Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka oikeati hyötyy Kelan psykoterapiasta

Vierailija
07.07.2023 |

Kenelle on hyötyä siitä, että käy max 3 vuotta ja max 200 kertaa, pahimmillaan 2 kertaa viikossa juttelemassa eli itkemässä eli hakemassa empatiaa terapeutilla?
Kolmen vuoden jälkeen tajuaa, että elämästä kolme vuotta on mennyt hukkaan ulisemalla aiheesta minä, minä, minä...
No, terapeutti hyötyy. Se saa rahaa.

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kohdalla turhaa rahan tuhlausta. Mulla vaikea sos.tilanteiden pelko ja masennus. Terapeutin neuvot olivat "Päätät vaan mennä sinne kauppaan!" "Kuvittele että siellä ei oo yhtään ihmisiä kun menet sinne!"

Sitten piti nostella jotain kortteja, joissa oli aina jokin voimasana tyyliin "Määrätietoinen". Sitten piti selittää että millä tavalla se sana kuvastaa mua.

Sitten se luki jotain rentouttavaa kirjaa ja piti sulkea silmät ja koittaa rentouttaa koko kroppa yms.

V*tuttaa vieläkin kun en lopettanu kesken koko p*skaa vaikka tästäki jo jotain 3vuotta.

Ja ihan laillistettu kognitiivinen psykoterapeutti.

No kiva kun sai rahaa ainakin 👌

Vierailija
82/84 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne, joilla ei ole kykyä itsereflektioon, on varmasti vaikea käsittää psykoterapian hyödyt.

Niin, eli terapiasta hyötyy vain ne, jotka kykenevät itsereflektioon. Eli suurin osa ihmisistä ei hyödy mitään.

Silti on parempi antaa ihmiselle edes mahdollisuus. Vaaditaanhan Kelan korvaamaan terapiaan tälläkin hetkellä jonkinlainen, tietyn ajan mittainen hoitokontakti, jolla arvioidaan kykyä sitoutua säännöllisiin terapiakäynteihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
08.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kohdalla turhaa rahan tuhlausta. Mulla vaikea sos.tilanteiden pelko ja masennus. Terapeutin neuvot olivat "Päätät vaan mennä sinne kauppaan!" "Kuvittele että siellä ei oo yhtään ihmisiä kun menet sinne!"

Sitten piti nostella jotain kortteja, joissa oli aina jokin voimasana tyyliin "Määrätietoinen". Sitten piti selittää että millä tavalla se sana kuvastaa mua.

Sitten se luki jotain rentouttavaa kirjaa ja piti sulkea silmät ja koittaa rentouttaa koko kroppa yms.

V*tuttaa vieläkin kun en lopettanu kesken koko p*skaa vaikka tästäki jo jotain 3vuotta.

Ja ihan laillistettu kognitiivinen psykoterapeutti.

No kiva kun sai rahaa ainakin 👌

Minuakin ärsytti kaikki nuo rentoutusharjoitukset ja leikit. Yksi terapeutti, jota näin työterveyden maksamana ennen varsinaisen terapian alkua, kaivoi aina esiin pussillisen pieniä leikkihahmoja, joita piti asettaa pöydälle edustamaan elämäni ihmisiä. Siellä oli lintuja, vuohia ja vaikka mitä, näen ne vieläkin silmissäni. Sitten niitä liikuteltiin ja keksittiin repliikkejä. En valinnut häntä terapeutikseni. :D Valitsemani terapeutti pysyi ainakin minun kanssani ihan puhelinjalla.

Vierailija
84/84 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on hyvä kysymys ap.

Moni hyötyy siitä, että saa edes jonkun kuuntelijan. Valitettavasti kyselyt eivät kerro, että olisiko sama hyöty saavutettu myös empaattisen lähihoitajan kuuntelulla, vai onko siinä pitänyt olla juuri psykoterapeutti.

Moni hyötyy siitä, että saa psykoterapeuttista ymmärrystä omasta tilanteestaan. Valitettavasti kyselyt eivät kerro, olisiko sama hyöty saavutettu jollakin muulla terapiamuodolla, tai vaikkapa nettiterapialla.

Moni hyötyy siitä, että saa juuri joltakin tietyltä terapeutilta terapiaa. Valitettavasti kyselyt eivät kerro, olisivatko he saaneet joltakin toiselta terapeutilta vielä parempaa terapiaa.

Silti moni lopettaa heti kun eivät saa siihen muiden veronmaksajien rahoja. Se ehkä kertoo, että ei se hyöty ole ollutkaan niin merkittävä, kunhan on ollut kiva käydä keskustelemassa muiden rahoilla.

Muiden rahoilla.. mulle tuli kyllä Kelan tuesta huolimatta 200- 250 e lasku joka kuukausi, että ei se nyt täysin muiden rahoilla ole. Ja verojahan toki maksan itsekin palkastani.

Ja meidän rahoja sinä käytät kuukausittain yli 500 euroa. Eli kyllä se nyt vaan niin on, että sinäkin käyt siellä terapiassasi suurimmaksi osaksi muiden rahoilla. Vaikka miten yrittäisi kaunistella asiaa muuksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan