Vähän erikoinen päänvaivaa, naiset vois antaa neuvoa
Miten mä otan puolisoni kanssa puheeksi tälläisen asian.. Loukkaamatta.
Mulla on erittäin kaunis vaimo. Luonnollisesti kaunista ihmistä lähestytään paljon vastakkaisen sukupuolen toimesta.
Ongelmaksi on alkanut muodostua se että vaimolla ei ole minkäänlaista pelisilmää ihmisten suhteen. Joka on sitten taas johtanut useampaan ongelmaan. mm on ollut viittä vaille ettei häntä ole raiskattu, koska luottaa lapsenuskoisesti jokaiseen vastaantulijaan.
Myös työ ja harrastus toiminnan kautta on tullut haasteita parisuhteelle. Kun itse näät miksi joku ihminen on puolisollesi super kiva ja puoliso vaan viheltelee et onpa mukava ihminen.
Kommentit (689)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on oikeasti jopa huvittavaa. Te tiedätte ehkä 10% tapahtumista. Silti vänkäätte kaiken normaaliksi. Kukaan teistä ei kuitenkaan toimisi samalla tavalla kuin hän..
Kuinka moni teistä on joutunut useammin kuin kerran lähelle päästä raiskaus tilastoihin.
Moniko on joutunut salaamaan osoitteensa, rekisterinumeronsa ym tiedot.
Kuinka moni teistä on hakenut lähestymiskieltoa?
Kuinka moni teistä on joutunut muuttamaan työmatka reittiään?
Kuinka moni joutuu välttelemään ihmisiä kotinurkillaan, eikä voi edes lenkkeillä haluamassaan paikassa?
Kuinka monen teistä lähipiiri on huolissaan teidän käytöksestä vieraiden ihmisten kanssa? Äiti kaverit.
Jos joku saa kaikista pisteen voi laittaa tähän merkin. Tässäkään ei ole läheskään kaikki.
Vaikka olisi tämä ja tuhat ja sata muuta lisää. Niin sä et voi muuttaa toista! Jos se olisi mahdollista niin kyllähän hänen vanhempansa olisivat ohjeillaan hänet muuttanut.
Ihminen ei muutu jos ei nää ongelmaa. Tää on ihan perus psykologiaa. Jos ammattilainen saa hänet tajuamaan jotain missä me muut ollaan epäonnistuttu. Hän pystyy muuttamaan käytöstään. Kyllähän hän tajusi jälkikäteen ton brassi tapauksen, että häntä varoitettiin oppaan toimesta juuri tästä ja silti meinasi napsahtaa. Luottamuksen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen keski-ikäinen nainen joka luottaa ihmisiin. Eikä tämä ole "lapsenomaista sinisilmäisyyttä", vaan ihan elämänkokemuksen tuomaa tietoa, joka on kertonut että useimpiin ihmisiin voi luottaa. Toki on olemassa red flageja, joita tunnistamalla riskejä voi pienentää. Olen mennyt jatkoille ja etkoille täysin tuntemattomien ihmisten luo, auttanut tuntemattomia, ottanut liftareita kyytiin ja ties mitä, mitkä olisivat ap:n mielestä ihan hirveän vaarallisia tilanteita. Yhden kerran on sattunut jotain epämiellyttävää (itse asiassa vähän samanlainen tilanne kuin ap:n vaimolla, että yksi mies yritti suudella). Tuon yhden tilanteen takia en kuitenkaan aio alkaa epäluuloiseksi kyräilijäksi ja menettää kaikkia niitä tuttavuuksia ja ystävyyksiä mitä luottavainen käytös on mahdollistanut.
Niin säkin kerrot että on red flag. Mun naisella niitä ei ole.
Voi hel... ottaako niin koville, että lapsesi ei sua tartte enää niin paljon teininä, että täytyy saada "kasvatettavaksi" joku hyväuskoinen?
Nimittäin alat viest viestiltä kuulostaa omituisemmalta.
Vaikka mies olisi mikä komistus sillä olisi rahaa se olisi mukava, mutta jos joutuisin koko ajan pelkäämään, että mitä sille tapahtuu, en suhteessa olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen keski-ikäinen nainen joka luottaa ihmisiin. Eikä tämä ole "lapsenomaista sinisilmäisyyttä", vaan ihan elämänkokemuksen tuomaa tietoa, joka on kertonut että useimpiin ihmisiin voi luottaa. Toki on olemassa red flageja, joita tunnistamalla riskejä voi pienentää. Olen mennyt jatkoille ja etkoille täysin tuntemattomien ihmisten luo, auttanut tuntemattomia, ottanut liftareita kyytiin ja ties mitä, mitkä olisivat ap:n mielestä ihan hirveän vaarallisia tilanteita. Yhden kerran on sattunut jotain epämiellyttävää (itse asiassa vähän samanlainen tilanne kuin ap:n vaimolla, että yksi mies yritti suudella). Tuon yhden tilanteen takia en kuitenkaan aio alkaa epäluuloiseksi kyräilijäksi ja menettää kaikkia niitä tuttavuuksia ja ystävyyksiä mitä luottavainen käytös on mahdollistanut.
Voi hel... ottaako niin koville, että lapsesi ei sua tartte enää niin paljon teininä, että täytyy saada "kasvatettavaksi" joku hyväuskoinen?
Nimittäin alat viest viestiltä kuulostaa omituisemmalta.
Vaikka mies olisi mikä komistus sillä olisi rahaa se olisi mukava, mutta jos joutuisin koko ajan pelkäämään, että mitä sille tapahtuu, en suhteessa olisi.
Kyl mä toivoin et kun toi tyttö kasvaa ja aikuistuu mun eka tarvis olla huolissaan. Sit mä tapasin elämäni rakkauden ja huolen määrä lisääntyi rutkasti.
Mä oon sillai omituinen että kun mä rakastun mä en luovuta.
Vierailija kirjoitti:
Tää on oikeasti jopa huvittavaa. Te tiedätte ehkä 10% tapahtumista. Silti vänkäätte kaiken normaaliksi. Kukaan teistä ei kuitenkaan toimisi samalla tavalla kuin hän..
Kuinka moni teistä on joutunut useammin kuin kerran lähelle päästä raiskaus tilastoihin.
Kuinka moni joutuu välttelemään ihmisiä kotinurkillaan, eikä voi edes lenkkeillä haluamassaan paikassa?
Kuinka monen teistä lähipiiri on huolissaan teidän käytöksestä vieraiden ihmisten kanssa? Äiti kaverit.
Jos joku saa kaikista pisteen voi laittaa tähän merkin. Tässäkään ei ole läheskään kaikki.
Tommoiset on ex-aviomiehestä tullut. Ei mistään vieraasta. Kontrollifriikki, joka melkein perhesurmasi.
Silti luotan ihmisiin. Terapiat käyny. Ihana ja vapaa elämä.
Ihmiset on hirmu pahalla päällä tänään, vaikuttaako sateinen sää kenties? Ap älä välitä, näille ei mene mikään jakeluun (tänään). Senkus kiukuttelevat.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on hirmu pahalla päällä tänään, vaikuttaako sateinen sää kenties? Ap älä välitä, näille ei mene mikään jakeluun (tänään). Senkus kiukuttelevat.
Kyl tämä tuntuu jo melko uskomattomalta 😂.
Mut en mä kauheasti tolle haukkumiselle Ann arvoa. Mä ajattelen tässä niinku vaimo. Heillä on varmasti joku syy käytökseensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tommoiset on ex-aviomiehestä tullut. Ei mistään vieraasta. Kontrollifriikki, joka melkein perhesurmasi.
Silti luotan ihmisiin. Terapiat käyny. Ihana ja vapaa elämä.
Niin nää on eri ihmisiä kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Nämä esimerkit kertovat siitä millaisia miehet ovat, eivät siitä millainen vaimosi on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä esimerkit kertovat siitä millaisia miehet ovat, eivät siitä millainen vaimosi on.
Sitäkin. mut kerros kuka antoi osoitteen, puhelinnumeron, kertoi missä töissä ym. Sama ihminen vaimoni ja pahinta on se että nämä ihmiset olivat täysin tuntemattomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun naisella. Aika kuvaava sanavalinta sinulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
peteee kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Petee kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö ap, mitä mun mies tekisi, jos toimisin vaimosi lailla? No suuttuisi tietenkin! Vaimot eivät mene vieraiden miesten koteihin "kahvittelemaan". Mun mies olisi nakannut turpiin sitä miestä ja ragennut mulle sen jälkeen huolella. Mieheni ei ole toistaiseksi koskaan lyönyt minua tms, mutta en menisi takuuseen etteikö menettäisi kunnolla malttinsa, jos tuolla tavoin lähtisin muiden miesten mukaan. Nyt vain sanot sille vaimolle, joka selkeästi koettelee sinua, että vieraiden miesten kotiin meneminen on kiellettyä.
Tämä mies ehti onneksi lähteä Viroon ennenkuin pääsin pois töistä. kävin kyllä todella kuumana myös vaimolle.
Selitys oli no eihän tämä ollut vieras mies vaan työkaveri.. Niinpä niin 2 viikkoa ja muutama kymmenen viestiä niin henkilöstä tuli tuttu, johon voi luottaa.Kahdessa viikossa MUUTAMA KYMMENEN viestiä. Se on minusta varsin paljon, jos vaimosi ei ollut tästä virolaisesta kiinnostunut.
Siis onko tuo väkivaltainen viesti tuossa välissä aloittajan? Kävi kuumana vaimolle? Mies ehti lähteä?? Taitaa se suurin vaara, kuten yleensäkin, olla tässäkin suhteessa kotona. Ja tiedoksi, sinulla ei ole mitään oikeutta käydä kuumana kenellekään. Vaimo ei ollut tehnyt yhtään mitään väärin.
Väkivaltainen.. niin kohta olen varmaan naistenhakkajakin.
Kävin kuumana koska varoitin, esitin turvallisen toiminta tavan. Ja silti hän teki just niinkuin olin viestitse sanonut että lupaa ettet mene yksin.
Kun vaimo soitti syvästi järkyttyneenä mulla leipoi hermo kiinni, hetkellisesti. Jota pyysin myös anteeksi.Kirjoitit, että mies ehti onneksi lähteä Viroon? Mitä tarkotit sillä? Eikö tuo ollut väkivaltainen viittaus?
No joo mutta ei vaimoani kohtaan. Olisin kyllä käynyt keskustelemassa mitä toiselle voi tehdä ja mitä ei. Esim se ettei päästä talosta ulos on jo vähän liikaa.
Päästä talosta ulos? Tää tarina jatkuu ja muuttuu vaan. Miksi ihmeessä ette ole tehneet ilmoitusta vapaudenriistosta yms?
No pääsetkö sä ulos jos sua puolet isompi ihminen työntää seinää vasten, samalla yrittää suudella ja toisella kädellä kourii sun persettä.
Sanot ei ei ei. Silti vaan jatkuu vasta kun saat jonkun adre piikin ja tyrkkäät täysillä mies päästää irti.Miksi ette ilmoittaneet asiasta poliisille? Miksi vaimosi oli sinusta millään tavalla syyllinen?
Kirjoitin jo aiemmin vastauksen tähän kysymykseen. Vaimo ei tekisi r ilmoa vaikka hänet puskaraiskattaisiin. Hän alkaisi miettiä syytä miksi mies teki sen.
Vaimo oli syyllinen naiviuteen. Mä varoitin, mä annoin vaihtoehtoisen turvallisen toiminta tavan, mä vannotin ettet mene yksin viestien perusteella, vaimo lupasi ja meni silti yksin ja asetti itsensä vaaraan.
Rikosilmoituksen tekijän ei tarvitse olla uhri. Miksi ihmeessä sinä et tehnyt sitä?
Naiiviuteen taipuminen ei ole syyllinen. Se, että ei tee varoituksiesi mukaan, et tee kenestäkään syyllistä.
Tätä en tiennyt. Mutta tuskinpa vaimo olisi halunnut että teen. Viimeistään poliisin kuulusteluissa vaimo olisi perunut koko jutun. Koska tällä miehellä varmasti oli hyvä syy käytökseen, vaikka koulukiusaaminen jos ei muuta.
Jos kerran on noin vahva käyttäytymistapa, niin Luuletko oikeasti, että jokin taikalause sen muuttaa? Vaikka ottaisit puheeksi millä lailla. Välttämättä ei edes terapia auttaisi.
Sun täytyy pystyä hyväksymään hänet sellaisena kuin hän on, muuten teidän suhde ei onnistu. Joo, voitte viettää välillä mukavaa aikaa, mutta miten esim. lasten kasvatus? Aioitteko hankkia lapsia? Sun vaimosi opettaisi lapset käyttäytymään samalla lailla kuin itse toimii. Kestäisikö sitä?
Jos jo nyt aikuisen ihmisen kanssa sua kismittää, harmittaa, pelottaa, kauhistuttaa, ottaa päähän niin miten kuvittelet, että lasten kanssa tuntuisi.
Entä kun et enää kestäisi olla vaimon kanssa niin uskaltaisitko antaa ne kultamussukkasi vaimolle viikko-viikko -sopimuksella? Päästää lapset vaimon kanssa matkoille?Juu, musta sinulla on sovinistisia ja jopa rasistisia piirteitä tämän ketjun perusteella. En silti toivo sulle pahaa. Olen hieman vanhempi ja eron kokenut. Mieti, tekeekö tämä suhde sut onnelliseksi pidemmän päälle.
Sitä mä tässä puntaroin voiko tää onnistua ilman ulkopuolista apua.. vertaistukea haen täältä ja mielipiteitä.
Mä taas uskon et meidän suhde onnistuu vaikka tuo ei muuttuisi. Toivoisin että muuttuu koska nyt tuo käytös aiheuttaa enemmän huolta kuin teini ikäinen tyttäreni.
Ei olla hankkimassa lapsia.Kirjoittaminen on hiton vaikea laji. Pieneen tilaan pitäisi saada älyttömän paljon tekstiä ja huomioida että ihmiset tulkitsevat sitä eri tavoin. En tiedä kuinka todistan etten ole sovinisti, ei ole ainakaan kukaan ex tai tutuista tällaiseksi mua sanonut.. Mutta rasistia musta ette saa millään.
Niinkuin kerroin mulla on paljon ulkomaalaisia ihmisiä hyvinä ystävinä.Olet maininnut useamman tilanteen kohdalla miehen kansallisuuden tai etnisen taustan. Selvästi tarinassa uhkan kuvaa lisäämään. En ymmärrä, miten tuon voit selittää yhtään millään muulla kuin rasismilla. Vielä väitit, että tuntematon ulkomaalainen on naiselle suurempi uhka, vaikka tilastot selvästi sanovat, että suurin uhka on oma puoliso.
Voi herran jumala mitä vääntelyä. Jos sä et tajunnut pointtia noista aiemmista perusteluista sulle on turha selittää mitään.
Niin. Väitit, että kaikki muutkin ovat rasisteja, ja sehän ei ole totta. Sinä kirjoitit nuo viestit mustista miehistä, nyt, ei kaikki muut 25 v sitten.
Mä en ole kirjoittanut mitään rasismista.
Suosittelen ottamaan vihreän teen ja menemään vaikka ulos rauhoittumaan. Annat aikuisten ihmisten keskustella rauhassa. Sulla ei ole mitään annettavaa tähänkään keskusteluun.Oliko tämä siis ap? Kirjoittajalla, jolle vastasit, oli tuossa erittäin hyvä pointti, joka esitettiin asiallisesti. Mitä teet sinä? Annat taas ymmärtää, että sinä vain olet tässä aikuinen, ja toisen yläpuolella. Kiellät ottamasta osaa aikuisten keskusteluun. Ihan kuten olet mielestäsi myös puolisosi yläpuolella, ja aikuinen suhteessa häneenkin.
Onko puolisosi saanut tarpeekseen kontrolloinnistasi, yritätkö täältä hakea käytöksellesi hyväksyntää? Joku ongelmahan teillä on, kun aloituksen teit. Se ongelma ei ole puolisosi, vaan sinä.
En ole kontrolloinut koska tiedän ettei se onnistu..
Haen vertaistukea ja neuvoja miten tätä voisi yrittää saada järkevöitettyä. Ettei minunkaan tarvitsi huolehtia aikuisen naisen turvallisuudesta turhaan..Kyllä olet kontrolloinut. Kerroit esim. että suutuit puolisolle, kun hän meni työkaverin asunnolle, vaikka olit sanonut ettei saisi.
Kuten sinulle on jo moneen kertaan sanottu, me naiset kyllä tiedämme mitä kaikkea voi tapahtua. Mikään paikka ei ole täysin turvallinen, ei edes oma koti. Monille ei varsinkaan oma koti. Tämän tosiasian kanssa sinunkin pitää oppia elämään.
Tuntuiko työkaverin tekemä ahdistelu sinusta muuten siltä, että siinä loukattiin jotenkin sinun kunniaasi?
Olisiko työkaverin lähentely loukannut ap:n kunniaa ja saanut tämän huolestumaan melkein keski-ikäisen naisystävänsä harkintakyvystä, jos työkaveri olisi ollut nainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nii, on niin pertsun sovinismia ja samaa kuin jossain kulttuurissa, missä naisen vikaa kaikki. Siksi burkha. Varmaan mun vika, kun ex vainosi vuosikaupalla ja manipuloi lapsiamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut en mä kauheasti tolle haukkumiselle Ann arvoa. Mä ajattelen tässä niinku vaimo. Heillä on varmasti joku syy käytökseensä.
Pelasta itsesi ja poistu ketjusta, tuskin tämä tästä paremmaksi ainakaan muuttuu. Et ole hävinnyt mitään vaikka et tätä "taistelua" voitakaan. Tulit sohaisseesi käärmeenpesää, "viisas perääntyminen on selviytymistä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun naisella. Aika kuvaava sanavalinta sinulta.
Mun nainen käyttää musta sanaa mun. Mene analysoimaan sitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut en mä kauheasti tolle haukkumiselle Ann arvoa. Mä ajattelen tässä niinku vaimo. Heillä on varmasti joku syy käytökseensä.Pelasta itsesi ja poistu ketjusta, tuskin tämä tästä paremmaksi ainakaan muuttuu. Et ole hävinnyt mitään vaikka et tätä "taistelua" voitakaan. Tulit sohaisseesi käärmeenpesää, "viisas perääntyminen on selviytymistä".
Mä lähinnä nauran tälle. Olen täysin tyyni ja katselen miten nää muuutamat tyypit yrittää vääntää tätä väkisin mun niskaan. Toi haukkuminen on parasta , kertoo että argumentit on loppu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka olisi tämä ja tuhat ja sata muuta lisää. Niin sä et voi muuttaa toista! Jos se olisi mahdollista niin kyllähän hänen vanhempansa olisivat ohjeillaan hänet muuttanut.
Ihminen ei muutu jos ei nää ongelmaa. Tää on ihan perus psykologiaa. Jos ammattilainen saa hänet tajuamaan jotain missä me muut ollaan epäonnistuttu. Hän pystyy muuttamaan käytöstään. Kyllähän hän tajusi jälkikäteen ton brassi tapauksen, että häntä varoitettiin oppaan toimesta juuri tästä ja silti meinasi napsahtaa. Luottamuksen takia.
Ja tärkeintähän tässä on, että hän muuttaa käytöstään sellaiseksi kuin sinä haluat. Luitko tätä linkkaamaani juttua? Mp? https://askelterveyteen.com/liian-kontrolloiva-kumppani-nama-merkit-kie…
Ap. Kuvittele tilanne, että sinulla on uudehko naispuolinen työkaveri. Tunnet häntä jonkin verran, viestittelette säännöllisesti. Hän pyytää sinua auttamaan auton käynnistämisessä. Oletko vastuuton, jos menet? Nainen saikin auton käyntiin, mutta koska oli vaivannut sinua turhaan, haluaa tarjota kahvit. Vaimosi viestittää, ettet saa mennä yksin. Onko sinusta vaimosi toiminta järkevää? Menet silti, koska olet aikuinen ihminen. Nainen onkin ollut sinuun ihastunut, ja suutelee. Työnnät naisen syrjään, ja lähdet paikalta. Vaimo suuttuu kotona ja huutaa, ja varaa pariterapian. Onko sinusta vaimosi toiminta oikein mitoitettua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nii, on niin pertsun sovinismia ja samaa kuin jossain kulttuurissa, missä naisen vikaa kaikki. Siksi burkha. Varmaan mun vika, kun ex vainosi vuosikaupalla ja manipuloi lapsiamme.
Kuka antoi tuntemattomille ihmisille tiedot jonka perusteella nämä asiat tapahtuivat?
Niinpä. Vaikka nää jokainen mies oli sekaisin se ei poista faktoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut en mä kauheasti tolle haukkumiselle Ann arvoa. Mä ajattelen tässä niinku vaimo. Heillä on varmasti joku syy käytökseensä.Pelasta itsesi ja poistu ketjusta, tuskin tämä tästä paremmaksi ainakaan muuttuu. Et ole hävinnyt mitään vaikka et tätä "taistelua" voitakaan. Tulit sohaisseesi käärmeenpesää, "viisas perääntyminen on selviytymistä".
Mä lähinnä nauran tälle. Olen täysin tyyni ja katselen miten nää muuutamat tyypit yrittää vääntää tätä väkisin mun niskaan. Toi haukkuminen on parasta , kertoo että argumentit on loppu.
Kuka sinua on haukkunut? Sinä toistuvasti puhut vaimosi muuttumisesta ja muuttamisen tarpeesta. Mikä on ihan parisuhteen alkeita, toista ei pidä pyrkiä muuttamaan. Kommentoisitko tätä jotenkin.
Minulla on ihan aidosti kyvyttömyyttä lukea toisia ihmisiä. Olen luultavasti autismin kirjolla. Erilaisia väärinymmärryksiä, mitä olen tajunnut, on ollut paljon, ja niitä joita en ole, luultavasti valtavan paljon enemmän.
Yksi jossain määrin outo tilanne oli joskus teini-ikäisenä. Olin kaverin luona, jossa oli ulkomailta perhetuttu, vähän saman ikäinen poika. Tämä halusi näyttää sängyllä judosidonnan, koska se tuli puheeksi. Tottakai suostuin. Kaverin isä tuli sisään juuri sillä hetkellä, kun makasin sängyllä, ja poika oli tullut päälleni. Varmaan parinkymmenen vuoden ajan naureskelin, miten tuo isä varmaan ymmärsi tilanteen ihan väärin, ja kyseessä oli täysin viaton tilanne, missä puhuimme judosta. Tilanne vain katkesi siihen. No sitten joskus keski-iässä tajusin, että ehkä tilanteessa tapahtui jotakin ihan muutakin, mitä minä en vain oikeasti ymmärtänyt.
Mikään sanominen ei minua olisi auttanut. Sen enempää ammattilaisen kuin puolisonkaan. Mieheni hyväksyy minut sellaisena kuin olen, vaikka joskus naureskeleekin minun erityispiirteilleni. Elämä on. Yleensä ihmiset ovat kuitenkin aika mukavia.