Pelkäättekö kuolemaa
Pelkäättekö kuolemaa. Olisi mielenkiintoista tietää muiden ihmisten mielipide tästä. Tiedämme jo mitä kristityt ajattelevat, ettänsen jälkeen on joko ikuinen taivas tai ikuinen helvetti. Siitä voi lukea lukemattomilta nettisivuilta. Minua kiinnostaisi tietää, mitä tavalliset ihmiset ajattelevat asiasta. Erityisesti ei-uskovaiset. En toivo uskonnollista ketjua tästä aiheesta. Kiitos.
Kommentit (228)
Vierailija kirjoitti:
Jos uskoo sieluun, olipa uskovainen tai ei, se luo mahdollisuuksia jollekin kuoleman jälkeen.
Tuskin se mikään taivas on, mikä olisi vain tylsä jatkumo tälle elämälle, vaan jotain ihan muuta.
Pelkään kuoleman hetkeä, mutta odotan jännityksellä mitä sen jälkeen tulee.
Jos yhdellä ihmisellä on sielu, niin silloin kaikilla muillakin on, ja tuskin se on uskonkysymys, jos sielu olemassa.
Tottakai pelkään. Kaikki pelkää enemmän tai vähemmän.
kuolema pelkää mua.
-Chuck Norris
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos uskoo sieluun, olipa uskovainen tai ei, se luo mahdollisuuksia jollekin kuoleman jälkeen.
Tuskin se mikään taivas on, mikä olisi vain tylsä jatkumo tälle elämälle, vaan jotain ihan muuta.
Pelkään kuoleman hetkeä, mutta odotan jännityksellä mitä sen jälkeen tulee.
Jos yhdellä ihmisellä on sielu, niin silloin kaikilla muillakin on, ja tuskin se on uskonkysymys, jos sielu olemassa.
Tässähän ei nyt puhuta totuuksista, eikä uskonnoista, vaan siitä pelkääkö kuolemaa, ja se uskooko sieluun tai ei voi vaikuttaa asiaan.
Vierailija kirjoitti:
kuolema pelkää mua.
-Chuck Norris
Kun kuoleman hetki tulee, hänen mielipiteensä voi muuttua.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi edes synnyin.
Niin, kukaan ei kysynyt minulta, että haluanko syntyä tähän maailmaan. Se taitaa olla joku rangaistus, syntymä siis.
Se on epämiellyttävä ajatus, kun yleensä kuolema tapahtuu dementian tai muun sairauden jälkeen. Autettavana oleminen on pelottavaa, kun itse on vain kasvin tasolla. Kuoleman jälkeen joutuu olemaan ruumishuoneella ja sitten poltetaan ja täysin vieraat ihmiset tekevät nämä toimenpiteet.
Vierailija kirjoitti:
Se on epämiellyttävä ajatus, kun yleensä kuolema tapahtuu dementian tai muun sairauden jälkeen. Autettavana oleminen on pelottavaa, kun itse on vain kasvin tasolla. Kuoleman jälkeen joutuu olemaan ruumishuoneella ja sitten poltetaan ja täysin vieraat ihmiset tekevät nämä toimenpiteet.
Kun ihminen kuolee, vain fyysinen ruumis kuolee. Se, mitä ruumiillesi tapahtuu kuoleman jälkeen, et ole enää sinä, vaan se on vain kuollutta materiaa. Todellinen olemuksesi, joka elävöitti kehosi, on jo poistunut kehostasi. Ja hetki, kun se poistui, sitä kutsutaan kehon kuolemaksi.
Ei kai uskikset kuolemaa pelkää. Nehän pääsee sinne minne haluavatkin!
Mitä ihmeen pelkäämistä kuolemassa on? Se on vain valot pois ja sillä sipuli. Toivon vain että se tosiaan loppuu sitten, eikä ole kyse loputtomasta kierteestä.
Niin, jälleensyntymisen loputon kiertokulku - se on luultavasti juuri se helvetti.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai uskikset kuolemaa pelkää. Nehän pääsee sinne minne haluavatkin!
Mutta se on väliaikasta, se "Paratiisi".
Ihmettelen, miten niin monet ihmiset ovat kyllästyneet kaikkeen ja toivovat kuoleman olevan lopullinen tapahtuma, ja että he eivät edes tiedä, miksi ovat synhtyneet tähän maailmaan.
En tällä hetkellä. Asia voi muuttua jos kohtaan esim. karhun luonnossa ja se käyttäytyy agressiivisesti.
Pelkään, kun en tiedä mitä sen jälkeen
Vierailija kirjoitti:
Pelkään, kun en tiedä mitä sen jälkeen
Sinä olet poissa ja muiden elämä jatkuu kuten ennenkin.
Pelko siitä, mitä tuntematon kuolema on, pelko siitä, jos kaikki ei lopu kuolemaan, pelko siitä, jos et voi olla rauhassa kuoleman jälkeenkään, elko siitä, että voi syntyä uudelleen tähän maailmaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin, jälleensyntymisen loputon kiertokulku - se on luultavasti juuri se helvetti.
Tämä sai minut uskiksen nauramaan ääneen. Jos syntyy aina samaan elämään auts.
En pelkää. Kuolemassa henki irtautuu ruumiista ja jäljelle aikaan jää hengen maanpäällistä matkaa palvellut ruumis. Iäisyyteen siirtynyt henki on lähellä, mutta kaukana. Hän näkee meidät, mutta me emme häntä.
En vastaa vaan kritisoin kysymyksen oletuksia
- ette tiedä mitä kristityt ihmiset tuntee, ajattelee, pelkää
- luokittelu tavallisiin on pöhköä
- itse en ole kuullut yhdenkän ei-uskovaisen pelkäävän kuolemaan, päinvastoin, kaikki ovat sanoneet etteivät pelkää tippaakaan, eli minun mielestä ennakko-oletus on erikoinen, toisaalta vastaukset sinänsä on kiinnostavia.