Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elän perustoimeentulotuella, ja esimerkiksi tänään minun piti ostaa imuripusseja. Ymmärtävätkö ihmiset että perustoimeentulotuki on muuhunkin kuin ruokaan, ja siksi se 550e ei ole mitenkään ruhtinaallinen

Vierailija
07.07.2023 |

Tiedättekö mitä imuripussit maksavat?

Liian usein törmää siihen ihmiset luulevat ettei perustoimeentulotuki ole mihinkään muuhun kuin ruokaan...

Kommentit (325)

Vierailija
41/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te jotka huutelette menkää töihin: Menkää töihin!

Just nyt mulla on kesäloma. Älä huoli, sit kun se loppuu, niin meen kyllä töihin. Usko tai älä, niin tykkään käydä töissä.

Itse en tykkää käydä töissä, mutta tykkään saada palkkaa, joten siksi käyn töissä, vaikka se 'tuttaa.

t. eri

Vierailija
42/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen on aina valmis maksamaan satasen että naapuri ei saisi viittäkymppiä -eikä edes ole vitsi, vään tuhansilla oikeistolaisten kommenteilla todeksi näytetty! Ei se oma tulo ja sen riittävyys, vaan se, että toinen saa vähemmän!

Tuo pitää täysin paikkansa. Moni on valmis maksamaan satasen ettei naapurit ota siltä viittäkymppiä.

Katsos kun niitä naapureita riittää. Niitä pummijoita jotka haluaa sen 50€ on aivan helvetisti.

Eli haluat maksaa useita satasia, vaikka selviäisit puolet halvemmalla? Tajuatko, että vastikkeellisuus tuissa maksaa enemmän yhteiskunnalle kuin että maksettaisiin se pelkkä tuki? Koko kyttäysorganisaatio, pupukurssit ja tuottamaton puuhastelutyö tekemään perustoimeentulolla elävän ihmisen elämästä epämukavampaa ja tästä aiheutuvat välilliset vaikutukset mm. köyhien lapsiin maksavat enemmän kuin hyödyttävät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen on aina valmis maksamaan satasen että naapuri ei saisi viittäkymppiä -eikä edes ole vitsi, vään tuhansilla oikeistolaisten kommenteilla todeksi näytetty! Ei se oma tulo ja sen riittävyys, vaan se, että toinen saa vähemmän!

Tuo pitää täysin paikkansa. Moni on valmis maksamaan satasen ettei naapurit ota siltä viittäkymppiä.

Katsos kun niitä naapureita riittää. Niitä pummijoita jotka haluaa sen 50€ on aivan helvetisti.

no, kun kokkarit ovat saaneet sinutkin vaihdettua kaukomaan halpikseen, voitkin työttömänä räyhätä itsellesi!

Vierailija
44/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: poltatko tupakkaa?

Syötkö karkkia tai pullaa?

Juotko alkoholia?

Jos edes yhden kohdalla tulet sanoneeksi kyllä, niin mitäpä jos lopettaisit sen epäterveellisen tavan, jää pölypussienkin ostoon rahaa.

Vierailija
45/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin tulla tyhjentämään ap:n pussit niin ei tarvitse uusia ostaa.

Vierailija
46/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imuri ei ole välttämättömyys.

Vierailija
47/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pölypussit - tuo jäätävän suuri kuluerä :D Meneehän niihin ehkä noin vitonen vuodessa :D

Vierailija
48/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on monia pieniä juttuja.

Kerään tölkkejä ja pulloja. Tienaan max 5 e viikossa.

Vien Lidliin ja ostan näillä aina jauhoja, tomaattimurskaa, makaroneja jne.

Myyn fb.ssä kaikkea pientä. Näillä saan rahaa 20-50 e kk.

Kesäkuun meni hammaslääkärilaskuun

3-4 krt vuodessa vien rompetta täyspalveluun, kirppikselle. Myytävän saan lähinnä taloyhtiön kierrätyshyllyltä. Tienaan n 200 e vuodessa.

Teen aina ylitöitä, kun on mahdollista, rahat laitan asunnon extralyhennykseen.

Palkka riittää just pakolliseen. Ylimääräistä varten yritän saada rahaa, mutta ne on pienen pieniä summia vaan.

On tää melkoista kituuttamista

Vierailija
49/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmisten tulisi ymmärtää?

Et ole edes työtön työnhakija, et etsi töitä. Tällöin sinulla olisi oikeus myös työttömyysturvaan. Olet itse valinnut elää toimeentulotuella.

Ja jos olisit sairas, saisit sairauspäivärahaa tai työkyvyttömyyseläkettä.

Varmasti toimeentulotuki on sulle pieni raha, mutta olet ihan itse valintasi tehnyt, samoin kuin kaltaisesi.

Usko tai älä, on olemassa tilanteita joissa ihminen saa toimeentulotukea vaikka olisi työkkärissäkin kirjoilla. Samoin kaikki eivät saa sairauspäivärahaa, vaikkeivat olisi työkykyisiä.

Vierailija
50/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pölypussit maksaa vissiin kalleimmiillankin ehkä 15e? Ja niitä ei tartte ostaa joka kuukausi, ehkä joka 4 kuukausi?

Vierailija
51/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole edes työtön työnhakija, et etsi töitä. Tällöin sinulla olisi oikeus myös työttömyysturvaan. Olet itse valinnut elää toimeentulotuella.

Varmasti toimeentulotuki on sulle pieni raha, mutta olet ihan itse valintasi tehnyt, samoin kuin kaltaisesi.

Olen työtön työnhakija.

Saan työmarkkinatukea, asumistukea ja perustoimrentulotukea.

Ap

Eli valehtelet otsikossa :D Tuolla yhdistelmällä saat tukia lähemmäs tai jopa yli tonnin kuussa (riippuen missä asut), et suinkaan van 500€/kk. Ja toimeentulotuen perusosa ei sinulla ole sitä lain vaatimaa osuutta, koska sinulla on muitakin tuloja, jotka vähentävät toimeentulotuen osuutta. 

No toimeentulotukihan lasketaan niin, että perusosa on aina tuo sama (siis yhdelle ihmiselle). Se lasketaan aina menopuolelle tuon suuruisena. Muut tulot vähentävät tietysti tt-tukea, mutta lopputulema on aina sama, siis se summa, mikä käyttöön jää. Eli siinä mielessä ap ei valehtele.

Vierailija
52/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

osta pölypussiton imuri

Vierailija
53/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön työnhakija.

Ap

Eli valehtelet otsikossa :D Tuolla yhdistelmällä saat tukia lähemmäs tai jopa yli tonnin kuussa (riippuen missä asut), et suinkaan van 500€/kk. Ja toimeentulotuen perusosa ei sinulla ole sitä lain vaatimaa osuutta, koska sinulla on muitakin tuloja, jotka vähentävät toimeentulotuen osuutta. 

No toimeentulotukihan lasketaan niin, että perusosa on aina tuo sama (siis yhdelle ihmiselle). Se lasketaan aina menopuolelle tuon suuruisena. Muut tulot vähentävät tietysti tt-tukea, mutta lopputulema on aina sama, siis se summa, mikä käyttöön jää. Eli siinä mielessä ap ei valehtele.

Puhut puhdasta paskaa. Jos saa sekä asumistukea että työmarkkinatukea, toimeentulotuen osuus ei todellakaan ole 500€/kk, vaan muutamia kymppejä. 

Vierailija
54/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

imuria ei oikeastaan edes tarvita. Lattiat lakaistaan huolellisesti ja sen jälkeen lattiat pyyhitään nihkeällä mikrokuituliinalla/mopilla.

Vierailija
55/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trollollollooo. Ei kukaan luule, että ihmisen ei tarvitse ostaa muuta kuin ruokaa. Jos perustoimeentulotuki olisi vain ruokaan, se olisi noin 200€/kk, ei suinkaan yli 500€/kk. Kelan sivuilla on muuten sinullekin ihan selkeä lista, mitä kaikkea perusosalla tulee kattaa. Se lista ei toki tarkoita, että kaikkea sitä on pakko ostaa. 

Tällä palstalla on tosi usein ollut viestejä, joissa ihmiset luulevat, että se on pelkästään ruokaan. Kaikki muu kun Kelasta heidän mielestään maksetaan erikseen. He luulevat oikeasti, että Kela maksaa ihan kaikki ihmisten laskutkin erikseen eikä mitään laskuja tarvitse maksaa tuosta 555 eurosta. 

Vain todella pöljä uskoo kaiken, mitä av-trollit kirjoittelevat. 

Siksi näissä keskusteluissa ei juuri järkeä olekaan, kun vähintään kolmasosa viesteistä tulee trolleilta.

Vierailija
56/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

imuria ei oikeastaan edes tarvita. Lattiat lakaistaan huolellisesti ja sen jälkeen lattiat pyyhitään nihkeällä mikrokuituliinalla/mopilla.

Ei mulla ole varaa ostaa mikrokuituliinoja tai moppia. Wääää!

Vierailija
57/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moppaat matotkin? 

Vierailija
58/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyllistämällä köyhän "pahikseksi" - jota oikeistolaiset ikuisesti harrastavat kuten tämänkin ketjun kommenteista näkee- "oikeuttaa" oman ilkeän sadistisuutensa. 

Siksi hyväosaisilla on aina ihme pakkomielle haukkua köyhiä!

Vierailija
59/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön työnhakija.

Ap

Puhut puhdasta paskaa. Jos saa sekä asumistukea että työmarkkinatukea, toimeentulotuen osuus ei todellakaan ole 500€/kk, vaan muutamia kymppejä. 

Useimmiten kyllä, mutta se ei muuta muuksi sitä mitä sanoin. Olennaistahan on se summa, mikä jää asumiskulujen jälkeen käteen (ei se, millä nimellä tuet kulkee), ja se on se 555 euroa (paitsi jos käyteään 21, 5 kerrointa, silloin se on joitain kymppejä vähemmän). Sillä tavallahan tt-tuki lasketaan, että varmistetaan jokaiselle tuo minimitoimeentulo.

Vierailija
60/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pölypussit maksaa vissiin kalleimmiillankin ehkä 15e? Ja niitä ei tartte ostaa joka kuukausi, ehkä joka 4 kuukausi?

Ja pointtisi oli? Kun entiset pölypussit ovat loppu, jostain joka tapauksessa on se  raha otettava niihin uusiin pusseihin. Seuraavassa kuussa sitten on jokin muu asia loppu, vaikka astianpesuaine tai suihkusaippua. Ärsyttää, kun aina sanotaan "ei se paljoa maksa". Pienet summat kuitenkin kertautuvat isommiksi. Äärimmilleen kiristetyssä taloudessa yksi ylimääräinen vitonenkin on liikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme