Kuinka usein sulatat pakastimen? Kuinka usein pakastin pitäisi yleensä sulattaa?
Meillä pari vuotta vanha pakastin on käynnistänyt sulatustoiminnon jo neljä tai viisi kertaa kuluneen vuoden aikana!!! Ja kun tuo toiminto käynnistyy voi sitä lykätä kaksi päivää ja sitten se käynnistyy automaattisesti uudelleen :O. Eli ainakin neljä kertaa olen vuoden aikana pakastimen joutunut sulattamaan!!! Ja tiedän todella miten pakastinta pitääkäyttää, ei kuumaa ruokaa sisään, ei turhia oven aukomisia, vähän kerrallaan pakastettavaksi jne.
Ennen mun ei ole tarvinnut kuin kerran vuodessa sulattaa pakastin ja silloinkin olen tehnyt sen enemmänkin siksi kun mielestäni pitää kerran vuodessa sulattaa, kun siksi, että pakastin olisi sitä vaatinut.
Asutaan siis vuokralla (ollaan asuttu tässä reilu vuosi) ja aion nyt ottaa asian tiimoilta yhteyttä vuokranantajaan. Ei paljoa naurata kun ulkona on lämpötila plussan puolella, pakastin täysi ja alkaa tuosta vaan sulattamaan... Muutakin tekemistä tässä ennen joulua kun miettiä mihintungen yli 200l tavaraa sulattamisen ajaksi...
Kommentit (4)
Jos jäädyttävien putkien ympärillä jo sentin jääkerros olisi pakastin pitänyt sulattaa jo runsaasti aiemmin. Jo sentin paksu jääkerros kuluttaa tuplasti enemmän sähköä.
Luulenpa että tuo 4 x vuodessa on todellakin fiksu väli sulattaa pakastin.
Ymmärrän kyllä, että näillä keleillä hankalaa mutta suosittelen isoa pahvilaatikkoa jonka vuoraat hyvin matoilla kun pakasteet sisällä niin pysyvät kyllä riittävän jäässä.
Ja pakastimeen sisälle kattiloita joissa kuumaa vettä niin sulatus hoituu tunnissa.
Sitten vaan kuivaus, pakastin päälle pakastusteholle ja pakasteet sisään kun pakastin riittävän kylmä. Ei mene montaa tuntia ?
Hyvä tietää, noin ikävästä ongelmasta. Olemme hommaamassa uutta pakastinta ja mietimme juuri tuota autom. sulatusta tai sitten sitä No Frost toimintaa. Mutta tuo autom. sulatus kyllä tippuu sitten pois.
Ihan tavallista pakastinta olen sulattanut 2 krt vuodessa. Huurre kerros kun alkaa olla pari senttinen.
ehkä olisi parempi kun sulattaisi kaksi kertaa se vaatisi ainakin tuon. Meillä sulatus hoituu näin että pakastin pois päältä, kattilaan vettä ja se keitetään kiehuvaksi, kattila pakastimeen, ovi kiinni tai voit ottaa hiusten kuivaajankin avuksi. Viimeksi kun sulatin, homma hoitui tunnissa.