Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, joita ahdistaa lapsen läsnäolo näin kesälomalla?

Vierailija
06.07.2023 |

Toivon usein, että teini-ikäinen lapseni poistuu omaan huoneeseensa. Olen jotenkin niin poikki tästä jatkuvasta ärsyketulvasta, kun lapsi ei ole päiviä koulussa vaan oleilee kotona ja minun pitää tehdä kaksi lämmintä ateriaa päivässä ja siivota jatkuvasti jotain jälkiä. En nauti tästä olemisesta yhtään.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista vaikka teini lomalla. En myöskään tee kahta uutta ruokaa jokapäivä enkä kokkaa yksin ja siivoa muiden jälkiä.

Vierailija
22/60 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tosiaan varmaan jotenkin ylikuormittunut. Kyllä siitäkin on mahdollista toipua ja sitten tuntea perheenjäsenistä onnea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en oo tehnyt lapselle kahta lämmintä ateriaa sen jälkeen kun päiväkoti alkoi 13,5 vuotta sitten.

Mitä mä just luin?

Luit varmaan että en oo tehnyt lapselle kahta lämmintä ateriaa sen jälkeen kun päiväkoti alkoi. Oliko tossa joltain epäselvää?

Vierailija
24/60 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuollaisten vanhempien takia ei niitä lapsia kannata jokaisen tehdä. Ajattele minkälaisen rääkkääjän lapseksi joku lapsikin joutuu..

Vierailija
25/60 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa surullista.

Mun teini-ikäinen lapsi on ihanaa seuraa, sen ikäinen, että voidaan tehdä yhdessä asioita. Jutellaan kaikesta.

Ja hän siivoaa itse, joskus täytyy muistuttaa pari kertaa.

Vierailija
26/60 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä. Aivan kuin teini olisi sinulle täysin vieras ihminen joka nyt sattuu asustelemaan samassa taloudessa kuin sinä. Kyllä teinillä on oikeus olla kotonaan ja nauttia lomasta.

Vierailija
27/60 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastasi myös varmaan ahdistaa olla sinun seurassasi. Minua ainakin teininä ahdisti olla äidin kotona koska hän aina oletti etten osaa mitään tai edes opi mitään, kuten laittamaan ruokaa. 

Vierailija
28/60 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teinit ole kesäisin yleensä kavereiden kanssa ulkona? Ja vähän vanhemmat teinit kesätöissäkin väh. pari viikkoa? Kokkaamisesta ärsyyntymisen sijaan huolestuisin lapsen yksinäisyydestä, ei ole normaalia, että nuori eristäytyy koko kesäloman ajaksi huoneeseen nököttämään passiivisena. Mitä, jos menisit juttelemaan lapsellesi.

Vierailija
29/60 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en oo tehnyt lapselle kahta lämmintä ateriaa sen jälkeen kun päiväkoti alkoi 13,5 vuotta sitten.

Mitä mä just luin?

Mikä pointti siinä aterian lämpimyydessä on?

Minä tein tänään lapsilleni kylmän lounaan. Oli kasviksia, oli hiilaria, oli proteiinia, oli rasvoja. Lasu varmaan pitäisi tehdä, kun se ruoka ei lämmintä ollut.

Vierailija
30/60 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette tee teinin kanssa yhdessä jotain? Esim. pelaa shakkia?

Vierailija
31/60 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ongelmastasi on itse aiheutettua. Lopeta taysihoito ja kerro teinille etta nyt on hanella aikaa laittaa ruokaa ja siivota ja pesta pyykkia. Kummasti alkaa teini joko tehda ruokaa ja muitakin askareita. Tai sitten keksii tekemista valilla muuallakin kuin kotona kun siella on aina aidilla joku homma nakitettuna.

Vierailija
32/60 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kukaan täyspäinen jaksa riippakiveä joka roikkuu siinä koko ajan ja vaatii viihdyttämään. Minulla oli tuossa iässä omanikäisiä kavereita. Tämä meidän lotjakkeemme taas istuu kämpillä päivät läpeensä.

Isäänsä ehkä tullut, kun ei ainakaan minuun.

Vierailija
33/60 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkotiin 13-vuotias????

Vierailija
34/60 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee kuin yhden lämpimän aterian päivässä ja kesällä siinäkin mennään helpoimman kautta. Laitan kyllä aamu- ja iltapalan ja osaavat ottaa itsekin jotain. Missään nimessä en stressaa ruuanlaitosta.

Tehdään yhdessä juttuja ja nyt on se aika kun seison jalkapallokentällä, kuskaan ja olen talkoissa. Joudun moponkorjauksessa ja ajamaan opettelussa auttamaan. Olen ylpeä että äitikin huolitaan kaverienkin seurassa mukaan.

Vierailija
35/60 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin surullista, ettei äiti siedä.lastaan samassa tilassa. Tämä.on syy nuorten mielenterveysongelmien lisääntymiseen.

Vierailija
36/60 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tee kuin yhden lämpimän aterian päivässä ja kesällä siinäkin mennään helpoimman kautta. Laitan kyllä aamu- ja iltapalan ja osaavat ottaa itsekin jotain. Missään nimessä en stressaa ruuanlaitosta.

Tehdään yhdessä juttuja ja nyt on se aika kun seison jalkapallokentällä, kuskaan ja olen talkoissa. Joudun moponkorjauksessa ja ajamaan opettelussa auttamaan. Olen ylpeä että äitikin huolitaan kaverienkin seurassa mukaan.

Ihana kesäloma sinulla... Oikein jalkapallokentällä päivystystä ja murkkuikäisen kotkotusten mukaan menemistä. Eikö sinua kiinnosta omat menot? Ystävien kanssa ravintolaan jne.? Entä eroottiset hetket kumppanin kanssa? Kerrankin on loma! Kakrujen kanssa ehtii olla arkenakin.

Vierailija
37/60 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ahdista mutta lisäähän se työmäärää.

Vierailija
38/60 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan tunteen. Mun teinillä ei ole kavereita. Päivät pitkät ollaan toistemme välittömässä vaikutuspiirissä ja se ärsyttää molempia. Oon yrittänyt keksiä tekemistä, mutta ei kiinnosta kuulemma. Ja teini on pihi, mikään ei saisi maksaa mitään. Tässä sitä sitten kesää vietetään neukkukuutiossa kaksin. Onneksi toinen lapsi on edes kesätöissä ja muutenkaan ei tarvitse seuranpitoa.

Vierailija
39/60 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan oltu mökillä nyt kolme päivää.

Teini on lämmittänyt saunaa päivällä, kun itse sitä toivoo.

Kävi isänsä kanssa ison kauppareissun, osallistui myös kauppalistan suunnitteluun.

Aamupalan teen mielelläni, kun hän aikaisemmin kuin muut. Teini on tehnyt kahtena päivänä itse lounaan.

On kastellut pyydettäessä kukat.

Ja monta muuta hommaa.

Parasta on, että on kivaa seuraa meille.

Vierailija
40/60 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis herään aikaisemmin kuin muut...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan