Voi että meinas mennä hermo teineihin lomalla. Matka maksanut 800 € per teini
Mutta mikään ei tahtonut kiinnostaa! Paitsi hotellin wifi (joka sattui olemaan turhan hyvä).
Yhden opastetun kierroksenkin ne oli naama kiinni ruudussa.
Ja nämä itse oli valittaneet miksei me koskaan käydä ulkomailla!
Kommentit (178)
Vierailija kirjoitti:
Missähän mahdoitte olla?
Teini-ikäiset ovat haastavin kohderyhmä millekään matkailulle, kun lasten jutut heitä ei enää kiinnosta ja ne jutut jotka kiinnostaisivat, tuppaavat olemaan k18.
Ja ne kohteet, joissa leikki-iän ylittäneille on jotain, se on joku pelipaikka pelituoleineen.
Kun mä olin nuori olin ihan innoissani jos mut vietiin vaikka museoon tms....kiinnosti oikeasti ja se oli elämys.
Sillon ei tosin ollut edes kännyköitä.
Sitä se on. Pääosin puhelimen kanssa hotellihuoneessa. Eipä toi auringossa löhöily nyt järin terveellistä olekaan, mutta ku tuntuu että puhelin vie kaiken energian.
Ei teinit viihdy muualla kuin somessa. Tästä lähin jos haluavat ulkomaille, laitat heidät keräämään siihen rahaa.
Eli siis varhaiskasvatus mennyt pieleen. Tuskin on paljon hissan kirjoja tutkittu kotona.
Eiköhän teinit juokse heti baariin tai kaljaa kaupasta hakeen ku vanhemmat nukkumassa.
Ainaki ite ostin eka kertaa bisseä 13 vuotiaana Kreikassa,kaupasta.
Hah, mun teini oikeasti teki reissussa käpylehmiä ja näytti myös nakkailevan käpyjä eri etäisyyksiltä kuppiin. Eikä valittanut vaikka kengät kastui sateessa ja joutui vielä itselleen lämmittämään purkkihernekeittoa ruuaksi. Meillä oli oikein mukava reissu.
Teinit tykkää eri jutuista kuin aikuiset ja lasten jutut ei enää kiinnosta.
Onkohan omat odotuksesi olleet vähän epärealistiset?
Kannattaa kysyä teineiltä, mitä haluavat lomalla tehdä ja jos vastaus on ei mitään, kannattaa ehkä uskoa ja odotella muutama vuosi. Tai sitten tyytyä kuvaamaasi lomailuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö, meillä jää kyllä lapsilta puhelimet Suomeen kun lähdetään ulkomaille
Kuulostaapa turvalliselta
Mitä tarkoitat? -eri
No esim. joku voi eksyä. Olen itsekin vahingossa lapsena eksynyt vanhempieni seurasta ulkomailla. Kieltä osaamattomana tilanne oli todella ikävä. Olisi kännykkä ollut tarpeen.
Se että sinä olet hieman erityistyyppi ja olet eksynyt, ei tarkoita että kaikille käy niin. Meillä kuljetaan koko perhe yhdessä ja toisista huolta pitäen.
No ei onneksi käykään kaikille. Ei se kuitenkaan kovin harvinaista ole. Se on jopa melko yleistä. Sinulle huolenpito sitten tarkoittaa varmaan sitä että olet sitonut lapset kiinni itseesi kun olet kerran niin varma ettei kukaan voi eksyä joukosta?
Me vietämme yhdessä aikaa lomalla eikä kukaan lähde yksin harhailemaan. Ollaan myös matkustettu hieman eksoottisemmissa paikoissa kun joku Malaga ja Alanya eikä lapset koskaan ole mihinkään eksyneet vaikkei puhelimia ole. Mites ennen kännyköitä toimittiin? Perheet vain erkani lomilla eikä kukaan koskaan enää löytänyt toisiaan?
Löytäminen on hitaampaa ja vaikeampaa ilman puhelimia. Ja on turvattomampi olo jos ei tarvittaessa pysty saamaan perheenjäseniään helposti kiinni.
Luulisi tämän olevan aika itsestään selvää? Ihmettelen ettei sinulle ole.
Höpöhöpö. Et edelleenkään vastannut miksi ennen ihmiset matkusti ilman kännykkää. No tämä selittääkin miksi lapsesikin ovat hukassa ulkomailla.
Meillä ei teinien puhelimet jää Suomeen, mutta hotelliin kyllä. Matkustamme usein ja olemme tätä tehneet aina. Eivät he kaipaa puhelimia kun ei ole pienestä asti "kasvatettu" elektroniikalla.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän teinit juokse heti baariin tai kaljaa kaupasta hakeen ku vanhemmat nukkumassa.
Ainaki ite ostin eka kertaa bisseä 13 vuotiaana Kreikassa,kaupasta.
En kehuskelisi sillä että olen perheestä jossa ei välitetä ja että alkoholi on ollut joku pääviihdyke jo teininä
Anna teinien olla naama ruudussa! Olette lomalla! Tuskin naama siinä kuitenkaan ihan koko loman on. Lomaile sinä ja teinit lomailee omalla tavallaan.
Lomasta stressaaminen, kun pitää olla tietynlainen hieno loma nyt, se pilaa sen loman.
Jospa teinit mankuu matkoille siksi "kun kaikki muutkin". Saavat someen kuvia.
No mutta teinit pääsevät kerskumaan kavereille missä maassa kävivät ja ehkä ne joskus yllättäen jopa muistelevat miten olitte yhdessä lomamatkalla. Turha odottaa teineiltä sen enempää.
Luulin että turha lentomatkustelu saastuttaa ja ettei saasteita tarvita enempää.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei teinien puhelimet jää Suomeen, mutta hotelliin kyllä. Matkustamme usein ja olemme tätä tehneet aina. Eivät he kaipaa puhelimia kun ei ole pienestä asti "kasvatettu" elektroniikalla.
Onko heillä kamerat? Meillä kännykät kulkee mukana kuvaamisen takia. Monessa kaupungissa myös julkisen liikenteen apit saa puhelimeen ja siten on helppo liikkua.
Miksi täällä puhutaan teineistä kuin he olisivat joku joukko joka toimii tietyllä tyylillä johtuen iästä? Eihän tämä ole totta lainkaan. Harmi jos te ette ole kasvattaneet lapsianne ja he kiukuttelee ja tuijottaa puhelinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko heillä kamerat? Meillä kännykät kulkee mukana kuvaamisen takia. Monessa kaupungissa myös julkisen liikenteen apit saa puhelimeen ja siten on helppo liikkua.
Onnistuu tosi hyvin vanhempien puhelimella tämä kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö jo suunnitellessa kysynyt, mitä tehdään!
Jos vaihtoehtona on maata hotellin uima-altaalla tai tuijottaa netistä juttuja, en yhtään ihmettele!
Haaskasit rahasi, oisit vieny puuhamaahan tai lintsille, saman ois ajanu
Olihan heillä oikein opastettu kierroskin, joten ei ollut pelkkää altaalla makailua tarjolla.
Kenen mielestä parasta ajanvietettä teini-ikäiselle on joku OPASTETTU KIERROS? En tiedä ketään teiniä, joka nauttisi mistään tuollaisesta.
Mun teini on aina auttanut museoista ja opastetuista kierroksista.
Veimme häntä jo nelivuotiaana museoihin Suomessa ja tykkäsi. Halusi esim louhisaaressa vielä toiselle opastetulle kierrokselle siellä kartanolinnassa.
Kirjoitti hän sosiaaliseen mediaan....