HS: "Treffit sujuivat hyvin, mutta sitten helsinkiläisen Milsa Malinin vauras kotikaupunginosa tuli ilmi..."
https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art-2000009675419.html
Stadilaiset friidut treffaavat porukkaa sen perusteella, missä se toinen asuu. Ja sitten vielä ihmetellään, miksi tässä maassa kantasuomalaiset eivät lisäänny!
Kuvissa olevilla naisilla ei taida olla paljon varaa valita, kenen kanssa menevät treffeille...
Kyllä me suomalaiset ollaan edelleen aivan *elvetin ennakkoluuloisia. Eikä se "mitä muut musta mahtaa ajatella, jos poikkis on jostain halvalta asuinalueelta" -ajattelu ole hävinnyt minnekään. Pikemminkin se on vain kasvanut.
Porukkaa valitaan ns. jatkoon pitkäaikaisen parisuhteen kannalta aivan merkityksettömien asioiden perusteella.
Suomalaiset naiset - ainakin Helsingissä - näyttävät olevan todella ennakkoluuloisia! No kyllä tämän olen miehenä huomannut; naiset, joiden kanssa juttu alkaa sujumaan vaikka ihan jossain junan ravintolavaunun jonossa, eivät ole helsinkiläisiä. Stadilaiset naiset eivät osaa small-talkkia.
Kommentit (709)
Vierailija kirjoitti:
Näiden naisten on mahdotonta löytää vapaata kunnollista miestä. No, on mies sentään samasta korttelista 🙄
Entä jos jos se paras mies ja elämänkumppani asuukin Somerolla?
Jos se nainen haluaa asua Larussa niin miten se mikään toimisi somerolaisen kanssa? Someron mies tuskin tulisi arki-iltoina Laruun, jotta voisi vaikka syödä yhdessä, katsoa leffaa. Suostuuko Someron mies muuttamaan Laruun? Onko hänellä varaa siihen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku haluaa tuhlata elämänsä lihavana elämiseen niin sekin on valinta. Normaalipainoiset seurustelevat mieluummin keskenään.
Tää on muuten jännä juttu. Minulla on yksi kaveri, nainen siis, joka on reilusti ylipainoinen (n. 20-25kg ylimääräistä) ja hän on erittäin kärkäs arvostelemaan miehiä. Esimerkiksi ylipainoinen mies ei hänelle kumppaniksi sopisi, ei missään nimessä! Kyllä on monta kertaa tehnyt mieli kysyä että miksi ei, oletko sattunut katsomaan peiliin?
Miksi pitäis ? Läskin pitää pariutua läskin kanssa, niinkö? No sitten teidän miesten pitää pariutua vain läskien kanssa, teistä nimittäin 72% on läskejä.
Minä olen nainen, en tarkoittanut että välttämättä pitäisi, mutta voisi ottaa ylipainoisetkin huomioon siinä parinvalinnassa. Ihmettelin vain sitä, kuinka ehdoton ei hänelle on ylipainoiset miehet, kun kuitenkin on niin reilusti ylipainoinen. Minä en ainakaan vaadi kumppanilta enempää, mitä itselläni on tarjota. Minusta se on vähän nurinkurista, että toisella on niin korkeat ulkonäkövaatimukset kumppanille, mitä ei itsekään pysty tavoittamaan.
Tuo on miehille tyypillistä: naisen pitää olla nuori ja hoikka ja kaunis, vaikka itse olisi vanha ruma ja läski.
Miksi naiset eivät saa vaatia samaa? Miksi kenenkään " vaatimukset" kumppanille ylipäätään kuuluvat kenellekään toiselle .illään tavalla?
Mun mielestä toimii ihan kumminkin päin. Turha miehen on vaatia yhtään enempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se on niin vaikea asia joillekin ymmärtää, että eri asuinalueilla asuu erilaisia ihmisiä?
Laitat kaikki ihmiset samaan muottiin? Entä maaseudulla asuvat sinun mielestäsi?
Miten niin samaan muottiin. Minähän nimenomaan sanon, että ihmiset ovat erilaisia. Ja syyt olla erilaisia ovat monet, mutta toki asuinpaikan valinta muokkaa ihmistä ja kertoo hänestä paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näiden naisten on mahdotonta löytää vapaata kunnollista miestä. No, on mies sentään samasta korttelista 🙄
Entä jos jos se paras mies ja elämänkumppani asuukin Somerolla?Jos se nainen haluaa asua Larussa niin miten se mikään toimisi somerolaisen kanssa? Someron mies tuskin tulisi arki-iltoina Laruun, jotta voisi vaikka syödä yhdessä, katsoa leffaa. Suostuuko Someron mies muuttamaan Laruun? Onko hänellä varaa siihen?
Tai jos asuu Ullanlinnassa niin kuka sinne Laruun viitsii lähteä. Se on kuitenkin jo kaupungin ulkopuolella
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama. Asuis vaikka Monacossa, niin ei tuollainen tuhti fe mak ko kiinnosta kyllä ollenkaan.
Meillä on varmaan eri maku, mutta minusta ihan normaalin näköinen nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos jos se paras mies ja elämänkumppani asuukin Somerolla?Jos se nainen haluaa asua Larussa niin miten se mikään toimisi somerolaisen kanssa? Someron mies tuskin tulisi arki-iltoina Laruun, jotta voisi vaikka syödä yhdessä, katsoa leffaa. Suostuuko Someron mies muuttamaan Laruun? Onko hänellä varaa siihen?
Tai jos asuu Ullanlinnassa niin kuka sinne Laruun viitsii lähteä. Se on kuitenkin jo kaupungin ulkopuolella
Juuri näistä syistä sitä kumppania etsitään lähialueelta, ei jostain kaukaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luitteko te sen jutun ? Ko.naisen oli ongelma _hänen_ asuinpaikkansa.
Deittin kommentit tyyliä : oletsä joku porvari vai ?
Deitit vetää omat johtopäätöksensä ihan samoin kuin joku toinen ilmoittaa asuvansa Itäkeskuksessa. Artikkelista ei käynyt ilmi asuiko nainen 150m2 omistuskämpässä vai 25m2 vuokrayksiössä, mutta porvarihan sen on oltava.No kyllä, jos asuu Larussa ja vieläpä noin nuorena. Tulee mieleen, onko valmistunut hyväpalkkaiseen ammattiin ja jäänyt saman tien sairaseläkkeelle.
Mun kakara asui opiskelijana 5vuotta Lauttasaaressa vuokrayksiössä , sittemmin häntä voitaneen nimittää porvariksi , mutta ei silloin.
Vierailija kirjoitti:
Mietin tässä kalliolaisena, että mistä edes keskustelisin jossain järvenpäässä tai korsossa kasvaneen ihmisen kanssa. Eihän meillä olisi mitään yhteisiä kokemuksia. Toinen olisi esimerkiksi ottanut uuden vuoden vastaan aina jossain nakkikioskilla ja kesäkokemuksena olisi joku tivoli tai kansantanssitapahtuma.
Onnittelut päivän tyhmimmästä viestistä 🏆
Vierailija kirjoitti:
Oikea syy varmaan kertyneet kilot ja kettumainen luonne . On silloin parempi keksiä joku tekosyy ja kertoa se sitten.
Tämä. Kuvan nainen ei ole vain hieman pullea vaan sairaalloisen ylipainoinen. Päin naamaa tuota ei voi sanoa suoraan kellekään, siksi on keksittävä muita syitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku sanoi että sinne olisi nyt rakennettu silta, tiedä häntä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku haluaa tuhlata elämänsä lihavana elämiseen niin sekin on valinta. Normaalipainoiset seurustelevat mieluummin keskenään.
Tää on muuten jännä juttu. Minulla on yksi kaveri, nainen siis, joka on reilusti ylipainoinen (n. 20-25kg ylimääräistä) ja hän on erittäin kärkäs arvostelemaan miehiä. Esimerkiksi ylipainoinen mies ei hänelle kumppaniksi sopisi, ei missään nimessä! Kyllä on monta kertaa tehnyt mieli kysyä että miksi ei, oletko sattunut katsomaan peiliin?
Miksi pitäis ? Läskin pitää pariutua läskin kanssa, niinkö? No sitten teidän miesten pitää pariutua vain läskien kanssa, teistä nimittäin 72% on läskejä.
Olen ylipainoinen mies ja sixpack näkyy himmeässä valossa. Hartiat ovat leveät ja jalat erityisen veistokselliset. Moniko ylipainoinen nainen voi sanoa samaa? Doping-aineita en ole käyttänyt ja kyllä yritän päästä vielä vähän lähemmäs normaalipainoa. Ylipainoa on BMI:n kannalta ehkä 8kg nyt.
Oot läski jos sixpäk ei näy. Ei ole mitään välimuotoja.
Vierailija kirjoitti:
Kun asuu Lauttasaaressa, niin kysytään: Ai sä oot joku porvari?
Täh, ollaanko me taas jollain tunkkaisella seitkytluvulla??!!
Viime vuodet ovat kaikin puolin olleet tunkkaisempia kuin 70-luku. Suorastaan ahdasmielistä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se on niin vaikea asia joillekin ymmärtää, että eri asuinalueilla asuu erilaisia ihmisiä?
Olen asunut hyvin monenlaisilla asuinalueilla enkä ole mitenkään muuttunut joka kerta erilaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä kaupunginosasta voi päätellä ainakin sen, haluaako henkilö asua kantakaupungin sykkeessä, vai rauhallisella omakotitaloalueella. Urbaani tyyppi ei sinne kaupungin laitamille halua ja rauhaa arvostava ei sinne sykkeeseen halua. Tuosta tulee ongelma päätettäessä yhteistä asuinpaikkaa, jos mieltymykset ovat aivan päinvastaiset. Ei kannata treffailla sellaista, jonka mieltymykset ovat liian kaukana omista.
Lauttasaari ainakin on totaalisen kuollut paikka jossa ei ole juuri minkäänlaisia palveluja. Asuin siellä hetken aikaa jossain halvassa ja huonokuntoisessa vuokramurjussa enkä kyllä onnistunut tuntemaan itseäni mitenkään paremmaksi ihmiseksi sen perusteella.
Nykyisin asun vantaalla ja ihan uskomattomia ennakkoluuloja ja käsityksiä tuntuu helsinkiläisillä olevan. Asuinpaikka on vielä ihan keskiajalta asti asuttu kylä josta on mainintoja jo ennen helsingin perustamista talossa joka on rakennettu 1800-luvun puolella ja jos se olisi helsingissä se olisi sadan vanhimman talon listassa. Ja helsinkiläisiltä sitten kuulee ihan kummia juttuja vantaan historiattomuudesta!
Onko osalla hesalaisista heikko itsetunto historiallisista syistä. Koko kaupunkihan perustettiin umpikorpeen, ihan vaan siksi että haluttiin siirtää pääkaupunki lähelle venäjää. Kukaan ei halunnut edes vapaaehtoisesti muuttaa sinne.
Nämä heikkoitsetuntoiset sitten hädissään dissaavat kaikkia muita ja uskottelevat Helsingin olevan joku maailman napa ja suuri metropoli.
Suomen pääkaupunki, suurin kaupunki, jossa palveluita, joita muualla Suomessa ei ole, oli kyse erityisliikkeistä tai yrityksistä, ihan mistä tahansa, hallinnon keskus, kulttuurin keskus, matkustajasatama, kansainvälinen lentokenttä (sijaitsee tosin maantieteellisesti Vantaalla), Suomen laajin julkinen liikenne.
Joo, johonkin Souliin tai Tokioon verrattuna rupinen tuppukylä, mutta Suomen mittakaavassa jonkin sortin metropoli.Nyt tuli niin erikoista ennakkoluuloja tihkuvaa settiä, että et ole tainnut koskaan edes käydä muissa Suomen kaupungeissa. Itse en keksi yhtään palvelua tai erikoisliikettä, jonka takia pitäisi käydä Helsingissä.
En halua edes tietää mitä ajattelet landella asuvista.
Väitätkö ettei Helsingissä ole enemmän eri alojen liikkeitä ja yrityksiä, suurempi valikoima, kuin vaikkapa Raumalla tai Seinäjoella? Löytyykö joka pitäjästä etnisiä kauppoja, esim Tokyokan? Michelin- ravintoloita? Ylipäätään eksoottisia ravintoloita? Isoissa kaupungeissa toki noita löytyy.
Ooppera ja baletti? Kansallismuseo, Ateneum, Kiasma? Palveluita nuokin tavallaan.Tuotteita voi tilata myös netistä. Ei ole mikään pakko asua Helsingissä voidakseen ostaa tuotteita erikoisliikkeistä. Michelin-ravintolassa, oopperassa tai baletissa voi käydä, kun matkustaa Helsinkiin. Harva paikallinenkaan käy niissä useammin kuin muutaman kerran vuodessa. Niille, jotka välttämättä haluavat käydä oopperassa joka viikko, Helsinki varmaan on paras asuinpaikka, mutta kyse on hyvin pienestä väestönosasta. Sama kuin surkuttelisi sitä, että Helsingissä ei ole hyviä laskettelurinteitä. Jos laskettelu on elämäntapa, voi muuttaa Lappiin. Perusharrasrajalle riittää kuitenkin hiihtolomareissu.
Helpompaa ja nopeampaa on saapastella kauppaan ja ostaa tuote, kuin odottaa pari viikkoa toimitusta.
Entä kahvilat, baarit, ne muut ravintolat, yökerhot? Niitä on Helsingissä runsaasti erilaisia ja erilaisille asiakkaille suunnattuja. Todella pienellä paikkakunnalla on ehkä yksi jos sitäkään.
Liikuntamahdollisuudet, erilaiset harrastukset? Ihan joka paikassa ei voi harrastaa vaikka harvinaisempaa kamppailulajia.
Helsingin vetovoima on se, että niin moneen asiaan on useita vaihtoehtoja, valikoimaa ja erikoisemmatkin asiat onnistuvat ja ovat saatavissa ihan siinä vieressä.Helsingin kauppojen tarjonta on aika kuppaista. Tämän takia kivijalkaliikkeet eivät pärjää sielläkään. Erikoistavarat siirtyvät entistä enemmän nettikauppoihin, jolloin tuollaiselle shoppailulle kaupungissa ei jää tarvetta.
En lähtisi Helsinkiä markkinoimaan esim. baareilla. Kuinka monta laadukasta pubia on Helsingin keskustassa? Ei oikeastaan yhtään.
Onko niitä laatubaareja muka sitten keskellä ei mitään?
Ihan sama miten paljon haukut stadin yöelämää, siellä nyt edes on jotain.
Vierailija kirjoitti:
Mietin tässä kalliolaisena, että mistä edes keskustelisin jossain järvenpäässä tai korsossa kasvaneen ihmisen kanssa. Eihän meillä olisi mitään yhteisiä kokemuksia. Toinen olisi esimerkiksi ottanut uuden vuoden vastaan aina jossain nakkikioskilla ja kesäkokemuksena olisi joku tivoli tai kansantanssitapahtuma.
Alkoi kiinnostaa vanhana kalliolaisena mistä oikein sitten puhut kalliolaisten kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luitteko te sen jutun ? Ko.naisen oli ongelma _hänen_ asuinpaikkansa.
Deittin kommentit tyyliä : oletsä joku porvari vai ?
Deitit vetää omat johtopäätöksensä ihan samoin kuin joku toinen ilmoittaa asuvansa Itäkeskuksessa. Artikkelista ei käynyt ilmi asuiko nainen 150m2 omistuskämpässä vai 25m2 vuokrayksiössä, mutta porvarihan sen on oltava.No kyllä, jos asuu Larussa ja vieläpä noin nuorena. Tulee mieleen, onko valmistunut hyväpalkkaiseen ammattiin ja jäänyt saman tien sairaseläkkeelle.
Mun kakara asui opiskelijana 5vuotta Lauttasaaressa vuokrayksiössä , sittemmin häntä voitaneen nimittää porvariksi , mutta ei silloin.
Toihan vain todistaa sen, että asuinalue ja sosiaaliluokka korreloivat keskenään. Laita seuraava skidi viideksi vuodeksi Hoas-luukkuun jonnekin Mellunmäkeen ja seuraa hänen syrjäytymistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ylipainoinen mies ja sixpack näkyy himmeässä valossa. Hartiat ovat leveät ja jalat erityisen veistokselliset. Moniko ylipainoinen nainen voi sanoa samaa? Doping-aineita en ole käyttänyt ja kyllä yritän päästä vielä vähän lähemmäs normaalipainoa. Ylipainoa on BMI:n kannalta ehkä 8kg nyt.
Olen ihan tyytyväinen, etteivät hattuani ole leveät tai jalkani *veistokselliset* :D
N
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen nainen, en tarkoittanut että välttämättä pitäisi, mutta voisi ottaa ylipainoisetkin huomioon siinä parinvalinnassa. Ihmettelin vain sitä, kuinka ehdoton ei hänelle on ylipainoiset miehet, kun kuitenkin on niin reilusti ylipainoinen. Minä en ainakaan vaadi kumppanilta enempää, mitä itselläni on tarjota. Minusta se on vähän nurinkurista, että toisella on niin korkeat ulkonäkövaatimukset kumppanille, mitä ei itsekään pysty tavoittamaan.
Tuo on miehille tyypillistä: naisen pitää olla nuori ja hoikka ja kaunis, vaikka itse olisi vanha ruma ja läski.
Miksi naiset eivät saa vaatia samaa? Miksi kenenkään " vaatimukset" kumppanille ylipäätään kuuluvat kenellekään toiselle .illään tavalla?
Naisethan vaativat...
Liian suuret vaatimukset eikä kukaan kelpaa, sitten itketään kun ollaan yksin.
Laitat kaikki ihmiset samaan muottiin? Entä maaseudulla asuvat sinun mielestäsi?