Sinä mielenterveysongelmainen
Millaista apua oikeasti kaipaisit terveydenhuollon ammattilaisilta?
Kommentit (26)
Haluan vain pillerin ja että joku muu tekee kaiken puolesta :(
Vierailija kirjoitti:
Haluan vain pillerin ja että joku muu tekee kaiken puolesta :(
Koko loppuelämän ajan? :/
Asiallisuutta ja ammatillisuutta. Ei saisi provosoitua ja potilas saattaa testata hoitajan/lääkärin luotettavuutta. Älykäs potilas ei saa mitään irti mikäli hoitaja on ihan tollo.
Mielenterveysongelmainen haluaa sellaista apua, että se ammattilainen kehuu kaikkea mitä ongelmainen tekee. Ja säälittelee uhria ja raukkaparkaa. Ja vakuuttaa, että on ansainnut kaiken, eli jos tekee mieli kostaa oma paha olo jollekin sivulliselle, niin se on voimaannuttavaa ja ihan oikein ja edistää asioita.
Näin minun läheiseni kohdalla.
Minä läheisenä toivoisin, että terapeutti sanoisi asiakkaalleen, että väkivallan ja aggression käyttö ratkaisukeinona ei ole tervettä eikä edistä hänen omaa hyvinvointiaan. Ja minä läheisenä toivoisin, että terapiassa mietittäisi terveitä keinoja ratkaista omaa tilannettaan.
Uuden aapisen rikki menneen tilalle.
Eutanasian. Suomen psykiatria on helvetin huono vitsi!
Vierailija kirjoitti:
Mielenterveysongelmainen haluaa sellaista apua, että se ammattilainen kehuu kaikkea mitä ongelmainen tekee. Ja säälittelee uhria ja raukkaparkaa. Ja vakuuttaa, että on ansainnut kaiken, eli jos tekee mieli kostaa oma paha olo jollekin sivulliselle, niin se on voimaannuttavaa ja ihan oikein ja edistää asioita.
Näin minun läheiseni kohdalla.
Minä läheisenä toivoisin, että terapeutti sanoisi asiakkaalleen, että väkivallan ja aggression käyttö ratkaisukeinona ei ole tervettä eikä edistä hänen omaa hyvinvointiaan. Ja minä läheisenä toivoisin, että terapiassa mietittäisi terveitä keinoja ratkaista omaa tilannettaan.
Ainakaan tuo minun eli läheisen odotus ei toteudu. Asiakkaalla on hyvä olo, kun toimii aggressiivisesti ja vihamielisesti. Joten päättelen, että siihen terapiassa kannustetaan.
Lukijoille on varmasti sanomattakin selvää, että olen hyvin pettynyt terapiaan. Ja yritän pelastaa itseäni väkivallalta katkomalla kaikki yhteydet. Mutta sekään ei auta, kun aina voi käyttää vainoamiseen esim poliisia ja rikosilmoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Asiallisuutta ja ammatillisuutta. Ei saisi provosoitua ja potilas saattaa testata hoitajan/lääkärin luotettavuutta. Älykäs potilas ei saa mitään irti mikäli hoitaja on ihan tollo.
Samaa mieltä, että ammattilaisilla ei usein äly riitä siihen hommaan.
100 tuhatta rahaa kiitos, kun työelämässä on haasteita ja vaikeaa tienata.
Vierailija kirjoitti:
sieniä
Niitä pian saa. Psykedeeliavusteiset terapiat rantautuvat. Mutta voi sitä koirakouluterapeuttien itkua ja parkua kun tienestit ja lypsylehmät menee! Ei voikaan enää pomottaa ja alentaa itseään ylentämällä. Pimpat kuivaa korpuiksi!
Olen saanut erinomaista apua kohtaamiltani terveydenhuollon ammattilaisilta, ei valittamista.
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut erinomaista apua kohtaamiltani terveydenhuollon ammattilaisilta, ei valittamista.
Terapeutti siellä itseään vähän kehaisi 😅
Vastuuntuntoisuutta työssään = luotettavuutta.
Perusteellisen ja oikean diagnoosin, jotta ei tarvitsisi popsia turhia lääkkeitä pystyäkseni syömään tai käymään suihkussa. Ammattitaitoisen ja RATKAISUKESKEISEN terapeutin, joka kädestä pitäen opettaisi pärjäämään itseni kanssa. Terapeutit suurelta osin rahanahneita narsisteja.
Ensimmäinen asia olisi varmaan taloudellinen turva, koska tämä jatkuva saikuttaminen ja työkkärin painostus vaikka olen työkyvytön pahentaa tilannetta, enkä voi koskaan levätä kun aina pitää stressata hyväksytäänkö hakemus ja millä maksan vuokran.
Toisekseen olisi kiva saada sitä terapiaa, eikä vain venkslata eri lääkkeiden kanssa. Olen nyt 3 vuotta yrittänyt päästä terapiaan, mutta olen saanut vain puolihoitoa eli pelkkää lääkitystä ja harvoin lääkärin puheluita.
Mee hoitoon!