Perussuomalaiset: Riikan nettikommentit olivat ITSEPUOLUSTUSTA!
"Mutta tässäkin heitossa oli koko ajan kyse itsepuolustuksesta tilanteessa, jossa nuori mies uhkailee naista suljetussa tilassa."
https://www.suomenuutiset.fi/__trashed-16/
Riikka on UHRI! Perussuomalaiset ovat syyttömiä!
Kommentit (208)
Vierailija kirjoitti:
Oikeistohallitus on sitoutunut antirasistiseen politiikkaan ja antaa tiedoksiannon asiasta syksyllä.
Tuo pitäisi olla itsestäänselvyys ilman mitään tiedoksiantoja :D
Orpo on ensimmäinen pääministeri joka kertoo että ei hyväksy hallituksen ministereiltään rasismia.
Tulihan tämäkin koettua Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Purra taisi kuvata jotain musiminaista nimellä säkki. Säkki jonka tunnistaa ihmiseksi siitä, että sillä on lapsi mukana.
Minun verorahoista päättävä ministeri.
Myös junatarinassa oli hyvin alentuvasti kuvailtu muslimityttöä: siveä sisko yritti rauhoitella veljeään tms.
Purralla on paitsi muukalaispelkoa myös naisvihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi saanut Purra pahoitella jo ennen vaaleja aiempia sanomisiaan ja mielipiteitään. Pahoittelut tässä vaiheessa eivät tunnu ihan uskottavilta. Onhan meistä yksi jos toinenkin tehnyt nuoruuden kiihkossa typeryyksiä jotka nyt kaduttavat, mutta tyhmyyksistä on ollut korkeintaan haittaa itselle jos ei ole pyrkinyt poliittiseksi vaikuttajaksi tai korkeisiin julkisiin virkoihin.
Hyvin korkeissa viroissa on ollut ihmisiä, jotka monen hengen läsnäollessa puhuivat kauheita asioita. Ei näkynyt eikä kuulunut minkäänlaista ajojahtia vaan hyvä asema säilyi.
Virasta voidaan irtisanoa jos asiaan vaikutusvaltaa omaavat näin parhaaksi näkevät, mutta pääministerin pestistä pitää ymmärtää itse vetäytyä jos on mokannut. Alkaa vaikuttaa pahasti siltä, että tämä hallitus on pellehallitus ja sen toimikausi tulee jäämään lyhyeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hämmentävää on että jonkun toisen kirjoittelut vaati ministerin pallin menoa siinä missä Purralta riittää pahoittelu itkupotkuraivarin jälkeen.
Noh, kaksi asiaa on varmaa ja toivottavasti äänestäjätkin muistavat nämä:
- persujen aivotoiminta ei riitä muuhun kuin valittamiseen
- Petterin kivekset eivät ole vieläkään laskeutuneet. Nyt vaatisi hieman muutakin kuin pikkupojan virneen.Vähän asiallisempaa tekstiä, kiitos.
Noh, osaako meidän nykyinen pääministeri muuta kuin puhua jargonia ja hihitellä?
Kyllä tuosta tekemisestä loistaa johtajuus poissaolollaan. Toivottavasti tämä on tarpeeksi asiallista sinullekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan joutunut samaan tilanteeseen? Aika moni suomalainen nuori on julkisissa kuljetusvälineissä turvattomassa tilassa nykyään.
Riikka oli 31 v.
31 vuotias ei vielä ole kovin vanha ja moni suomalainen nuori ja jopa lapsi on oikeasti pulassa nykyään julkisissa kulkuneuvoissa. Asiasta on käyty vilkasta keskustelua ja muutamaa nuorta itsekin olen joutunut kuuntelemaan näistä ongelmista.
Mikä sun mielestäsi vihan kohteeksi joutuneen suomalaisen nuoren toimintamalli vihatilanteessa pitäisi olla? Puolustaakaan kun ei voi itseään nykyään. Kerro nyt
Miten nuoren ehkä nykypäivänä kokema uhka oikeuttaa 15 vuotta sitten tehdyn rasisitisen kirjoittelun?
Sen sijaan, että nariset siinä, niin kerro ihmeessä miten häirinnän kohteeksi joutuneen nuoren pitää toimia? Eikö sulla ole mitään ohjetta ja neuvoa tarjota? Eipä tietenkään
Poistua tilanteesta ja hakeutua aikuisten keskelle, bussissa kuljettajan lähelle. Itsensä puolustaminen ei ole nykyäänkään kiellettyä, mutta viisasta se ei ole.
No niin, nyt on sun vuoro vastata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
31v nainen kirjoittelee väkivaltafantasioita 2 päivää kauhajokisurmien jälkeen. Kuinka sairaaksi Suomen hallitus on mennyt? Vastuuntuntoinen pääministeri olisi jo kiikuttamassa eroanomusta presidentille. Eroa Petteri ja koko hallitus.
15 vuotta sitten jouduttuaan häirinnän kohteeksi itse julkisessa kulkuvälineessä
Kerro nyt viisaana itse, mitä tuossa tilanteessa mielestäsi olisi kuulunut toimia ja kerro sama ohje kaikille muillekin häirintää kokeville
Kukaan ei häirinnyt riikkaa ennen kuin tämä itse sekaantui muiden keskusteluun.
Sinä olit tietenkin paikalla? Etkä itse tehnyt mitään, vaikka nuoria sinun vieressäsi häiriköitiin
En, tieto perustuu täysin riikan omaan kuvaukseen tilanteesta. Ei kai hän sentään valehdellut?
Vierailija kirjoitti:
Mua rasittaa kovin se, ettei ongelmasta saa puhua ilman että siitä tulee ongelma. Kukaan silmät avoinna vaikka Leppävaarassa tai Itäkeskuksessa kulkenut ei voi olla tietämättä mistä on kyse.
Minä käyn Itäkeskuksessa vähintään viikottain. Ja silmäni ovat avoinna. Kuinka usein sinä olet käynyt mainitsemistasi paikoissa? Mikä on se ongelma, mistä puhut? Voisiko se olla vain sinun päässäsi?
Vierailija kirjoitti:
Samaan aikaan kun nuo koulusurmat oli olin todella järkyttynyt, järkyttynyt miten tuollaista voi Suomessa tapahtua.
Kesällä ennen koulusurmia löysimme miehen vanha ilmakiväärin 60-luvulta, lomalla mökillä jokainen aamu lasten kanssa alkoi kilpailulla kuka osuu läheiseen mäntyyn, kerran joku osui ikkunaan eikä se mennyt rikki eli todella tehoton ase.
Koulusurmien jälkeen koko perhettä hävetti ja kauhistutti meidän harrastus.
Kukaan meistä, ei 40v vanhemmat kuin teini-ikäiset lapset olisi vitsaillut joukkosurmalla, missään tilanteessa.
Tämäpä se oli sekava kirjoitus. Olen minäkin ammuskellut lapsena maaseudulla kotona ilmakiväärillä vaikka mitä päivieni ratoksi. Koulusurmien jälkeenkö pitäisi kauhistuttaa ja hävettää harrastettu tarkkuusammuskelu?
Ja otetaan vaikka hypotettinen tilanne että 5 miesoletettua tulee joukolla raiskailemaan sinua ja/tai läheistäsi, etkö puolustautuisi aseella jos sellainen olisi saatavilla? Poliisia et ehdi soittelemaan eikä ne kerkiäisikään paikalle.
Vierailija kirjoitti:
31v nainen kirjoittelee väkivaltafantasioita 2 päivää kauhajokisurmien jälkeen. Kuinka sairaaksi Suomen hallitus on mennyt? Vastuuntuntoinen pääministeri olisi jo kiikuttamassa eroanomusta presidentille. Eroa Petteri ja koko hallitus.
Tästäkin huomaa, että öyhöttäjät eivät ole edes viitsineet lukea tuota tekstiä josta öyhöttävät.
Koko tapaus alkaa siitä, että "riikka" on järkyttynyt kyseisestä ampumatapauksesta ja suuttuu, kun nuori somali bussissa kovaäänisesti ilmoittaa, että häntä ei kyseinen ampumatapaus tai Suomi kiinnosta. Jonka jälkeen kyseinen somali uhkaa Riikkaa ampumisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan joutunut samaan tilanteeseen? Aika moni suomalainen nuori on julkisissa kuljetusvälineissä turvattomassa tilassa nykyään.
Riikka oli 31 v.
31 vuotias ei vielä ole kovin vanha ja moni suomalainen nuori ja jopa lapsi on oikeasti pulassa nykyään julkisissa kulkuneuvoissa. Asiasta on käyty vilkasta keskustelua ja muutamaa nuorta itsekin olen joutunut kuuntelemaan näistä ongelmista.
Mikä sun mielestäsi vihan kohteeksi joutuneen suomalaisen nuoren toimintamalli vihatilanteessa pitäisi olla? Puolustaakaan kun ei voi itseään nykyään. Kerro nyt
Miten nuoren ehkä nykypäivänä kokema uhka oikeuttaa 15 vuotta sitten tehdyn rasisitisen kirjoittelun?
Sen sijaan, että nariset siinä, niin kerro ihmeessä miten häirinnän kohteeksi joutuneen nuoren pitää toimia? Eikö sulla ole mitään ohjetta ja neuvoa tarjota? Eipä tietenkään
Poistua tilanteesta ja hakeutua aikuisten keskelle, bussissa kuljettajan lähelle. Itsensä puolustaminen ei ole nykyäänkään kiellettyä, mutta viisasta se ei ole.
Ja sitten sitä bussikuskia puukotetaan hengenvaarallisesti. Ei oikein toimi noin sun ohjeet.
Neljä nuorta vangittiin liittyen bussikuskin puukotukseen Vantaalla
STT
19.6. 17:31 | Päivitetty 19.6. 18:33
Itä-Uudenmaan käräjäoikeus on maanantaina vanginnut neljä nuorta Vantaalla runsas viikko sitten tapahtuneeseen bussinkuljettajan puukotukseen liittyen.
Vangitut nuoret ovat 15–17-vuotiaita. Kahta heistä epäillään pahoinpitelystä sekä kahdesta ryöstöstä, yhtä pahoinpitelystä sekä kahdesta törkeästä ryöstöstä ja yhtä törkeästä pahoinpitelystä sekä kahdesta ryöstöstä.
Lisäksi käräjäoikeus määräsi kaksi vuonna 2007 syntynyttä nuorta tehostettuun matkustuskieltoon.
Poliisi on kertonut aiemmin, että nuorisojoukko pahoinpiteli kuskia Vantaan Länsimäessä 11. kesäkuuta muun muassa nyrkein. Poliisin mukaan kuljettajaa lyötiin myös teräaseella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
15 vuotta sitten jouduttuaan häirinnän kohteeksi itse julkisessa kulkuvälineessä
Kerro nyt viisaana itse, mitä tuossa tilanteessa mielestäsi olisi kuulunut toimia ja kerro sama ohje kaikille muillekin häirintää kokeville
Sinä olit tietenkin paikalla? Etkä itse tehnyt mitään, vaikka nuoria sinun vieressäsi häiriköitiin
Häiriköitiin? Nimimerkki "riikka" kysyi kertomansa mukaan somalilta, miksi häntä ei Suomi kiinnosta, sen jälkeen kun kyseinen somali oli kovaäänisesti ilmoittanut, että häntä ei juuri tapahtunut joukkoampuminen Suomessa tai Suomi kiinnosta. Tällaisen kysyminen on jonkun mielestä häiriköintiä? Ja vastauksena tähän kyseinen somali oli solvannut "riikkaa" ja uhannut tätä ampumisella.
Onhan tuossa nyt täysin ilmeistä., kuka tuossa tilanteessa käyttäytyi väärin ja se ei ollut "riikka".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riikka oli 31 v.
Ja sitten sitä bussikuskia puukotetaan hengenvaarallisesti. Ei oikein toimi noin sun ohjeet.
STT
Itä-Uudenmaan käräjäoikeus on maanantaina vanginnut neljä nuorta Vantaalla runsas viikko sitten tapahtuneeseen bussinkuljettajan puukotukseen liittyen.
Vangitut nuoret ovat 15–17-vuotiaita. Kahta heistä epäillään pahoinpitelystä sekä kahdesta ryöstöstä, yhtä pahoinpitelystä sekä kahdesta törkeästä ryöstöstä ja yhtä törkeästä pahoinpitelystä sekä kahdesta ryöstöstä.
Lisäksi käräjäoikeus määräsi kaksi vuonna 2007 syntynyttä nuorta tehostettuun matkustuskieltoon.
Poliisi on kertonut aiemmin, että nuorisojoukko pahoinpiteli kuskia Vantaan Länsimäessä 11. kesäkuuta muun muassa nyrkein. Poliisin mukaan kuljettajaa lyötiin myös teräaseella.
Eikä ollut tuo yksittäistapaus:
Bussikuskit ovat huolissaan turvallisuudestaan: ”Tuolla suunnassa ei yöllä pitäisi ajaa ollenkaan”
Bussikuskia puukotettiin viikonloppuna Vantaalla, ja tekivät ovat edelleen karussa. Kolmen HSL:n bussiyhtiön luottamusmiehet kertovat, että kuljettajat ovat huolissaan turvallisuudestaan
Kaikki pääluottamusmiehet kertovat, että puukotustapaus on lisännyt keskustelua työturvallisuudesta.
”Yhteydenottoja alkoi tulemaan silloin heti sunnuntaiaamusta alkaen, kun juttu lähti leviämään. Niitä on tullut yllättävänkin paljon”, kertoo Pohjolan liikenteen pääluottamusmies Janne Nikama.
Kuskit kokevat Nikaman mukaan, että häiriökäyttäytyminen on lisääntynyt, ja se aiheuttaa pelkoa ja huolta. Työympäristöstä haluttaisiin turvallisempi.
”Eihän kenenkään pitäisi tehdä töitä turvattomassa tilassa, eikä myöskään kenenkään matkustaa turvattomassa tilassa. Nämä ovat yleisiä huolenaiheita, jotka ovat olleet läsnä vuosikausia”, Nikama sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riikka oli 31 v.
STT
Puukotettiinko kuljettajaa sen takia, että ahdistelua kokenut nuori hakeutui hänen lähelleen? Ei. Ei siis varsinaisesti liity asiaan.
Tuossakin tapauksessa ulkopuolisten väliintulo esti sen, ettei kuljettajalle käynyt vielä pahemmin. Siksi ei kannata jättäytyä yksin, jos tulee häirityksi, vaan hakeutua jo siinä vaiheessa muiden seuraan ennen kuin seuraa jotain pahempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästäkin huomaa, että öyhöttäjät eivät ole edes viitsineet lukea tuota tekstiä josta öyhöttävät.
Koko tapaus alkaa siitä, että "riikka" on järkyttynyt kyseisestä ampumatapauksesta ja suuttuu, kun nuori somali bussissa kovaäänisesti ilmoittaa, että häntä ei kyseinen ampumatapaus tai Suomi kiinnosta. Jonka jälkeen kyseinen somali uhkaa Riikkaa ampumisella.
Väärästä tukanväristähän se riikka oli järkyttynyt eikä kouluampumisista. Korostaa sitä moneen kertaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häiriköitiin? Nimimerkki "riikka" kysyi kertomansa mukaan somalilta, miksi häntä ei Suomi kiinnosta, sen jälkeen kun kyseinen somali oli kovaäänisesti ilmoittanut, että häntä ei juuri tapahtunut joukkoampuminen Suomessa tai Suomi kiinnosta. Tällaisen kysyminen on jonkun mielestä häiriköintiä? Ja vastauksena tähän kyseinen somali oli solvannut "riikkaa" ja uhannut tätä ampumisella.
Onhan tuossa nyt täysin ilmeistä., kuka tuossa tilanteessa käyttäytyi väärin ja se ei ollut "riikka".
Minä en puhunut häiriköinnistä, sanoin että "itse sekaantui muiden keskusteluun". Ja juuri näin tapahtui.
Persukoiden puolueohjelma on vain racicmi ja màmùt raus. Muita asioita eivät aja. Esimerkkinä bensan hinta. Se oli vaan houkutus saada ihmiset äänestämällä heitä, eivät edes oikeasti olleet bensan hintaa laskemassa. Tämä puolue ei saa Suomen asioita kuntoon,kun ne keskittyy vaan tähän yhteen asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Purra taisi kuvata jotain musiminaista nimellä säkki. Säkki jonka tunnistaa ihmiseksi siitä, että sillä on lapsi mukana.
Minun verorahoista päättävä ministeri.
Myös junatarinassa oli hyvin alentuvasti kuvailtu muslimityttöä: siveä sisko yritti rauhoitella veljeään tms.
Purralla on paitsi muukalaispelkoa myös naisvihaa.
Mitä pahaa ja alentuvaa siveydessä on? Sellaista se uskonto on, jota sinäkin ihailet.
Vierailija kirjoitti:
Persukoiden puolueohjelma on vain racicmi ja màmùt raus. Muita asioita eivät aja. Esimerkkinä bensan hinta. Se oli vaan houkutus saada ihmiset äänestämällä heitä, eivät edes oikeasti olleet bensan hintaa laskemassa. Tämä puolue ei saa Suomen asioita kuntoon,kun ne keskittyy vaan tähän yhteen asiaan.
Polttoaineverotukseen on ensimmäistä kertaa ikinä tulossa alennus
Vierailija kirjoitti:
Oli ne mitä oli niin väitetyn mainehaitan suomelle suomi teki niistä ihan itse. Älytön melskaus mediassa muutamasta kiukkusesta virkkeestä joskus kauan sitten.
Se on väärin että nykyään voi piiloutua median taakse ilman että lähde tulee selville. Jos aina vaadittaisiin lähteen julkaisua, niin media olisi hiljempaa, samoin lähteet.
Samaan aikaan kun nuo koulusurmat oli olin todella järkyttynyt, järkyttynyt miten tuollaista voi Suomessa tapahtua.
Kesällä ennen koulusurmia löysimme miehen vanha ilmakiväärin 60-luvulta, lomalla mökillä jokainen aamu lasten kanssa alkoi kilpailulla kuka osuu läheiseen mäntyyn, kerran joku osui ikkunaan eikä se mennyt rikki eli todella tehoton ase.
Koulusurmien jälkeen koko perhettä hävetti ja kauhistutti meidän harrastus.
Kukaan meistä, ei 40v vanhemmat kuin teini-ikäiset lapset olisi vitsaillut joukkosurmalla, missään tilanteessa.