Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menon peruminen - loukkaantuisitko? (kaveri)

Vierailija
09.07.2023 |

Olisiko sinusta ok perua sovittu meno viikkoa ennen vai loukkaantuisitko? Kyse ei olisi mistään once in a lifetime tilaisuudesta eikä peruuntumiseen liittyisi rahanmenetystä (liput tms varaukset) ja voisit halutessasi toteuttaa menon itse tai jonkin muun kanssa. Peruminen olisi ensimmäinen kerta eikä niin että kaveri peruisi koko ajan kaikkea sovittua.Riittäisikö tämä kerta sinulle ja lopettaisit kaveruuden siihen?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä loukkaantuisin? Totta kai saa muuttaa mieltään vaikka samana päivänä. Jos ei syystä mistä tahansa koe että haluaa lähteä, saa peruuttaa. En myöskään itse halua pakottaa itseäni lähtemään, jos jostain syystä ei pysty.

Vierailija
2/35 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole syy lopettaa kaveeraus tuollainen. Toki voisin ottaa herneen nenään, mutta en missään nimessä kehtaisi sitä tälle peruuttajalle tuoda esiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaisin vähän tuohtua kun olisin kuitenkin saattanut tehdä asian suhteen jotain järjestelyjä ja sekin tietysti vaikuttaa, että mikä menisi tämän tapaamisen edelle

Itse katkaisin välit kun mun tasavuosi synttäreiden edelle meni treffit uuden poikaystävä-kokelaan kanssa - välimatka tms ei vaikeuttanut heidän tapailuaan muina päivinä joten koin ettei mulla ole mitään merkitystä hänelle

Vierailija
4/35 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukuttajille tiedoksi että aloittaja ei siis ole itse se loukkaantunut kaveri.

Vierailija
5/35 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lopettaisi kaveruutta, mutta en sopisi uusia menoja saman tyypin kanssa. Yleensä nuo perujat ovat niitä, jotka olettavat, että kaverit ovat aina valmiina heidän päätöstensä mukaan.

Vierailija
6/35 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai saa muuttaa mieltään.

Vierailija
7/35 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lopettaisi kaveruutta, mutta en sopisi uusia menoja saman tyypin kanssa. Yleensä nuo perujat ovat niitä, jotka olettavat, että kaverit ovat aina valmiina heidän päätöstensä mukaan.

Perujat? Sinulle riittäisi yksi kerta kaikkien onnistuneiden tekemisten jälkeen että kaverista tulee mielessäsi "peruja"? Mitä tämä kaveruuden jatkaminen sitten olisi jos et enää jatkossa sopisi mitään?

Vierailija
8/35 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä loukkaantuisin? Totta kai saa muuttaa mieltään vaikka samana päivänä. Jos ei syystä mistä tahansa koe että haluaa lähteä, saa peruuttaa. En myöskään itse halua pakottaa itseäni lähtemään, jos jostain syystä ei pysty.

Miten kukaan jaksaa tuommoista tuuliviireilyä ja perumista? Eihän sellaisen ihmisen kanssa voi tehdä mitään suunnitelmia, jos tapa on tuo ja jos kerran olet Ok sen kanssa, sehän tekee saman tempun vain uudelleen ja uudelleen. Siinä sitten odottelet ja kynnysmattoilet aina vaan, että koska kyseinen henkilö sopii saapua, tai jättää saapumatta sovittuihin menoihin.

Suunnitelmien ja mielen muuttuminen, jonkun esteen tuleminen on Ok, mutta kyllä minusta silloin pitää ilmoittaa mahdollisimman ajoissa ja olla kunnioittava toisten ihmisen aikaa kohtaan muutenkin. Onhan se nyt aika törkeää odotuttaa toista ja antaa toisen tehdä suunnitelmia sen varaan, että pysytään sovitussa ja sitten tempaista viime hetken oharit. Oikeasti joku katselee tämmöistä eikä haittaa yhtään?

Vierailija
9/35 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kukaan jaksaa tuommoista tuuliviireilyä ja perumista? Eihän sellaisen ihmisen kanssa voi tehdä mitään suunnitelmia, jos tapa on tuo ja jos kerran olet Ok sen kanssa, sehän tekee saman tempun vain uudelleen ja uudelleen. Siinä sitten odottelet ja kynnysmattoilet aina vaan, että koska kyseinen henkilö sopii saapua, tai jättää saapumatta sovittuihin menoihin.

Suunnitelmien ja mielen muuttuminen, jonkun esteen tuleminen on Ok, mutta kyllä minusta silloin pitää ilmoittaa mahdollisimman ajoissa ja olla kunnioittava toisten ihmisen aikaa kohtaan muutenkin. Onhan se nyt aika törkeää odotuttaa toista ja antaa toisen tehdä suunnitelmia sen varaan, että pysytään sovitussa ja sitten tempaista viime hetken oharit. Oikeasti joku katselee tämmöistä eikä haittaa yhtään?

Kysymyksessä nimenomaan painotettiin, että tämä ihminen ei peru jatkuvasti. Jos joku peruu jatkuvasti, ei tietenkään sitä kuka jaksa pitemmän päälle. Mutta satunnaiset peruutukset ei haittaa mua yhtään. Oma menoni ei ole yhdestä ihmisestä kiinni. Jos ollaan vaikka menossa leffaan tai syömään, ja toinen peruuttaa, osaan kyllä mennä ihan itseksenikin, tai kysyä jotain toista tilalle. Minusta kuulostaa tosi lapselliselta tuollainen loukkaantuminen.

Vierailija
10/35 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on sinusta riittävä aika ilmoittaa etukäteen? Jos samana päivänä ilmenee este, niin miten sen voi tietää etukäteen? Tekeekö se ihmisestä heti tuuliviirin? Kaatuuko ystävyydet tosiaan näin helposti? Entäpä sitten jos palataan aloitukseen, jos ilmoittaa esteestä viikkoa etukäteen, niin annetaanko silloinkin odotuttaa toista? 

Vierailija
11/35 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi hyvä syy perua niin pettyisin, mutta ymmärtäisin. Jos olisi huono syy tai ei syytä ollenkaan niin loukkaantuisin.

Vierailija
12/35 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perujat? Sinulle riittäisi yksi kerta kaikkien onnistuneiden tekemisten jälkeen että kaverista tulee mielessäsi "peruja"? Mitä tämä kaveruuden jatkaminen sitten olisi jos et enää jatkossa sopisi mitään?

Kyllä, minulle riittäisi yksi kerta, koska kaverini tietävät, että minulle on töiden takia tuo etukäteen sopiminen todella hankalaa. Todennäköisesti olen joutunut perumaan tapaamisia, sumplimaan vuoroja, järjestämään monia asioita vain kuullakseni, että sorry, nyt ei onnistukaan.

Kanssani sovitaan todella harvoin yli viikkoa aikaisemmin, joten niitä sovittuja asioita ei peruta. Tämän kesän kolme juhlaviikonloppua on lukittu jo huhtikuussa ja niiden järjestäminen vapaaksi töistä on ollut vaikeaa.

Vierailija
13/35 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, joiden mielestä peruminen ei ole ok ja kaveruus katkeaa kerrasta, niin pystytteko itse aina pysymään sovituissa suunnitelmissa? Ei tule sairauksia, yllätyksiä, ongelmia lasten tai iäkkäiden vanhempien kanssa tms? 

Vierailija
14/35 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti loukkaantuisin, jos perutaan muuten vaan ilman tarkempaa syytä, mutta en kaverisuhdetta siihen lopettaisi. 

Vierailija
15/35 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välittäisi, mutta peruisin tuon kaverin kanssa viisi seuraavaa tapaamista. HUPS - ei kai tällä nyt niin väliä ole, eihän.

Vierailija
16/35 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi hyvä syy perua niin pettyisin, mutta ymmärtäisin. Jos olisi huono syy tai ei syytä ollenkaan niin loukkaantuisin.

Mikä on hyvä tai huono syy?

Vierailija
17/35 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo siis tämä. Jos oikeasti tulee joku ihan oikea este, esim. sairastuminen, joku yllättävä tilanne kotona tms. se on Ok. Kohteliaasti vaan kertoo tilanteen ja pahoittelee asiaa. Fine. Mutta jos mitään varsinaista syytä ei ole, ei vaan satu huvittamaan just sillä hetkellä, tai ei edes vaivaudu ilmoittamaan tästä perumisesta, niin onhan se loukkaavaa käytöstä.

Vierailija
18/35 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, joiden mielestä peruminen ei ole ok ja kaveruus katkeaa kerrasta, niin pystytteko itse aina pysymään sovituissa suunnitelmissa? Ei tule sairauksia, yllätyksiä, ongelmia lasten tai iäkkäiden vanhempien kanssa tms? 

Pysyn alkuperäisessä lupauksessa. Riittää, että ei sovi koko ajan, sopii vain sen, minkä tietää voivansa pitää. Oma kuolema on tietty asia, jolle ei voi mitään.

Vierailija
19/35 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä tiedoilla paha sanoa. Jos kaveri peruu viikko etukäteen koska sai edulliset liput lomalle lastensa suosikkikohteeseen niin mahtavaa!

Jos kaveri peruu viikkoa ennen koska menee mieluummin tekemään saman jutun tai vastaavaa "paremman" ystävän kanssa niin sitten joo. Paitsi jos se ystävä lentää jostain ulkomailta sattumalta juuri silloin, siinäkin tilanteessa mielestäni ihan ok.

Riippuu siis enemmän vielä olosuhteista, mitä oltiin menossa tekemään ja ennen muuta siitä, mikä oli perumisen syy ja miten se tehtiin.

Vierailija
20/35 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on hyvä tai huono syy?

Mulle hyvä syy on vaikka sairastuminen ja huono syy ettei vaan huvita lähteä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi