Syötkö uuden suosituksen mukaan 500-800 gr kasviksia, juureksia, hedelmiä ja marjoja päivässä?
Ursula Schwab kertoo suomalaisten syövän vain 300-400 gr noita päivässä. Miten aiot muuttaa ruokavaliotasi nyt?
https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000009697159.html
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Pyrin siihen, yleensä en sitä saavuta. Yritän myös saada lihankäytön putoamaan alle tuon 350g viikossa.
Tulee halvemmaksikin.
Onneks teen ite niin surkeaa ruokaa että sen maku pitää pyyhkiä pois salaatilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyrin siihen, yleensä en sitä saavuta. Yritän myös saada lihankäytön putoamaan alle tuon 350g viikossa.
Tulee halvemmaksikin.
Onneks teen ite niin surkeaa ruokaa että sen maku pitää pyyhkiä pois salaatilla
Valitettavasti itse teen niin hyvää ruokaa, että sitä syö ihan liikaa. Eilen jo pelkkä perunamuusi... Että oli hyvää, perunaa, suolaa, voita, maitoa. Ei mitään kummallista, mutta aivan nautintoa syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön kilon lihaa päivässä. Liha on terveellistä ja laihduttaa.
Syöt 7 kg lihaa viikossa?
Bravo, osaat laskea.
En syö viranomaisten ohjeiden mukaan.
Ei kiinnosta typerät säännöt, ohjeet, suositukset ja direktiivit. Teen mitä huvittaa.
Syön vihanneksia lihan ja rasvan kyljessä (ketogeninen ruokavalio), mutta vatsani kaasuuntuu ja menee kipeäksi jos ylitän 300g päiväsatsin vihanneksien suhteen. Olen aika pienikokoinen nainen, varmaam tuo 500g koskee enemmän normaalipituisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Syön vihanneksia lihan ja rasvan kyljessä (ketogeninen ruokavalio), mutta vatsani kaasuuntuu ja menee kipeäksi jos ylitän 300g päiväsatsin vihanneksien suhteen. Olen aika pienikokoinen nainen, varmaam tuo 500g koskee enemmän normaalipituisia ihmisiä.
Suositukset koskee nimenomaan keskiverto ihmisistä. Mitä se sitten enää tarkoittakaan aikana jolloin joka toinen on ylipainoinen.
Syön ja menee helposti ylikin. Kahdella aterialla salaattia/uunikasviksia, aamulla ja illalla kurkkua/tomaattia/paprikaa
Eihän puoli kiloa ole edes paljon! Esimerkiksi pätkä kurkkua, yksi tomaatti, lohko kaalia, kourallinen marjoja, yksi porkkana ja yksi banaani sekä pääruoan lisukkeeksi salaattia.
Itselläni on aina kulhollinen makeita kirsikkatomaatteja keittiön työtasolla, josta niitä tulee napsittua pitkin päivää. Korvaavat mainiosti karkit, niin makeita ne ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suositukset koskee nimenomaan keskiverto ihmisistä. Mitä se sitten enää tarkoittakaan aikana jolloin joka toinen on ylipainoinen.
Millainen on sitten tuo suositusten keskivertoihminen? Mies, nainen, nuori, vanha, aktiivinen, sohvaperuna, laiha, lihava?
En. Kyllä sitä ihminen kaipaa muutakin kuin pelkkiä rehuja vaikka olisivat kuinka hyväksi. Foliohattuani alkaa kiristämään tällaiset suositusten nostamiset. Aletaanko enemmän ja enemmän painostamaan järsimään porkkanaa ja lihalle saa heittää hyvästit?
Kyllä kilo tulee päivässä hyvin helposti syötyä joskus enemmänkin varmaan. Silti syön myös lihaa vähän, kalaa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko harvempi ylipainoinen, jos söisi enemmän suositusten mukaan?
Vierailija kirjoitti:
En. Kyllä sitä ihminen kaipaa muutakin kuin pelkkiä rehuja vaikka olisivat kuinka hyväksi. Foliohattuani alkaa kiristämään tällaiset suositusten nostamiset. Aletaanko enemmän ja enemmän painostamaan järsimään porkkanaa ja lihalle saa heittää hyvästit?
Suositukset ovat suosituksia eivätkä painostamista. Kaupat ovat muuten täynnä muitakin juureksia ja vihanneksia kuin vain porkkana. Porkkanastakin saa monenlaista hyvää syötävää, ei tarvi järsiä raakaa porkkanaa. Itse esim. teen perunamuusia silloin tällöin jossa puolet porkkanaa ja puolet perunaa. Hyvää on.
Tulee halvemmaksikin.