Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tällä palstalla on aina niin huonoja laihdutusneuvoja?

Vierailija
04.12.2024 |

Kaloreita pitää laskea pikkutarkasti, ei saa syödä hedelmiä, ei saa syödä leipää, ei saa syödä perunaa, ei saa syödä porkkanaa, ei saa syödä kello kuuden jälkeen, ei saa juoda muuta kuin vettä ei saa sitä ja tota ja tuota, syö yksi ylimääräinen viipale kurkkua niin koko laihdutus epäonnistuu ja palaat alkupisteeseen! 

Suoraan sanottuna ihan paskaa kaikki noi vinkit. Ehkä ne toimii, jos normaali painon sisällä aikoo pudottaa muutaman kilon, mutta vaikeasti ylipainoiselle tommoset vinkit on ihan turhia. Kukaan ei ole lihonnut syömällä tomaatteja, joten niiden syöntiä on ihan turha säännöstellä laihdutuksessakaan. Vaikka joku onnistuisi laihtumaan jättämällä herkut tai perunan tai leivän kokonaan pois, kuka jaksaa syödä niin koko elämänsä? Aika harva varmaan. Ja kun sitä ruokavaliota ei pidä yllä loppu elämäänsä, ne kilot tulee takaisin.

Mä olen ollut koko elämäni lihava, ja yrittänyt laihduttaa lukemattomia kertoja. Joka ikinen täälläkin kerrottu neuvo on ollut aivan turha. Nyt olen vihdoin onnistunut muuttamaan elämäntapoja ja saamaan painon laskemaan. Tärkeintä ei kuitenkaan ole hoikkuus, vaan terveys. Älkää te, samassa tilanteessa olevat, enää kuunnelko tuhria vinkkejä siitä, miten pitäisi rajoittaa elämänsä täysin. Kyllä te itse tiedätte parhaan ratkaisun itsellenne. Joku ehkä jaksaa elää koko loppu elämänsä syömällä vain yhden aterian päivässä ja välttäen kaikkea roskaruokaa. Itse en siihen pysty, vaan aloin vaan yksinkertaisesti syömään kunnollista ruokaa sopivasti, ja niin paljon kasviksia, ettei herkkuhimo enää tule. Tämä tapa toimii minulle, ehkä joku muu tapa sinulle

Onnea kaikille painon kanssa kamppaileville <3 Ja kaikille järjettömiä dieetti vinkkejä antaville: olkaa vain hiljaa 

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas oon huomannut täällä että rasvaa pitäisi vetää ihan hulluna eli kaikki pitää vaihtaa täysrasvaisiin tuotteisiin ja kalorit pitää nostaa heti ylös jos paino junnaa tai nousee.

Vierailija
2/11 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Mutta siis sinunkin dieettisi on se ainoa oikea?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö vähemmän kuin kulutat. Yksinkertaista, mutta totta. 

Vierailija
4/11 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras vinkki:

Käy kakalla.

Vierailija
5/11 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas oon huomannut täällä että rasvaa pitäisi vetää ihan hulluna eli kaikki pitää vaihtaa täysrasvaisiin tuotteisiin ja kalorit pitää nostaa heti ylös jos paino junnaa tai nousee.

No jos vaihtaa hiilaripolttoisen järjestelmän rasvapolttoiseen, niin silloin sitä rasvaa pitää oikeasti uskaltaa syödä. Hiilari ja rasva ovat energiaravintoaineita. Jos välttelee molempia, menee kituiluksi. Jos ahmii molempia, lihoo. 

Vierailija
6/11 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on siis käskenyt "rajoittamaan elämän täysin"?

Ja siis säkin käytit ja noudatit kaikkia höpöhöpöohjeita kuinka monta vuotta ennenkuin kekkasit fiksun syömisen ja vihannekset?

Vierailija
7/11 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras tapa voi olla vähentää sokeria ja viljoja, syödä lihaa, kananmunia, kasviksia ja vihanneksia. Tämä tasapainottaa verensokeria, lisää kylläisyyttä ja tukee rasvanpolttoa. Muista syödä monipuolisesti ja riittävästi!

Lisäksi hedelmien lisääminen ruokavalioon voi tarjota arvokkaita vitamiineja, kuituja ja antioksidantteja. Valitse vähäsokerisia hedelmiä, kuten marjoja, omenoita ja sitrushedelmiä, ja nauti niitä kohtuudella. Hedelmät ovat myös loistava välipalavaihtoehto, kun yhdistät ne proteiiniin tai rasvaan, esimerkiksi jogurtin tai pähkinöiden kanssa. Näin ruokavaliosi pysyy ravinteikkaana ja tasapainoisena, tukien hyvinvointia ja laihdutustavoitteitasi.

Vierailija
8/11 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemus, jonka jälkeen ei ns herkut enää maistu hyvälle .

1.Ei alkoholia->2. nukut hyvin ja jaksat liikkua -> 3.herkut ja höttö hiilarit pois ruokavaliosta. Eli tuli tehtyä elämäntaparemontti. 

Tämä todistetusti toimii ilman minkäänlaista mielenlujuuden koettelua. Vuosi menty tällä. Ei tarvitse pohtia ruokaa ja paino ei jojoile. 

Minulla syy vatsanympäryksen kasvuun ei ollut ruoka vaan huonot elämäntavat. 

Vierailija
9/11 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö vähemmän niin laihtuu. Kaikkea voi syödä, mutta kohtuudella. Ei tarvitse aina itseänsä ähkyyn syödä, eikä taukoamatta napostella.

Vierailija
10/11 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä syö mitään ja liiku enemmän läski. Mikä tässä neuvossa on huonoa?

Vierailija
11/11 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jätin alkoholin kokonaan pois, vaikka en ole ollut mikään suurkuluttaja. Päinvastoin. Korkeintaan kerran kuussa join muutaman annoksen. Silti paino on pudonnut koko ajan.

Mietinkin, että kaloriteorian ei pitäisi vaikuttaa niin paljon kuin sanotaan alkoholin suhteen. Epäilen, että alkoholi sotkee pitkäksi aikaa normaalin aineenvaihdunnan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme