Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vähän erikoinen päänvaivaa, naiset vois antaa neuvoa

Djjd
08.07.2023 |

Miten mä otan puolisoni kanssa puheeksi tälläisen asian.. Loukkaamatta.

Mulla on erittäin kaunis vaimo. Luonnollisesti kaunista ihmistä lähestytään paljon vastakkaisen sukupuolen toimesta.

Ongelmaksi on alkanut muodostua se että vaimolla ei ole minkäänlaista pelisilmää ihmisten suhteen. Joka on sitten taas johtanut useampaan ongelmaan. mm on ollut viittä vaille ettei häntä ole raiskattu, koska luottaa lapsenuskoisesti jokaiseen vastaantulijaan.

Myös työ ja harrastus toiminnan kautta on tullut haasteita parisuhteelle. Kun itse näät miksi joku ihminen on puolisollesi super kiva ja puoliso vaan viheltelee et onpa mukava ihminen.

Kommentit (689)

Vierailija
101/689 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi tässä aloituksessa on se håuritsevä vivahde,jossa suomalaisia naisia pidetään suomalaisten miesten omaisuutena, johon suomalaisilla miehillä on seksuaaliset käyttöoikeudet.

Vierasmaalaisia miehiä pidetään uhkana naisille (=naisten omistajille eli suomalaisille miehille), kun ne ulkomaalaiset voivat vääryydellä tulla ja viedä niitä suomalaisten miesten omistuksia.

Että oikeen VIROLAINEN oli se uhkaava pahismies tässä tarinassa. Juu.

Sinä halusit sitten väkisellä vääntää tästä jonkun ulkomaalaiset vs suomalaiset asetelman? Tästähän tässä ei ollut kyse.

Vierailija
102/689 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kauniiden naisten on vaikea käsittää, että miehet eivät ole mukavia muille kuin pantaville naisille. Kaikki vähemmän kauniit naiset ovat tienneet tämän koko ikänsä: miehet ovat mulkkuja. Itse olen ollut sekä ruma että kaunis. Ihan samat miehet muuttuivat yhtäkkiä paljon mukavemmiksi ulkonäköni kohetessa. Arvatkaa kuinka paljon luotan heidän mukavuuteensa? Niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/689 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi tässä aloituksessa on se håuritsevä vivahde,jossa suomalaisia naisia pidetään suomalaisten miesten omaisuutena, johon suomalaisilla miehillä on seksuaaliset käyttöoikeudet.

Vierasmaalaisia miehiä pidetään uhkana naisille (=naisten omistajille eli suomalaisille miehille), kun ne ulkomaalaiset voivat vääryydellä tulla ja viedä niitä suomalaisten miesten omistuksia.

Tyhmempikin varmaan ymmärtää millainen ero on Petellä joka on ollut 10v töissä samassa firmassa, vaimo, lapset ja asuntolaina. Vs jurat ketä kukaan ei tunne, kukaan ei tiedä hänestä mitään.

Vierailija
104/689 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peteee kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmempikin varmaan ymmärtää millainen ero on Petellä joka on ollut 10v töissä samassa firmassa, vaimo, lapset ja asuntolaina. Vs jurat ketä kukaan ei tunne, kukaan ei tiedä hänestä mitään.

Kuuluu ihmisluontoon, että uusia tuttavuuksia tarkkaillaan ja mittaillaan, ennen kuin muodostaa kuvan siitä kannattaako tehdä lähempää tuttavuutta. Ihan jo kaverimielessä.

Vierailija
105/689 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä puolisosi on autistinen? Autistisista naisista joutuu seksuaalisen väkivallan kohteeksi muistaakseni 2/3 elämänsä aikana ja hyväksikäytetyksi 9/10 johtuen tästä avoimesta suhtautumisesta ihmisiin ja sinisilmäisyydestä.

Itselläni on noita taipumuksia ja olen kyllä epäluuloisin ihminen, jonka tunnen.

Vierailija
106/689 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näille ketkä epäilee meidän suhteen olevan huono. Niin ei ole. Ollaan siinä pisteessä et otetaan isoja askeleita yhteiselämään.

Ei ole kyse huomion hausta tää nainen saa sitä varmasti ilman hakuakin.

Ei ole kyllästymistä..

On vaan lapsenomainen halu uskoa kaikista ihmisistä pelkästään hyvää.

Kaikki merkit viittaa siihen ettei nainen viihdy nykyisessä suhteessa. Sitä en tiedä miksei kykene sanomaan suoraan. Etkä ala lässyttämään. Käyttäydyt tyypillisen sponsorin tavoin, etkä suostu näkemään metsää puilta.

Joo just näin. Tämän takia nainen varmasti haluaa että ostetaan yhteinen asunto. Tutkii häämekkoja jokapäivä. Kaikenlisäks tällä naisella on rahaa enemmän kuin mulla.

Siis vaimosi on sekä sua rikkaampi että selkeästi paremman näköinen? Onko sulla joku häräntappoase alushousuissa vai miksi hän on sun kanssa?

Vierailija
107/689 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni se, että ap on niin huolissaan tyttöystävän turvallisuudesta, kun tämä on kaksin jonkun miehen kanssa, on todella iso red flag. Olin kerran treffeillä, joissa kun kerroin harrastaneeni yhden yön suhteita, kun mieskin kertoi niitä harrastaneensa creepyä oli siinä se, että mies reagoi sanomalla, että eikö minua pelottanut, että miten uskalsin, kun ne ovat niin vaarallisia naisille. Eli mies, joka on harrastanut yhdenyönsuhteita naisten kanssa on sitä mieltä, että ne ovat todella vaarallisia naisille. Melkoinen red flag.

Vierailija
108/689 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kirjoitti edellä hyvin: Nainen ei ole omaisuuttasi, eikä sinulla ole oikeutta yrittää muuttaa häntä toisenlaiseksi kuin hän on. Tämä pitää olla lähtökohta kaikkeen.

Leikitään että sulla on mies ketä rakastat hirveästi.. Sä katsot kun tää mies lähtee joka perjantai kalaan merelle pikkuisella veneellä. Koskaan tarkastamatta tulevaa säätä.

Sä et voi sanoa hänelle et hei katso nyt hyvä mies sää. Siellä on nousemassa myrsky. Koska sä yrittäisit muuttaa häntä. Parempi etsiä toinen mies.

Vierailija
109/689 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö ap, mitä mun mies tekisi, jos toimisin vaimosi lailla? No suuttuisi tietenkin! Vaimot eivät mene vieraiden miesten koteihin "kahvittelemaan". Mun mies olisi nakannut turpiin sitä miestä ja ragennut mulle sen jälkeen huolella. Mieheni ei ole toistaiseksi koskaan lyönyt minua tms, mutta en menisi takuuseen etteikö menettäisi kunnolla malttinsa, jos tuolla tavoin lähtisin muiden miesten mukaan. Nyt vain sanot sille vaimolle, joka selkeästi koettelee sinua, että vieraiden miesten kotiin meneminen on kiellettyä.

Tämä mies ehti onneksi lähteä Viroon ennenkuin pääsin pois töistä. kävin kyllä todella kuumana myös vaimolle.

Selitys oli no eihän tämä ollut vieras mies vaan työkaveri.. Niinpä niin 2 viikkoa ja muutama kymmenen viestiä niin henkilöstä tuli tuttu, johon voi luottaa.

Vaikuttaa siltä ettei sinulla ja vaimollasi oikein synkkaa yhteen. Ei silloin kumpikaan lähde häröilemään kun toista arvostaa ja haluaa pitää puolisonaan.

Ollu joskus hiema samantyylinen ongelma että puoliso jäi katselemaan ja tupakille kun mikä tahansa tilanne alkoi eskaloitumaan ja helpoimmalla olisi päässyt ilman mieliharmeja poistumalla yksinkertaisesti paikalta.

Vierailija
110/689 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peteee kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo juuri on rasismia.

Tyhmemmänkin pitäisi ymmärtää, että se 10 v samassa työssä ollut, jolla on asuntolaina ja vaimo ja lapset, voi olla väkivaltainen kuin mikä, ja se ulkomaalainen Jura voi olla hieno, lempeä mies.

Vierailija
111/689 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni se, että ap on niin huolissaan tyttöystävän turvallisuudesta, kun tämä on kaksin jonkun miehen kanssa, on todella iso red flag. Olin kerran treffeillä, joissa kun kerroin harrastaneeni yhden yön suhteita, kun mieskin kertoi niitä harrastaneensa creepyä oli siinä se, että mies reagoi sanomalla, että eikö minua pelottanut, että miten uskalsin, kun ne ovat niin vaarallisia naisille. Eli mies, joka on harrastanut yhdenyönsuhteita naisten kanssa on sitä mieltä, että ne ovat todella vaarallisia naisille. Melkoinen red flag.

Realistisesti ajatellen. Normaali nainen ei pysty luomaan uhkaa miehelle.

Rikostilastojen valossa naisia raiskataan ja pahoinpidellään yhden illan jutuissa lähes 100% kerroista.

Tän perusteella mies voi aika huoletta lähteä tuntemattoman naisen luo vs toisinpäin

Vierailija
112/689 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo kuulostaa miehiseltä omistushalulta ja on aika hottia. Nainen on naiivi jollei tajua miesten taholta tulevan ystävällisyyden johtuvan ulkonäöstään ja olevan pohjimmiltaan seksuaalista. Tai ei halua myöntää sitä, koska nauttii siitä niin paljon.

En ymmärrä miksi ihmiset sitoutuu parisuhteisiin jolleivat salli yhtään mustasukkaisuutta/omistushalua. Ja jolleivat ole valmiita luopumaan kerrassaan mistään, kuten muiden huomiosta.

Samaan hengenvetoon lisään, että jos puoliso tosiaan on huomiosta nauttivaa sorttia / naiivi, niin sitten se on omaa heikkoutta pysyä yhdessä sellaisen kanssa vain sen tyrmäävän ulkonäön vuoksi. Tai oma valinta, jonka seurauksien kanssa pitää oppia elämään.

Vierailija
113/689 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totuushan on se, ettei viisas sivistynyt (varattu) nainen mene vieraan miehen asuntoon ikinä yksin.

Se on vaarallista, sekä sillä saa kevytkenkäisen naisen maineen. Kukaan ei usko, ettei siellä tapahtuisi mitään seksiin liittyvää.

Sano tämä totuus naisellesi. Toimikoon sitten itse niin kuin järki antaa myöten.

Päivää, 1800-lukuko siellä?

Vierailija
114/689 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peteee kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo juuri on rasismia.

Tyhmemmänkin pitäisi ymmärtää, että se 10 v samassa työssä ollut, jolla on asuntolaina ja vaimo ja lapset, voi olla väkivaltainen kuin mikä, ja se ulkomaalainen Jura voi olla hieno, lempeä mies.

Ei se mitään rasismia ole kun suhtautuu sellaiseen jota ei tunne, hieman varovasti ja epäluuloisesti. Ihan normaalia toimintaa.

Mitä tuohon kymmenen vuoden työkaveriin tulee, niin on kyllä jo tapansa osoittanut koska ei tuona aikana ole käynyt kiinni.

Vierailija
115/689 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö ap, mitä mun mies tekisi, jos toimisin vaimosi lailla? No suuttuisi tietenkin! Vaimot eivät mene vieraiden miesten koteihin "kahvittelemaan". Mun mies olisi nakannut turpiin sitä miestä ja ragennut mulle sen jälkeen huolella. Mieheni ei ole toistaiseksi koskaan lyönyt minua tms, mutta en menisi takuuseen etteikö menettäisi kunnolla malttinsa, jos tuolla tavoin lähtisin muiden miesten mukaan. Nyt vain sanot sille vaimolle, joka selkeästi koettelee sinua, että vieraiden miesten kotiin meneminen on kiellettyä.

Tämä mies ehti onneksi lähteä Viroon ennenkuin pääsin pois töistä. kävin kyllä todella kuumana myös vaimolle.

Selitys oli no eihän tämä ollut vieras mies vaan työkaveri.. Niinpä niin 2 viikkoa ja muutama kymmenen viestiä niin henkilöstä tuli tuttu, johon voi luottaa.

Vaikuttaa siltä ettei sinulla ja vaimollasi oikein synkkaa yhteen. Ei silloin kumpikaan lähde häröilemään kun toista arvostaa ja haluaa pitää puolisonaan.

Ollu joskus hiema samantyylinen ongelma että puoliso jäi katselemaan ja tupakille kun mikä tahansa tilanne alkoi eskaloitumaan ja helpoimmalla olisi päässyt ilman mieliharmeja poistumalla yksinkertaisesti paikalta.

Sä luot mielikuvan pelkästään tämän keskustelun perusteella.. Mulla ja avovaimollani synkkaa niin hyvin et ollaan menossa naimisiin ja ostamassa yhteinen talo.

Tämä on sellainen asia johon kaipaisin apua. Ajattelin kysyä täältä olisiko jollain kokemusta tai miten haluaisitte että miehenne ottaisi asian esiin rakentavasti.

Olen myös miettinyt saisiko hänet keskustelemaan psykiatrin takia.

Ja mua ajaa tässä huoli ei mustssukkaisuus.

Vierailija
116/689 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska kun täällä oltiin heti huutelemassa provoa. Noh, varsinkin osa suomalaisista naisista on kasvatuksesta johtuen todella sinisilmäisiä. Eivätkä ymmärrä potentiaalisia vaaratilanteita ollenkaan.

Ex-vaimo oli yksi tällainen. Saattoi tyyliin kävellä keskellä yötä pimeän puiston poikki kotiin tai jäädä juttelemaan jonkun ihan tuntemattoman tyypin kanssa iltamyöhällä tai ottaa vastaan tarjotun autokyydin joltain puolitulta. Erosimme muista syistä, mutta kyllähän tuollainen tietysti luottamustakin syö kun yrität neuvoa toista, mutta hän vain jääräpäisesti tekee jatkuvasti kaikkea hölmöä.

Vierailija
117/689 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että vika on sinun päässäsi. 

Tää meni kyl nyt väärin. Kuten aiempaan trollaukseesi vastasin. Puolisoni on joutunut jopa vaaraan tämän lapsenomaisen luottamuksen takia.

Kerro esimerkki.

Pitkä selostus, pahoittelut siitä.

Hänen yritykseensä tuli virolainen mies töihin, pariksi viikoksi, todella mukava ihminen. No tämä virolainen sitten löysi tiensä puolison Instagramiin ja alkoi sieltä jutella ja tutustua kauhean paljon..

Mä sanoin puolisolle et toi kyl vaikuttaa nyt siltä et suhun on ihastuttu. Puoliso sanoi ettei ole.

No pari viikkoa meni ja tuli aika lähteä kotiin. Mut virolaisen auto ei käynnistynyt, jolloin tämä virolainen soitti et voitko tulla antaa apuvirta? Tottakai mimmi lähti. Päästyään paikalle auto oli asunnon pihalla käynnissä, virolainen kertoi et se lähti itsekseen mut hei tule kahville..

Tottakai hän suostui. Sisällä tää virolainen sitten oli yhtäkkiä työntänyt hänet seinää vasten ja yrittänyt suudella. Samalla kourien takapuolta..

Puoliso sanoi että vasta todella kovan tönäisyn jälkeen tää virolainen oli lopettanut.

Toi on kyllä paha, jos ei osaa lukea ihmisten motiiveja yhtään. Onko puolisosi todella nuori? Yleensä ikä ja kokemukset opettavat näissä asioissa.

37 vuotta.. Mä siis suuresti ihmettelen että hän on ylipäätään elossa sinkkuvuosiensa jälkeen.

Se meininki silloin on ollut ihan uskomatonta ympäri mailmaa.

Samanikäinen kuin minä itse. Aika jännä, ettei ole oppinut olemaan enemmän varuillaan ja tarkkailemaan ihmisten motiiveja. Ihan sukupuolesta riippumatta. Maailma on täynnä ikäviä ihmisiä. Pointti on se, että tottakai hän voi olla jatkossakin mukava ja ystävällinen kaikkia kohtaan, mutta olisi hyvä oppia lukemaan tiettyjä merkkejä toisten käytöksestä. Pahoin pelkään, että sinä et pysty muuttamaan häntä tai "kouluttamaan* häntä järkevämmäksi. Tuollainen ihminen tulee helposti huijatuksi tai hyväksikäytetyksi, eikä sillä oikein voi mitään. Pitäkää avoin kommunikaatioyhteys, niin sentään voit katsoa että hän ei ole seuraavaksi lähettämässä rahojaan jollekin Nigerialaiselle prinssille.

Mitähän hittoa nyt taas. Ihan kuin nainen olisi joku tyhmä ja heikko olento, jota pitäisi suojella. Jos ap:n nainen on jo hyvään ikään ehtinyt, niin kyllä hän osaa elää tässä maailmassa omillakin valinnoillaan.

Vierailija
118/689 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä luot mielikuvan pelkästään tämän keskustelun perusteella.. Mulla ja avovaimollani synkkaa niin hyvin et ollaan menossa naimisiin ja ostamassa yhteinen talo.

Tämä on sellainen asia johon kaipaisin apua. Ajattelin kysyä täältä olisiko jollain kokemusta tai miten haluaisitte että miehenne ottaisi asian esiin rakentavasti.

Olen myös miettinyt saisiko hänet keskustelemaan psykiatrin takia.

Ja mua ajaa tässä huoli ei mustssukkaisuus.

Oletko valmis sietämään tuota loppu-yhteiselämäsi ajan kun jo nyt koet tuon toiminnan huolestuttavaksi. Ei kantsi kiusata itseään sellaislla asialla mille ei mitään itse voi.

Muijas tyyli on tuo ja mikäli se ärsyttää, niin löytyy kyllä sellaisia naisia joilla tuollaista hieman hölmöä piirrettä ei ole.

Vierailija
119/689 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tossa virolais tapauksessa, mä näin parissa päivässä et tää tyyppi oli ihastumassa.. Sekään ei ole paha tai ongelma tässä.

Mutta se että sä menet naisena itseäsi paljon isomman miehen asuntoon ketä et oikeasti tunne yhtään. On aika vaarallista nykyää.

Eikä tullut mieleenkään edes siinä vaiheessa kun auto oli käynnissä pihalle et aika outoa jos akku oli jo tunti sitten tyhjä.

Miksi et mennyt naisesi mukana virolaista auttamaan?

Ihan suoraan ja rehellisesti nyt sanon: sinä et voi muuttaa naistasi millään tavalla. Hän on sellainen kuin on, sekä ulkoa, että sisältä. Hän on elänyt ennen sinuakin ja elää sinun jälkeenkin. Sinä et ole mikään ukkoylivaltias, jolla olisi mahtia päättää millä tavalla naisesi on ihmisten kanssa sosiaalinen. Ainoa mitä voit tehdä on käsitellä mustasukkaisuutesi omassa päässäsi tai mene vaikka terapiaan jos et muuten selviä. Hän ei ole sinun omaisuutta.

Kerroin jo aiemmin että olin töissä.

Ihmiset voivat muuttua. Mä toivon että se muutos tapahtuisi tajuamalla asioita eikä kantapään kautta. Mikä on jo meinannut tapahtua useamman kerran hänen elämänsä aikana. Tää virolainen ei ole eka kerta hänen historiastaan.

Pidätkö häntä oikeasti jotenkin tyhmänä? Meitä naisia ahdistellaan lapsesta asti. Itseäni 12-vuotiaasta lähtien. Silti on niin että ne ahdistelijat on harvassa, enkä halua alkaa elämään pelkäämällä kaikkea ystävällisyyttä mitä kohtaan. Se on valinta. Vaimollesikaan ei käynyt mitenkään. Joku yritti suudella. Se ei ole raiskaus, se on ikävää, mutta hänelle varmaan käy noin vähintään kerran vuodessa muutenkin. Me opimme selviytymään noista tilanteista. Ne on meille tavallisia. Vaihtoehto on kaiken epäily, kyräily, kotona pysyminen, vain ryhmissä liikkuminen ym. Mikä rajoittaa eniten meitä itseä, silti joku tuttu, yleensä se on oma puoliso, voi raiskata.

Vaimosi osaa huolehtia itsestään. Lakkaa suhtautumasta kuin pikkulapseen. Hän on kokenut tuota vuosia, sinä olet se noviisi tässä.

Vierailija
120/689 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauska kun täällä oltiin heti huutelemassa provoa. Noh, varsinkin osa suomalaisista naisista on kasvatuksesta johtuen todella sinisilmäisiä. Eivätkä ymmärrä potentiaalisia vaaratilanteita ollenkaan.

Ex-vaimo oli yksi tällainen. Saattoi tyyliin kävellä keskellä yötä pimeän puiston poikki kotiin tai jäädä juttelemaan jonkun ihan tuntemattoman tyypin kanssa iltamyöhällä tai ottaa vastaan tarjotun autokyydin joltain puolitulta. Erosimme muista syistä, mutta kyllähän tuollainen tietysti luottamustakin syö kun yrität neuvoa toista, mutta hän vain jääräpäisesti tekee jatkuvasti kaikkea hölmöä.

Joo, aika raskas suhtautuminen asiaan ihmisiltä jotka ei tiedä oikein mitään.. Automaattisesti mä olen sairaalloisen mustasukkainen.. Meillä menee huonosti tai nainen vähintäänkin pettää.

Noita esimerkkejä tuosta kaikkiin luottamisesta olisi paljonkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän