HS: "Treffit sujuivat hyvin, mutta sitten helsinkiläisen Milsa Malinin vauras kotikaupunginosa tuli ilmi..."
https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art-2000009675419.html
Stadilaiset friidut treffaavat porukkaa sen perusteella, missä se toinen asuu. Ja sitten vielä ihmetellään, miksi tässä maassa kantasuomalaiset eivät lisäänny!
Kuvissa olevilla naisilla ei taida olla paljon varaa valita, kenen kanssa menevät treffeille...
Kyllä me suomalaiset ollaan edelleen aivan *elvetin ennakkoluuloisia. Eikä se "mitä muut musta mahtaa ajatella, jos poikkis on jostain halvalta asuinalueelta" -ajattelu ole hävinnyt minnekään. Pikemminkin se on vain kasvanut.
Porukkaa valitaan ns. jatkoon pitkäaikaisen parisuhteen kannalta aivan merkityksettömien asioiden perusteella.
Suomalaiset naiset - ainakin Helsingissä - näyttävät olevan todella ennakkoluuloisia! No kyllä tämän olen miehenä huomannut; naiset, joiden kanssa juttu alkaa sujumaan vaikka ihan jossain junan ravintolavaunun jonossa, eivät ole helsinkiläisiä. Stadilaiset naiset eivät osaa small-talkkia.
Kommentit (709)
Nauratti haastateltava, joka yhdisti tietyt helsinkiläiset asuinalueet sellaisiin arvoihin kuin suvaitsevaisuus. Onpa tosi suvaitsevaista tehdä oletuksia ihmisistä ja valita treffikumppani asuinpaikan perusteella.
Luin jutun. Helsinkiläisenä, hyvätuloisena ja vähemmän arvostetulle alueelle muuttaneena en ole ongelmaa tunnistanut. Mutta kukinntavsllaan. En kyllä itse toisaalta haluaisi tapailla ihmistä jolle 5 km aiheuttaa liikaa vaivaa suhteen ylläpitämiselle. Mitä laiskoja tyhjäpäitä.
Jutussa kolmekymppinen nainen ei haluaisi matkustaa edes tuntia treffien takia... no naisten ei tarvitsekaan, miehet tulevat kauampaakin.
Miksi pitkäaikaisen parisuhteen kannalta merkityksetöntä olisi samankaltainen tausta tai arvot? Minusta ne ovat erittäin merkityksellisiä.
Ai samanlaiset arvot on vain samassa kaupunginosassa?
Tämä ei liity hesalaisuuteen vaan tinderiin. Se Oikea yritetään löytää muuttujia lisäämällä. Sitten kun kavennetaan vaihteluvälejä tarpeeksi saadaan valittua täydellinen tyttö/poikaystävä. Ja sitten kun tavataan se, se onkin ihan vääränlainen.
Tämä koskee myös rekrytointia.
Olen helsinkiläisenä deittaillut tyttöjä Kaivopuistosta Koivukylään. Sipoon tyttö lopulta vei sydämeni.
Stadilaiset naiset eivät osaa small-talkkia.
Monet helsinkiläiset eivät edes ole alkuaan Helsingistä. Minäkään en ole täältä kotoisin, muutin 8 vuotta sitten Helsinkiin, enkä osaa small-talkkia. Suurin osa suomalaisista ei osaa.
Jokaisella on ajatuksensa ja se on heidän asiansa. Jos tämä asia ei ole muile mieleen, niin se on heidän ongelmansa.
Minullakin oli aikoinaan omat kriteerini miehelle ja löysin täydellisen. Nuorin lapsemme on jo lukiossa ja hyvin menee. Ei kannata siis tyytyä mihinkään sellaiseen, joka ei ole mieleen, vaan jatkaa etsimistä.
Vierailija kirjoitti:
Ai samanlaiset arvot on vain samassa kaupunginosassa?
Kyseisellä haastateltavalla on myös ollut huono kokemus seurustelusta vantaalaisen kanssa. Seurustelukumppanin oli vaikea ymmärtää häntä, toisin kuin nykyisen kumppanin, jolla helsinkiläisenä on samanlaisia kokemuksia. Samaan aikaan hän kuitenkin puhuu siitä, kuinka juuri syntyperäinen helsinkiläisyys, erityisesti keskustan tuntumassa asuminen, yhdistyy suvaitsevaisuuteen. Ovat kyllä löytäneet harvinaisen ylimielisen ja nolon haastateltavan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jutussa kolmekymppinen nainen ei haluaisi matkustaa edes tuntia treffien takia... no naisten ei tarvitsekaan, miehet tulevat kauampaakin.
Pinpin himo saa nuoren miehen reissaamaan vaikka minne.
T: Luennolta ex-temporeena lähtien 550 km matkustaen kerran tavatun naisen luo jörnimään
Aikamoinen aasi oot
Vähän ihmetytti tämä juttu. Kai normaali ihminen tajuaa, että asuinpaikka ei suoraan ole yksi yhteen varallisuuden kanssa. On eri juttu asua Töölössä vuokralla yksiössä kuin omassa parin miljoonan arvoisessa kämpässä.
Nämä samat ihmiset todennäköisesti käyvät yöelämässäkin pelkissä pintaliito paikoissa, vaikka yllättävän moni oikea massimies on samaan aikaan jossain rähjäisemmässä pubissa.
Vierailija kirjoitti:
Stadilaiset naiset eivät osaa small-talkkia.
Monet helsinkiläiset eivät edes ole alkuaan Helsingistä. Minäkään en ole täältä kotoisin, muutin 8 vuotta sitten Helsinkiin, enkä osaa small-talkkia. Suurin osa suomalaisista ei osaa.
Ilmankin pärjää tai vähällä osaamisella. Ainakin minä olen pärjännyt jo lähes 50 vuotta. Ja olen asunut Amerikassakin muutaman vuoden ilman small talkin taitoa ja hyvin pärjäsin. Minä olen minä ja muut ovat mitä ovat, kaikilla ei ole yleensäkäännsamanlaisia taitoja ja osaamisia.
Vierailija kirjoitti:
Fiksua. Olen treffaillut miestä joka asui parin tunnin matkan päässä ja kun ei kovin usein ollut mahdollista tavata, tietysti pyöritti muita naisia samaan aikaan. Se on naurettavan helppoa tehdä salassa kun toinen asuu kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Vähän ihmetytti tämä juttu. Kai normaali ihminen tajuaa, että asuinpaikka ei suoraan ole yksi yhteen varallisuuden kanssa. On eri juttu asua Töölössä vuokralla yksiössä kuin omassa parin miljoonan arvoisessa kämpässä.
Nämä samat ihmiset todennäköisesti käyvät yöelämässäkin pelkissä pintaliito paikoissa, vaikka yllättävän moni oikea massimies on samaan aikaan jossain rähjäisemmässä pubissa.
Mitä väliä? Ei minua ainakaan mietitytä tuollaiset asiat ollenkaan ja en keksi niistä oikein mitään moitittavaa. Jokainen elää tavallaan, käy siellä missä haluaa jne.
Jäi kyllä vähän typerä kuva näistä haastatelluista ihmisistä. Elävät omassa kuplassaan.
Vierailija kirjoitti:
Nauratti haastateltava, joka yhdisti tietyt helsinkiläiset asuinalueet sellaisiin arvoihin kuin suvaitsevaisuus. Onpa tosi suvaitsevaista tehdä oletuksia ihmisistä ja valita treffikumppani asuinpaikan perusteella.
Hänellä on samat argumentit kuin persujen liberaalipuolella mutta maan sijaan puhuu kaupunginosasta :D
Olipa kyllä aika vastenmielistä niche-parinvalintaa. Ymmärrän, että halutaan yhteiset arvot, en yhteisiä kortteleita.
Kannattaa kokeilla kuulumista pariin deittailun kannalta merkitsevään vähemmistöön ja sitten miettiä, onko sillä kilometrin säteellä oikeaa murretta puhuvaa Tinder-osumaa.
T. Nainen, joka löysi oman naisensa puolentoista tunnin junamatkan päästä - onneksi <3
Ymmärrän tyylikkään Ullanlinnan hehkuttaminen, mutta 50-luvun Laru naurattaa.
Jokainen saa valita treffiseuransa ja siitä parisuhteeseen etenevän seuran juuri niillä kriteereillä kuin itse haluaa. Jos joku ei niitä kriteereitä ymmärrä, niin se on hänen ongelmansa, kun ei niillä kriteereillä ole tarkoitus miellyttää muita.
Sekavaa.