IL: Purra väitetyistä kirjoituksista: "Ei tulisi mieleenikään alkaa irtisanoutua tai pahoitella tekemisiäni"
Valtiovarainministerimme on häpeäksi Suomelle:
"Havainnot vihjaavat Purran kirjoittaneen muun muassa pikku s o m p u i s t a, nee ke reistä ja mok ka kikke leistä. Joukossa on myös kommentti, jossa nimimerkki Riikka kirjoitti lähijunassa tulevan ruumiita, jos hän saisi aseen käyttöönsä."
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/fd3c81c1-933e-4ea2-871d-b35f5a10c…
Kommentit (2553)
Vierailija kirjoitti:
Minustakaan ei pitäisi näitä nuoruuden juuttuja vuosien takaa vetää enää esiin. Ihmiset muuttuvat ja nuorena ollaan usein kiihkomielisempiä. Ja oikeasti 15 v sitten myös termistö oli erilaista; sai sanoa asioista niiden omilla nimillään. Nythän ei enää saa, kun kaikkien pitää olla samanlaisia.
Kirjoituksissa on kyllä myös paljon totta. Olen itse noihin aikoihin ollut nuori nainen ja ulkomaalasisten miesten käytös huutelu ja suhina olivat täyttä totta Hki:ssä tuolloin. Toki osa riikan kirjoittelusta on todella brutaalia.
No joo, jos hän olis ollut edes alle 25... Mutta on vielä yli kolmikymppisenä tutkijana näitä hirvittäviä herjaavia väkivaltatekstejä rustaillut.
Vierailija kirjoitti:
Kännissä ja läpällä -kortti esiin.
Nasse-Antti ja Arhinmäki käyttivät jo kortin, tarvitaan uusi kortti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Purran ja Rydmannin taru ministereinä päättyy viimeistään alkusyksystä eduskunnalta saatuun epäluottamukseen. Purra todennäköisesti joutuu eroamaan jo sitä ennen.
Tuota hokemallako saat itsellesi mielenrauhan. Ehkä hyvä niin. Pettymys tulee sitten alkusyksystä. Tämä maalittaminen koski lähes kaikkia hallituspuolueita, joten todennäköisesti siellä on otettu kanta että ei kiinnosta. Enemmistöhallitusta ei vaan kaadeta some-painostuksella, mikäli he niin päättävät.
Tämä on minusta kaikkein pelottavinta, jos Persujen kannattajat eivät ymmärrä, että sellaista mahdollisuutta ei ole, että muiden hallituspuolueiden kanta voisi enää olla, että ei kiinnosta.
Niinkö vähän te oikeasti ymmärrätte suomalaista yhteiskuntaa ja sen arvoja?Ymmärrätkö tarkoituksella väärin, vai onko tuo parasta mihin pystyt? Hallituspuolueet ovat selkeästi nähneet että tällä öyhötyksellä yritetään kaataa hallitus. Hallituspuolueet ovat kuitenkin tyytyväisiä hallitusohjelmaan, joten he ajavat mielummin sitä politiikkaa eteenpäin ja jättävät läkytykseen reagoinnin pienemmälle. Mikäli kaikkeen öyhötykseen otetaan kantaa, ei ministerit yms. pääse tekemään töitään.
Onko niin vaikeaa ymmärtää että hallituspuolueet haluvat viedä eteenpäin hallitusohjelmaa, eikä heitä kiinnosta tämä öyhötys?
:D jaa-a, saas nähdä
Vierailija kirjoitti:
Eivätkö ihmiset koe itse muuttuneensa ja kehittyneensä ihmisenä elämänsä aikana kun kokevat relevantiksi tuomita ihminen ikivanhojen nettikirjoittelun perusteella. Kai itse kuulun siihen harvalukuiseen joukkoon, joka huomaa olevansa lähes eri ihminen kuin pari-kolmekymppisenä.
Sama homma.
Olin ihan erilainen kymmenenkin vuotta sitten.
Joskus 15 v sitten riehuin kaksplussan keskustelupalstalla ja sain banneja jatkuvasti. Olin todella kuin joku pahainen teinijonne kolmekymppisenä äitinä. Keskustelupalstat on hyviä paineenpurkukeinoja ja sillon ei mulla ollut ollut tietokone vielä kovin kauaa, niin annoin palaa oikein kunnolla.
Ilmeisesti kaikki pöyristtjät on aina kirjottaneet vain asiallisesti ja tylsästi nettiin ja käyttäytyneet muutoinkin moitteettomasti, eivätkä muutu ollenkaan vuosien saatossa, koska ovat täydellisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän eri tason ongelmia tällä hallituksella. Vielä hetki sitten media mässäili ja me täällä palstalla sillä, onko oikein pm Sanna Marinin käyttää filttereitä kuvissaan ja nyt pohditaan, onko oikein, että meidän valtiovarainministerillä on vi-hakirjoitus taustaa ja avoimen ra-sistinen suhtautuminen.
Ei hel-vetti oikeesti. Bile-Sanna kuvineen päivineen oli kyllä aika kesy tyyppi verrattuna tähän tilanteeseen, mitä ruodimme.
Mielestäni tämä kohu olisi validia, mikäli Purra olisi kirjoittanut noita tekstejään ministeri-aikanaan.
Purra sanoo, ettei hänelle tulisi mieleenkään pahoitella tekstejään.
Käytännössä siis hyväksyy ne edelleen.
Eikö kohu siis ole validi silloin?
Sinulle on tuo selitetty jo useampaan kertaan. Omaatko jonkinlaisen haasteen ymmärtää asioita? Hieman turhauttavaa yritää keskustella järkevästi, kun toinen kirjoittaa aina saman jutun, vaikka hänelle asia on jo kuvattu.
Onkohan persuista triggeroituneet älyllisesti vähälahjaisia?
Ai ettei voi pahotella, kun sitten "vassarit" pyytäs pahottelemaan muistakin jutuista?
Surkea selitys. Ehkä jossain menee ton vassarikortinkin raja.
Se on sinun mielestä surkea, mutta voisitko kuvata hieman paremmin miksi tuo on epärelevantti näkökulma. Tämän jälkeen asiasta olisi helpompi keskustella järjellisesti. Sinun mielipide ei ole vielä argumentti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivätkö ihmiset koe itse muuttuneensa ja kehittyneensä ihmisenä elämänsä aikana kun kokevat relevantiksi tuomita ihminen ikivanhojen nettikirjoittelun perusteella. Kai itse kuulun siihen harvalukuiseen joukkoon, joka huomaa olevansa lähes eri ihminen kuin pari-kolmekymppisenä.
Kolmekymppisen väitöskirjatutkijan luulisi ymmärtävän, että julkiseen verkkoon kirjoitetuilla viesteillä on väliä.
Itse en ole fantasioinut lasten pahoinpitelystä tai aseellisesta hyökkäyksestä joukkoliikenteessä lapsena, nuorena tai aikuisena.
Kolmekymppinen on nuori. Olkoot väitöskirjatutkija tai ei. Nuorilla on radikaalimmat mielipiteet. Kaiken lisäksi ihminen voi kommentoida asioita kärkkäästi mielikuvien tasolla fantasioimatta asiasta sen enempää. Sinä et ole ollut kärkäs tai niin kirjoittava, mutta joku toinen on mahdollisesti intohimoisempi mielipiteissään. Vaikuttajat usein muuten ovat.
Vierailija kirjoitti:
Jos tekstit eivät ole Purran, niin miksi ihmeessä hän ei sano ettei hän ole niitä kirjoittanut?
Koska Purralla ei ole todisteita siitä ettei itse ole niitä kirjoittanut. Eli todisteita oikean kirjoittajan henkilöllisyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Purran ja Rydmannin taru ministereinä päättyy viimeistään alkusyksystä eduskunnalta saatuun epäluottamukseen. Purra todennäköisesti joutuu eroamaan jo sitä ennen.
Tuota hokemallako saat itsellesi mielenrauhan. Ehkä hyvä niin. Pettymys tulee sitten alkusyksystä. Tämä maalittaminen koski lähes kaikkia hallituspuolueita, joten todennäköisesti siellä on otettu kanta että ei kiinnosta. Enemmistöhallitusta ei vaan kaadeta some-painostuksella, mikäli he niin päättävät.
Tämä on minusta kaikkein pelottavinta, jos Persujen kannattajat eivät ymmärrä, että sellaista mahdollisuutta ei ole, että muiden hallituspuolueiden kanta voisi enää olla, että ei kiinnosta.
Niinkö vähän te oikeasti ymmärrätte suomalaista yhteiskuntaa ja sen arvoja?Ymmärrätkö tarkoituksella väärin, vai onko tuo parasta mihin pystyt? Hallituspuolueet ovat selkeästi nähneet että tällä öyhötyksellä yritetään kaataa hallitus. Hallituspuolueet ovat kuitenkin tyytyväisiä hallitusohjelmaan, joten he ajavat mielummin sitä politiikkaa eteenpäin ja jättävät läkytykseen reagoinnin pienemmälle. Mikäli kaikkeen öyhötykseen otetaan kantaa, ei ministerit yms. pääse tekemään töitään.
Onko niin vaikeaa ymmärtää että hallituspuolueet haluvat viedä eteenpäin hallitusohjelmaa, eikä heitä kiinnosta tämä öyhötys?
Onko niin vaikeaa ymmärtää suomalaisen yhteiskunnan arvoja?
Kyllä, ihan varmasti Orpo mieluiten vaan veisi eteenpäin hallitusohjelmaa piittaamatta paljoa muusta, mutta rajansa kaikella, kokoomuksellakin. On aivan varmaa, ettei muiden hallituspuolueiden äänestäjät pysty tällaista enää hyväksymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus hoitaa asian poissa julkisuudessa. Purralle viestitään, että jos hän eroaa itse, hallituspohja voi jatkaa.
Varmasti on linjat kuumina kulissien takana. RKP ei voi hyväksyä, krisut eivät voi hyväksyä. Kokoomus ei kehtaa hyväksyä vaikka leikkausten takia mieli tekisi.
Miksi ihmeessä kristilliset puolustaisivat tätä öyhötystä, kun myös heidän kippuun on käyty? RKP on sitten ainoa puolue jossa taistellaan asian kanssa, mutta hekin haluavat hallitusohjelman toteutuvan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama homma.
Joskus 15 v sitten riehuin kaksplussan keskustelupalstalla ja sain banneja jatkuvasti. Olin todella kuin joku pahainen teinijonne kolmekymppisenä äitinä. Keskustelupalstat on hyviä paineenpurkukeinoja ja sillon ei mulla ollut ollut tietokone vielä kovin kauaa, niin annoin palaa oikein kunnolla.Ilmeisesti kaikki pöyristtjät on aina kirjottaneet vain asiallisesti ja tylsästi nettiin ja käyttäytyneet muutoinkin moitteettomasti, eivätkä muutu ollenkaan vuosien saatossa, koska ovat täydellisiä.
En ole, mutten koekaan olevani eritysen pätevä ministeriksi suomea edustamaan.
Sen verran fiksu olen kylläkin ollut etten ole näitä juttuja omalla nimellä kirjoitellut, vaikkei se ehkä moraalisesti tee asiasta sen parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minustakaan ei pitäisi näitä nuoruuden juuttuja vuosien takaa vetää enää esiin. Ihmiset muuttuvat ja nuorena ollaan usein kiihkomielisempiä. Ja oikeasti 15 v sitten myös termistö oli erilaista; sai sanoa asioista niiden omilla nimillään. Nythän ei enää saa, kun kaikkien pitää olla samanlaisia.
Kirjoituksissa on kyllä myös paljon totta. Olen itse noihin aikoihin ollut nuori nainen ja ulkomaalasisten miesten käytös huutelu ja suhina olivat täyttä totta Hki:ssä tuolloin. Toki osa riikan kirjoittelusta on todella brutaalia.No joo, jos hän olis ollut edes alle 25... Mutta on vielä yli kolmikymppisenä tutkijana näitä hirvittäviä herjaavia väkivaltatekstejä rustaillut.
Voi kuule kun tietäset minkä ikäiset näillä keskustelufoorumeilla kunnolla riehuu, 3kymppinen on nuorimmasta päästä. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoituksissa on kyllä myös paljon totta. Olen itse noihin aikoihin ollut nuori nainen ja ulkomaalasisten miesten käytös huutelu ja suhina olivat täyttä totta Hki:ssä tuolloin. Toki osa riikan kirjoittelusta on todella brutaalia.No joo, jos hän olis ollut edes alle 25... Mutta on vielä yli kolmikymppisenä tutkijana näitä hirvittäviä herjaavia väkivaltatekstejä rustaillut.
Voi kuule kun tietäset minkä ikäiset näillä keskustelufoorumeilla kunnolla riehuu, 3kymppinen on nuorimmasta päästä. 😂
Juu joku palstatrolli onkin tosi hyvä vertailukohde suomen valtionvarainministerille
Mitähän kaikkea meidän jokaisen menneisyydestä löytyisi, jos alettaisi oikein kaivelemaan?
Kyse on nimenomaan ajojahdista, jonka tarkoituksena on yksi kerrallaan poistaa poliittisesti "väärät" ihmiset hallituksesta.
Jokaisen kannattaisi kysyä itseltään: Mikä sinä olet heittämään ensimmäisen kiven?
Vierailija kirjoitti:
Hallitus hoitaa asian poissa julkisuudessa. Purralle viestitään, että jos hän eroaa itse, hallituspohja voi jatkaa.
Ainoa keino pelastaa hallitus ois ehkä Persuilta vaihtaa puheenjohtajaa, mutta en oikein usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko niin vaikeaa ymmärtää suomalaisen yhteiskunnan arvoja?
Kyllä, ihan varmasti Orpo mieluiten vaan veisi eteenpäin hallitusohjelmaa piittaamatta paljoa muusta, mutta rajansa kaikella, kokoomuksellakin. On aivan varmaa, ettei muiden hallituspuolueiden äänestäjät pysty tällaista enää hyväksymään.
Kokoomuksessakin on ihan järkeviä äänestäjiä. Heitä kiinnostaa enemmän yhteiskunnan tarjoamat palvelut, se kuinka varmistetaan valtiontalous ja työn kannattavuus. Nuo ovat suurimmalle osalle tärkeämpiä kuin 15 vuotta sitten tehdyt kirjoitukset.
Vihervasemmistoa äänestäville on "arvot" tärkeitä, mutta eivät teot. Eli pääasia on että puhuu nätisti, mutta politiikka voi olla toista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi 25v olisi raja? 15v-18v tajuaa jo asiat, miksi tehdään Antin mukaan raja? Antti sympatoi selkeästi viiksivallua ja hänen rasismi hyväksytään. Toinen demari kopioi sen alkuperäisen idolinsa viiksiä, ja kukaan ei pahastu piiloviestinnästä. Demareissa näköjään sympatioita erääsän historian tapahtumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama homma.
Joskus 15 v sitten riehuin kaksplussan keskustelupalstalla ja sain banneja jatkuvasti. Olin todella kuin joku pahainen teinijonne kolmekymppisenä äitinä. Keskustelupalstat on hyviä paineenpurkukeinoja ja sillon ei mulla ollut ollut tietokone vielä kovin kauaa, niin annoin palaa oikein kunnolla.Ilmeisesti kaikki pöyristtjät on aina kirjottaneet vain asiallisesti ja tylsästi nettiin ja käyttäytyneet muutoinkin moitteettomasti, eivätkä muutu ollenkaan vuosien saatossa, koska ovat täydellisiä.
En tiedä millaisissa hommissa olet. Ministeriys edellyttää nuhteettomuutta, rehellisyyttä, koko kansan, demokratian ja yhdenvertaisuuden kunnioitusta. Purra persuineen on osoittanut itsensä hallitusvastuuseen kelvottomiksi. Blogeissaan yms. voivat toki jatkaa kirjoitteluaan entiseen malliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän eri tason ongelmia tällä hallituksella. Vielä hetki sitten media mässäili ja me täällä palstalla sillä, onko oikein pm Sanna Marinin käyttää filttereitä kuvissaan ja nyt pohditaan, onko oikein, että meidän valtiovarainministerillä on vi-hakirjoitus taustaa ja avoimen ra-sistinen suhtautuminen.
Ei hel-vetti oikeesti. Bile-Sanna kuvineen päivineen oli kyllä aika kesy tyyppi verrattuna tähän tilanteeseen, mitä ruodimme.
Mielestäni tämä kohu olisi validia, mikäli Purra olisi kirjoittanut noita tekstejään ministeri-aikanaan.
Purra sanoo, ettei hänelle tulisi mieleenkään pahoitella tekstejään.
Käytännössä siis hyväksyy ne edelleen.
Eikö kohu siis ole validi silloin?
Sinulle on tuo selitetty jo useampaan kertaan. Omaatko jonkinlaisen haasteen ymmärtää asioita? Hieman turhauttavaa yritää keskustella järkevästi, kun toinen kirjoittaa aina saman jutun, vaikka hänelle asia on jo kuvattu.
Onkohan persuista triggeroituneet älyllisesti vähälahjaisia?
Ai ettei voi pahotella, kun sitten "vassarit" pyytäs pahottelemaan muistakin jutuista?
Se on sinun mielestä surkea, mutta voisitko kuvata hieman paremmin miksi tuo on epärelevantti näkökulma. Tämän jälkeen asiasta olisi helpompi keskustella järjellisesti. Sinun mielipide ei ole vielä argumentti.
Jos oikeasti katus kirjotuksiaan ja jos ajattelu olis muuttunut niin kai sen nyt vois ilmasta, teki vassarit sitten mitä tahansa. Ei anna kovin pätevää kuvaa muutenkaan tollanen, että sanomisia määrää se mitä 'vassarit' tekee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti on linjat kuumina kulissien takana. RKP ei voi hyväksyä, krisut eivät voi hyväksyä. Kokoomus ei kehtaa hyväksyä vaikka leikkausten takia mieli tekisi.
Miksi ihmeessä kristilliset puolustaisivat tätä öyhötystä, kun myös heidän kippuun on käyty? RKP on sitten ainoa puolue jossa taistellaan asian kanssa, mutta hekin haluavat hallitusohjelman toteutuvan.
Koska kristilliset ei voi hyväksyä rasistisia väkivaltafantasioita, eivätkä varmasti pidä öyhötyksenä sellaisiin puuttumista.