Rintaliivit aiheuttavat kipua
Miten pystytte pitämään koko päivän niitä? Minä en pysty, kun rintakehä kipeytyy ja tuntuu, ettei pysty kunnolla edes hengittämään.
Ja ei ole väärä koko.
Kommentit (140)
Jos koko on oikea, mutta kärsii kivusta ja hengenahdistuksesta, kannattaa mennä lääkäriin. Kasvain tai sydänsairaus voi aiheuttaa tuollaisia oireita.
Vierailija kirjoitti:
Change kauppaan ei kannata mennä. Ne myy väkisin sulle vaikka mummonsa päältä liivit koosta välittämättä. Ja niillä on aikaraja johon kaupat pitää lyödä lukkoon, ostat kolmannet sovitetut tai itket ja ostat.
Mene jonnekin missä saat itse kokeilla rauhassa eri malleja ja kokoja ilman, että joku myyjä arvostelee vieressä. Kun löydät oikean koon, sitten malleja selaamaan.
Ja: urheilurintsikat. Best. Ei ole pakko käyttää kaarituellisia pushuppeja arjessa.
Myös ei-uhreiluliiveissä on vaikka millä mitalla tarjolla kaarituettomia ei-pushuppeja. Itse en ole ikipäivänä mitään pushuppeja käyttänyt sen enempää arjessa kuin juhlassakaan. Ei näitä lolloja tarvitse enää erikseen toppauksilla ja pushauksilla isommilta saada näyttämään :D
Vierailija kirjoitti:
Jos koko on oikea, mutta kärsii kivusta ja hengenahdistuksesta, kannattaa mennä lääkäriin. Kasvain tai sydänsairaus voi aiheuttaa tuollaisia oireita.
Epätodennäköistä että kasvain tai sydänsairaus helpottaisi heti kun saa rintaliivit pois päältä.
Ap
Aloittajalla on liian pienet liivit. Oikea koko ei purista, eikä estä hengittämistä. Eikä ole mahdollista, että jos yhtään isompaa kokeilee, se heti pyörii päällä.
Nämä toimii mulla. Olen ostanut jo useassa värissä https://www.lumingerie.fi/matilda-uw-plunge-rintaliivit-wine-diamond
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epätodennäköistä että kasvain tai sydänsairaus helpottaisi heti kun saa rintaliivit pois päältä.
Ap
Niin on. Siksi ainoa järkevä selitys on liian pienet liivit. Mittaa ympärys rintojen alta, ja vertaa sitä liivien kokoon.
Mulla on ikävä entisiä pienä tissejä. Niiden kanssa oli niin mukava ja helppo olla. Nykyiset tissit ovat hankalat ja niihin on myös vaikea löytää sopivia liivejä varsinkaan järjellisellä hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Change kauppaan ei kannata mennä. Ne myy väkisin sulle vaikka mummonsa päältä liivit koosta välittämättä. Ja niillä on aikaraja johon kaupat pitää lyödä lukkoon, ostat kolmannet sovitetut tai itket ja ostat.
Mene jonnekin missä saat itse kokeilla rauhassa eri malleja ja kokoja ilman, että joku myyjä arvostelee vieressä. Kun löydät oikean koon, sitten malleja selaamaan.
Ja: urheilurintsikat. Best. Ei ole pakko käyttää kaarituellisia pushuppeja arjessa.
En käytä kaarituellisia push-uppeja koskaan. Kaarituettomien vahvikenauha aiheuttaa jo riittävästi tuskaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa sinä olet höpsähtänyt jonkun liivikaisan neuvoon, että pitää olla "napakka". Kyllä on väärä koko, jos et pysty hengittämään!
Ei oikeasti tarvitse olla niin tiukka. Jos muuten ovat hyvät ja istuvat, osta jatkopala, jolla saat niistä sopivammat ja varsinkin mukavammat.
Me aikuiset naiset, jotka olemme käyttäneet liivejä vuosikymmeniä, olemme oppineet valitsemaan oikean koon, sanokoon liivikauppias mitä tahansa. Tunnustan kyllä minäkin erehtyneeni ostamaan liian pieniä silloin nuorempana.
Isompi ympärys pyörii päällä ja esim. käsiä nostaessa lähtee nousemaan ylös.
Ap
Valitse isommat kupit. Liian pienet kupit tekee oikean kokoisen ympärysnauhan ahtaan tuntuiseksi.
Oletko kokeillut tätä ap?
Mä käytän nykyään pelkästään toppimallisia liivejä, joissa on irrotettava pehmuste. Vuosikausia etsin ja sovitin kaikenmallisia ja usean kokoisia liivejä, mutta sopivia ei vain löytynyt. Monen monta hutiostosta tuli tehtyä. Ja kyllä, kävin läpi niin prismat kuin erikoisliikkeet, rinnakkaiskoot ja ziljoona eri merkkiä ja mallia. En tiedä, missä vika. En esim. ole mitenkään erikoisen muotoinen tai kokoinen. Lopulta luovutin ja rupesin käyttämään toppiliivejä kodin lisäksi myös ihmisten ilmoilla. Ah, mikä helpotus! Ei enää kiristystä, kivistystä ja valuvia olkaimia. Onneksi rintani on sen verran pienet (enkä harrasta mitään rajumpaa pomppimista vaativaa liikuntaa), etten tarvitse paljonkaan tukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käytä kaarituellisia push-uppeja koskaan. Kaarituettomien vahvikenauha aiheuttaa jo riittävästi tuskaa.
Ap
Osta isompaa kokoa hyvä ihminen. Sopivan kokoinen liivi on lähes huomaamaton päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa sinä olet höpsähtänyt jonkun liivikaisan neuvoon, että pitää olla "napakka". Kyllä on väärä koko, jos et pysty hengittämään!
Ei oikeasti tarvitse olla niin tiukka. Jos muuten ovat hyvät ja istuvat, osta jatkopala, jolla saat niistä sopivammat ja varsinkin mukavammat.
Me aikuiset naiset, jotka olemme käyttäneet liivejä vuosikymmeniä, olemme oppineet valitsemaan oikean koon, sanokoon liivikauppias mitä tahansa. Tunnustan kyllä minäkin erehtyneeni ostamaan liian pieniä silloin nuorempana.
Isompi ympärys pyörii päällä ja esim. käsiä nostaessa lähtee nousemaan ylös.
Ap
Älä sitten ota NIIN paljon isompaa vaan seuraava koko niin ei pyöri. Tai sitten vaan se jatkopala. Ja kokeile eri mallisia liivejä, niin löydät sopivat ja mukavat.
Hyvä kun kerroit! Olenkin ottanut aina ympärysmitan 95 totutun 70 sijaan, kun olen kokeillut isompaa kokoa.
Ap
Sitähän minä epäilinkin. Oletko kokeillut isompaa kuppikokoa samassa ympärysmitassa?
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalla on liian pienet liivit. Oikea koko ei purista, eikä estä hengittämistä. Eikä ole mahdollista, että jos yhtään isompaa kokeilee, se heti pyörii päällä.
Tämä. Hakasilla säätelemällä ympärysmitan 75 ja 80 ero ei ole edes sitä viittä senttiä, jonka numero antaa ymmärtää. Ja viisi senttiäkin on aika vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No missä luulet ongelman sitten piilevän jos oikea liivikokokin on valittu?
Miksi mulla on sellainen tunne, että olen nähnyt tämän saman aloituksen täällä moneen kertaan?
Voi olla myös ihan vain väärä malli. Itsellä leveä rintakehä ja lähes kaikki vähänkään kohtuuhintaiset liivit mitoitettu normaalin muotoiselle vartalolle ja kapeammalle rintakehälle
Ap, mulla on sama kokemus. Inhoan liivejä. Isojen rintojen vuoksi tarvitsen kuitenkin tukea. Käytän esim. yörintaliivejä, jotka ovat lähinnä toppeja. Sloggin zero mallisto olisi ok, jos koko olisi sopiva.
Mikään oikea koko tai malli ei tähän auta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on isot ja painavat rinnat. Ympärys pitää olla napakka että tukee ja pysyy paikallaan, mutta sivutuet painavat todella kipeästi ihoon. Samoin olkaimet on vuosien myötä kovertaneet mun olkapäille 2 senttiä syvät kuopat kun rintojen paino on niiden varassa.
Vinkit:
Topatut rintaliivit. Toppaus kannattelee hieman rintaa.
Ja sitten se mun pelastukseni, näyttää typerältä mutta toimii: bambupuuvillainen toppi rintsikoiden ALLE. Kun keksin tämän on kivut lähes kadonneet.
Ei rintojen painon kuulu olla olkaimien varassa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mulla on sellainen tunne, että olen nähnyt tämän saman aloituksen täällä moneen kertaan?
Johtuisko siitä, että tämä on oikeasti ihan tosi tosi yleinen ongelma? Monen mielestä rintsikat on inhottavan tuntuiset päällä, vaikka koko olisi periaatteessa oikea. Voi tämä aloitus toki Porvoostakin olla kotoisin, mutta sehän täällä aina on enemmän kuin mahdollista.
T: Eri
Huonosti sujuisi. Olisi hartiat ja rinnat kipeinä jatkuvasti ja ottaisi päähän kun tissit hölskyisivät miten sattuu.
t. 80H