Rintaliivit aiheuttavat kipua
Miten pystytte pitämään koko päivän niitä? Minä en pysty, kun rintakehä kipeytyy ja tuntuu, ettei pysty kunnolla edes hengittämään.
Ja ei ole väärä koko.
Kommentit (140)
Vierailija kirjoitti:
Jos mitta rintojen alta on 95, niin kyllä se on se oikea ympärysmitta eikä yhtään pienempi. Korkein kohta määrää kuppikoon, istuvuuden erilaiset mallit. Köy lukemassa ne liivinosto-oppaat.
En yhtään ihmettele, jos rintaliivit tuntuvat tuolla taktiikalla epämukavilta. Vähän sama kuin väittäisit, että 6kk ikäiselle vauvalle menee automaattisesti koko 68, koska lastenvaatteiden kokotaulukossa niin sanotaan. Oikeastihan jokainen tietää, että vauvoja on hyvin monenkokoisia ja mallisia. Ihan niin kuin rintojakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mulla on sellainen tunne, että olen nähnyt tämän saman aloituksen täällä moneen kertaan?
Johtuisko siitä, että tämä on oikeasti ihan tosi tosi yleinen ongelma? Monen mielestä rintsikat on inhottavan tuntuiset päällä, vaikka koko olisi periaatteessa oikea. Voi tämä aloitus toki Porvoostakin olla kotoisin, mutta sehän täällä aina on enemmän kuin mahdollista.
T: Eri
Koko ei edes periaatteessa ole oikea, jos liivit aiheuttavat kipua tai tuntuvat muuten ikäviltä päällä. Jostain syystä monille suomalaisille naisille on yllättävän monimutkaista tajuta, mikä on se oikeasti oikea koko. Osa jopa kuvittelee, että sama koko, jolla mentiin teininä käy edelleen 50 vuotta myöhemmin.
Ei pidä paikkaansa. Farkutkin voivat olla täysin istuvat ja oikeaa mallia ja silti osa kokee ne ahdistavina ja puristavina. Rintaliivit, joissa tuki tulee rintojen alla kulkevasta "vyöstä" vaan sattuu ja painaa osaa, kuten olkaimetkin. Teknisesti oikea koko, parhaat ja mukavimmat materiaalit ja mallit eivät takaa sitä, että liivit eivät ole epämukavat tai aiheuta kipua.
Vai heitetäänkö samantien tästä oikeaoppisesta istuvat liivit eivät satu -dogmasta sitten ulos ne, jotka normiin eivät mahdu? Esim. vartalon asento on syystä tai toisesta sellainen, että liivien kannattelu idea ei toimi ja painetta tulee rintakehään. Esim. istuessa pyörätuolissa, skolioosi, neuronkirjo. Vikoja on lukemattomia, joilla voidaan selittää, miksi sattuu ja on epämukavaa. Mutta oisko vikaa niissä liiveissäkin? Ei ne kaikkien kehoihin istu hyvin.
Farkutkaan eivät ole oikeaa kokoa jos ne ahdistavat ja puristavat. Oikeankokoinen vaate ei aiheuta kipua tai muutenkaan ahdistusta. Poislukien sukkahousut, joiden käytöstä varmasti kukaan ei nauti.
No ei oikean kokoiset ja malliset sukkahousutkaan tunnu päällä lainkaan.
Kyllä tuntuu. Sukkahousujen materiaali on sellainen, että ne tuntuvat inhottavilta vaikka olisivat sopivat.
Vierailija kirjoitti:
Saisko kuvia tisuleista?
Oletko ihan varma, että haluat?
t. Ritu 150kg
Vierailija kirjoitti:
Miss Maryn sivuilla on hyvät oppaat istuvien liivien löytämiseksi. Jos on kovin isot rinnat on turha haaveilla kovin sijoista ja kauniista liiveistä samaan aikaan. Mukavuus on tärkeintä. Hyvät liivit myös maksavat. Samaa mieltä myös siitä, että myyjät yrittävät saada ostamaan ne heiltä löytyvät sopivimmat. Napakka kannattaa myös unohtaa. Mittaamalla rintojen alta ja korkeimmasta kohdasta liivien kanssa löytyy ne oikean kokoiset.
Mutta tuossa mittaamisessa se ongelmakohta on! Se mitta pitää ottaa liivit päällä. Jos liivit on huonot ja epäistuvat, ei saa oikeaa tulosta vaikka kuinka mittaisi.
Jos taas on hyvät liivit, tietää sen kokonsa jo eikä sitä tarvi enää mittailla.
En käytä liivejä. Mietin aina pukeutumisen niin ettei sitä huomaa. Pienet, kiinteät rinnat. Ikää 60v. Juhliin puen mukavat liivit. Ärsyttää kun kesällä miehet saa kulkea ilman paitaa ja minun pitää varoa ettei nännit nöpötä.
Tää on jännää tämmönen keskustelu, jossa jotkut on tiukasti sitä mieltä, että kaikille löytyy mukavat liivit ja farkut. Ihan vaan koska itselle on löytynyt.
On paljon ihmisiä joille sukat ja pikkuhousut aiheuttaa tuskaa.. itse en pysty nukkumaan niin, että ois mitään vaatteita päällä ja joka ilta vedän lakanan täysin rypyttömäksi. Mitään istuvaa vaatetta en pysty pitämään. Liivejä on pakko pitää, mutta oli mitkä vaan liivit, niin mulla on illalla kirkkaanpunaiset rannut ihossa, koska mulla on sellainen sairaus. Joskus iho menee kokonaan rikki liiveistä. Kaikki mun vaatteet on koon liian isoja tästä syystä. Mutta varmaan oon vaan etsinyt vääristä paikoista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap - kannattaa mennä oikeaan liivikauppaan ja sovittaa siellä asiantuntijan avustuksella. Selitä mikä on liiveissä ollut vialla. Löydät varmasti sopivan mallin.
(Älä osta halpiksia Prismasta.)
Eiköhän aloittaja ongelma ole peräisin nimenomaan liivikaupassa, jossa on vakuutettu, että tämä se oikea koko on. Ei koskaan kannata ostaa liivejä, jotka tuntuvat joltakin.
Tuo samainen liiviketjuliike saa ihan aiheesta haukkuja jatkuvasti. Itse erehdyin joku vuosi sitten tarjouksen perässä ostamaan sieltä paritkin eri liivit, eikä tullut halvaksi se reissu. Olin pitkään käyttänyt kokoa 75C tai 80B, mutta tuolla ne vaihtui kertaheitolla kokoon 65E. Yritin sietää ja pitää, päiviä, viikkoja, että kyllä ne tästä, mutta lopuksi kaarituet painoi kainalon sivuun veriset jäljet, jonka jälkeen totesin, että eiköhän se ollut siinä. Aivan kamalan epäsopivat, ei sellaisia pitäisi kenellekään myydä. Myyjä toki selitti, että liivien pitää olla napakat ja sen ymmärrän, muttei niiden tarvi lävistää ihoa sentään.
En ikinä suosittele kenellekään Changea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miss Maryn sivuilla on hyvät oppaat istuvien liivien löytämiseksi. Jos on kovin isot rinnat on turha haaveilla kovin sijoista ja kauniista liiveistä samaan aikaan. Mukavuus on tärkeintä. Hyvät liivit myös maksavat. Samaa mieltä myös siitä, että myyjät yrittävät saada ostamaan ne heiltä löytyvät sopivimmat. Napakka kannattaa myös unohtaa. Mittaamalla rintojen alta ja korkeimmasta kohdasta liivien kanssa löytyy ne oikean kokoiset.
Mutta tuossa mittaamisessa se ongelmakohta on! Se mitta pitää ottaa liivit päällä. Jos liivit on huonot ja epäistuvat, ei saa oikeaa tulosta vaikka kuinka mittaisi.
Jos taas on hyvät liivit, tietää sen kokonsa jo eikä sitä tarvi enää mittailla.
Tämä!
Leveät olkaimet ja kaarituettomuus. Viimeksi löysin hyvät edestä suljettavasta mallista. Sitä kangasta täytyy olla kunnolla, että rinta peittyy. Ei mitään tissien pullautusmallia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos koko on oikea, mutta kärsii kivusta ja hengenahdistuksesta, kannattaa mennä lääkäriin. Kasvain tai sydänsairaus voi aiheuttaa tuollaisia oireita.
Epätodennäköistä että kasvain tai sydänsairaus helpottaisi heti kun saa rintaliivit pois päältä.
Ap
No missä luulet ongelman sitten piilevän jos oikea liivikokokin on valittu?
Jostain rakenteellisesta ongelmasta, jota suurimmalla osalla ei näytä olevan. Kaikki nauhat ja vahvikkeet painavat kipeästi kylkiluita, myös jotkut urheiluliivit.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos koko on oikea, mutta kärsii kivusta ja hengenahdistuksesta, kannattaa mennä lääkäriin. Kasvain tai sydänsairaus voi aiheuttaa tuollaisia oireita.
Epätodennäköistä että kasvain tai sydänsairaus helpottaisi heti kun saa rintaliivit pois päältä.
Ap
Jostain rakenteellisesta ongelmasta, jota suurimmalla osalla ei näytä olevan. Kaikki nauhat ja vahvikkeet painavat kipeästi kylkiluita, myös jotkut urheiluliivit.
Ap
Oikeasti kyse on kylläkin vain väärästä koosta. Muutenhan et voisi käyttää paitojakaan, koska niissäkin on saumoja jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Oikeasti kyse on kylläkin vain väärästä koosta. Muutenhan et voisi käyttää paitojakaan, koska niissäkin on saumoja jne.
En omista ainuttakaan paitaa, jossa menisi rintakehän ympäri tiukka nauha tai olisi kyljissä kovikkeita.
Ap
Kävisikö tällainen toppimalli?
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/sloggi-zero-feel-flow-naisten-t…
Vierailija kirjoitti:
Ap - kannattaa mennä oikeaan liivikauppaan ja sovittaa siellä asiantuntijan avustuksella. Selitä mikä on liiveissä ollut vialla. Löydät varmasti sopivan mallin.
Monelle toimii noin, muttei ihan kaikille. Itse kävin koko Changen valikoiman läpi asiantuntevan myyjän avustuksella eikä siellä ollut yksiäkään sopivia. Yhdet vähän-sinnepäin -liivit sitten ostin, kun oli pakko saada jotkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
En omista ainuttakaan paitaa, jossa menisi rintakehän ympäri tiukka nauha tai olisi kyljissä kovikkeita.
Ap
Siellä sivussa ympärysnauhassa olevat tuet voi ihan hyvin ottaa pois.
Mulla on ikävä ja kivulias arpi vatsalla. Vanhat liivit tuntuvat pahalta päällä arven takia. Siksi menin liiviliikkeeseen, kerroin ongelmasta myyjälle ja hän löysi sovitettavakseni useita mukavia liivejä. Päädyin liiveihin ilman kaaritukia. Lisäksi näissä on riittävän leveät ympärysnauha ja olkaimet. Eihän nuo mitään seksikkäitä hepeniä ole, mutta nyt mennään mukavuus edellä. Kipua en aio sietää vaatteen takia.
Vielä kun löytäisi sukkahousut, jotka ovat riittävän pitkät ja pysyvät ylhäällä. Niiden valmistajat kun unohtavat aina, että me kaikki emme ole max. 165 senttisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän aloittaja ongelma ole peräisin nimenomaan liivikaupassa, jossa on vakuutettu, että tämä se oikea koko on. Ei koskaan kannata ostaa liivejä, jotka tuntuvat joltakin.
Tuo samainen liiviketjuliike saa ihan aiheesta haukkuja jatkuvasti. Itse erehdyin joku vuosi sitten tarjouksen perässä ostamaan sieltä paritkin eri liivit, eikä tullut halvaksi se reissu. Olin pitkään käyttänyt kokoa 75C tai 80B, mutta tuolla ne vaihtui kertaheitolla kokoon 65E. Yritin sietää ja pitää, päiviä, viikkoja, että kyllä ne tästä, mutta lopuksi kaarituet painoi kainalon sivuun veriset jäljet, jonka jälkeen totesin, että eiköhän se ollut siinä. Aivan kamalan epäsopivat, ei sellaisia pitäisi kenellekään myydä. Myyjä toki selitti, että liivien pitää olla napakat ja sen ymmärrän, muttei niiden tarvi lävistää ihoa sentään.
En ikinä suosittele kenellekään Changea.
Sen lisäksi että ne changella pakkomyy aina sitä pienempää rinnakkaiskokoa, niin niillä on myös kuppikoot vaihdettu kirjaimeltaan yhtä isompaan. Eli jos olet mitatusti kokoa 70C, niin change pakkomyy sulle rinnakkaiskoon 65E (joka muissa liikkeissä olisi merkattu standardikokona 65D).
Miksi? Koska suurin osa naisista haluaisi isommat tissit, ja yhtäkkiä ne sun C-kupit onkin E. Tulee asiakkaalle hyvä mieli "ja muissa liikkeissä ne ei tiedä mun kokoa oikein". Menin joskus itsekin teininä tuohon halpaan, kun sain eksältä lahjakortin changeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä suosittele kenellekään Changea.Sen lisäksi että ne changella pakkomyy aina sitä pienempää rinnakkaiskokoa, niin niillä on myös kuppikoot vaihdettu kirjaimeltaan yhtä isompaan. Eli jos olet mitatusti kokoa 70C, niin change pakkomyy sulle rinnakkaiskoon 65E (joka muissa liikkeissä olisi merkattu standardikokona 65D).
Miksi? Koska suurin osa naisista haluaisi isommat tissit, ja yhtäkkiä ne sun C-kupit onkin E. Tulee asiakkaalle hyvä mieli "ja muissa liikkeissä ne ei tiedä mun kokoa oikein". Menin joskus itsekin teininä tuohon halpaan, kun sain eksältä lahjakortin changeen.
Mun liiveissä on oikein kokolappu lukee että ne on ympärykseltään 10/85/32/70 ja kupiltaan GG/J/K? Mikä noista on se oikea koko?
Vierailija kirjoitti:
Tää on jännää tämmönen keskustelu, jossa jotkut on tiukasti sitä mieltä, että kaikille löytyy mukavat liivit ja farkut. Ihan vaan koska itselle on löytynyt.
On paljon ihmisiä joille sukat ja pikkuhousut aiheuttaa tuskaa.. itse en pysty nukkumaan niin, että ois mitään vaatteita päällä ja joka ilta vedän lakanan täysin rypyttömäksi. Mitään istuvaa vaatetta en pysty pitämään. Liivejä on pakko pitää, mutta oli mitkä vaan liivit, niin mulla on illalla kirkkaanpunaiset rannut ihossa, koska mulla on sellainen sairaus. Joskus iho menee kokonaan rikki liiveistä. Kaikki mun vaatteet on koon liian isoja tästä syystä. Mutta varmaan oon vaan etsinyt vääristä paikoista!
Mua auttoi, kun rupesin pukemaan aluspaidan rintaliivien alle. Silkkiset on parhaita. Ei enää iho hioudu rikki rintaliivien takia.
No ei oikean kokoiset ja malliset sukkahousutkaan tunnu päällä lainkaan.