Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elän perustoimeentulotuella, ja esimerkiksi tänään minun piti ostaa imuripusseja. Ymmärtävätkö ihmiset että perustoimeentulotuki on muuhunkin kuin ruokaan, ja siksi se 550e ei ole mitenkään ruhtinaallinen

Vierailija
07.07.2023 |

Tiedättekö mitä imuripussit maksavat?

Liian usein törmää siihen ihmiset luulevat ettei perustoimeentulotuki ole mihinkään muuhun kuin ruokaan...

Kommentit (325)

Vierailija
201/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei oo pölypusseja ollenkaan, kun ei vaan saa niitä pölypussittomaan imuriin. Suosittelen hankintaa sullekin, ei tarvi sitten enää itkeä.

Kerrotko vielä millä rahalla se pussiton hommataan, jos elää tuilla? Ja ei, "mene töihin" ei ole nyt vaihtoehto. 

No sillä tt-tuella.

No ei sillä mitään monen sadan imureita saa hommattua. HALOO!

Saahan, rahaa se tukikin on ja sitä tulee yli 200€. Käy sitten ruokajonossa äläkä ruokakaupassa.

Vierailija
202/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun Eläke on 2023€ netto.

Ihan sama mitä ne pussit maksaa.

Sama täällä. Työt on tehty, eläkepäivillä olla köllötellään. Mä mitään hintoja enää katsele. Ostan mitä mieli tekee.

Tuli tässä mieleen semmonen asia, että kertyykö noille työttömille ollenkaan eläkettä ?

Ei taida kertyä.

T. Tyytyväinen eläkeläinen(työelämässä 42v)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei imuripusseja ole mikään pakko ostaa. Silloin kun olin opiskelija tyhjensin imuripussin ja käytin samaa pussia aina uudestaan ja uudestaan. Nykyisin minulla on pussiton imuri, joten en osta niitä edelleenkään.

Vierailija
204/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei oo pölypusseja ollenkaan, kun ei vaan saa niitä pölypussittomaan imuriin. Suosittelen hankintaa sullekin, ei tarvi sitten enää itkeä.

Kerrotko vielä millä rahalla se pussiton hommataan, jos elää tuilla? Ja ei, "mene töihin" ei ole nyt vaihtoehto. 

säästämällä. muutkin tuilla elävät osaavat sitä tehdä, silloin myös sinun pitäisi osata.

Vierailija
205/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sillä tt-tuella.

Saahan, rahaa se tukikin on ja sitä tulee yli 200€. Käy sitten ruokajonossa äläkä ruokakaupassa.

Miksi trollaat noin aivottomia juttuja? Kuitenkin jokainen normaaliälyinen ymmärtää, että ihmisellä on muitakin menoja kuin imurin hankinta. Vai meinasitko, että vuokran ja puhelinlaskun voi maksaa ruokajonossa käymällä :D

Vierailija
206/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

säästämällä. muutkin tuilla elävät osaavat sitä tehdä, silloin myös sinun pitäisi osata.

Nyt ei kysytty mitään lapsilta, joille isi maksaa kaiken. 

Vierailija
207/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamatta kantaa taloudelliseen ahdinkoon, suosittelen kokeilemaan lattialastaa ja mikrokuituliinaa (kuivana tai nihkeänä). Nopeaa, äänetöntä ja tehokasta. Toi pelasti mun elämän, koska olen aina vihannut imurointia.

Vierailija
208/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole tommosta murheita

Ostan kaupasta mitä tarvitsen.

Vierailija
209/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottamatta kantaa taloudelliseen ahdinkoon, suosittelen kokeilemaan lattialastaa ja mikrokuituliinaa (kuivana tai nihkeänä). Nopeaa, äänetöntä ja tehokasta. Toi pelasti mun elämän, koska olen aina vihannut imurointia.

Ei mitään hyötyä, jos kotona on mattoja. 

Vierailija
210/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletko harkinnut pussittoman imurin hankkimista?

Vierailija
211/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, oletko harkinnut pussittoman imurin hankkimista?

Oletko harkinnut aivojen käyttämistä? Jos ei ole rahaa alle kympin pussipakettiin, miten olisi rahaa imurin ostoon? 

Vierailija
212/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sillä tt-tuella.

Miksi trollaat noin aivottomia juttuja? Kuitenkin jokainen normaaliälyinen ymmärtää, että ihmisellä on muitakin menoja kuin imurin hankinta. Vai meinasitko, että vuokran ja puhelinlaskun voi maksaa ruokajonossa käymällä :D

Käytännössä kyllä, käy ruokajonossa ja myy se ruoka. Kerää myös kaikki tavara somen roskalavoilta ja myy ne. Rahaa tulee ovista ja ikkunoista ja myös se imuri.

Vierailija
213/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono suositus, kun pölypussitoman imurin hinnalla saa suurin piirtein tuhat pölypussia. Niillä pärjää loppuelämän. 

katsoin vanhan imurini pölypussien hintaa. näytti siltä, että saisin 127 pölypussia kohtuuhintaisen pussittoman imurin hinnalla.  tähän hintaan ei oltu laskettu pölypussien kotiintoimitushintaa. vanha imurini oli pienikokoinen, yksi pölypussi tuli täyteen 3 imurointikerralla, usein kahdella siihen tilaan, että se näkyi jo imutehossa. hinnat olivat netistä, kaupassa ovat kalliimpia. halvin pölypussiton näytti maksavan (katsoin vain yhdestä suurehkosta kodinkoneliikkestä) 195 euroa.

toki pölypussejakin voi ostaa aina sitä halvinta mallia, jos kasetin saa sopimaan imuriin vaikka leikkaamalla

Vierailija
214/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sillä tt-tuella.

Käytännössä kyllä, käy ruokajonossa ja myy se ruoka. Kerää myös kaikki tavara somen roskalavoilta ja myy ne. Rahaa tulee ovista ja ikkunoista ja myös se imuri.

No eipä muuta kuin toteutat tuon käytännössä. Onnea vaan pyhällä hengellä elämiseen! 

Vierailija
215/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

onko ne matot niitattu lattiaan vai miksei niitä voi ottaa pois siivouksen ajaksI?

Vierailija
216/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sillä tt-tuella.

Sittenhän sitä imuria ei tarvitse osaa, kun se tulee ovista ja ikkunoista 🤣

Vierailija
217/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun Eläke on 2023€ netto.

Ihan sama mitä ne pussit maksaa.

Sama täällä. Työt on tehty, eläkepäivillä olla köllötellään. Mä mitään hintoja enää katsele. Ostan mitä mieli tekee.

Tuli tässä mieleen semmonen asia, että kertyykö noille työttömille ollenkaan eläkettä ?

Tämän päivän työntekijät maksavat sinunkin eläkkeesi. Saisittepa saman kohtelun kuin työttömät, loppuisi tuo valheellinen rehentely itse maksetuista eläkkeistä.

Vierailija
218/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

onko ne matot niitattu lattiaan vai miksei niitä voi ottaa pois siivouksen ajaksI?

Normaaleissa kodeissa myös matot siivotaan eikä niitä oteta pois jokaisen imuroinnin ajaksi. 

Vierailija
219/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne pitäisi pois ottaa, kun samallahan nekin imuroi, kun lattian siivoaa? 

Vierailija
220/325 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä tuntuu olla köyhä, pienituloinen ja sossupummi?