Kuka oikeati hyötyy Kelan psykoterapiasta
Kenelle on hyötyä siitä, että käy max 3 vuotta ja max 200 kertaa, pahimmillaan 2 kertaa viikossa juttelemassa eli itkemässä eli hakemassa empatiaa terapeutilla?
Kolmen vuoden jälkeen tajuaa, että elämästä kolme vuotta on mennyt hukkaan ulisemalla aiheesta minä, minä, minä...
No, terapeutti hyötyy. Se saa rahaa.
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Minun terapeutti istui vaan hiljaa tuolissa ja sai kunnon massit ja minä en saanut terveyttäni kuntoon. Oli kyse fyysisestä viasta ja leimattiin pöpiksi. No ei parantunut terapoimalla.
Kalliiksi tulee tuokin lääkärien välinpitämättömyys kun omat taidot loppuu ja aletaan syyttää potilaan korvien väliä.
Rokotusten ääripuolustajat ja äärivastustajat lienevät näitä palveluja käyttäviä mt-ongelmaisia. Tässä valtion järjestämässä psykoterapiassa kerättiin erittäin hyvää tutkimustietoa ääri-ihmisten parempaa manipulointia varten seuraavaa tarvetta varten.
Joo rikkaat kouluttautuu terapeuteiks ja tuntee varmaan olevansa Jeesus kun yrittää parantaa parantumatonta.
Psykoterapeuteissa on oikeita psykopaatteja, narsisteja ja antisosiaalisia, aivan kuin uskonlahkojen johtajissa. Psykoterapeuteissa on sellaisia, jotka haaveilevat saman tyylisestä hauraiden ihmisten hyväksikäytöstä, kuin monet uskonlahkojen johtajat, kuten Maria Åkerblom.
Terapeutin valinnassa kannattaa olla hyvin hyvin tarkka!!!!
Katsokaa mikä määrä julkkiksia on käyneet jonkun terapiakursain ja tekevät nyt kivasti rahaa terapeuttina! Anja Kaurasesta Tuiskuun ja Voitilaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunta siitä hyötyy, kun saadaan keskitetysti valvottua mt-ongelmaisia. Saadaan esim poliittisesti väärinajattelevat tarkempaan seurantaan. Kaikki epäilyttävä aines tilastoitua.
"saadaan tilastoitua"! Fantasioitko siis siitä , että joudut katsomaan tarkkaan ympärillesi kun astut tuosta ovestasi ulos?
Vierailija kirjoitti:
Antti Tuisku on terapeutti ja se kertoo tuosta huuhaa-alasta aivan kaiken.
Ei ole psykoterapeutti, vaan valmistui lyhytterapeutiksi. KELA:n kuntoutuspsykoterapiaa antaa koulutetummat terveydenhuollon ammattilaiset.
Minä olen hyötynyt. Satuin löytämään vanhempieni ikäisen terapeutin, joka on vahvistanut minulle, että lapsuuden kokemukseni todellakin ovat olleet traumaattisia.
Äitini on vähätellyt ja selitellyt tapahtumia sanomalla mm. "siihen aikaan se nyt vain oli sellaista", mutta terapeuttini on pystynyt kertomaan minulle, että siihen aikaan nuo äidin väittämät asiat eivät todellakaan ole olleet normaaleja.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on hyvä kysymys ap.
Moni hyötyy siitä, että saa edes jonkun kuuntelijan. Valitettavasti kyselyt eivät kerro, että olisiko sama hyöty saavutettu myös empaattisen lähihoitajan kuuntelulla, vai onko siinä pitänyt olla juuri psykoterapeutti.
Moni hyötyy siitä, että saa psykoterapeuttista ymmärrystä omasta tilanteestaan. Valitettavasti kyselyt eivät kerro, olisiko sama hyöty saavutettu jollakin muulla terapiamuodolla, tai vaikkapa nettiterapialla.
Moni hyötyy siitä, että saa juuri joltakin tietyltä terapeutilta terapiaa. Valitettavasti kyselyt eivät kerro, olisivatko he saaneet joltakin toiselta terapeutilta vielä parempaa terapiaa.
Silti moni lopettaa heti kun eivät saa siihen muiden veronmaksajien rahoja. Se ehkä kertoo, että ei se hyöty ole ollutkaan niin merkittävä, kunhan on ollut kiva käydä keskustelemassa muiden rahoilla.
Huomaa,että et ole ollut psykoterapiassa. Ei sitä voi verrata johonkin lähihoitajan empaattiseen kuunteluun. Se on työtä,jossa etsitään uusia välineitä omiin ongelmiin. Ei mitään lässyttelyä,jossa riittää että joku on hiljaa sen 60min ja olevinaan kuuntelee. On huonoja terapeutteja,huonoja terapiasuhteita ja asiakkaita,jotka eivät ole vielä valmiita terapiaan. On myös onnistumisia. Minä olen itse traumatisoitunut osaamattomien ihmisten keskusteluavusta,eikä mikään ihme,kun vakavaa tilannetta laitetaan sörkkimään joku jolla ei ole oikeaa koulutusta.
Minä hyödyin. Terapian ansiosta itsetuhoisesta, vakavasti masentuneesta teinistä kasvoi akateemisesti koulutettu nettoveronmaksaja. Luultavasti myös Suomen valtio hyötyi taloudellisesti, kun sairaseläkkeen nostamisen sijaan tuotan valtiolle tuloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antti Tuisku on terapeutti ja se kertoo tuosta huuhaa-alasta aivan kaiken.
Ei ole psykoterapeutti, vaan valmistui lyhytterapeutiksi. KELA:n kuntoutuspsykoterapiaa antaa koulutetummat terveydenhuollon ammattilaiset.
Miten vaikeaa on istua tuolissa ja hokea Kerro lisää ja Miltä se sinusta tuntui???
Vierailija kirjoitti:
Minä hyödyin. Terapian ansiosta itsetuhoisesta, vakavasti masentuneesta teinistä kasvoi akateemisesti koulutettu nettoveronmaksaja. Luultavasti myös Suomen valtio hyötyi taloudellisesti, kun sairaseläkkeen nostamisen sijaan tuotan valtiolle tuloja.
Odotas kun tulet menopaussi-ikään olet taas siellä psykiatrin ovella rauhoittavia kerjäämässä!
Vierailija kirjoitti:
Rokotusten ääripuolustajat ja äärivastustajat lienevät näitä palveluja käyttäviä mt-ongelmaisia. Tässä valtion järjestämässä psykoterapiassa kerättiin erittäin hyvää tutkimustietoa ääri-ihmisten parempaa manipulointia varten seuraavaa tarvetta varten.
Olenkin odottanut milloin salaliittokehrääminen rokotuksista (kyse lienee tietysti punkkirokotuksista, eikö vain, kaverit?!!) palaa hetken suvantovaiheen jälkeen jolloin on ollut tarve keksiä uusia argumentteja. "Valtion järjestämä psykoterapia" :) :) :)
Onkos se pietarin trolli nyt taas saanut vähän sähköshokkia siellä aivoihin? Hyvin menee, ostamme kaiken mitä sanot, jatka samaan malliin! Peukku!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotas kun tulet menopaussi-ikään olet taas siellä psykiatrin ovella rauhoittavia kerjäämässä!
Tuskin olen. Opin terapiassa sen verran hyvin käsittelemään omia tunteita, etten ole niiden heiteltävissä vaikka välillä huonompikin päivä sattuu kohdalle. Rauhoittavia en ole ikinä syönyt.
Sitäkin on tutkittu miten suuri osa terapian terapipotilaista tuntee seksuaalista vetoa terapeuttiinsa ja se on yllättävän iso luku!
Naiset kostuu kun miesterapeutti lässyttää mörisevällä äänellä ja lepakot tietysti hakeutuu samanhenkisille naisille. Ja samasta syystä julkkikset menestyy terpeutteina.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti olisin kuollut jos terapeutti ei olis soittanut häkeen ja tilannut lanssia viemään mut osastolle. Eli se hyöty, että oon hengissä.
Se tuskin on hyöty yhteiskunnalle.
Tällä palstalla ei ole enää aikoihin liikkunut muita kuin näitä omahyväisiä, itsekeskeisiä kaiken vihaajia ja halveksujia.
Jatkakaa toki. Itse en tällä palstalla aio enää käydä. Henkistä epävakautta täynnä. Kuvitellaan olevansa jotenkin parempia kuin muut, täysin terveitä päästään ja muutenkin. Ja toki kaikki täällä ovat aina olleet normaalipainoisia ja käyneet töissä alakoulusta alkaen kuten kunnon ihmisten kuuluukin. Sanat masennus, terapia ja mielialalääkkeet eivät kuulu edes heidän sanavarastoonsa, sillä he eivät moisia tarvitse, sillä ovathan he superyksiloitä, selviytyjiä ja ennen kaikkea parempia kuin jotkut henkisesti ja/tai fyysisesti sairaat yksilöt. Kaikesta he selviävät yksin ilman kenenkään apua, ja tietenkin ruikuttamatta
Vierailija kirjoitti:
Joo rikkaat kouluttautuu terapeuteiks ja tuntee varmaan olevansa Jeesus kun yrittää parantaa parantumatonta.
Skitsoo skitsoo
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunta siitä hyötyy, kun saadaan keskitetysti valvottua mt-ongelmaisia. Saadaan esim poliittisesti väärinajattelevat tarkempaan seurantaan. Kaikki epäilyttävä aines tilastoitua.
Paljonko saat omantunnon rahaa palkaksi näistä tomerista yrjöviesteistäsi? Jos et edes saa rahaa, harkitse nyt ihminen jotain muuta tekemistä siellä. Sinulla on varmaan jotain muutakin osaamista jota voit myydä.