Miksi joidenkin ihmisten kalloon ei mahdu, että uimarannalla ei kuvata kännykällä
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Saa kuvata ihan niin paljon kuin haluaa, kunhan ei ahdistele ketään. Kuvat saa myös julkaista.
Ja niitä, jotka itseään rannalle tulevat esittelemään naruissaan ei varmaan haitanne erinäisille sivustoille materiaaliksi joutuminen? Sehän se kai on toivekin vai mikä motivaationa pukeutua naruihin?
Itse kuvaan lähinnä julkisesti imettäviä naisia.
Mun OF tili on menestys, voin kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä koulussa ainakin kysytään saako lapsi näkyä kuvissa mitä koulu julkaisee.
Itse en käy uimassa ollenkaan, koska mulla on raskausarpia ja selluliittia ja ne näkyy kuvissa, kun kuvia suurentaa. Itse olen myös kuvista katsonut kenellä on raskausarpia.
Koulut kysyvät hyvää hyvyyttään. Koulu on lain mukaan julkinen paikka, jossa kuvaaminen on sallittua.
Kuvaaminen (myös niin, että ihmisiä näkyy) on täysin sallittua kaikilla julkisilla paikoilla. Kuvan julkaisukin on täysin sallittua ei kaupallisissa (esim mainos) tarkoituksissa. Kuvan julkaisu on kiellettyä vain, jos ihminen tekee kuvassa jotain noloa.
Jos kuva on tunnistettava, se kuuluu henkilötietolain piiriin. Henkilötietolain mukaan jokaisella ihmisellä on oikeus yksityisyyteen. Tällöin kuvaa ei siis saa julkaista ilman kuvassa esiintyvän lupaa.
Rannalla kuvaaminen on idioottien puuhaa. Onneksi ongelma ei koske minua, kun en muutenkaan yleisillä rannoilla viihdy. Ihmettelen, miten kukaan viihtyy? Lapset kirkuvat rumalla äänellä, jotkut seurueet levittäytyvät röyhkeästi aivan liian isosti, joku kusee ja paskoo veteen, joku tuo karvaturrinsa uimaan ihmisrannalle, yksi viskoo tölkit ja savukkeennatsat jonkun taaperon ulottuville, joku äippä unohtaa vauvansa paskavaipan rannalle, pariskunta riitelee, mukaan mahtuu myös setämiehiä ja humalaisia häirikköjä. Sitten vielä nämä riemuidiootit, jotka joko kuvaa tai lennättää dronea siinä ihmismassassa. Kyllä saisi sota jo alkaa niin näistäkin päästäisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkinen paikka, saa kuvata.
Tähän tarvitaan muutos tai uutta tulkintaa.
Pohjois-Koreassa julkisella paikalla ei saa kuvata, muualla kuin erikseen sallituissa paikoissa. Pitäisikö meidän ottaa mallia Pohjois-Koreasta?
Ei, mutta joku yksityisyys pitäisi ihmisellä olla kulkiessaan julkisilla paikoilla. Nykyinen valvonta-, kyttäämis-, vainoamis- ja kiusauskulttuuri on mennyt jo liian pitkälle.
Jos haluat kuvata jotain ihmistä - puhumattakaan kuvan julkaisusta - niin pyydä lupa ensin. Jos ihminen on joku tunnistamaton statistikko kuvassa niin asialla ei liene niin suurta merkitystä kun varta vasten ihmisestä salaa otetussa kuvassa.
Joku voi kuvata rannalla sinua aivan rauhassa etkä voi sille mitään. Päädyt monien setien inspiraatiomateriaaliksi paljaine takamuksinesi. Sanoisin, että oma valinta.
https://www.iltalehti.fi/muoti/a/65f44525-90ac-4f30-b604-97586219a2aa
Jaa, mikä laki kieltää kuvaamisen uimarannalla?
Ens kesänä tämmöset biksut muotia, mahtaa kuvaajia riittää😂
Kuvan julkaiseminen ei saa loukata henkilön kunniaa tai yksityisyyttä. Valokuva katsotaan henkilötiedoksi. Henkilötietoja ei saa esimerkiksi julkaista netissä ilman henkilön lupaa. Mikäli valokuvassa on tunnistettavissa henkilöitä, hyvä perussääntö on pyytää kuvaus- ja julkaisulupa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei? Kai minä saan kuvata siellä omaa lastani, kun tekee hiekkakakkuja.
Se on ihan normaalia. Pertsa setäkin kuvaa lastasi.
Vierailija kirjoitti:
Rannalla kuvaaminen on idioottien puuhaa. Onneksi ongelma ei koske minua, kun en muutenkaan yleisillä rannoilla viihdy. Ihmettelen, miten kukaan viihtyy? Lapset kirkuvat rumalla äänellä, jotkut seurueet levittäytyvät röyhkeästi aivan liian isosti, joku kusee ja paskoo veteen, joku tuo karvaturrinsa uimaan ihmisrannalle, yksi viskoo tölkit ja savukkeennatsat jonkun taaperon ulottuville, joku äippä unohtaa vauvansa paskavaipan rannalle, pariskunta riitelee, mukaan mahtuu myös setämiehiä ja humalaisia häirikköjä. Sitten vielä nämä riemuidiootit, jotka joko kuvaa tai lennättää dronea siinä ihmismassassa. Kyllä saisi sota jo alkaa niin näistäkin päästäisiin.
Unohdit sen osan, joka tulee paikalle esittelemään erogeenisiä alueitaan ja joita ne kuvaajat kuvaavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en käy uimassa ollenkaan, koska mulla on raskausarpia ja selluliittia ja ne näkyy kuvissa, kun kuvia suurentaa. Itse olen myös kuvista katsonut kenellä on raskausarpia.
Moni varmaan kuvittelee, että raskausarvet ei näy, kun kuva otettu kauempaa, mutta kun kuvaa suurentaa niin ne näkyvät.
Onko sulla joku fetissi kun noin tarkkaan jaksat toisia syynätä? Vai vain huono itsetunto?
hyi helevata näitä perseidensä esittelijöitä narubikineissään🤮.
Ja tulossa pahempaa.
https://www.iltalehti.fi/muoti/a/65f44525-90ac-4f30-b604-97586219a2aa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni varmaan kuvittelee, että raskausarvet ei näy, kun kuva otettu kauempaa, mutta kun kuvaa suurentaa niin ne näkyvät.
Ei, vaan monia asia ei kiinnosta paskankaan vertaa.
Ihmisten kusipäisyyttä ei todellakaan kannata aliarvioida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulut kysyvät hyvää hyvyyttään. Koulu on lain mukaan julkinen paikka, jossa kuvaaminen on sallittua.
Kuvaaminen (myös niin, että ihmisiä näkyy) on täysin sallittua kaikilla julkisilla paikoilla. Kuvan julkaisukin on täysin sallittua ei kaupallisissa (esim mainos) tarkoituksissa. Kuvan julkaisu on kiellettyä vain, jos ihminen tekee kuvassa jotain noloa.
Jos kuva on tunnistettava, se kuuluu henkilötietolain piiriin. Henkilötietolain mukaan jokaisella ihmisellä on oikeus yksityisyyteen. Tällöin kuvaa ei siis saa julkaista ilman kuvassa esiintyvän lupaa.
Olet rannalla, mutta et halua tulla ikuistetuksi ja joku nappaa sinusta valokuvan. Pian kuvasi leviää tietyillä sivustoilla. Kuvaaminen on täysin lain mukaista, kuvan levittäminen ei.
Mutta. Kuva voidaan jakaa niin ette saa koskaan tietää jakajaa. Kuvasi leviää ympäri maailmaa ja on netissä ikuisesti.
Oma valinta siis, haluaako toimia materiaalina rannoilla ja löytää kuvansa netistä...
Ei auta vaikka kuinka täällä rageet,, asia vaan on näin ja ainakin sen verran pitää kantaa vastuuta ettei omia teinejään päästä narustringeissä yleisille rannoille....
Vierailija kirjoitti:
Tarvittaisiin rantoja, joissa on kuvauskielto.
Valtionko tehtävä on siloitella jokaisen kansalaisen elämä tämän mieleiseksi? Uusavuttomuus huipussaan!
Ratkaisu: Älä mene enää rannalle. Saavat laineet liplatella ja hanhet paskoa siellä ihan rauhassa.
Ei se ole kuvaajan ongelma jos joku herjaa. Se onnistuu ihan ilman kuviakin.
Mistä näitä jonneja sikiää?