Miksi jokaisen ihmisen pitäisi olla hoikka tai normaalipainoinen?
Kommentit (144)
Koska siitä tulee yhteiskunnalle hirveät määrät kuluja ja toisekseen omaan painoon voi aina itse vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Koska siitä tulee yhteiskunnalle hirveät määrät kuluja ja toisekseen omaan painoon voi aina itse vaikuttaa.
Tuleehan monesta muustakin asiasta yhteiskunnalle paljon kuluja esim pitkäaikaistyöttömistä.
Olin aiemmin lihava enkä kuullut siitä negatiivista sanaa kuin terveydenhoitajalta. Nyt olen treenattu ja hyvässä kunnossa niin vähän väliä joku tulee aukomaan päätään. Ennemmin timmiys tuntuu olevan tuomittavaa.
Koska ihmisen kuuluu maksaa mahdollisimman paljon veroja ja aiheuttaa mahdollisimman vähän kuluja.
Kuormittaa liikaa terveydenhuoltoa.
Vierailija kirjoitti:
Jep tämä. Ihan rehellisesti, julkisella terveydenhuololla se käy todella kalliiksi yhteiskunnalle ja siitä tulee kansallista velkaa, työllisyys tippuu, ja kaikenlainen vaiva ylistyy mikä muuten vältettävissä, kuten kakkosen diabetes.
Terveydenhuollossa on rahat loppu. Nyt kun tietoa on enemmän, tiedetään, miten paljon lihavuus joko kokonaan tai osittain aiheuttaa tiettyjä sairauksia. Tällaisia sairauksia vähentämällä säästetään rahaa terveydenhuollossa. Syömiseensä jokainen voi itse vaikuttaa pitkälle. Oma käsihän sinne suuhun mättää ruokaa.
sama ku sähköpotkulaudoissa ja koronassa. itse aiheutetut terveysasiat ei ansaitse hoitopaikkoja :D
Vierailija kirjoitti:
Omaan painoon EI AINA pysty vaikuttaa itse. Muuten läskejä ei olisi niin paljoa. On hormonaallisia ja aineenvaihdunnallisia sairauksia, jotka lihottaa etenkin naisia. Silti läskejä miehiä on enemmän.
Jos ei muuten niin oman terveyden takia on suotavaa pysytellä kohtuullisessa painomäärässä.
Miksi kaikkien pitäisi olla selvinpäin? Miksi huumeita tuomitaan nykypäivänä?
Lihavuus maksaa yhteiskunnalle todella paljon. Siksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omaan painoon EI AINA pysty vaikuttaa itse. Muuten läskejä ei olisi niin paljoa. On hormonaallisia ja aineenvaihdunnallisia sairauksia, jotka lihottaa etenkin naisia. Silti läskejä miehiä on enemmän.
Niin, mutta ylipainoiset aina nojautuvat tuohon selitykseen ettei pysty laihtumaan koska sairaus. Ei jokainen ylipainoinen voi olla sairas!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuleehan monesta muustakin asiasta yhteiskunnalle paljon kuluja esim pitkäaikaistyöttömistä.
No, pyritäänhän tähänkin vaikuttamaan vaatimalla ihmiset duuniin. Eräänlainen elintapasairaus pitkäaikaistyöttömyyskin monesti on.
Joskus vaan on pakko tehdä itsestä ikäviä asioita, kuten käydä duunissa.
Vasemmistohallitus on pitkään totuttanut meidät siihen, että ei tarvitse ponnistaa itse ja kokea mitään pakkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan läskejä on niin paljon, koska omaan painoon ei edes yritetä vaikuttaa alentavasti. Jos läskiys olisi vain sairauksista kiinni, läskejä olisi todella vähän. 90% läskeistä on läskejä puhtaasti siksi, että eivät syö terveellisesti ja/tai eivät liiku tarpeeksi.
Jos haluaa nähdä lapsenlapsensa niin terveydestään pitäisi huolehtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mutta ylipainoiset aina nojautuvat tuohon selitykseen ettei pysty laihtumaan koska sairaus. Ei jokainen ylipainoinen voi olla sairas!
Minä en ainakaan koskaan ole sanonut noin.
Aika varmasti sitä vaan voi paremmin jos painoindeksi on lähempänä 25 kuin 40.
Koska olemme laumasieluja.