Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Vauva.fi-sivustolla tehdään järjestelmätestausta tiistaina 9.9. klo 7.00–8.00. Testauksen aikana sivusto toimii normaalisti, mutta keskusteluihin voi lähettää viestejä vain kirjautuneena. Viestejä voi silti lukea ilman kirjautumista. Jos sinulla ei ole vielä tunnusta, voit luoda sen helposti ja maksutta. Pahoittelemme tilapäistä muutosta palvelussa.

Vähän erikoinen päänvaivaa, naiset vois antaa neuvoa

Djjd
08.07.2023 |

Miten mä otan puolisoni kanssa puheeksi tälläisen asian.. Loukkaamatta.

Mulla on erittäin kaunis vaimo. Luonnollisesti kaunista ihmistä lähestytään paljon vastakkaisen sukupuolen toimesta.

Ongelmaksi on alkanut muodostua se että vaimolla ei ole minkäänlaista pelisilmää ihmisten suhteen. Joka on sitten taas johtanut useampaan ongelmaan. mm on ollut viittä vaille ettei häntä ole raiskattu, koska luottaa lapsenuskoisesti jokaiseen vastaantulijaan.

Myös työ ja harrastus toiminnan kautta on tullut haasteita parisuhteelle. Kun itse näät miksi joku ihminen on puolisollesi super kiva ja puoliso vaan viheltelee et onpa mukava ihminen.

Kommentit (689)

Vierailija
561/689 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on oikeasti jopa huvittavaa. Te tiedätte ehkä 10% tapahtumista. Silti vänkäätte kaiken normaaliksi. Kukaan teistä ei kuitenkaan toimisi samalla tavalla kuin hän..

Kuinka moni teistä on joutunut useammin kuin kerran lähelle päästä raiskaus tilastoihin.

Moniko on joutunut salaamaan osoitteensa, rekisterinumeronsa ym tiedot.

Kuinka moni teistä on hakenut lähestymiskieltoa?

Kuinka moni teistä on joutunut muuttamaan työmatka reittiään?

Kuinka moni joutuu välttelemään ihmisiä kotinurkillaan, eikä voi edes lenkkeillä haluamassaan paikassa?

Kuinka monen teistä lähipiiri on huolissaan teidän käytöksestä vieraiden ihmisten kanssa? Äiti kaverit.

Jos joku saa kaikista pisteen voi laittaa tähän merkin. Tässäkään ei ole läheskään kaikki.

Miten nää tapahtumat ei oo muuttaneet sitä asennetta? 

Joku miellyttämisen tarve ja luottamus on vaan niin syvällä? 

Vierailija
562/689 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lukenut aloitusviestiä pidemmälle, joten en tiedä mahdollisesti myöhemmin tulleista lisätiedoista. Itse olen aina ollut vähän tyhmä ja sokea ihmisten tarkoitusperille.

Muistan nuorempana, kun samana iltana ensimmäistä kertaa tapaamani mies kehusteli musiikkitapahtumasta lähdettäessä, miten hyvää aamupalaa hän tekee ja miten kotona on aurajuustopatonkia ja vaikka mitä ihania aamiaistarpeita. Sanoi, että olisi mukavaa laittaa minullekin aamiasta. En lähtenyt hänen luokseen vaan menin kotiin. Kerroin tästä miehelle ja hän sai kohtauksen, että se mieshän selvästi yritti pokata minut sänkyynsä. Näin jälkikäteen ajateltuna näin taisi ollakin, mutta ei käynyt siinä tilanteessa itsellä mielessäkään. Ajattelin, että tuo mies vain tykkää laittaa ruokaa muille ihmisille...

Esimerkkejä on paljon muitakin, kun kaverit ovat koettaneet puhua järkeä, että etkö näe että tuo mies koettaa vongata sinua mukaansa ja että minun ei pitäisi olla niin mukava. Minä itse en näe niissä tilanteissa mitään flirttailevaa vaan tavallista ystävällisyyttä. Mitään pahaa ei ole onneksi kertaakaan käynyt, mutta olen vuosien mittaan koettanut opetella lukemaan ihmisiä vähän kriittisemmin. 

Jep. Meitä on. Kun en itse ole kovin seksuaalinen, pitää erikseen ajatella, että muut ovat ja varsinkin miehet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/689 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on oikeasti jopa huvittavaa. Te tiedätte ehkä 10% tapahtumista. Silti vänkäätte kaiken normaaliksi. Kukaan teistä ei kuitenkaan toimisi samalla tavalla kuin hän..

Kuinka moni teistä on joutunut useammin kuin kerran lähelle päästä raiskaus tilastoihin.

Moniko on joutunut salaamaan osoitteensa, rekisterinumeronsa ym tiedot.

Kuinka moni teistä on hakenut lähestymiskieltoa?

Kuinka moni teistä on joutunut muuttamaan työmatka reittiään?

Kuinka moni joutuu välttelemään ihmisiä kotinurkillaan, eikä voi edes lenkkeillä haluamassaan paikassa?

Kuinka monen teistä lähipiiri on huolissaan teidän käytöksestä vieraiden ihmisten kanssa? Äiti kaverit.

Jos joku saa kaikista pisteen voi laittaa tähän merkin. Tässäkään ei ole läheskään kaikki.

Miten nää tapahtumat ei oo muuttaneet sitä asennetta? 

Joku miellyttämisen tarve ja luottamus on vaan niin syvällä? 

Sitä tässä on mietitty. Jotenkin tuo nainen saa nuo tapahtumat hävitettyä mielestään uskomattoman nopeasti. Keksii syyn miksi nää ihmiset ovat toimineet noin ja ymmärtää nämä teot vaikka väkisin

Vierailija
564/689 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun lukeneena mietin, että pahinta on valehteleminen ja emotionaalinen pettäminen. Siis niitä seksiä haluavia nyt voi torjua, mutta suurempi juttu on jos tulee täysin ku*etetuksi ns. rakkaussuhteessa. Onko nyt puheena ollut nainen joutunut semmoisiin?

Toiseks pahinta on toisen kontrollointi ja halu hallita. Ja se paremmin tietäminen.

Onnea vaan suhteeseen ja oppimaan!

Vierailija
565/689 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikee tätä on tajuta, jos ei tunne tuollaisia ihmisiä, joiden on tarve miellyttää KAIKKIA vastaantulijoita, ja täyttää niiden kaikki toiveet, jos ne on vähänkään ystävällisiä. 

Sellaisiin ihmisiin ei voi luottaa.

Itsessäni on vähän tuota miellyttäjän vikaa ja yritän opetella siitä pois. 

Vierailija
566/689 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikee tätä on tajuta, jos ei tunne tuollaisia ihmisiä, joiden on tarve miellyttää KAIKKIA vastaantulijoita, ja täyttää niiden kaikki toiveet, jos ne on vähänkään ystävällisiä. 

Sellaisiin ihmisiin ei voi luottaa.

Itsessäni on vähän tuota miellyttäjän vikaa ja yritän opetella siitä pois. 

Mä luulen kanssa et moni ei oikeasti ymmärrä millainen tuo tilanne on.. kuvittelevat et kyseessä on perus ystävällisyys ja kanssakäyminen.

Vierailija
567/689 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko miettinyt tätä vaihtoehtoa: vaimosi esittää sulle naivia, mutta oikeasti tietää kyllä mitä tekee. Pettää siis sua, mutta esittää viatonta.

Vierailija
568/689 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko miettinyt tätä vaihtoehtoa: vaimosi esittää sulle naivia, mutta oikeasti tietää kyllä mitä tekee. Pettää siis sua, mutta esittää viatonta.

Itseasiassa en. Tuo olisi tosi vastoin hänen ajatusmailmaansa.

Toinen helpottava syy on se että nää ahdistelijat on yleisesti olleet todella kaukana naiseni tasosta. Vanhoja juoppoja muunmuassa.

Tää virolainekin oli aivan eri luokassa.

Vierailija
569/689 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen helpottava syy on se että nää ahdistelijat on yleisesti olleet todella kaukana naiseni tasosta. Vanhoja juoppoja muunmuassa.

Oletko itse nähnyt nää tyypit vai onko vaimo vain kertonut että olleet tuollaisia? Tää on oleellinen tieto.

Vierailija
570/689 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko itse nähnyt nää tyypit vai onko vaimo vain kertonut että olleet tuollaisia? Tää on oleellinen tieto.

Olen. Jos en muuten somessa.

Vierailija
571/689 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tyypit oikeasti on olleet "juoppoja" niin tuskin on ollut heihin kiinnostusta eli vaimosi on vaan hölmö. Hänelle sanoisin että muita saa auttaa, mutta että pitää järkensä ja on myös ok kieltäytyä auttamasta. Liian kilttejä käytetään hyväksi muutenkin. On hyvä asettaa myös rajat muille.

Vierailija
572/689 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tyypit oikeasti on olleet "juoppoja" niin tuskin on ollut heihin kiinnostusta eli vaimosi on vaan hölmö. Hänelle sanoisin että muita saa auttaa, mutta että pitää järkensä ja on myös ok kieltäytyä auttamasta. Liian kilttejä käytetään hyväksi muutenkin. On hyvä asettaa myös rajat muille.

..

Juoppoja ja peräkammarin poikia suurin osa.

En ole pitänyt heitä uhkana muulle kun vaimon terveydelle.

Vierailija
573/689 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on samanlainen vaimo. Minä olen kiltti ja vaimo on kiltti. Molemmat olemme sinisilmäisiä ja hyväuskoisia, mutta minä miehenä tiedän mitä miehet ajattelee naisista. Kukaan mies ei sano niitä ajatuksia ääneen, kuin ehkä hyvin röyhkeä tai ajattelematon tai mies joka on hyvin kännissä.

Tämä viestiketju saa voimaan pahoin, kuinka ilkeitä te olette AP:lle. Oikeasti mies haluaa suojella tyttöystäväänsä turhilta harmeilla.

Kuule, kyllä me naiset tiedetään oikein hyvin millaisia miehet on. Vaimosi tietää sen paljon paremmin kuin sinä. Sinulla, manspleinaaja, sen sijaan ei ole aavistustakaan siitä mitä kaikkea naiset saavat tässä maailmassa kokea. Ja ihan itse naisten täytyy ahdistelijoista selvitä. Ei niissä tilanteissa ole puolisoita tai turvamiehiä paikalla.

Tässä koko keskustelussa on tosielämää vastaamaton, valheellinen narratiivi, jonka mukaan naiset ovat lapsen kaltaisia, miesten suojelua tarvitsevia hauraita impyeitä, ja miehet uljaita suojelevia ritareita. Todellisuudessa miehet ovat ahdistelijoita, ja naiset ihan itse, usein hyvinkin neuvokkaasti osaavat pitää puolensa.

Vierailija
574/689 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on samanlainen vaimo. Minä olen kiltti ja vaimo on kiltti. Molemmat olemme sinisilmäisiä ja hyväuskoisia, mutta minä miehenä tiedän mitä miehet ajattelee naisista. Kukaan mies ei sano niitä ajatuksia ääneen, kuin ehkä hyvin röyhkeä tai ajattelematon tai mies joka on hyvin kännissä.

Tämä viestiketju saa voimaan pahoin, kuinka ilkeitä te olette AP:lle. Oikeasti mies haluaa suojella tyttöystäväänsä turhilta harmeilla.

Kuule, kyllä me naiset tiedetään oikein hyvin millaisia miehet on. Vaimosi tietää sen paljon paremmin kuin sinä. Sinulla, manspleinaaja, sen sijaan ei ole aavistustakaan siitä mitä kaikkea naiset saavat tässä maailmassa kokea. Ja ihan itse naisten täytyy ahdistelijoista selvitä. Ei niissä tilanteissa ole puolisoita tai turvamiehiä paikalla.

Tässä koko keskustelussa on tosielämää vastaamaton, valheellinen narratiivi, jonka mukaan naiset ovat lapsen kaltaisia, miesten suojelua tarvitsevia hauraita impyeitä, ja miehet uljaita suojelevia ritareita. Todellisuudessa miehet ovat ahdistelijoita, ja naiset ihan itse, usein hyvinkin neuvokkaasti osaavat pitää puolensa.

No eipä tuo ap vaimokaan ole ilman apua selvinnyt keskustelujen perusteella.

Tää vahva itsenäinen nainen aikakausi on sekoittanut naisten päät.

Vierailija
575/689 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että vika on sinun päässäsi. 

Tää meni kyl nyt väärin. Kuten aiempaan trollaukseesi vastasin. Puolisoni on joutunut jopa vaaraan tämän lapsenomaisen luottamuksen takia.

Kerro esimerkki.

Pitkä selostus, pahoittelut siitä.

Hänen yritykseensä tuli virolainen mies töihin, pariksi viikoksi, todella mukava ihminen. No tämä virolainen sitten löysi tiensä puolison Instagramiin ja alkoi sieltä jutella ja tutustua kauhean paljon..

Mä sanoin puolisolle et toi kyl vaikuttaa nyt siltä et suhun on ihastuttu. Puoliso sanoi ettei ole.

No pari viikkoa meni ja tuli aika lähteä kotiin. Mut virolaisen auto ei käynnistynyt, jolloin tämä virolainen soitti et voitko tulla antaa apuvirta? Tottakai mimmi lähti. Päästyään paikalle auto oli asunnon pihalla käynnissä, virolainen kertoi et se lähti itsekseen mut hei tule kahville..

Tottakai hän suostui. Sisällä tää virolainen sitten oli yhtäkkiä työntänyt hänet seinää vasten ja yrittänyt suudella. Samalla kourien takapuolta..

Puoliso sanoi että vasta todella kovan tönäisyn jälkeen tää virolainen oli lopettanut.

näin vaimosi sinulle kertoi, kun olet niin mustasukkainen, ettei vaimo uskaltanut kertoa hakevansa seksi muilta täysjärkisemmiltä kuin sinä.

Vierailija
576/689 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että vika on sinun päässäsi. 

Tää meni kyl nyt väärin. Kuten aiempaan trollaukseesi vastasin. Puolisoni on joutunut jopa vaaraan tämän lapsenomaisen luottamuksen takia.

Kerro esimerkki.

Pitkä selostus, pahoittelut siitä.

Hänen yritykseensä tuli virolainen mies töihin, pariksi viikoksi, todella mukava ihminen. No tämä virolainen sitten löysi tiensä puolison Instagramiin ja alkoi sieltä jutella ja tutustua kauhean paljon..

Mä sanoin puolisolle et toi kyl vaikuttaa nyt siltä et suhun on ihastuttu. Puoliso sanoi ettei ole.

No pari viikkoa meni ja tuli aika lähteä kotiin. Mut virolaisen auto ei käynnistynyt, jolloin tämä virolainen soitti et voitko tulla antaa apuvirta? Tottakai mimmi lähti. Päästyään paikalle auto oli asunnon pihalla käynnissä, virolainen kertoi et se lähti itsekseen mut hei tule kahville..

Tottakai hän suostui. Sisällä tää virolainen sitten oli yhtäkkiä työntänyt hänet seinää vasten ja yrittänyt suudella. Samalla kourien takapuolta..

Puoliso sanoi että vasta todella kovan tönäisyn jälkeen tää virolainen oli lopettanut.

näin vaimosi sinulle kertoi, kun olet niin mustasukkainen, ettei vaimo uskaltanut kertoa hakevansa seksi muilta täysjärkisemmiltä kuin sinä.

Mä en usko että vaimoni hakisi seksiä lihavalta, itseään 15v vanhemmalta virolaiselta duunarilta.

Kun kyseessä on kuitenkin erittäin näyttävä ja hyväkroppainen nainen.

Ja jos olisi hakenut niin tuskinpa olisin ikinä kuullut tästä tapahtumasta.

Vierailija
577/689 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petee kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että on selvinnyt jo 37 vuotta. Sitä paitsi emme ole kuulleet hänen versiotaan tästä tarinasta, ainoastaan aloittajan version, jossa siinäkin on hänen omassa käytöksessään useita ongelmallisia kohtia, vaikka on varmasti pyrkinyt kuvaamaan tilanteen itselleen edullisella tavalla.

Vierailija
578/689 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Niin, en mä kyllä ole koskaan aiemmissa parisuhteissa joutunut " pelastamaan " ketään.

Mulle ei ole soiteltu et tarviin apua.

Voisko olla ettei kaikki naiset olekkaan ihan samanlaisia?

Vierailija
579/689 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Petee kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että on selvinnyt jo 37 vuotta. Sitä paitsi emme ole kuulleet hänen versiotaan tästä tarinasta, ainoastaan aloittajan version, jossa siinäkin on hänen omassa käytöksessään useita ongelmallisia kohtia, vaikka on varmasti pyrkinyt kuvaamaan tilanteen itselleen edullisella tavalla.

Niin. Miksi sä ajattelet että mä kuvaan asioita itselleni edullisella tavalla. Miksi suhtaudut minuun ennakkoluuloisesti?

On selvinnyt 37vuotta. Mutta ei ilman ulkopuolista apua. Apuna on ollut tuntemattomia ihmisiä, puoliso, jopa Suomen oikeuslaitos.

En mä kauheasti leijuisi sillä selviämisellä jos se perustuu tuuriin ja muiden apuun.

Vierailija
580/689 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petee kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kysymys mistään aikakaudesta tai feminismistä. Naisia on kautta aikojen kohdeltu miesten taholta kaltoin, ja jotenkin heidän on aina pitänyt selviytyä. Eli narratiivi että nainen on heikko, ja mies suojelee häntä, on väärä. Päin vastoin, miehet tekevät pahaa, mutta naiset ovat hämmästyttävän sitkeitä.

Vauva.fi-sivustolla tehdään järjestelmätestausta tiistaina 9.9. klo 7.00–8.00. Testauksen aikana sivusto toimii normaalisti, mutta keskusteluihin voi lähettää viestejä vain kirjautuneena. Viestejä voi silti lukea ilman kirjautumista. Jos sinulla ei ole vielä tunnusta, voit luoda sen helposti ja maksutta. Pahoittelemme tilapäistä muutosta palvelussa.