäneet liivejä vuosikymmeniä, olemme oppineet valitsemaan oikean koon, sanokoon liivikauppias mitä tahansa. Tunnustan kyllä minäkin erehtyneeni ostamaan liian pieniä silloin nuorempana.
Isompi ympärys pyörii päällä ja esim. käsiä nostaessa lähtee nousemaan ylös.
Ap
Väärä malli. Olkaimet säädetty väärin?
Toisaalta, mikään laki ei määrää ketään käyttämään rintaliivejä. Eli jos sinä koet olosi mukavammaksi ilman niitä, älä käytä.
Meinaat, että olen käyttänyt elämäni aikana tasan yhdenlaisia rintaliivejä? Olkaimet säädetty väärin?
Ap
Olkaimet voi olla liian pitkät tai lyhyellä. Onhan niissä säätövaraa. Ootko käynyt liiviliikkeessä mittauttamassa ja testaamassa monenlaisia sekä rinnakkaiskokoja? Joku menee vikaan jos puristaa ja seuraava koko pyörii.
Olkaimien säädöt kannattaa tarkistaa vähintään joka pesun jälkeen.
Joillakin vaihtelee rintojen koko kuukautiskierron mukaan. Useimmilla riittää olkaimien säätö, mutta olen senkin kuullut, että jollain on eri liivit eri kuppikokoa kierron eri vaiheisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vihaan rintaliivejä, enkä pidä. Mitä luoja oikein ajatteli rinnoista, kun ei ole yhtään mukavat.
Ehkä luoja sitten oli mies, kun naisille tällaiset rasittavat ulokkeet loi?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on nää koossa 75FF (=EU 75G.) Myös toiset braletet Parfaitilta ja on kyllä täydellisimmät rintsikat ikinä (kuppikoot deestä ylöspäin.) Ihan nätitkin vielä 🙂
Nätit, jos ikää on 70 vuotta. Ei ole mulle sopivaa kokoakaan, joten ei kiitos.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap - kannattaa mennä oikeaan liivikauppaan ja sovittaa siellä asiantuntijan avustuksella. Selitä mikä on liiveissä ollut vialla. Löydät varmasti sopivan mallin.
(Älä osta halpiksia Prismasta.)
Prisman liivejä soviteltua saa jonkinlaisen käsityksen mikä koko tai malli juuri itselle sopii. Myöskin tavalliset puuvilla/ pehmeät liivit voi olla kivemmat, kuin erikoisliikkeiden pitsihörhelöt.
Lindex ja kappahl, löytyy hyviä.
Napakka on eri asia kuin tiukka. Olen 90-luvun nuori ja käytin rutiinisti tiukkoja push up-liivejä (muistatte wonder brat...) kunnes tajusin, että iltainen ahdistus johtuu siitä, etten pysty hengittämään. Joo, tähän "heräämiseen" meni 15 vuotta.
Sen jälkeen ole ostanut vain mukavian kaarituettomia liivejä ja pikkuhiljaa hankkiudun eroon topatuista push upeista.
100% varmuudella on väärä koko tai malli, jos liivit tai mikä tahansa muukaan vaate tuottaa kipua terveellä iholla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nätit, jos ikää on 70 vuotta. Ei ole mulle sopivaa kokoakaan, joten ei kiitos.
Ap
No voi harmi
Vierailija kirjoitti:
Lindex ja kappahl, löytyy hyviä.
En ole koskaan kummastakaan löytänyt edes minulle sopivaa kokoa :D En, vaikka tissit eivät mitenkään valtavat olekaan.
Minä en voi sietää tavanomaisia rintaliivejä. Käytän vain kevyitä urheilutoppeja liikkuessa ja ihonmyötäistä hihatonta paitaa muuten arjessa puseron alla. En toki tiedä, miten tämä sujuisi, jos olisi isot rinnat, omani ovat pienehköt.
Change kauppaan ei kannata mennä. Ne myy väkisin sulle vaikka mummonsa päältä liivit koosta välittämättä. Ja niillä on aikaraja johon kaupat pitää lyödä lukkoon, ostat kolmannet sovitetut tai itket ja ostat.
Mene jonnekin missä saat itse kokeilla rauhassa eri malleja ja kokoja ilman, että joku myyjä arvostelee vieressä. Kun löydät oikean koon, sitten malleja selaamaan.
Ja: urheilurintsikat. Best. Ei ole pakko käyttää kaarituellisia pushuppeja arjessa.
Hyvä kun kerroit! Olenkin ottanut aina ympärysmitan 95 totutun 70 sijaan, kun olen kokeillut isompaa kokoa.
Ap