Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IL: Purra väitetyistä kirjoituksista: "Ei tulisi mieleenikään alkaa irtisanoutua tai pahoitella tekemisiäni"

Vierailija
10.07.2023 |

Valtiovarainministerimme on häpeäksi Suomelle:

"Havainnot vihjaavat Purran kirjoittaneen muun muassa pikku s o m p u i s t a, nee ke reistä ja mok ka kikke leistä. Joukossa on myös kommentti, jossa nimimerkki Riikka kirjoitti lähijunassa tulevan ruumiita, jos hän saisi aseen käyttöönsä."

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/fd3c81c1-933e-4ea2-871d-b35f5a10c…

Kommentit (2553)

Vierailija
2321/2553 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää lähinnä Orpo tässä tilanteessa. Hallitus ei pääse ikinä töihinsä, kun velliperce ei saa hommiaan hoidettua. Persut pihalle ja sote-alan leikkaukset käyntiin. Tai äkkiä sitä uutta hallitusta kasaan, koska tällä porukalla tästä ei tule yhtään mitään.

Vierailija
2322/2553 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väitättekö te itse ettette ole koskaan sanoneet toisesta ihmisestä mitään pahaa netissä? ;D

Ette muuta tee kuin oksennatte täällä ananakset pihalla reijistänne joka päivä.

No en todellakaan ole kirjoittanut umpirasistista paskaa monen vuoden ajan aktiivisesti nettiin.

Toivottavasti et sinäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2323/2553 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väitättekö te itse ettette ole koskaan sanoneet toisesta ihmisestä mitään pahaa netissä? ;D

Mä olen nuorena kolmekymppisenä kiukustuneena jostain kirjoittanut sellaista mitä ei voisi päin naamaa sanoa.

Vanhemmiten olen oppinut ymmärtämään asioita enemmän, tullut armollisemmaksi ja sen myötä myös kommentit siistiytyneet. Olen oppinut hallitsemaan tunteitani. Jos minulle on käynyt näin, se on myös Purran kohdalla mahdollista kun aikaa on kulunut jo 15 vuotta.

Vierailija
2324/2553 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen nuorena kolmekymppisenä kiukustuneena jostain kirjoittanut sellaista mitä ei voisi päin naamaa sanoa.

Vanhemmiten olen oppinut ymmärtämään asioita enemmän, tullut armollisemmaksi ja sen myötä myös kommentit siistiytyneet. Olen oppinut hallitsemaan tunteitani. Jos minulle on käynyt näin, se on myös Purran kohdalla mahdollista kun aikaa on kulunut jo 15 vuotta.

Vaan kun Purra ajaa kokoajan yhäkin noista arvoista kumpuava politiikkaa. Jos ajatukset on samat, mutta kieli siistiytynyt vähän, niin onko se riittävää kehitystä?

Vierailija
2325/2553 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin että tällainen kouhotus ja vouhotus mitä vihervassarit ovat tehneet on " omiin muroihin kusemista".

Onko kukaan tullut sellasta ajatelleeksi?

Koko Suomi on nyt negatiivisessa valossa ja se ei tee kenellekään hyvää. Kun lopulta jokainen täyspäinen tajuaa mikä on oikeasti totta.

Yhtä lailla Pekka Haavisto on rassisti/nassu kun oli kirjassaan todennut sen mikä eilen nostettiin esiin. Aatu olis voinu olla ihan hyvä johtaja jne... ne aloitukset hävisivät pian??? Uskon, että ote/kirjoitus löytyy kirjasta koska oli mainittu sivu miltä löytyy. Ei kun perkkaamaan vaan kirjaa...

Piti mennä katsomaan mitä on PH kirjoittanut. Miksi ei häntä nyt nosteta tikunnokkaan tuosta?

Kun alkuperän voi kuka tahansa tarkistaa kirjasta, sivukin on mainuttu? ( t.puolueeton)

https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/artoluukkanen/pekka-haavisto-hitler-ol…

Mielenkiintoista, vihreät tuomitsevat hallituspuolueita, mutta ilmeisesti aikovat asettua nazzi-Haaviston tueksi presidentinvaaleissa.

Ja kun saamme Lindtmanin pääministeriksi, saamme ensimmäiset keskitysleirit, Turun ja Hämeen linnat sopivat tarkoitukseen.

Vierailija
2326/2553 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää lähinnä Orpo tässä tilanteessa. Hallitus ei pääse ikinä töihinsä, kun velliperce ei saa hommiaan hoidettua. Persut pihalle ja sote-alan leikkaukset käyntiin. Tai äkkiä sitä uutta hallitusta kasaan, koska tällä porukalla tästä ei tule yhtään mitään.

Hallitus ei hajoa, vaikka niin monet sitä toivoo.

Sen sijaan lopetetaan me tämä vanhaan asiaan nähden suhteeton kohu ja annetaan hallitukselle työrauha.

Vierailija
2327/2553 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinipuna ei ole vaihtiehto jos järkevää talouspolitiikkaa Orpo haluaa toteuttaa. Siksi PS.

Vierailija
2328/2553 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riikka Purran kirjoituksia on usean vuoden ajalta. Kyseessä ei ole mikään yksittäinen tunnekuohussa tehty ulostulo. Ihan systemaattista ja jatkuvaa rasistista kirjoittelua hän sinne teki.

Nyt pyytää anteeksi ja kaikki on sillä selvä? Onhan se päivän selvää mikä on tämän ihmisen ajatusmaailma.

Vierailija
2329/2553 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Start-up yhteisön toimitusjohtaja Riikka Pakarinen tuo omassa kannanotossaan hyvin esille, miten paljon harmia Purran (ja muiden perussuomalaisten) maahanmuuttovastaisuus tuo teknologialan pienille kasvuyrityksille.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009713120.html

Perussuomalaiset ovat vaaliteemoissaan muistaakseni tuoneet esille, että Suomen talous nousee menestyvien yritysten kautta. Miksi sitten estää omalla toimintaa yritysten menestymistä?

Tuolla ei niinkään ole tarkoitus vaikuttaa tämän hallituksen istumiseen taikka hajoamiseen, vaan saada ns. persupässit ymmärtämään, mitä vaikutuksia kaikenlaisilla rasistisilla möläytyksillä on. 

Kes-kustalainen Pakarinen maalittaa PS:ää.. yllättyneitä olivat?

Vierailija
2330/2553 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaan kun Purra ajaa kokoajan yhäkin noista arvoista kumpuava politiikkaa. Jos ajatukset on samat, mutta kieli siistiytynyt vähän, niin onko se riittävää kehitystä?

Huoh, kun mikään ei riitä.

Jos jengiytymisen ehkäisy ja siihen liittyvät toimet kumpuaa noista arvoista niin se on ok.

Oletkohan sitä mieltä ettei jengirikollisuuteen saa puuttua, vaan ymmärtää ja antaa lisää Kelagoldia..

Vierailija
2331/2553 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallitus ei hajoa, vaikka niin monet sitä toivoo.

Sen sijaan lopetetaan me tämä vanhaan asiaan nähden suhteeton kohu ja annetaan hallitukselle työrauha.

Riikka Purra voi erota ministeri paikalta. Hallitus voi siitä huolimatta jatkaa samana. Minusta tämä olisi oikea tapa tässä tilanteessa. Ei tuollaista suoraa ja räikeää rasismia voi vain lakaista maton alle.

Vierailija
2332/2553 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallituspuolueena KD on ollut kusi sukassa koko ñāźì kohun ajan. Ei mitään kommenttia, ei mihinkään suuntaa. Tulkittakoon tämä persujen toiminnan hyväksymiseksi. Vaikeneminen on myöntymisen merkki. Kiitos Sari ja Päivi, kantanne on tullut selväksi.

Toivoisin, että joku kysyisi tästä tarkemmin Päiviltä. Olen sentään pitänyt häntä suht suoraselkäisenä omien arvojensa suhteen, toisin kuin monia poliitikkoja.

Vierailija
2333/2553 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännää, että maailmanmaineemme sivistyneenä ja tasa-arvoisena edelläkävijänä Marinin johdolla romuttui tosiaan "yhdessä yössä". Nyt olemme rasistinen ja kyräilevä junttikansa jossain pohjoisessa. Noloa.

Edellinen hallitus halveksi vanhuksia, miehiä ja vaaristeli tilastoja, eikä kukaan älissyt mitään kun oli seksikästä pimppienergiaa hallituksessa ja velkaa tuli 100 miljardia.

Halveksi myös invalideja kun poisti invalidivähennyksen verotuksesta. Olin tyrmistynyt kun huomasin.

Vierailija
2334/2553 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinipuna ei ole vaihtiehto jos järkevää talouspolitiikkaa Orpo haluaa toteuttaa. Siksi PS.

Vaan kannattaako myydä sielunsa talouden takia? 🤔

Vierailija
2335/2553 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on uusi päivä, kuka on nyt median ja vassareiden hampaissa? Kokoomuksesta vuorostaan joku, entäs rkp:stä?

Vierailija
2336/2553 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallituspuolueena KD on ollut kusi sukassa koko ñāźì kohun ajan. Ei mitään kommenttia, ei mihinkään suuntaa. Tulkittakoon tämä persujen toiminnan hyväksymiseksi. Vaikeneminen on myöntymisen merkki. Kiitos Sari ja Päivi, kantanne on tullut selväksi.

En tuomitse heitä. Osaavat katsoa suurempia kokonaisuuksia, sillä siitä on kysymys hallituksessa.

Eikä pidä takertua mihinkään lillukanvarteen.

Nyt pitää antaa työrauha hallitukselle eikä mustata tahallisesti Suomen mainetta.

Myös tavallisen kansalaisen pitää osata nähdä isot kokonaisuudet, ei yksin hallitusministerien.

Vierailija
2337/2553 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh, kun mikään ei riitä.

Jos jengiytymisen ehkäisy ja siihen liittyvät toimet kumpuaa noista arvoista niin se on ok.

Oletkohan sitä mieltä ettei jengirikollisuuteen saa puuttua, vaan ymmärtää ja antaa lisää Kelagoldia..

Ai meinaat että jengiytymistä ehkäisee, että täällä kasvavat maahanmuuttajanuoret tietää, että ministeri on haaveillut heidän ampumisesta ja hakkaamisesta? 😮😮😮

Vaikutus lienee juuri päinvastainen.

Vierailija
2338/2553 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään on uusi päivä, kuka on nyt median ja vassareiden hampaissa? Kokoomuksesta vuorostaan joku, entäs rkp:stä?

Riikka ihan itse kirjoitti kirjoituksensa. Itse myös kantaa niistä vastuun. Ei ole kenenkään muun vika mitä on mennyt tekemään. Nyt vähän selkärankaa ja vastuuntuntoa.

Vierailija
2339/2553 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseensä tyytymättömän oloinen nainen eikä ihme - pää on kuin mikroaaltouuni ja silmät aina turvoksissa.

Taisi mennä ääneni ihan väärään suuntaan. Julkiseen hallintoon tollaiset ihmiset ovat enempi sopimattomia.

Luulin että Marin oli kova luu, mutta Purra on vielä kovempi ja pidän siitä. Juuri tuollaista naista hallitus ja maa tarvitsee. Siistin näköinen ja siro, sen lisäksi vahvuutta sekä tervettä järkeä, jonka jo luulin päättäjistämme kadonneen.

Aivan. Purra on niin kova luu, että pyörtää puheensa täysin alle vuorokaudessa, eikä uskalla kohdata toimittajia. Vau mitä suoraselkäisyyttä 🙄

Haluat  vain nähdä hänet lavalla, lähellä giljotiinia että sen jälkeen voit jatkaa hänen päälleen sylkemistä. Elätkö vielä pimeintä keskiaikaa?

Niin korpi vastaa kuin sinne huutaa.

Mitä sekoilua tuollainen nyt taas on? Miten teidän kanssa voi käydä keskustelua?

Kyllä tuolla tasolla politiikassa pitää pystyä kohtaamaan media vaikeissakin paikoissa. En mä sitä kenellekään toivo, että nolaa itsensä julkisesti, ikävä myötähäpeän tunnehan siitä tulee. Ei me kaikki olla niin pahantahtoisia.

Vierailija
2340/2553 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta Purra on edelleen umpirasisti, hyväksyy rasismin ja käyttää rasismia hyväkseen saadakseen valtaa (rasistipersujen äänet).

Eihän me sille mitään voida, ehkä kuolinvuoteellaan katuu tai sitten ei.

Tärkeintä on minusta se, että millaista politiikkaa (jonka keskeinen osa on ihan vaan puhuminen, retoriikka) Suomessa tehdään eli ei päästetä ääneen rasistista kuraa.

Tosi monelle on vaikea ymmärtää, että puhe on teko itsessään.

Valtaapitävät persut ovat nyt saaneet ansaitun näpäytyksen, että jos vääntää rasistista puhetta, ei sillä pötki mihinkään hallituksessa. Persuissa totta maar toimii, samalla nyt ei johdeta persuja, vaan Suomea.

Ja on kyettävä puhumaan koko kansalle. Purralta se ei oikein luonnistu.