Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teoreettinen kysymys: jos sinun kaikki, koko elämäsi aikana, tekemät kirjoitukset käytäisiin läpi niin olisitko puhdas pulmunen?

Vierailija
10.07.2023 |

Tuli vain mieleen tässä kun poliitikkojen ja toimittajien taustoja on kaiveltu innokkaasti.

Niin jos omalla kohdallasi joku kävisi läpi ihan kaiken, mitä olet koskaan kirjoittanut nettiin tai laittanut valokuvia/videoita, niin olisitko puhdas pulmunen, kaikella tapaa?

Kommentit (144)

Vierailija
101/144 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satunnainen turauttelu ei millään muotoa ole sama asia kuin systemaattinen vihapuheen suoltaminen.

Vierailija
102/144 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole ainakaan eläessäni käyttänyt sanoja kuten n-keri tai somppu. Ei tulisi mieleenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/144 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ei, mutta enpä ole poliittinen päättäjäkään, saati ministeri. Mutta sen voin luvata, että en ole kenenkään tappamisesta haaveillut tai sitä suositellut millään foorumilla.

Vierailija
104/144 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, mutta minä en olekaan poliitikko.

Ei nääkää ihmiset oo yleensä viellä ollu keitä te aina revitte esille, tyhmä komma. 

Päinvastoin, 99%stihan ne ovat olleet jo teineinä puoluejärjestöissä ja siis olleet jo lapsesta asti kovat luulot itsestään pyrkynä päästä pätemään. Samalla vain myös örvelletty.

Vierailija
105/144 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.

Henkilön nimenomaan jaettaviksi tarkoitetut näkemykset (esim somessa), näen mielestäni perustellusti hänen jaettavaksi tarkotettuina näkemyksinään. 

Eikö sinua hävettäisi jo se, että kirjoitat av:lle? Itseäni hävettäisi jos joku tietäisi. Ihan vain se, että tuhlaan aikaani johonkin näin tyhmään, ei se, että viesteissä olisi mitään hävettävää.

Mitä tyhmää on ihmisten kanssa jutustelussa, vuorovaikutuksessa?

Kannattaa miettiä tarkkaan mistä asiasta häpeää kantaa, häpeällä on helppo myös hallita ihmistä.

No, omasta mielestäni av on 100% törkyä ja typeryyttä.

Sitähän se on, mitä siitä tekee.

Eipä tälle Suomen vilkkaimmalle keskustelupalstalle juuri mitään voi yksi ihminen tehdä. Hävettää yksinkertaisesti se, että edes käyn täällä, niin hölmöjä törkyjuttuja koko palsta on täynnä. Tsekkaapa vain nytkin suosituimmat ja uusimmat keskusteluketjut. Sinuako ei yhtään hävetä olla palstalla, jolla on tuollaista sisältöä?

No ei kyllä rehellisesti hävetä.

Vierailija
106/144 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetin yli 20 vuotta sitten alaikäisenä typerän sähköpostin vieraalle ihmiselle, hävettää vieläkin. Kaiken muun netissä kirjoittamani voisin julkaista uudelleen omalla naamallani ja nimelläni. Tosin ketään ei kiinnostaisi pätkääkään.

Vierailija
107/144 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvelen kirjoittavani vuodessa vähintään 4000 kommenttia netin keskustelupalstoille. Olen tehnyt näin vuodesta 2001 alkaen. Netin syövereissä on siis kymmeniätuhansia kommenttejani. Olisi mielenkiintoista saada ne kaikki nähtäväksi.

Vierailija
108/144 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehkä puhdas koska olen ollut ilkeä ja letkautellut, mutta siitä minua voitaisiin tosiaan pitää vain ilkeänä tai mulkkuna. Muita termejä minuun ei liitettäisi.

Vierailija
109/144 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko pitkälti. En vain yksinkertaisesti usko, että rähjäämällä saa mitään hyödyllistä/kiinnostavaa aikaan. Niitä kommentteja en laske, joita on tullut heiteltyä, kun joku trolli puhaltaa tavaraa peräpäästään mistään piittaamatta.

Todellisessa syntilistassa on lähinnä muutamia vitsailuja, jotka jälkikäteen ajatellen on voitu tulkita tylyiksi.

Vierailija
110/144 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on relevantti jos on Suomen hallituksessa ministerinä edustamassa maata kansainvälisillä areenoilla, kuten EU.

Muuten kysymys on kehno rasismin normalisointiyritys ja ala-arvoinen ajatuksenjuoksu. Kertoo paljon kysyjän moraalisesta alennustilasta. Nuorisojengiläisen itsekästä logiikkaa.

Vierailija
111/144 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys on relevantti jos on Suomen hallituksessa ministerinä edustamassa maata kansainvälisillä areenoilla, kuten EU.

Muuten kysymys on kehno rasismin normalisointiyritys ja ala-arvoinen ajatuksenjuoksu. Kertoo paljon kysyjän moraalisesta alennustilasta. Nuorisojengiläisen itsekästä logiikkaa.

Mutta juurihan kirjoitit itse viestin, joka on tosi nolo ja häpäisisi sinut jos lähtisit politiikkaan ja tuo kaivettaisi esille!

Nimittelet ventovieraita ihmisiä nuorisojengiläisiksi (mikä on itsessään rasistinen ilmaisu) ja heität sontaa muiden niskaan.

Eli juuri todistit olevasi törkyä kirjoittava, vihapuhuva rasisti.

Todistit siis aloittajan kysymyksen olevan relevantti, eli sinullakin olisi ruma tausta todistettavissa nettikirjoittelustasi.

Vierailija
112/144 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teoreettinen kysymys: oletko hallituspuolueen puheenjohtaja ja ministeri?

Vierailija
113/144 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on netissä vain yksi kuva, mutta se on otettu 80-luvulla ja esittää minua naamiaispuvussa. Tekstiä olen suoltanut paljonkin, mutta noloa tai nykymaailman mittapuin raskauttavaa on hyvin vähän, lähinnä jotkin kirjoitukset menneistä ihmissuhdeongelmista. Kyllä niistäkin juorulehtiotsikot saisi, jos olisin ministeri.

Vierailija
114/144 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihaan somevihaa. Yritän ja haluan olla positiivinen. Someviha yököttää. Haluan olla positiivisten ja rakentavien ihmisten puolella. En ikinä halveeraa tai hauku

Minusta somessa voi kirjoittaa mitä haluaa, kunhan on lain mukaan tehty. Jos tulee paha mieli, ei lue niitä sitten. Joku voi pahoittaa mielensä niin pienestä ja kritiikki voidaan laittaa negatiivisuuden piikkiin aina.

Face to Face keskustelussa sitten pitää ottaa vielä huomioon käyttäytyminen sanojen lisäksi eli rakentava ei voi olla hullun aggressiivisella olemuksella.

Vierailija
115/144 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on netissä vain yksi kuva, mutta se on otettu 80-luvulla ja esittää minua naamiaispuvussa. Tekstiä olen suoltanut paljonkin, mutta noloa tai nykymaailman mittapuin raskauttavaa on hyvin vähän, lähinnä jotkin kirjoitukset menneistä ihmissuhdeongelmista. Kyllä niistäkin juorulehtiotsikot saisi, jos olisin ministeri.

Itse olen kirjoittanut vain nimettömänä asioita, joten mitään noloa ei ole. Ihan kuka vaan voi väittää tietenkin ihan mitä vaan jonkun kirjoittamaksi, mutta järkevä ihminen ottaa sen huomioon. Myös esiintyminen jonain toisena, jopa kuvien kera on tätäpäivää ja sillähän vasta soppaa saadaan hämmennetty, koska monet ei ota tuota huomioon. Hakkerointi helppoa. Joku voi vaikka hakkeroida sun lomakuvat ja kirjoittaa sinuna jotain ihania lomajuttuja ja muut sitte että eihän se voi olla kukaan muu.

Vierailija
116/144 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta juurihan kirjoitit itse viestin, joka on tosi nolo ja häpäisisi sinut jos lähtisit politiikkaan ja tuo kaivettaisi esille!

Nimittelet ventovieraita ihmisiä nuorisojengiläisiksi (mikä on itsessään rasistinen ilmaisu) ja heität sontaa muiden niskaan.

Eli juuri todistit olevasi törkyä kirjoittava, vihapuhuva rasisti.

Todistit siis aloittajan kysymyksen olevan relevantti, eli sinullakin olisi ruma tausta todistettavissa nettikirjoittelustasi.

Jos on kirjoittanut nimettömänä, miten on todisteet. Niin aina voi väittää ja järkevä ihminen ottaa huomioon myös sen, että postaaja on saattanut joutua ajojahdin, jopa rikosten ja hakkeroinnin uhriksi.

Asiat eivät ole ehkä ollenkaan niin, miten väitetään tai vaan vähän sinne päin. Ajattele kuinka tyhmäksi joku tuntisi itsensä jos jahtaa jotain nettipostaajaa, joka ei edes ole postannut niitä itse. Noloa se on rikosten tekijöille.

Vierailija
117/144 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka kirjoitti, kuka laittoi kuvan kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kirjoittanut vain nimettömänä asioita, joten mitään noloa ei ole. Ihan kuka vaan voi väittää tietenkin ihan mitä vaan jonkun kirjoittamaksi, mutta järkevä ihminen ottaa sen huomioon. Myös esiintyminen jonain toisena, jopa kuvien kera on tätäpäivää ja sillähän vasta soppaa saadaan hämmennetty, koska monet ei ota tuota huomioon. Hakkerointi helppoa. Joku voi vaikka hakkeroida sun lomakuvat ja kirjoittaa sinuna jotain ihania lomajuttuja ja muut sitte että eihän se voi olla kukaan muu.

Minä en ole kirjoittanut nimelläni yhtään mitään. Nimimerkillä kirjoitin Hesarin kommenttiosioon aika paljon, ja jos ne mielipiteet tulisivat julki, ne voisivat olla haitallisia työasioissani - kaikki rehtorit kun eivät tykkää siitä, että henkilöstö keskustelee julkisesti opetusalan epäkohdista. Lopetin kirjoittamisen kokonaan siihen päivään, kun kirjoittaminen nimimerkillä lopetettiin. Nyt kommenttikentässä viihtyvät lähinnä eläkeläiset ja aktivistit.

Vierailija
118/144 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole omalla naamallani tai edes nimimerkillä kirjoittanut mitään, mistä nousisi kohu.

Anonyymisti olen kirjoittanut kärkkäästi ja hyvin avoimesti, mutta koskaan en ole käyttänyt tuollaista halventavaa ja r as i stista kieltä kuin Purra. Olen persu ja pidän tätä uusinta kohua esteenä Purran jatkolle ministerinä. Olen ehkä jäävi sanomaan, koska kannatin aikoinaan Sakari Puistoa puheenjohtajaksi, mutta silti.

Vierailija
119/144 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kirjoittanut mitään tuomittavaa. Joistakin sanoista toki voisi asianomaiset loukkaantua. Näiden asioiden välillä on silti suuri kuilu. En myöskään haluaisi kaikkia mielipiteitäni yhdistettävän julkiseen persoonaani, koska ovat osa yksityisyyttänä. Siksipä kirjoittelen nimettömänä ja ilman tunnistettavia asiatietoja.

Vierailija
120/144 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitsisi käydä kuin edellisen viikon kirjoitukset läpi todetakseen, että en ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi