Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elän perustoimeentulotuella, ja esimerkiksi tänään minun piti ostaa imuripusseja. Ymmärtävätkö ihmiset että perustoimeentulotuki on muuhunkin kuin ruokaan, ja siksi se 550e ei ole mitenkään ruhtinaallinen

Vierailija
07.07.2023 |

Tiedättekö mitä imuripussit maksavat?

Liian usein törmää siihen ihmiset luulevat ettei perustoimeentulotuki ole mihinkään muuhun kuin ruokaan...

Kommentit (325)

Vierailija
21/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pölypussin voi todellakin tyhjentää, eikä tarvitse ostaa uutta. Ei ole mikään ongelma.

Vierailija
22/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmisten tulisi ymmärtää?

Et ole edes työtön työnhakija, et etsi töitä. Tällöin sinulla olisi oikeus myös työttömyysturvaan. Olet itse valinnut elää toimeentulotuella.

Ja jos olisit sairas, saisit sairauspäivärahaa tai työkyvyttömyyseläkettä.

Varmasti toimeentulotuki on sulle pieni raha, mutta olet ihan itse valintasi tehnyt, samoin kuin kaltaisesi.

Olen työtön työnhakija.

Saan työmarkkinatukea, asumistukea ja perustoimrentulotukea.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trollollollooo. Ei kukaan luule, että ihmisen ei tarvitse ostaa muuta kuin ruokaa. Jos perustoimeentulotuki olisi vain ruokaan, se olisi noin 200€/kk, ei suinkaan yli 500€/kk. Kelan sivuilla on muuten sinullekin ihan selkeä lista, mitä kaikkea perusosalla tulee kattaa. Se lista ei toki tarkoita, että kaikkea sitä on pakko ostaa. 

Tällä palstalla on tosi usein ollut viestejä, joissa ihmiset luulevat, että se on pelkästään ruokaan. Kaikki muu kun Kelasta heidän mielestään maksetaan erikseen. He luulevat oikeasti, että Kela maksaa ihan kaikki ihmisten laskutkin erikseen eikä mitään laskuja tarvitse maksaa tuosta 555 eurosta. 

Vain todella pöljä uskoo kaiken, mitä av-trollit kirjoittelevat. 

Vierailija
24/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole edes työtön työnhakija, et etsi töitä. Tällöin sinulla olisi oikeus myös työttömyysturvaan. Olet itse valinnut elää toimeentulotuella.

Varmasti toimeentulotuki on sulle pieni raha, mutta olet ihan itse valintasi tehnyt, samoin kuin kaltaisesi.

Olen työtön työnhakija.

Ap

Kirjoittaa leuhka Kokoomuspuolueen kannattaja.

Itse asiassa äänestin persuja. Mutta mikä on motiivi, miksi et voi olla TE keskukseen ilmoittautuneena työnhakijaksi?

Vierailija
25/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole enää muutamaan vuoteen ostanut ollenkaan pölypusseja. Käytän kahta vanhaa, tyhjennän vain sisällön roskikseen, kun pussi on täynnä. En halua "tuhlata" vähiä rahoja tuollaiseen. Ostan silläkin rahalla jotain ns. kivaa, josta tulee hyvä mieli.

Terv. pitkään köyhänä ollut (ja työkyvytön)

Minä tyhjään niin, että olen leikannut takasauman auki ja reippaan sen kiinni tyhjäyksen jälkeen. Siitä reijästä on työläämpi ja sotkuisempi tyhjentää. Teippiä saa Prisman paketointitiskiltä ilmaiseksi. Kun liimaa siitä pätkän muovipussin kylkeen, niin pysyy hyvänä kotiin. Pussin saa pullonpalautuksesta. Otan niitä kerralla useamman ja pesen taloyhtiön pyykkituvassa ilmaiseksi. Kuluu mukavasti aikaa samalla kun säästää.

Vierailija
26/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön työnhakija.

Ap

Eli valehtelet otsikossa :D Tuolla yhdistelmällä saat tukia lähemmäs tai jopa yli tonnin kuussa (riippuen missä asut), et suinkaan van 500€/kk. Ja toimeentulotuen perusosa ei sinulla ole sitä lain vaatimaa osuutta, koska sinulla on muitakin tuloja, jotka vähentävät toimeentulotuen osuutta. 

Vierailija
27/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuki 525e, asumisen tuet yhteensä 695e, vesi 20e, sähkölasku ja kotivakuutus sekä lääkkeet ilman omavastuuta. Vuokrataso pk-seudulla 700-900e luokkaa.

Useimmilla muilla tukimuodoilla toimeentulotuen laskelma jää miinukselle eli oikeus siihen syntyy.

Vierailija
28/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön työnhakija.

Ap

Miksi sitten otsikossa valehtelit eläväsi pelkällä perustoimeentulotuella? 

Vierailija
29/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä imuri pois, säästät sähköäkin.

Pyyhit lattiat.

Vierailija
30/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuki 525e, asumisen tuet yhteensä 695e, vesi 20e, sähkölasku ja kotivakuutus sekä lääkkeet ilman omavastuuta. Vuokrataso pk-seudulla 700-900e luokkaa.

Useimmilla muilla tukimuodoilla toimeentulotuen laskelma jää miinukselle eli oikeus siihen syntyy.

Toimeentulotukiasiakkaalle Kela maksaa sähköt, vedet, kotivakuutuksen ja reseptilääkkeet perusosan päälle. Eli ne eivät vaikuta toimeentulotuen saajan käteen jäävään osuuteen. 

Vierailija
31/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen on aina valmis maksamaan satasen että naapuri ei saisi viittäkymppiä -eikä edes ole vitsi, vään tuhansilla oikeistolaisten kommenteilla todeksi näytetty! Ei se oma tulo ja sen riittävyys, vaan se, että toinen saa vähemmän!

Tuo pitää täysin paikkansa. Moni on valmis maksamaan satasen ettei naapurit ota siltä viittäkymppiä.

Katsos kun niitä naapureita riittää. Niitä pummijoita jotka haluaa sen 50€ on aivan helvetisti.

Vierailija
32/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin. Itse olen onneksi nyt ansiosidonnaisella ja säästötililläkin on rahaa. Voin ostaa tarjoustuotteita isoissa erissä silloin, kun ovat halvimmillaan. Minulla on auto käytettävissä, joten pääsen noutamaan tarjouksia kauempaakin ja hakemaan tori.fi ilmaisia tuotteita. Silloin, kun olin työmarkkinatuella, jonka maksu viivästyi minusta johtumattomista syistä, elin muutaman kuukauden tosi niukasti, minulla oli vain 4 päivän työkeikan tulot. En raaskinut tankata autoa, enkä kajota säästöihin kuin ruokaa ostaakseni. Elämä oli pelkkää odottelua.

Vierailija
33/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trollollollooo. Ei kukaan luule, että ihmisen ei tarvitse ostaa muuta kuin ruokaa. Jos perustoimeentulotuki olisi vain ruokaan, se olisi noin 200€/kk, ei suinkaan yli 500€/kk. Kelan sivuilla on muuten sinullekin ihan selkeä lista, mitä kaikkea perusosalla tulee kattaa. Se lista ei toki tarkoita, että kaikkea sitä on pakko ostaa. 

Tällä palstalla on tosi usein ollut viestejä, joissa ihmiset luulevat, että se on pelkästään ruokaan. Kaikki muu kun Kelasta heidän mielestään maksetaan erikseen. He luulevat oikeasti, että Kela maksaa ihan kaikki ihmisten laskutkin erikseen eikä mitään laskuja tarvitse maksaa tuosta 555 eurosta. 

Ja kuka sen asumisen maksaakaan? Paljonko tuli maksettua veroja? Pienellä palkalla työtä tekevä on paljon ikävämmässä tilanteessa mitä toimeentulotuella elävä, jonka ei tarvitse tehdä elääkseen yhtään mitään.

Vierailija
34/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka huutelette menkää töihin: Menkää töihin!

Vierailija
35/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön työnhakija.

Ap

No silloinhan et elä pelkästään toimeentulotuen varassa, kuten aloituksessa esitit. Miksi valehtelit?

Vierailija
36/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja toimeentulotukea nostavat luulevat että työssäkäyvillä on rahaa kuin roskaa, ei muuten ole esimerkiksi lääkkeet maksetaan itse tt-tukea nostavat eivät maksa, me maksetaan lääkäri ja hammaslääkäri käynnit itse tt-tukea nostavat eivät. Me maksetaan kaikki laskut ihan itse, eikä aina jää 500 ruokaan, kun meillä on työmatka kulutkin, viitenä päivänä viikossa.

Vierailija
37/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi minä palkallisella kesälomalla töihin menisin? 

Vierailija
38/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just nyt mulla on kesäloma. Älä huoli, sit kun se loppuu, niin meen kyllä töihin. Usko tai älä, niin tykkään käydä töissä.

Vierailija
39/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tyhjään käsin sen imuripussin pihalla, niin voi käyttää loputtomia kertoja uudelleen. Mulla ei oo varaa tuhlailla, sillä mulla on 2 lasta ja palkassa ei ole lapsikorotuksia.

Vierailija
40/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imurinpussit voi tyhjentää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän