IL: Purra väitetyistä kirjoituksista: "Ei tulisi mieleenikään alkaa irtisanoutua tai pahoitella tekemisiäni"
Valtiovarainministerimme on häpeäksi Suomelle:
"Havainnot vihjaavat Purran kirjoittaneen muun muassa pikku s o m p u i s t a, nee ke reistä ja mok ka kikke leistä. Joukossa on myös kommentti, jossa nimimerkki Riikka kirjoitti lähijunassa tulevan ruumiita, jos hän saisi aseen käyttöönsä."
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/fd3c81c1-933e-4ea2-871d-b35f5a10c…
Kommentit (2553)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottamatta nyt erityisesti kantaahän juttuun niin tämä uusmoralismi alkaa mennä yleisesti jo liian pitkälle. Ihmiset eivät enää uskalla sanoa yhtään mitään.
"Anteeksi" ja "olen pahoillani" ovat sanoja, jotka aina uskaltaa sanoa. Etenkin kun ei jatka sanalla "mutta".
Anteeksipyynnölle pitää olla joku kohde, keneltä siis pitäisi pyytää anteeksi? Punakaartilta nyt on ainakin turha pyytää, koska nehän ei koskaan anna anteeksi ja sama mölinä vain jatkuu. Halla-aholla on juuri oikea linja, mitään ei pahoitella eikä pyydellä anteeksi. Siitä ei loppua tule, jos tuolle tielle lähtee.
Se on heikon poliitikon merkki jos sortuu pahoitteluun ja anteeksipyytelyyn. Kasvot pitää säilyttää loppuun asti.
Vierailija kirjoitti:
Eivätkö ihmiset koe itse muuttuneensa ja kehittyneensä ihmisenä elämänsä aikana kun kokevat relevantiksi tuomita ihminen ikivanhojen nettikirjoittelun perusteella. Kai itse kuulun siihen harvalukuiseen joukkoon, joka huomaa olevansa lähes eri ihminen kuin pari-kolmekymppisenä.
Kolmekymppisen väitöskirjatutkijan luulisi ymmärtävän, että julkiseen verkkoon kirjoitetuilla viesteillä on väliä.
Itse en ole fantasioinut lasten pahoinpitelystä tai aseellisesta hyökkäyksestä joukkoliikenteessä lapsena, nuorena tai aikuisena.
Olen kyseinen Riikka joka kirjoitti tekstit, ei ole mitään yhtymäkohtaa tähän Riikkaan josta nyt keskustellaan. Tavoitteeni oli trollata maksimit, ihan niinkuin nyt trollaa seksipalstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei millään lailla tasapainoinen henkilö tuo "riikka", ihan sairaita juttuja.
Siksi minä en usko, että kyse olisi Purrasta. Purrahan on todella fiksu, ja oli sitä varmasti myös vuonna 2008 :D On siis hyvin vaikeaa uskoa, että hän olisi sortunut tuohon tyypilliseen persuöyhötykseen. Purran sanallinen ilmaisu ei kovin paljon eroa Halla-ahosta, joka myöskin - sanotaan hänestä mitä muuta tahansa - on fiksu ja sanansa melko hyvin asetteleva.
Toki jos kyse on Purrasta, on kyse äärimmäisen vakavasta asiasta, minkä tulisi johtaa siihen että hän eroaa ministerin tehtävästä (vrt. toinen tuore case, siis Junnila).
Ote HS kommenttipalstalta:
”riikka” vs. Riikka Purra:
1. Sama etunimi ja ikä
2. Sama lukio
3. Samat opiskelukaverit
4. Sama yliopisto
5. Sama opinnäytetyön aihe
6. Samat matkakohteet ja -ajat
7. Sama puoluekanta ja äänestyshistoria
8. Samat harrastukset
9. Samat asuinpaikat ja -alueetTäytyy olla sattumaa.
?? :)
Eiköhän tätä kommenttia ole spämmätty jo ihan tarpeeksi.
Ei nämä samat jankutukset ole mikään todiste yhtään mistään, jos kuvittelette että tässä nyt on joku rikos tapahtunut, vai mitä ihmettä spämmitte somen tätä täyteen.
Koska mahdatte ymmärtää että tuuleen huudatte.
Sillä ei ole mitään merkitystä kuka ne jutut on kirjottanut aikapäiviä sitten, joten spekulointi on turhaa.
Kai ymmärrät, että sillä aivan varmasti on hallituskumppaneille merkitystä, jos Purra on nuo kirjoittanut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tehdä laki jossa kaikki, aivan kaikki, eduskuntaan pyrkivä tutkita päiväkoti-iästä alkaen, jos vaikka puhunut tuhmia hiekkalaatikkoleikeissä (siellähän leikitään sotaa ym), saattanut lipsahtaa "vääriä" sanoja.
Veikkaan että suurin osa kansasta on joskus kirjoitellut, nuorempana tai vanhempana, yleisöpalstoille ym.
Aivan sairasta alkaa vetää 15 v (!) vanhoja kirjoituksia esiin joita ei voi edes enää todistaa kenen kirjoittamia ovat! Sieltä voi löytyä vaikka nimimerkillä sanna/pekka/sari/maria jne jne. Pitäiskö kaikki tutkia?
Ihan oikeesti tää teidän kuvitelma siitä, että rasistiset tappofantasiat on niin yleisiä, että kaikkihan niitä nuorempina on jossain kirjoitelleet, on aika surkuhupaisa. Ei se nyt ainakaan parempaa kuvaa teistä anna, että pidätte tuollaista normaalina. Sehän tässä järkyttääkin, ettei näytetä lainkaan ymmärtävän, ettei kukaan normaali ihminen hyväksy tuollaista, puoluekannasta riippumatta.
Näinä viimeviikkoina on ollut aika paljon väkivaltafantasioita persuja kohtaan. Samoin on ollut fantasioita luokkasodista yms. Tarkoittaako tuon että näitä ihmisiä ei tulevaisuudessa voi päästää mihinkään merkittävään tehtävään?
Se, että toivoo ministerin eroa tai suoraselkäistä irtisanoutumista fasismista ei ole väkivallasta fantasioimista, uutinen sinulle :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivätkö ihmiset koe itse muuttuneensa ja kehittyneensä ihmisenä elämänsä aikana kun kokevat relevantiksi tuomita ihminen ikivanhojen nettikirjoittelun perusteella. Kai itse kuulun siihen harvalukuiseen joukkoon, joka huomaa olevansa lähes eri ihminen kuin pari-kolmekymppisenä.
Kolmekymppisen väitöskirjatutkijan luulisi ymmärtävän, että julkiseen verkkoon kirjoitetuilla viesteillä on väliä.
Itse en ole fantasioinut lasten pahoinpitelystä tai aseellisesta hyökkäyksestä joukkoliikenteessä lapsena, nuorena tai aikuisena.
Aika tiukasti jouduit rajaamaan pahoinpitelyfantasioitasi, jotta pystyit ilmaisemaan että tuota et ole harrastanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän eri tason ongelmia tällä hallituksella. Vielä hetki sitten media mässäili ja me täällä palstalla sillä, onko oikein pm Sanna Marinin käyttää filttereitä kuvissaan ja nyt pohditaan, onko oikein, että meidän valtiovarainministerillä on vi-hakirjoitus taustaa ja avoimen ra-sistinen suhtautuminen.
Ei hel-vetti oikeesti. Bile-Sanna kuvineen päivineen oli kyllä aika kesy tyyppi verrattuna tähän tilanteeseen, mitä ruodimme.
Mielestäni tämä kohu olisi validia, mikäli Purra olisi kirjoittanut noita tekstejään ministeri-aikanaan.
Purra sanoo, ettei hänelle tulisi mieleenkään pahoitella tekstejään.
Käytännössä siis hyväksyy ne edelleen.
Eikö kohu siis ole validi silloin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tehdä laki jossa kaikki, aivan kaikki, eduskuntaan pyrkivä tutkita päiväkoti-iästä alkaen, jos vaikka puhunut tuhmia hiekkalaatikkoleikeissä (siellähän leikitään sotaa ym), saattanut lipsahtaa "vääriä" sanoja.
Veikkaan että suurin osa kansasta on joskus kirjoitellut, nuorempana tai vanhempana, yleisöpalstoille ym.
Aivan sairasta alkaa vetää 15 v (!) vanhoja kirjoituksia esiin joita ei voi edes enää todistaa kenen kirjoittamia ovat! Sieltä voi löytyä vaikka nimimerkillä sanna/pekka/sari/maria jne jne. Pitäiskö kaikki tutkia?
Ihan oikeesti tää teidän kuvitelma siitä, että rasistiset tappofantasiat on niin yleisiä, että kaikkihan niitä nuorempina on jossain kirjoitelleet, on aika surkuhupaisa. Ei se nyt ainakaan parempaa kuvaa teistä anna, että pidätte tuollaista normaalina. Sehän tässä järkyttääkin, ettei näytetä lainkaan ymmärtävän, ettei kukaan normaali ihminen hyväksy tuollaista, puoluekannasta riippumatta.
Näinä viimeviikkoina on ollut aika paljon väkivaltafantasioita persuja kohtaan. Samoin on ollut fantasioita luokkasodista yms. Tarkoittaako tuon että näitä ihmisiä ei tulevaisuudessa voi päästää mihinkään merkittävään tehtävään?
No ei pitäs ehkä ministeriks saakka päästää.
Ylipäänsä ministeriltä sopis odottaa hillittyä ja arvokasta käytöstä niin töissä kun vapaalla.
En tajua mistä se hinku on tullut äänestää eduskuntaan itsensä kaltasta porukkaa. Itse pyrin aina äänestämään itseäni parempia henkilöitä niin vastuullisiin tehtäviin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Purran ja Rydmannin taru ministereinä päättyy viimeistään alkusyksystä eduskunnalta saatuun epäluottamukseen. Purra todennäköisesti joutuu eroamaan jo sitä ennen.
Tuota hokemallako saat itsellesi mielenrauhan. Ehkä hyvä niin. Pettymys tulee sitten alkusyksystä. Tämä maalittaminen koski lähes kaikkia hallituspuolueita, joten todennäköisesti siellä on otettu kanta että ei kiinnosta. Enemmistöhallitusta ei vaan kaadeta some-painostuksella, mikäli he niin päättävät.
Koeta nyt ymmärtää, että ihan itse nuo toopet ovat soppansa keittäneet. Ei siinä ole muilla mitään tekemistä. Itse he ovat nuo ra$istiset ja väk1valtaiset kommenttinsa kirjoittaneet kypsällä aikuisiällä. Ei kukaan muu!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä kuin Antti Lindman twiitissään: isoin asia näissä vanhoissa asioissa on se, että Persu-ministeri edelleen tänäänkin sanoo, että hänellä ei tulisi mieleenkään irtisanoutua noista kirjoituksista.
Purra siis on edelleen tuota mieltä, ja kannattaa noita ajatuksia. Kyse ei ole vain 15 vuoden takaisista asioista. Tänään hän saattaisi kirjoittaa eritavalla (kuten itse sanoin), mutta ajatteluaan hän ei ole valmis muuttamaan.
Tuollainen henkilö ei voi olla Suomessa ministeri.
Lidtmanina olisin ihan hiljaa, ne sen kuvat oli sentään OIKEASTI noloja ja erittäin mauttomia. 😔
Lindmannin kuvat olivat noloja - eivät muuta. Purran tekstit taas kertovat hänen ajattelustaan ja ihanteistaan. Niistä hän ei edelleenkään ole valmis irtisanoutumaan.
Nolouden takia ei tarvitse erota mistään. Natsismia tukeva ajattelu sen sijana on erittäin hyvä syy ministerin tehtävän menettemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Purran ja Rydmannin taru ministereinä päättyy viimeistään alkusyksystä eduskunnalta saatuun epäluottamukseen. Purra todennäköisesti joutuu eroamaan jo sitä ennen.
Tuota hokemallako saat itsellesi mielenrauhan. Ehkä hyvä niin. Pettymys tulee sitten alkusyksystä. Tämä maalittaminen koski lähes kaikkia hallituspuolueita, joten todennäköisesti siellä on otettu kanta että ei kiinnosta. Enemmistöhallitusta ei vaan kaadeta some-painostuksella, mikäli he niin päättävät.
Tämä on minusta kaikkein pelottavinta, jos Persujen kannattajat eivät ymmärrä, että sellaista mahdollisuutta ei ole, että muiden hallituspuolueiden kanta voisi enää olla, että ei kiinnosta.
Niinkö vähän te oikeasti ymmärrätte suomalaista yhteiskuntaa ja sen arvoja?
Luin lehdestä että Uuni- Anttikin jo vaatii Petteriä ottamaan kantaa Riikka kohuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän eri tason ongelmia tällä hallituksella. Vielä hetki sitten media mässäili ja me täällä palstalla sillä, onko oikein pm Sanna Marinin käyttää filttereitä kuvissaan ja nyt pohditaan, onko oikein, että meidän valtiovarainministerillä on vi-hakirjoitus taustaa ja avoimen ra-sistinen suhtautuminen.
Ei hel-vetti oikeesti. Bile-Sanna kuvineen päivineen oli kyllä aika kesy tyyppi verrattuna tähän tilanteeseen, mitä ruodimme.
Mielestäni tämä kohu olisi validia, mikäli Purra olisi kirjoittanut noita tekstejään ministeri-aikanaan.
Purra sanoo, ettei hänelle tulisi mieleenkään pahoitella tekstejään.
Käytännössä siis hyväksyy ne edelleen.
Eikö kohu siis ole validi silloin?
Sinulle on tuo selitetty jo useampaan kertaan. Omaatko jonkinlaisen haasteen ymmärtää asioita? Hieman turhauttavaa yritää keskustella järkevästi, kun toinen kirjoittaa aina saman jutun, vaikka hänelle asia on jo kuvattu.
Onkohan persuista triggeroituneet älyllisesti vähälahjaisia?
Hallitus hoitaa asian poissa julkisuudessa. Purralle viestitään, että jos hän eroaa itse, hallituspohja voi jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika tiukasti jouduit rajaamaan pahoinpitelyfantasioitasi, jotta pystyit ilmaisemaan että tuota et ole harrastanut.
Mainitsin ihan vain ne, joista nimimerkki riikka julkisesti fantasioi :)
#konteksti
Kännissä ja läpällä -kortti esiin.
Näköjään n.tsi-Anttikin heräsi paheksumaan muiden na.sisynömpatioita. tämähän menee ihan pelleilyksi demarien kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on minusta kaikkein pelottavinta, jos Persujen kannattajat eivät ymmärrä, että sellaista mahdollisuutta ei ole, että muiden hallituspuolueiden kanta voisi enää olla, että ei kiinnosta.
Niinkö vähän te oikeasti ymmärrätte suomalaista yhteiskuntaa ja sen arvoja?
Ymmärrätkö tarkoituksella väärin, vai onko tuo parasta mihin pystyt? Hallituspuolueet ovat selkeästi nähneet että tällä öyhötyksellä yritetään kaataa hallitus. Hallituspuolueet ovat kuitenkin tyytyväisiä hallitusohjelmaan, joten he ajavat mielummin sitä politiikkaa eteenpäin ja jättävät läkytykseen reagoinnin pienemmälle. Mikäli kaikkeen öyhötykseen otetaan kantaa, ei ministerit yms. pääse tekemään töitään.
Onko niin vaikeaa ymmärtää että hallituspuolueet haluvat viedä eteenpäin hallitusohjelmaa, eikä heitä kiinnosta tämä öyhötys?
Vierailija kirjoitti:
Hallitus hoitaa asian poissa julkisuudessa. Purralle viestitään, että jos hän eroaa itse, hallituspohja voi jatkaa.
Varmasti on linjat kuumina kulissien takana. RKP ei voi hyväksyä, krisut eivät voi hyväksyä. Kokoomus ei kehtaa hyväksyä vaikka leikkausten takia mieli tekisi.
Lidtmanina olisin ihan hiljaa, ne sen kuvat oli sentään OIKEASTI noloja ja erittäin mauttomia. 😔