Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IL: Purra väitetyistä kirjoituksista: "Ei tulisi mieleenikään alkaa irtisanoutua tai pahoitella tekemisiäni"

Vierailija
10.07.2023 |

Valtiovarainministerimme on häpeäksi Suomelle:

"Havainnot vihjaavat Purran kirjoittaneen muun muassa pikku s o m p u i s t a, nee ke reistä ja mok ka kikke leistä. Joukossa on myös kommentti, jossa nimimerkki Riikka kirjoitti lähijunassa tulevan ruumiita, jos hän saisi aseen käyttöönsä."

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/fd3c81c1-933e-4ea2-871d-b35f5a10c…

Kommentit (2553)

Vierailija
2361/2553 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rasismi ruokkii ja aiheuttaa jengiytymistä.

Oletko huomannut, että tuo toimii myös toisinpäin.

Jengiytyminen ruokkii ja aiheuttaa rasismia.

Tietenkin. Itseään pahentava kierre. Tarvittaisiin oikeasti rakentavia ratkaisuja.

Vierailija
2362/2553 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännää, että maailmanmaineemme sivistyneenä ja tasa-arvoisena edelläkävijänä Marinin johdolla romuttui tosiaan "yhdessä yössä". Nyt olemme rasistinen ja kyräilevä junttikansa jossain pohjoisessa. Noloa.

Sosiaalinen media on vaikuttamisessa avoin väylä, jota pitkin valehtelu ja trollaus leviävät massoille. 

Trollia ei kannata ruokkia – älä siis vastaa tai reagoi trollauksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2363/2553 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännää, että maailmanmaineemme sivistyneenä ja tasa-arvoisena edelläkävijänä Marinin johdolla romuttui tosiaan "yhdessä yössä". Nyt olemme rasistinen ja kyräilevä junttikansa jossain pohjoisessa. Noloa.

Sosiaalinen media on vaikuttamisessa avoin väylä, jota pitkin valehtelu ja trollaus leviävät massoille. 

Trollia ei kannata ruokkia – älä siis vastaa tai reagoi trollauksiin.

Niin, jatkuvaa wokettajien ja vihervasemmiston harrastamaa trollausta tämä on ollut.

Vierailija
2364/2553 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseensä tyytymättömän oloinen nainen eikä ihme - pää on kuin mikroaaltouuni ja silmät aina turvoksissa.

Taisi mennä ääneni ihan väärään suuntaan. Julkiseen hallintoon tollaiset ihmiset ovat enempi sopimattomia.

Luulin että Marin oli kova luu, mutta Purra on vielä kovempi ja pidän siitä. Juuri tuollaista naista hallitus ja maa tarvitsee. Siistin näköinen ja siro, sen lisäksi vahvuutta sekä tervettä järkeä, jonka jo luulin päättäjistämme kadonneen.

Aivan. Purra on niin kova luu, että pyörtää puheensa täysin alle vuorokaudessa, eikä uskalla kohdata toimittajia. Vau mitä suoraselkäisyyttä 🙄

Haluat  vain nähdä hänet lavalla, lähellä giljotiinia että sen jälkeen voit jatkaa hänen päälleen sylkemistä. Elätkö vielä pimeintä keskiaikaa?

Niin korpi vastaa kuin sinne huutaa.

Mitä sekoilua tuollainen nyt taas on? Miten teidän kanssa voi käydä keskustelua?

Kyllä tuolla tasolla politiikassa pitää pystyä kohtaamaan media vaikeissakin paikoissa. En mä sitä kenellekään toivo, että nolaa itsensä julkisesti, ikävä myötähäpeän tunnehan siitä tulee. Ei me kaikki olla niin pahantahtoisia.

Asia oli vanhentunut, ei ollut sellainen että media olisi pitänyt kohdata. Orpokin teki viisaasti kun ei lähtenyt huutoäänestykseen median kanssa.

Keskitytään nykyhetkeen, annetaan hallitukselle työrauha koska sitä työtä riittää.

Vanhentunut miten?

Miksi edellistä hallitusta 24/7 häiriköineille pitäisi antaa "työrauha" eli erityiskohtelua?

Missä oli Marinin hallituksen "työrauha"?

Teidän takia suomi menetti maineen ja suomen luottoluokitus tulee laskemaan. Te, kuten oikeistohallitukset aina, tulette suomelle kalliiksi.

Teet surutyötä, et ole vielä hyväksynyt nykyisen hallituksen kokoonpanoa vaan haikailet menneeseen. Siitä tässä kohussa on pohjimmiltaan kysymys. Kosto ja kaunaisuus on käymisvoimasi.

Näin. Jotkut ottavat liian tosissaan politiikan ja käyttävät nyt koko elämänsä kaunaisena ulisemiseen ja kostamiseen sen sijaan, että yrittäisivät kehittää tätä maata.

Suurin osa kirjoittajista on Pietarin trollitehtaan palkattua väkeä.

Vierailija
2365/2553 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väitättekö te itse ettette ole koskaan sanoneet toisesta ihmisestä mitään pahaa netissä? ;D

Ette muuta tee kuin oksennatte täällä ananakset pihalla reijistänne joka päivä.

Mä olen nuorena kolmekymppisenä kiukustuneena jostain kirjoittanut sellaista mitä ei voisi päin naamaa sanoa.

Vanhemmiten olen oppinut ymmärtämään asioita enemmän, tullut armollisemmaksi ja sen myötä myös kommentit siistiytyneet. Olen oppinut hallitsemaan tunteitani. Jos minulle on käynyt näin, se on myös Purran kohdalla mahdollista kun aikaa on kulunut jo 15 vuotta.

Vaan kun Purra ajaa kokoajan yhäkin noista arvoista kumpuava politiikkaa. Jos ajatukset on samat, mutta kieli siistiytynyt vähän, niin onko se riittävää kehitystä?

Huoh, kun mikään ei riitä.

Jos jengiytymisen ehkäisy ja siihen liittyvät toimet kumpuaa noista arvoista niin se on ok.

Oletkohan sitä mieltä ettei jengirikollisuuteen saa puuttua, vaan ymmärtää ja antaa lisää Kelagoldia..

Ai meinaat että jengiytymistä ehkäisee, että täällä kasvavat maahanmuuttajanuoret tietää, että ministeri on haaveillut heidän ampumisesta ja hakkaamisesta? 😮😮😮

Vaikutus lienee juuri päinvastainen.

Häiriköt ansaitsisivatkin selkäsaunan päänsilittelyn sijaan.

Vierailija
2366/2553 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseensä tyytymättömän oloinen nainen eikä ihme - pää on kuin mikroaaltouuni ja silmät aina turvoksissa.

Taisi mennä ääneni ihan väärään suuntaan. Julkiseen hallintoon tollaiset ihmiset ovat enempi sopimattomia.

Luulin että Marin oli kova luu, mutta Purra on vielä kovempi ja pidän siitä. Juuri tuollaista naista hallitus ja maa tarvitsee. Siistin näköinen ja siro, sen lisäksi vahvuutta sekä tervettä järkeä, jonka jo luulin päättäjistämme kadonneen.

Aivan. Purra on niin kova luu, että pyörtää puheensa täysin alle vuorokaudessa, eikä uskalla kohdata toimittajia. Vau mitä suoraselkäisyyttä 🙄

Haluat  vain nähdä hänet lavalla, lähellä giljotiinia että sen jälkeen voit jatkaa hänen päälleen sylkemistä. Elätkö vielä pimeintä keskiaikaa?

Niin korpi vastaa kuin sinne huutaa.

Mitä sekoilua tuollainen nyt taas on? Miten teidän kanssa voi käydä keskustelua?

Kyllä tuolla tasolla politiikassa pitää pystyä kohtaamaan media vaikeissakin paikoissa. En mä sitä kenellekään toivo, että nolaa itsensä julkisesti, ikävä myötähäpeän tunnehan siitä tulee. Ei me kaikki olla niin pahantahtoisia.

Asia oli vanhentunut, ei ollut sellainen että media olisi pitänyt kohdata. Orpokin teki viisaasti kun ei lähtenyt huutoäänestykseen median kanssa.

Keskitytään nykyhetkeen, annetaan hallitukselle työrauha koska sitä työtä riittää.

Vanhentunut miten?

Miksi edellistä hallitusta 24/7 häiriköineille pitäisi antaa "työrauha" eli erityiskohtelua?

Missä oli Marinin hallituksen "työrauha"?

Teidän takia suomi menetti maineen ja suomen luottoluokitus tulee laskemaan. Te, kuten oikeistohallitukset aina, tulette suomelle kalliiksi.

Teet surutyötä, et ole vielä hyväksynyt nykyisen hallituksen kokoonpanoa vaan haikailet menneeseen. Siitä tässä kohussa on pohjimmiltaan kysymys. Kosto ja kaunaisuus on käymisvoimasi.

Näin. Jotkut ottavat liian tosissaan politiikan ja käyttävät nyt koko elämänsä kaunaisena ulisemiseen ja kostamiseen sen sijaan, että yrittäisivät kehittää tätä maata.

Suurin osa kirjoittajista on Pietarin trollitehtaan palkattua väkeä.

Sekä heidän vanavedessään huutavat katkeroituneet Sannafanit.

Vierailija
2367/2553 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jengiytymisen ehkäisy ja siihen liittyvät toimet kumpuaa noista arvoista niin se on ok.

Oletkohan sitä mieltä ettei jengirikollisuuteen saa puuttua, vaan ymmärtää ja antaa lisää Kelagoldia..

Ai meinaat että jengiytymistä ehkäisee, että täällä kasvavat maahanmuuttajanuoret tietää, että ministeri on haaveillut heidän ampumisesta ja hakkaamisesta? 😮😮😮

Edellisen hallituksen aikana tilanne nimenomaan paheni vauhdilla, Sanna, Li, ohisalo keskityyivät kähmintään ja unohtivat maan. Silti laitat syyn pari viikkoa vallassa olleelle hallitukselle edellisen 4v kehityksestä. Jippii

Vierailija
2368/2553 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se päänsilittely ja paapominenkaan näköjään ole mitään auttanut, yltyvät vaan kun huomasivat miten tyhmää ja sinisilmäistä kansaa olemme, kaikki tulee kuin manulle illallinen ja vielä vähän lisää. Ei ne itse olisi edes keksinyt nazzi-sanaa, meidän vassarit sen keksi. Samoin ra sis ti -sanan. Sitä nyt huutelevat tuolla kaduilla ja busseissa joka käänteessä.

Ja taas malliesimerkki rasismista.

Luuletko, että hyvinvoiva ihminen lähtee jengeihin mukaan? Jengiläiset ovat syrjäytyneitä, epätoivoisia ihmisiä, joilla ei ole tulevaisuuden näkymää itsellään ns. normaalissa yhteiskunnassa.

Olisiko tuon paapomisen tai rasismin lisäksi jotain muuta keinoa tämän ilmiön kitkemiseksi? No se taas vaatisi älyllistä resurssia sen kysymyksen pohtiminen.

Vierailija
2369/2553 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se päänsilittely ja paapominenkaan näköjään ole mitään auttanut, yltyvät vaan kun huomasivat miten tyhmää ja sinisilmäistä kansaa olemme, kaikki tulee kuin manulle illallinen ja vielä vähän lisää. Ei ne itse olisi edes keksinyt nazzi-sanaa, meidän vassarit sen keksi. Samoin ra sis ti -sanan. Sitä nyt huutelevat tuolla kaduilla ja busseissa joka käänteessä.

Nyt niitetään niitä kylvöjä, joita rasistiriikat kumppaneineen tekivät 15 vuotta sitten.

Vierailija
2370/2553 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väitättekö te itse ettette ole koskaan sanoneet toisesta ihmisestä mitään pahaa netissä? ;D

Mä olen nuorena kolmekymppisenä kiukustuneena jostain kirjoittanut sellaista mitä ei voisi päin naamaa sanoa.

Vanhemmiten olen oppinut ymmärtämään asioita enemmän, tullut armollisemmaksi ja sen myötä myös kommentit siistiytyneet. Olen oppinut hallitsemaan tunteitani. Jos minulle on käynyt näin, se on myös Purran kohdalla mahdollista kun aikaa on kulunut jo 15 vuotta.

Vaan kun Purra ajaa kokoajan yhäkin noista arvoista kumpuava politiikkaa. Jos ajatukset on samat, mutta kieli siistiytynyt vähän, niin onko se riittävää kehitystä?

Kuvitteletko etteivät nämä jengiläiset ole jo moneen kertaan saaneet turpaan? Varmaan ihan sieltä lapsuuden kodista lähtien. Ja elävät jatkuvasti väkivallan keskellä, tekijänä ja uhrina. Ihanko oikeasti kuvittelet, että väkivalta korjataan väkivallalla?

Vierailija
2371/2553 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosoikeuden professori Matti Tolvasen mukaan syyttäjä ja poliisi ovat terävöityneet vihapuheen suhteen vuoteen 2008 verrattuna. ”riikka” -nimimerkin kirjoittelu voisi nykypäivänä johtaa rikosprosessiin.

"Riikka" kirjoitti kaksi päivää paljon julkisuutta saaneen Kauhajoen koulusurmien jälkeen, että jos hänellä olisi nyt ase, tulisi ruumiita.

Vierailija
2372/2553 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

... melko selvältä näyttää, että nyt Riikalle tuli lähtö ministerin paikalta.

Laskea leikkiä ja uhkailla koulusurman kustannuksella. Siitä ei selittelemällä selviä.

Orpo todennäköisesti ilmoittaa tästä aamusta alkaneesta Purran sairaslomasta ja sitten Persut alkavat hiljakseen miettiä seuraava valtionvarainministeriä.

Vierailija
2373/2553 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikosoikeuden professori Matti Tolvasen mukaan syyttäjä ja poliisi ovat terävöityneet vihapuheen suhteen vuoteen 2008 verrattuna. ”riikka” -nimimerkin kirjoittelu voisi nykypäivänä johtaa rikosprosessiin.

"Riikka" kirjoitti kaksi päivää paljon julkisuutta saaneen Kauhajoen koulusurmien jälkeen, että jos hänellä olisi nyt ase, tulisi ruumiita.

Riikka vastasi Pirjon kommenttiin tuolla tavoin.

Tähän kohuun on sopivasti irrotettu Riikkan kirjoituksesta vain yksi lause. Tutustukaa taustaan, mihin ja miksi hän vastasi noin. Älkää olko niin paljon muiden sekä median vietävissä!

Vierailija
2374/2553 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko huomannut, että tuo toimii myös toisinpäin.

Jengiytyminen ruokkii ja aiheuttaa rasismia.

Tietenkin. Itseään pahentava kierre. Tarvittaisiin oikeasti rakentavia ratkaisuja.

Tiedätkö, että niitä rakentavia ratkaisuja tullaan kutsumaan rasismiksi vain sen vuoksi kun Purra on hallituksessa.

Vierailija
2375/2553 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

... melko selvältä näyttää, että nyt Riikalle tuli lähtö ministerin paikalta.

Laskea leikkiä ja uhkailla koulusurman kustannuksella. Siitä ei selittelemällä selviä.

Orpo todennäköisesti ilmoittaa tästä aamusta alkaneesta Purran sairaslomasta ja sitten Persut alkavat hiljakseen miettiä seuraava valtionvarainministeriä.

Olit väärässä. Vaikka muuta toivoit, niin hallitus jatkaa nykykokoonpanolla, kukaan ei saikuta. Työtä on paljon. Yritäpä nyt hyvä ihminen viimein  sopeutua ajatukseen.

Vierailija
2376/2553 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvitteletko etteivät nämä jengiläiset ole jo moneen kertaan saaneet turpaan? Varmaan ihan sieltä lapsuuden kodista lähtien. Ja elävät jatkuvasti väkivallan keskellä, tekijänä ja uhrina. Ihanko oikeasti kuvittelet, että väkivalta korjataan väkivallalla?

Olet ilmeisesti niitä ihmisiä, jotka sinisilmäisesti uskoo rakkauden ja toisen ihmisen "parantavan" rikollisen. Yhteiskuntaan osallistuminen työn (valvotusti) muodossa on rikolliselle paras rangaistus. Ei vapaaherran rooli vankilassa. Pakkotyörangaistus on palautettava, mutta sen nimi on muutettava vaikka työvelvollisuudeksi. Siitä on hyvä aloittaa elämä ilman rikospolkua. (Velvollisuuksien/lakien nouttaminen kun on rikolliselle myrkkyä.)

Vierailija
2377/2553 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riikan, kuten jokaisen perussuomalaisen tulisi ottaa mallia Marinista: "Minäkin olen vain ihminen, joka kaipaa elämäänsä hiukan iloa ja valoa näiden sykkien pilvien keskellä" ja "Get over it, boomeri-ota vähän rennommin!" ja aivottomat lampaat katsomoissa hurraisivat jälleen <3

Vierailija
2378/2553 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihervssarit uikuttaa kuorossa....

Vierailija
2379/2553 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riikan, kuten jokaisen perussuomalaisen tulisi ottaa mallia Marinista: "Minäkin olen vain ihminen, joka kaipaa elämäänsä hiukan iloa ja valoa näiden sykkien pilvien keskellä" ja "Get over it, boomeri-ota vähän rennommin!" ja aivottomat lampaat katsomoissa hurraisivat jälleen <3

Erona vaan esim Purraan, että Marinilla taustalla baari-ilta, ei lastentappofantasiat, siksi ei tämä toimi persuilla.

Vierailija
2380/2553 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi anteeksi pyytää pellien pelle eli pikku mestari Halla-aho.