Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi että meinas mennä hermo teineihin lomalla. Matka maksanut 800 € per teini

Vierailija
06.07.2023 |

Mutta mikään ei tahtonut kiinnostaa! Paitsi hotellin wifi (joka sattui olemaan turhan hyvä).
Yhden opastetun kierroksenkin ne oli naama kiinni ruudussa.

Ja nämä itse oli valittaneet miksei me koskaan käydä ulkomailla!

Kommentit (178)

Vierailija
21/178 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö jo suunnitellessa kysynyt, mitä tehdään!

Jos vaihtoehtona on maata hotellin uima-altaalla tai tuijottaa netistä juttuja, en yhtään ihmettele!

Haaskasit rahasi, oisit vieny puuhamaahan tai lintsille, saman ois ajanu

Olihan heillä oikein opastettu kierroskin, joten ei ollut pelkkää altaalla makailua tarjolla.

Kenen mielestä parasta ajanvietettä teini-ikäiselle on joku OPASTETTU KIERROS? En tiedä ketään teiniä, joka nauttisi mistään tuollaisesta.

Helvettiäkö niitä kakaroita sitten maksaa ja raahaa ulkomaille. Jättäkää kakarat Kontulaan mummuja ryöstelemään ja menkää itse ulkomaille. 

Vierailija
22/178 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö jo suunnitellessa kysynyt, mitä tehdään!

Jos vaihtoehtona on maata hotellin uima-altaalla tai tuijottaa netistä juttuja, en yhtään ihmettele!

Haaskasit rahasi, oisit vieny puuhamaahan tai lintsille, saman ois ajanu

Olihan heillä oikein opastettu kierroskin, joten ei ollut pelkkää altaalla makailua tarjolla.

Kenen mielestä parasta ajanvietettä teini-ikäiselle on joku OPASTETTU KIERROS? En tiedä ketään teiniä, joka nauttisi mistään tuollaisesta.

Tuota minäkin ihmettelin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/178 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua. Yhtään mikään perheen kanssa ei tunnu kiinnostavan. Toisaalta vaikka matkalla oltaisiin oltu vähän myrtsejä, sitä saatetaan muistella ihan innoissaan. Aina joku elämys ja kokemus jää mieleen.

Vierailija
24/178 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma. Meillä teinit on käyttäytyneet aina matkoilla paremmin kuin kotona, ihan pikkuipanasta asti. Nytkin juuri päiviteltiin, että 17-vuotias, joka kotioloissa suunnilleen puhuu äyskimällä ja istuisi vaan aina jossain ruudussa kiinni, veti pari viikkoa ympäri Englantia kuin normaali ihminen. Kiukuttelua max tunti kahdessa viikossa, ja tuohon mahtui myös runsaasti normaalisti nihkeää small talkia, nähtävyyksiä, eksoottisia ravintoloita ja uusia tuttavuuksia.

Niin me ollaan erilaisia! Ole ap iloinen, että sinulla lapset sentään kotona ilmeisesti käyttäytyvät asiallisesti.

Vierailija
25/178 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä olitte? Olitteko yhdessä valinneet matkakohteen ja suunnitelleet ohjelmaa?

Kun itse olin teini-ikäinen (13-vuotiaasta ylöspäin) niin sain kyllä aktiivisesti osallistua lomien suunnitteluun. Eli ei ollut sellaista että vanhemmat olisivat vain yksin päättäneet kaiken. Näin tuli onnistuneita lomamatkoja :)

Vierailija
26/178 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, meillä jää kyllä lapsilta puhelimet Suomeen kun lähdetään ulkomaille

Vierailija
27/178 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihan ok matkallakin olla ruudulla. Olen itsekin. Esim Lontoossa kun olin oman teinini kanssa, joka paikassa hän käytti puhelinta, snäppäili tai mitä lie, mutta ei se minua haitannut. Hän oli kyllä silti kiinnostunut kaupungista ja kaikesta mitä tehtiin, vaikka puhelin olikin mukana.

Rantalomalla koko perhe möllötti ranta- tai retkipäivän jälkeen hotellihuoneessa tyytyväisenä puhelimillaan pari tuntia, sitten jaksoi taas olla muiden kanssa ja lähteä illalliselle.

Vierailija
28/178 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaapa turvalliselta

Vierailija
29/178 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko että joku 14-17 v suostuu matkalle ilman puhelinta 😂

Ei meilläkään aikanaan pikkukoululaisilla ollut puhelinta matkalla.

Vierailija
30/178 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä lasten isä on?

Allasbaarissa tietenkin

Vierailija
31/178 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat? -eri

Vierailija
32/178 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhe rakastaa matkailua. Valitettavasti tällaisena vain keskituloisena perheenä meillä on varaa kahden viikon ulkomaanmatkaan vain noin joka kolmas vuosi. Asumme hotelleissa, ajelemme vuokra-autolla ympäri maata, osallistumme erilaisille retkille, kierrämme museot ja nähtävyydet ja vesipuistot, uimme ja syömme ravintoloissa. Suunnittelemme matkan tarkoin etukäteen, jokainen saa ehdottaa matkakohteesta käyntipaikkoja, jotka haluaa nähdä. Esim. lapselle tärkeää on nähdä lelukauppoja ja laivoja. Valitsen kohdemaat sitä silmällä pitäen, että se tukisi myös lasten koulunkäyntiä.

Kännykät jäävät hotellihuoneeseen, Tiktokia ja Youtubea ehtii katsoa illalla ennen nukkumaanmenoa. Minulla on kännykkä mukana Google Mapsin takia.

Vierailija
33/178 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinkö pitkään meni tajuta, että lapsille ei kannata hankkia yhtään mitään eikä mennä niiden kanssa yhtään minnekään. Tasainen arki riittää.

Vierailija
34/178 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No teinit on teinejä. Silloin kuuluukin ärsyttää vanhempia. Jos se yhtään lohduttaa, niin voit olla varma, että ärsytät heitä vähintään yhtä paljon.

Älkää ladatko vanhemmuuteen sellaisia odotuksia, että perhe-elämä on koko ajan kuin jossain lämminhenkisessä amerikkalaisessa sitcomissa ja lapset ovat varhaiskypsiä pikkuaikuisia.

Vierailija
35/178 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka käski ottaa teinit mukaan? Ja ylipäätään kuka käski niitä lapsia tekemään? Kärsi valinnoista joita teit.

Vierailija
36/178 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat? -eri

No esim. joku voi eksyä. Olen itsekin vahingossa lapsena eksynyt vanhempieni seurasta ulkomailla. Kieltä osaamattomana tilanne oli todella ikävä. Olisi kännykkä ollut tarpeen.

Vierailija
37/178 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran vähän arvokkaammalla pitkällä kiertomatkalla Kauko-Idässä.

Pieneen seutueeseemme kuului myös pariskunta, jolla oli kaksi teini-ikäistä tyttöä mukana. Oli myrtsin oloiset nuoret naiset. Montaakaan sanaa heistä ei tämän pitkän matkan irronnut.

Ensimmäisen kerran näin noiden nuorten neitien hymyilevän iloisesti ja vilpittömästi, kun palasimme Helsingin lentoasemalle.

Vierailija
38/178 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat? -eri

No esim. joku voi eksyä. Olen itsekin vahingossa lapsena eksynyt vanhempieni seurasta ulkomailla. Kieltä osaamattomana tilanne oli todella ikävä. Olisi kännykkä ollut tarpeen.

Se että sinä olet hieman erityistyyppi ja olet eksynyt, ei tarkoita että kaikille käy niin. Meillä kuljetaan koko perhe yhdessä ja toisista huolta pitäen.

Vierailija
39/178 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko että joku 14-17 v suostuu matkalle ilman puhelinta 😂

Ei meilläkään aikanaan pikkukoululaisilla ollut puhelinta matkalla.

Ei meillä alaikäiset sanele lähtevätkö mukaan ja jääkö puhelin kotiin vai ei.

Vierailija
40/178 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat? -eri

Meidän perheen eksyjä on eksynyt melkein joka ulkomaanmatkalle ehkä jotain 14-vuotiaaksi asti, jolloin teki katoamistemppunsa jo täysin harkiten. Siinä kivasti karaistuu, kun on eksynyt (lue, häipynyt omille teilleen, kun muiden tiet ei jaksaneet kiinnostaa) joka mantereella 2-vuotiaasta lähtien. On kyllä sen verran katu-uskottava tyyppi muutenkin, että ollaan joskus todettu hänen häivyttyä taas takavasemmalle jossain museossa tai vesipuistossa, että eipä kidnappaaja tiedä minkälaisen tyypin on napannut, jos siis on jäänyt satimeen.