Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, joita ahdistaa lapsen läsnäolo näin kesälomalla?

Vierailija
06.07.2023 |

Toivon usein, että teini-ikäinen lapseni poistuu omaan huoneeseensa. Olen jotenkin niin poikki tästä jatkuvasta ärsyketulvasta, kun lapsi ei ole päiviä koulussa vaan oleilee kotona ja minun pitää tehdä kaksi lämmintä ateriaa päivässä ja siivota jatkuvasti jotain jälkiä. En nauti tästä olemisesta yhtään.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole. Tämä on tabu jota ei sanota ääneen

Vierailija
2/60 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua ahdistanut oli aivan ihanaa. Onneksi kasvatin lapseni niin hyvin että auttoi kaikessa ja oli oma-aloitteinen asioissa. Jäin kaipaamaan kun muutti omilleen. Edelleen kyllä lomilla yhdessä matkustellaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Siis puhutko omasta lapsestasi?

Vierailija
4/60 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nythän sulla on tilaisuus opettaa teinille ruuanlaittoa ja muita kotitöitä. Eipä aikaakaan, niin voitte jakaa vastuuta kodista ja pääset vähemmällä.

Vierailija
5/60 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei sun lapsi siivoa ja laita ruokaa? Tuttavaperheen 13-vuotias poika kokkaa ruuat monta kertaa viikossa ja siivoaa myös.

Vierailija
6/60 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidistä huomas aikoinaan saman, se on jännä kun miettii että kun lapsi asuu kotona niin vanhempi suorastaan haluaa hänet ulos ja sitteku lapsi muuttaa ja asuu omillaan niin vanhempi itkee kun lapsi ei käy. 

Vierailija
7/60 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaksi lasta ja oikein odotan kesälomia, että ovat poissa koulusta ja saavat nukkua pitkään ja teen heille mielellään ruokaa.

Vierailija
8/60 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo tehnyt lapselle kahta lämmintä ateriaa sen jälkeen kun päiväkoti alkoi 13,5 vuotta sitten.

Vierailija
9/60 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita päiväkotiin. Vanhemmat kuulemma ansaitsevat lapsivapaata loma-aikaa, jolloin voivat palautua arjen rasituksista. Erityisesti jos on joku vaativa asiantuntijatyö, kuten hoitaja tai opettaja.

Vierailija
10/60 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähennä lämpimien ruokien määrää yhteen päivässä, opeta teiniä tekemään itse väli- ja iltapalansa. Eivät tarvitse palvelua.

Vierailija
11/60 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä tykkään omasta lapsestani. Hän on hyvää seuraa ja meillä on kivoja keskusteluja. Sinä kirjoitat kuin sinulla olisi joku vieras hiippari kotonasi.

Vierailija
12/60 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos ei ole lapsia. En kestäisi tuollaista orjuutta päivääkään.

Vierailija
13/60 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota varten on kesäleirejä yms. Lähetä penska jonnekin koska on kesäloma ja silloin lapsen täytyy saada kokemuksia eikä olla vain kotona. On urheilukursseja ja vaikka mitä, osa päivisin ja osaan kuuluu jopa yöpymiset. Teinien kuuluu viettää aikaa ikäistensä seurassa.

Vierailija
14/60 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä asioita kannattaa pohtia kun alkaa hankkimaan lapsia. Lapsi se teinikin on ja tulee olemaan kotona ja häntä pitää ruokkia ja viettää aikaa hänen kanssaan. Lapsia ei voi ulkoistaa päivähoidon tai koulun vastuulle ja luottaa siihen, että no kyllä mä jaksan kun se on kuitenki päikyssä/koulussa suurimman osan ajasta. Ei, kyllä sen lapsen kanssa pitää vaan jaksaa itse olla. Moni teini kyllä osaa itse tehdä itselleen mieluisaa ruokaa. Mitäs jos opettaisit lapsen kokkaamaan itse, jos hän ei osaa?

Vierailija
15/60 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on ihanaa olla teinin kanssa lomalla. Kerrankin ei ole kiire mihinkään. 14-vuotias tykkää laittaa ruokaa ja lomalla on aikaa kokeilla uusia reseptejä, aikaa sisustaa ja siivota, aika urheilla jotain muuta kuin ohjattuja lajeja, tehdä koiran kanssa vaellusretkiä (joo, teini lähtee mielellään mukaan). En ota mitään valtakunnan stressiä kahdesta lämpimästå ateriasta, lomallahan tässä ollaan.

Vierailija
16/60 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en oo tehnyt lapselle kahta lämmintä ateriaa sen jälkeen kun päiväkoti alkoi 13,5 vuotta sitten.

Mitä mä just luin?

Vierailija
17/60 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinillä on kotitalouskirja ja netti pullollaan ohjeita. Minä laitat yhden ruoan, teini toisen. Sitten on syömättä, jos ei kokkaa. Ihme paspomista. Ohjaa teiniä myös ulos ja käykää yhdessä retkellä esim naapurikaupungissa ym, jäätelöllä, kyläilemässä.

Vierailija
18/60 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luojan kiitos ei ole lapsia. En kestäisi tuollaista orjuutta päivääkään.

En ole orja vaikka äiti olen. Olen opettanut jälkikasvun tekemään ja odotan osallistumista. Meillä ei pyöritetä hotellia.

Vierailija
19/60 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkään perheessä ei syödä kahta lämmintä ateriaa lomilla eikä viikonloppuisin. Vain 1 ateria tehdään. Tosin meillä nukutaan myöhään esim. 10 ja siitä sitten vasta aamupala 10.30-11.

Vierailija
20/60 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma 50v siskopuoli tulee joka kesä 70v äidilleen koko kesäksi täysihoitoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi