Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvät huutonet myyjät!

Vierailija
11.12.2006 |

Laittakaa ihmeessä myynti-ilmoituksiinne postikulut valmiiksi.

Pienen opiskelu postin nettisivuilla ja digitaalivaaka kehiin niin postimaksut heti tiedossa.

Itse olen himo-ostaja mutta en rupea kyselemään koskaan postareita vaan siirryn seuraavaan mielenkiintoiseen kohteeseen huutamaan.

Myyjä+ostaja huutonetistä

:-)

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen törmännyt myyjään mikä onkin halunnut välttämättä tehdä tuotteesta paketin ja pyytää siitä postareita 7 euroa, on kenties jo vienyt paketin postiinkin. Ja saman kuteen olisi ihan hyvin saanut menemään pienemmillä postikuluilla. Mä en ainakaan maksa enää yhtään ylimääräistä paketin maksua kun tulisi kirjemaksuillakin perille.

Vierailija
22/38 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lasten kumisaappaat, kokoa 25?

-aloittelija-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Joskus olen törmännyt myyjään mikä onkin halunnut välttämättä tehdä tuotteesta paketin ja pyytää siitä postareita 7 euroa, on kenties jo vienyt paketin postiinkin. Ja saman kuteen olisi ihan hyvin saanut menemään pienemmillä postikuluilla. Mä en ainakaan maksa enää yhtään ylimääräistä paketin maksua kun tulisi kirjemaksuillakin perille.

Näin kävi minullekin ja harmittaa edelleen. Tuli siinä muutamalle käytetylle bodylle hintaa. Olivat kaiken lisäksi niin huonokuntoisia, että jäivät käyttämättä. Sitten en enää huutonetistä mitään vähään aikaan ostanut, kun ajattelin, että koko touhu en sellaista.

Vierailija
24/38 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on käynyt niin, että myyjä on yhtäkkiä pyytänyt liikaa postikuluja. Siis tuotteesta, jonka postikulut normaalisti 2,60¿ onkin pyydetty 7¿. Siinä tulee yhtäkkiä käytetylle tavaralle kamalasti lisähintaa!

Joten se ostajan oma arvio ei todellakaan auta yhtään mitään!! Olen myös päättänyt niin, etten huuda jos myyjä ei reilusti etukäteen ilmoita postikulujen määrää.

Vierailija
25/38 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

painorajoja hinnoille en kuitenkaan muista, sun kannattaa tarkistaa ne postin sivuilta.

Painosta riippuu onko edullisempi pakettina vai maksikirjeenä.

Vierailija
26/38 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myyn myös lasten merkkivaatteita ja en punnitse. Siis yksittäisiin vaatteisiin ilmoitan ei pk ja maksan lähetyksen itse. Pakettien pk:t on 8EUR ja usein muissa vaatteissa saattaa olla 2 tai 3EUR. Siis kylmästi arvioin, joskus ylä-tai alakantiin. Joskus huutaja maksaa hieman enemmän kun taas joku muu saa halvemalla kuin todelliset postikulut on. Teen näin koska en jaksa tapella kuinka tavarat pitäisi lähettää minigrip pusseissa jne. Pakkaan aina hyvin ja lähetän sillä hinnalla minkä posti ilmoittaa. Ostajille on selvää kun pk:t tai ettei niitä ole lukee aina selkeästi ilmossa. Noutaa saa myös aina. Tää on tosi helpooa kun ei tarvii punnita postissa tai pyytää lisää tai palauttaa 10c yms.

Vierailija
27/38 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmatonta ja helppoa, eika tule ostajalta mutinoita vaikka itse arvioimani kulut heittaisivatkin hiukan suuntaan tai toiseen. En ymmarra mikseivat kaikki kayta tata systeemia.

Vierailija
28/38 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kertaa on jäänyt sitten huutamatta kun en viitsi arvailla mitä tämä myyjä veloittaa postituksesta.

Vierailija
29/38 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kertaa on jäänyt sitten huutamatta kun en viitsi arvailla mitä tämä myyjä veloittaa postituksesta.

Vierailija
30/38 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta laitan kyllä merkinnän varauksella. Tosin varaus koskee useimmiten sitä, saako menemään tavalliseen kirjeeseen vai pitääkö olla maksi.

Vierailija
31/38 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävi kerrankin niin että ostin pienen vaatepaketin joka olisi tullut luultavasti kahtena kirjeenä.

No tulinkin kaksi kirjettä, mutta toinen niin huonosti pakattu että meni 7.10¿ eli paketin postikulut. + sitten se toinen kirjekuori. Olisi sitten edes pakannut vaikka kaikki laatikkoon niin olisi tullut " vain" tuo 7.10¿.

Vierailija
32/38 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vissiin vaikea uskoa että joku tosiaan jättää huutamatta jos ei ole postareita ilmoitettu? Joskus kysyn niitä myyjältä mutta kun siitä on vaivaa aina seurata onko se käynyt vastaamassa ym. niin nykyään jätän useimmiten väliin. T: 31

Vierailija
33/38 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Harvoin huudan jos kuluja ei ole ilmoitettu. Meinaatkos, että vaan ap tekee näin?

Itse laitan aina kulut ilmoitukseen ja ne ovat myös ne mitä siinä lukee. Jos perin liikaa niin en palauta ja jos liian vähän niin en peri lisää. En jaksa punnita (kun en edes pakkaa valmiiksi) enkä postikäynnin jälkeen jaksa ottaa paineita kuka maksoi mitäkin ja mitkä kulut todellisuudessa oli. Ja koska liikaa periminen on toisten huutajien mielestä jopa negan arvoinen suoritus (vaikka kulut olisi ilmoitettukin!) perin mielummin liian vähän ja otan muut kulut tuotteen hinnassa huomioon :-)

Vierailija
34/38 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Siis lasten kumisaappaat, kokoa 25?

-aloittelija-

Vierailija
35/38 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vedättää näillä postikuluilla (+tuplatunnuksillakin), eli perii liikaa eikä palauttele

Vierailija
36/38 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin ostin parit potkuhousut ja pari bodya, joista kaiken järjen mukaan olisi pitänyt mennä postikuluja 2,60 tai kahdessa kuoressa 1,40 e, tai 2,60 ja 1,40 e.

Myyjä laittoi postitettuaan viestiä, etteivät maksamani postikulut riittäneet, vaan jouduin maksamaan vielä lisää. No, maksoin kiltisti hyvää hyvyyttäni, olivathan vaatteet sangen edullisia.

Lähetyksen saavuttua huomasin, että myyjä oli tunkenut pakettiin palloksi käärittyjä vauvan froteesukkapareja kaupanpäällisiksi, ja siitä oli johtunut lähetyksen paksuus...

En jaksanut enää alkaa valittaa, sillä myyjä olisi jäänyt miinuksen puolelle kaupoissa, jos olisin perinyt takaisin ylimääräiset postikulut. Annoin hänelle kuitenkin vähän opastusta näissä postimaksu- ja pakkaamisasioissa. Enkä ostanut häneltä enää toiste mitään.

Vierailija
37/38 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska itseänikin ärsyttää kysellä postareita tms.

Vierailija
38/38 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisällytän aina postikulut jo tuotteen hintaan. Yksinkertaista ja kauppa käy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi