Vähän erikoinen päänvaivaa, naiset vois antaa neuvoa
Miten mä otan puolisoni kanssa puheeksi tälläisen asian.. Loukkaamatta.
Mulla on erittäin kaunis vaimo. Luonnollisesti kaunista ihmistä lähestytään paljon vastakkaisen sukupuolen toimesta.
Ongelmaksi on alkanut muodostua se että vaimolla ei ole minkäänlaista pelisilmää ihmisten suhteen. Joka on sitten taas johtanut useampaan ongelmaan. mm on ollut viittä vaille ettei häntä ole raiskattu, koska luottaa lapsenuskoisesti jokaiseen vastaantulijaan.
Myös työ ja harrastus toiminnan kautta on tullut haasteita parisuhteelle. Kun itse näät miksi joku ihminen on puolisollesi super kiva ja puoliso vaan viheltelee et onpa mukava ihminen.
Kommentit (689)
Vierailija kirjoitti:
Okei kuulostaa siltä että tässä on kaksi asiaa menossa samaan aikaan. Sun vaimosi on hyväuskoinen mikä välillä saattaa johtaa epämiellyttäviin tai hämmentäviin tilanteisiin hänelle. Se mitä kuvailet niin minäkin sanoisin että jos hän menisi testeihin autismikirjo-oireilun takia hän luultavasti saisi ihan hyviä ahaa elämyksiä sekä vertaistuesta että kirjallisuudesta.
Sinäkin luultavasti voisit hyötyä psykiatrikäynnistä koska se miten kuvailet kokemustasi kuulostaa tosi selkeästi siltä miten kaikki tuntemani miehet jotka sittemmin on saanut ahdistuneisuushäiriö-diagnoosin ja apua siihen puhuivat pitkään heidän perheistään. Se että pyörittää paljon kauhuskenaarioita päässä varsinkin jos on yksin ja turhautuu toistuvasti läheiseen tai suuttuu sille kun tuntuu siltä että hän ei vain tajua kuinka vaarallista miten hän toimii on ja se tuottaa itsellekin pahaa mieltä on nimittäin kuulema ahdistuneisuuden selkeimpiä oireita. Vaistosi luultavasti sanovat että jos hän vain oppisi käyttäytymään toisin sun ei tarvitsisi pelätä mutta todellisuudessa pelko ja huoli tulee sun aivokopasta, ei hänestä, ja se että hän muuttuisi toisenlaiseksi ihmiseksi tekisi vain sen että sun jylläävät kauhuskenaariot muuttaisivat muotoaan.
Kiitos asiallisesta kirjoituksesta.
En koe ahdistusta juurikaan. Tuohon loppuun sanon että jos pelko ja huoli tulisi vaan minusta.
Olisiko vaimo joutunut noihin tilanteisiin tai pelkäisikö kaverit ja äitinsä myös, tätä hivenen impulssiivista käytöstä.
On kyllä uskomatonta mikä naivien kanojen lauma on pesiytynyt tähän langalle.
Naisena sanon että naisillakin on vastuu. Jos te perseilette te maksatte hinnan.
Vierailija kirjoitti:
Naisena sanon että naisillakin on vastuu. Jos te perseilette te maksatte hinnan.
Suoraan sanottuna mä olen vähän järkyttynyt.. suurin osa naisista ketä mä tunnen on normaaleja varovaisia ihmisiä, kenellä on itsesuojeluvaiston..
Tänne on nyt pesiytynyt laji jota mä en juurikaan ole nähnyt. Naiset jotka eivät mieti turvallisuuttaan missään tilanteessa..
Ja pitävät uhkarohkeutta eräänlaisena hienona asiana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisena sanon että naisillakin on vastuu. Jos te perseilette te maksatte hinnan.Suoraan sanottuna mä olen vähän järkyttynyt.. suurin osa naisista ketä mä tunnen on normaaleja varovaisia ihmisiä, kenellä on itsesuojeluvaiston..
Tänne on nyt pesiytynyt laji jota mä en juurikaan ole nähnyt. Naiset jotka eivät mieti turvallisuuttaan missään tilanteessa..
Ja pitävät uhkarohkeutta eräänlaisena hienona asiana.
Eiköhän tässä ole taas perus vauva. Noista viesteistä paistaa miehet on sikoja fiilis. Suurin osa on todennäköisesti parin lihavan yh näppiksestä. Ovat lähinnä kateellisia naisellesi.
Tero
Vierailija kirjoitti:
Tää on oikeasti jopa huvittavaa. Te tiedätte ehkä 10% tapahtumista. Silti vänkäätte kaiken normaaliksi. Kukaan teistä ei kuitenkaan toimisi samalla tavalla kuin hän..
Kuinka moni teistä on joutunut useammin kuin kerran lähelle päästä raiskaus tilastoihin.
Moniko on joutunut salaamaan osoitteensa, rekisterinumeronsa ym tiedot.
Kuinka moni teistä on hakenut lähestymiskieltoa?
Kuinka moni teistä on joutunut muuttamaan työmatka reittiään?
Kuinka moni joutuu välttelemään ihmisiä kotinurkillaan, eikä voi edes lenkkeillä haluamassaan paikassa?
Kuinka monen teistä lähipiiri on huolissaan teidän käytöksestä vieraiden ihmisten kanssa? Äiti kaverit.
Jos joku saa kaikista pisteen voi laittaa tähän merkin. Tässäkään ei ole läheskään kaikki.
Oikeesti jos joku ois nuo kaikki kokenut, niin olisi pahoin traumatisoitunut eikä todellakaan niin huoleton. Taitaa ap vedättää.
Tässä miettiessä tuli mieleen ensimmäinen kerta kun ihmettelin tuota itsesuojeluvaiston puuttumista.. Oltiin Thaimaassa ja eksyttiin pahasti.. ajauduttiin slummeihin eikä oikein ollut tietoa minne mennä. Bongailtiin takseja mut niitä ei löytynyt, ei slummeis niitä käytetä.
Varmaan moni tietääkin kuin nopee siellä laskeutuu pimeys.   Paikalliset slummilaiset ei varmaan hirveän usein olleet nähneet vitivalkoisia turisteja, pimeässä vaeltelemassa.
Meitä seurattiin ja ihmiset osoittelivat sormilla ym. Aloin itse kokea oloni todella turvattomaksi. Mut vaimo vaan naureskeli ja piti tuota kivana seikkailuna. Hän ei vaan jotenkin osaa pelätä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on oikeasti jopa huvittavaa. Te tiedätte ehkä 10% tapahtumista. Silti vänkäätte kaiken normaaliksi. Kukaan teistä ei kuitenkaan toimisi samalla tavalla kuin hän..
Kuinka moni teistä on joutunut useammin kuin kerran lähelle päästä raiskaus tilastoihin.
Moniko on joutunut salaamaan osoitteensa, rekisterinumeronsa ym tiedot.
Kuinka moni teistä on hakenut lähestymiskieltoa?
Kuinka moni teistä on joutunut muuttamaan työmatka reittiään?
Kuinka moni joutuu välttelemään ihmisiä kotinurkillaan, eikä voi edes lenkkeillä haluamassaan paikassa?
Kuinka monen teistä lähipiiri on huolissaan teidän käytöksestä vieraiden ihmisten kanssa? Äiti kaverit.
Jos joku saa kaikista pisteen voi laittaa tähän merkin. Tässäkään ei ole läheskään kaikki.
Oikeesti jos joku ois nuo kaikki kokenut, niin olisi pahoin traumatisoitunut eikä todellakaan niin huoleton. Taitaa ap vedättää.
No ei tuohon ihmiseen vaikuta mikään kuten mun tuntemaani normaaleihin ihmisiin.
Minusta ap ei vaikuta normaalille, vaan sairaalloisen mustasukkaiselle ja kontrolloivalle. Ja tuntuu huolestuttavalta, miten hän ei kykene lainkaan nåkemään omaa käytöstään ulkopuolisen silmin ja kyseenalaistamaan sitä. Jos terveelle ihmiselle olisi kysymykseen n 500 kommenttia hyvin samansisältöisiä vastauksia, niin hän ainakin pohtisi sitä, että vika tosiaan onkin hänessä itsessään. Ap toistaa samoja asioita uudelleen ja uudelleen, ihan kuin hän eläisi ihan omassa kuplassaan. Ja vielä tuo, että hän on 'sinnikäs', eikä anna periksi, kun rakastuu. Potentiaalinen vainoojakin vielä.
Anteeksi, mutta kaunis vaimosi ei vaikuta kovin älykkäältä. Sano ihan suoraan, mitä haluat hänelle sanoa. Mitä sitä turhaan kiertelemään. Ei kai kukaan voi loukkaantua siitä, että puoliso välittää toisen turvallisuudesta ja siitä, ettei hän tule hyväksikäytetyksi.
Vierailija kirjoitti:
Minusta ap ei vaikuta normaalille, vaan sairaalloisen mustasukkaiselle ja kontrolloivalle. Ja tuntuu huolestuttavalta, miten hän ei kykene lainkaan nåkemään omaa käytöstään ulkopuolisen silmin ja kyseenalaistamaan sitä. Jos terveelle ihmiselle olisi kysymykseen n 500 kommenttia hyvin samansisältöisiä vastauksia, niin hän ainakin pohtisi sitä, että vika tosiaan onkin hänessä itsessään. Ap toistaa samoja asioita uudelleen ja uudelleen, ihan kuin hän eläisi ihan omassa kuplassaan. Ja vielä tuo, että hän on 'sinnikäs', eikä anna periksi, kun rakastuu. Potentiaalinen vainoojakin vielä.
Itseasiassa sisältö on aika vaihtelevaa kuten varmaan huomaat jos luet.
Huomaat varmaan myös sen että nega vastaukset ovat vähentyneet sitä mukaan kun kerron lisää. Samalla näille mun haukkujoille on alkanut tulla palautetta.
Kyllä mä en todellakaan ole sellainen ihminen joka eroaa helposti, onnellisesta suhteesta. Tuossa naisessa saisi olla paljon enemmän vikoja ennenkuin alkaisin miettiä eroa.
Kaikki eivät halua erota heti ensimmäisenä.
En ihan ymmärrä ongelmaa kirjoitti:
Anteeksi, mutta kaunis vaimosi ei vaikuta kovin älykkäältä. Sano ihan suoraan, mitä haluat hänelle sanoa. Mitä sitä turhaan kiertelemään. Ei kai kukaan voi loukkaantua siitä, että puoliso välittää toisen turvallisuudesta ja siitä, ettei hän tule hyväksikäytetyksi.
Hän on älykäs. Muttei tässä asiassa.
Olen sanonut suoraan, olen kirjoittanut kirjeen, olen yrittänyt kierrellä ja kaarrella. Mutta kun hän kokee tämän "vain ja ainoastaan vittuiluna".
Tästä ei saa keskustelua hänen kanssaan aikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos naisesi on mielestästi typerä ja naivi - mitä hän ehkä onkin, mutta se ei ole tässä edes tärkein pointti - niin silloin et kyllä aidosti kunnioita ja rakasta häntä tasaveroisena kumppanina. Asetut ällöttävästi hänen yläpuolelleen ja koet olevasi oikeutettu neuvomaan ja kasvattamaan häntä. Mitäpä jos jättäisit hänet omilleen kasvamaan hänet ja valitsisit puolisoksesi sen sijaan ihmisen, jota et pidä lapsellisena?
Mies ja nainen eivät ole tasapuolisia, mies on aina yläpuolella toimivassa suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Olen sanonut suoraan, olen kirjoittanut kirjeen, olen yrittänyt kierrellä ja kaarrella. Mutta kun hän kokee tämän "vain ja ainoastaan vittuiluna".
Eli ei kunnioita eikä kuuntele sinua. Jätä se sika!
Todella mielenkiintoinen keskustelu. Ei aiheensa takia vaan miksi tämä triggeröi niin pahasti vauvan yyhoita?
Onko kyseessä kateellisuus ap vaimolle, hänellå on huolehtiva mies vai siitä että tämä keskustelu korostaa naisten avuttomuutta, mikäli mies haluaa hän ottaa? Tämän totuuden myöntäminenhän ei ole normaalia vaan nämä kalkkunat kuvittelevat olevansa supernaisia jotka pärjäävät kenelle vaan miehelle.
Tero
Vierailija kirjoitti:
Todella mielenkiintoinen keskustelu. Ei aiheensa takia vaan miksi tämä triggeröi niin pahasti vauvan yyhoita?
Onko kyseessä kateellisuus ap vaimolle, hänellå on huolehtiva mies vai siitä että tämä keskustelu korostaa naisten avuttomuutta, mikäli mies haluaa hän ottaa? Tämän totuuden myöntäminenhän ei ole normaalia vaan nämä kalkkunat kuvittelevat olevansa supernaisia jotka pärjäävät kenelle vaan miehelle.Tero
Ei saisi nauraa 😂. Mutta hienoa pohdintaa 😂
Vierailija kirjoitti:
Ja sekös sua harmittaa, kun et saa häntä kuriin.
Vierailija kirjoitti:
Eli hänkin ymmärtää että yrität vaan kontrolloida häntä ja on kyllästynyt vääntämään aiheesta kanssasi. Mutta sinä se et vaan luovuta, koska kontrollifriikki on kontrollifriikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli hänkin ymmärtää että yrität vaan kontrolloida häntä ja on kyllästynyt vääntämään aiheesta kanssasi. Mutta sinä se et vaan luovuta, koska kontrollifriikki on kontrollifriikki.
Ja sinnikäs.
Vierailija kirjoitti:
Älykäs ihminen joka ei pysty lukemaan toisten ihmisten tarkoitusperiä. Aika klassinen autisti. Naisilla autismi on erittäin alidiagnosoitua.
Mutta vaimosi neurologiaa et pysty nalkuttamalla muuttamaan. Etkä millään muullakaan tavalla.
Joten edelleen, sinulla on kaksi vaihtoehtoa. Hyväksyä vaimosi sellaisena kuin hän on, tai lähteä. Ei mitään muita. Olet ilmaissut ajatuksesi niin selvästi kuin osaat. Nyt lopeta.
Kyllä mäkin olen ihan samanlainen. Olen alunperin keskiluokkaa, akateeminen, hyväpalkkaisissa töissä, jossa kohtelias ja fiksu. Kukaan ei arvaisi. Jos mies pettäisi niin löisin veitsellä. Ei kaikki raivohullut ole elämänkoululaisia