Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elän perustoimeentulotuella, ja esimerkiksi tänään minun piti ostaa imuripusseja. Ymmärtävätkö ihmiset että perustoimeentulotuki on muuhunkin kuin ruokaan, ja siksi se 550e ei ole mitenkään ruhtinaallinen

Vierailija
07.07.2023 |

Tiedättekö mitä imuripussit maksavat?

Liian usein törmää siihen ihmiset luulevat ettei perustoimeentulotuki ole mihinkään muuhun kuin ruokaan...

Kommentit (325)

Vierailija
221/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltä tuntuu olla köyhä, pienituloinen ja sossupummi?

Mahtavalta! Mikään ei ole parempaa kuin teidän köyhyystrollien vinguttaminen av-palstalla! Eikä se onnistuisi, jos ei olisi köyhä, pienituloinen ja sossupummi. Tosin itse olen vain köyhä sossupummi, koska minulla ei ole palkkatuloja lainkaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee hoitoon

Vierailija
224/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, oletko harkinnut pussittoman imurin hankkimista?

Oletko harkinnut aivojen käyttämistä? Jos ei ole rahaa alle kympin pussipakettiin, miten olisi rahaa imurin ostoon? 

Itkee harkinnanvaraista niin kuin muutkin? Muu verottomia palveluita? Pyytää lahjoitusta?

Vierailija
225/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtavalta! Mikään ei ole parempaa kuin teidän köyhyystrollien vinguttaminen av-palstalla! Eikä se onnistuisi, jos ei olisi köyhä, pienituloinen ja sossupummi. Tosin itse olen vain köyhä sossupummi, koska minulla ei ole palkkatuloja lainkaan. 

No vaihetaan pienituloinen vähäosaiseksi niin trio toimii.

Vierailija
226/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, oletko harkinnut pussittoman imurin hankkimista?

Oletko harkinnut aivojen käyttämistä? Jos ei ole rahaa alle kympin pussipakettiin, miten olisi rahaa imurin ostoon? 

Itkee harkinnanvaraista niin kuin muutkin? Muu verottomia palveluita? Pyytää lahjoitusta?

Ei sitä itkemällä saa, jos on toimiva imuri olemassa. Noista "muu verottomista palveluista" kiinnostaisi kuulla lisää. En ole kuullut sellaisista. Liittyvät ilmeisesti jotenkin lehmiin. 

Vierailija
227/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmisten tulisi ymmärtää?

Et ole edes työtön työnhakija, et etsi töitä. Tällöin sinulla olisi oikeus myös työttömyysturvaan. Olet itse valinnut elää toimeentulotuella.

Ja jos olisit sairas, saisit sairauspäivärahaa tai työkyvyttömyyseläkettä.

Varmasti toimeentulotuki on sulle pieni raha, mutta olet ihan itse valintasi tehnyt, samoin kuin kaltaisesi.

Olet uskomattoman väärässä jos luulet että se on kaikille valinta. Voi olla hyvin pienestä kiinni, ettei saa sitä tukea joka itselle kuuluisi. Minulla kyse oli n. Kahdesta, kolmesta tunnista etten saanutkaan opintotukea, ja olin jo muuttanut paikkakunnalle. Töitä hain koko ajan mutta mitään en saanut ennen kuin valmistuin ammattiin.

Vierailija
228/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuoletko nälkään? Jos kuolet niin mene töihin tai sitte kuole siihen nälkääs.

Kuoletko itse kiltisti nälkään, jos menetät työsi? Et vahingossakaan hae tukia vaan kunniallisesti kuolet pois? Epäilen.

Vierailija
229/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vaihetaan pienituloinen vähäosaiseksi niin trio toimii.

En minä vähäosainen ole. Saan kuitenkin ihan hyvän osan sinun maksamistasi verotuloista joka kuukausi <3

Vierailija
230/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjennä pölypussia roskiin, niin voit käyttää pidempään.

Vierailija
231/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole edes työtön työnhakija, et etsi töitä. Tällöin sinulla olisi oikeus myös työttömyysturvaan. Olet itse valinnut elää toimeentulotuella.

Varmasti toimeentulotuki on sulle pieni raha, mutta olet ihan itse valintasi tehnyt, samoin kuin kaltaisesi.

Olet uskomattoman väärässä jos luulet että se on kaikille valinta. Voi olla hyvin pienestä kiinni, ettei saa sitä tukea joka itselle kuuluisi. Minulla kyse oli n. Kahdesta, kolmesta tunnista etten saanutkaan opintotukea, ja olin jo muuttanut paikkakunnalle. Töitä hain koko ajan mutta mitään en saanut ennen kuin valmistuin ammattiin.

Miten tuo on mahdollista? Opintotukea kun haetaan heti sinä päivänä, kun opinto-oikeus saadaan. 

Vierailija
232/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks muuten AP kirjottelet täällä, elektronisen laitteen käyttö vie sähköä ja se maksaa.

Niin sehän varmaan ehkäisee syrjäytymistä jos ei ole nettiä käytössä tai normaalia, nykyaikaista puhelinta. Netissä maksetaan laskut ja hoidetaan kaikki asiat. Ap on voinut hankkia puhelimen/tietokoneen vuosia sitten. Oma tietokoneeni oli about 9 vuotta vanha ennenkuin piti hankkia uusi.

Vierailija
233/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks muuten AP kirjottelet täällä, elektronisen laitteen käyttö vie sähköä ja se maksaa.

Niin sehän varmaan ehkäisee syrjäytymistä jos ei ole nettiä käytössä tai normaalia, nykyaikaista puhelinta. Netissä maksetaan laskut ja hoidetaan kaikki asiat. Ap on voinut hankkia puhelimen/tietokoneen vuosia sitten. Oma tietokoneeni oli about 9 vuotta vanha ennenkuin piti hankkia uusi.

Niin mutta miksi käyttää sähköä tähän vauvapalstalla kirjoitteluun? Sekin maksaa, vaikka onkin vanha kone, tässä tapauksessa vielä enemmän.

Vierailija
234/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mutta miksi käyttää sähköä tähän vauvapalstalla kirjoitteluun? Sekin maksaa, vaikka onkin vanha kone, tässä tapauksessa vielä enemmän.

Ei siihen sähköä kulu, jos kone ei ole kytkettynä verkkovirtaan. Ja parempi se on täällä kirjoitella kuin istua tekemättä mitään pimeässä asunnossa. 

Vierailija
235/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottamatta kantaa taloudelliseen ahdinkoon, suosittelen kokeilemaan lattialastaa ja mikrokuituliinaa (kuivana tai nihkeänä). Nopeaa, äänetöntä ja tehokasta. Toi pelasti mun elämän, koska olen aina vihannut imurointia.

Ei mitään hyötyä, jos kotona on mattoja. 

onko ne matot niitattu lattiaan vai miksei niitä voi ottaa pois siivouksen ajaksI?

Normaaleissa kodeissa myös matot siivotaan eikä niitä oteta pois jokaisen imuroinnin ajaksi. 

normaalissa kodissa ne otetaan pois ja tampataan tai laitetaan ulos raittiiseen ilmaan, jotta voidaan imuroida myös maton alla oleva lattia. yllättää kyllä, normaalissakin kodissa sinne päätyy kaikenlaisia pikkuroskia. Ilman imuria sitten tietenkin harjalla tai lastalla

Vierailija
236/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle ei mitään. Meille veronmaksajille helvetisti kun pitää maksaa sunkin pussit.

Vierailija
237/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo on mahdollista? Opintotukea kun haetaan heti sinä päivänä, kun opinto-oikeus saadaan. 

No näin kävi. En nyt joka yksityiskohtaa ala revittelemään palstalla kaikkien räävittäväksi, mutta töihin pääsin sittemmin kyllä.

Pointtini on että erilaisia tilanteita on kauheasti, eikä ihmisiä voi niputtaa yhdeksi joukoksi tai haukkua loisiksi yms. jonkun tuollaisen takia.

Vierailija
238/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen sähköä kulu, jos kone ei ole kytkettynä verkkovirtaan. Ja parempi se on täällä kirjoitella kuin istua tekemättä mitään pimeässä asunnossa. 

Taitaa tulla sinulle yllätyksenä, mutta akun lataaminen kuluttaa sähköä. Kannattaa mennä suorittamaan se yläaste loppuun asti,

Vierailija
239/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä johonkin palstailuun kummemmin sähköä kulu jos ap ei vietä tunteja täällä. Tietokoneen/ puhelimen lataaminen ei vie paljon sähköä.

Vierailija
240/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottamatta kantaa taloudelliseen ahdinkoon, suosittelen kokeilemaan lattialastaa ja mikrokuituliinaa (kuivana tai nihkeänä). Nopeaa, äänetöntä ja tehokasta. Toi pelasti mun elämän, koska olen aina vihannut imurointia.

Ei mitään hyötyä, jos kotona on mattoja. 

onko ne matot niitattu lattiaan vai miksei niitä voi ottaa pois siivouksen ajaksI?

Normaaleissa kodeissa myös matot siivotaan eikä niitä oteta pois jokaisen imuroinnin ajaksi. 

normaalissa kodissa ne otetaan pois ja tampataan tai laitetaan ulos raittiiseen ilmaan, jotta voidaan imuroida myös maton alla oleva lattia. yllättää kyllä, normaalissakin kodissa sinne päätyy kaikenlaisia pikkuroskia. Ilman imuria sitten tietenkin harjalla tai lastalla

No ei todellakaan normaalissa kodissa joka päivä tampata mattoja. Ja imuroitava on joka päivä, jos on lemmikkejä. Normaaleissa kodeissa muuten osataan laittaa se imurin suulake maton alle ilman, että mattoa tarvitsee viedä pois. Helpottaa kummasti imurointiurakkaa :)