Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

NYT JYSÄHTI! Pörssisähkön keskihinta vuonna 2023 on ollut vain 7,1 senttiä kilowattitunnilta. Hei, te kalliin kiinteähintaisen sopimuksen ottaneet, millä perustelette kalliimman sopimuksen järkevyyttä??? Miksi vanhat ihmiset eivät älyä ottaa pörssisähköä?

Pörssisähkön valinnut
05.07.2023 |

Pörssisähkön keskihinta vuonna 2023 (sis. alv)
Tammikuu 8,66 snt/kWh
Helmikuu 8,81 snt/kWh
Maaliskuu 8,16 snt/kWh
Huhtikuu 6,66 snt/kWh
Toukokuu 3,30 snt/kWh

Mistähän syystä moni on sopinut maksavansa monta kertaa kalliimpaa hintaa vuoden tai kahdenkin vuoden ajan? :O
Olen huomannut, että varsinkin ikäihmiset tekevät näitä kalliita määräaikaisia sopimuksia. Mistähän johtuu?

Kommentit (2287)

Vierailija
1721/2287 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari sivua sitten joku oli saanut 3.7c määräaikaisen 6 vuodeksi. Fortumilta. 

No ei kyllä ollut saanut. Sekoitat nyt varmaan siihen tyyppiin joka oli laskenut kuuden vuoden ajalta säästäneensä 2400 euroa kun oli pörssisähkön sijaan ollut kiinni määräaikaisissa?

Ei todellakaan.

28v oltu fortumin okt asiakas eikä ole tainnut ikinä olla 3,7cnt sopparia. Ei edes alle 8cnt viimeisten 6v aikana!? Mistä nää muka repii näitä🤣

Joku sääliömäärishän näitä täällä tehtailee päivät pitkät.

Tehtailee mitä?

Vierailija
1722/2287 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli diilejä joo mutta kukaan ei ole kertonut ottaneensa Fortumilta 3.7 snt hintaa kuudeksi vuodeksi. Mitä oikein trollaat?

Oli näköjään Ylläpito poistanut sen viestin kun ilmeisesti liian hyvä tarjous.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1723/2287 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli diilejä joo mutta kukaan ei ole kertonut ottaneensa Fortumilta 3.7 snt hintaa kuudeksi vuodeksi. Mitä oikein trollaat?

Oli näköjään Ylläpito poistanut sen viestin kun ilmeisesti liian hyvä tarjous.

Tai sitten pösätrolli ei muista eikä välitä enää itsekään mitä paskaa tuuttailee sivuille?

Vierailija
1724/2287 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein jokin aika sitten vertailun jossa laskin tiedossa olevien pörssisähkön kk-keskihintojen avulla mitä pörssisähkö olisi tullut maksamaan meidän taloudessa vuodesta 2018 alkaen. Kuukausikohtaiset kulutukset on siis tiedossa, kuten myös se mitä oikeasti olemme määräaikaisilla sopimuksilla maksaneet.

Pörssisähkön spot-hintaan on lisätty marginaaliksi 0,2 senttiä / kWh. Listauksessa + tarkoittaa että määräaikainen on tullut x euroa kalliimmaksi ja miinus että on tullut halvemmaksi.

2018 -315,70e

2019 -173,32e

2020 +119,49e

2021 -926,40e

2022 -1825,72e

2023 +719,34e

Eli yhteensä n. 2400 euroa olisi pörssisähkö tullut meidän taloudessa maksamaan enemmän kuuden vuoden aikana, julkaistuista pörssisähkön keskimääräisistä kk-hinnoista laskettuna. 

Tuossa laskelmassa marginaali on kyllä alakanttiin ja todennäköistä myös on että ette olisi päässeet pörssin keskihintaan jonka mukaan tuo on laskettu. Todennäköisesti tämä laskelma on siis alakanttiin ja säästöä määräaikaisilla on tullut vieläkin enemmän.

Vierailija
1725/2287 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläkin palstalla on näitä besserwissereitä jotka tietävät kaiken parhaiten, tekevät parhaat sopimukset ja maksavat puheidensa mukaan pari senttiä kilowattitunnilta ja mikä kaikkein omituisinta, ivaavat ja pilkkaavat niitä jotka tekevät asiat eri tavalla. Omasta puolestani voin sanoa että minulla on kahden vuoden määräaikainen, kohtuuhintainen sopimus, olen siihen tyytyväinen, en ole kiinnostunut kyttäämään halvempia tunteja tai muutenkaan seuraamaan mitään muuta kuin kulutustani. Ja mikä tärkeintä, minua ei kiinnosta paskaakaan, minkälaisia sopimuksia muut tekevät. 

Vierailija
1726/2287 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä kokeilin kerran vähän aikaa pörssisähköä ja heti nousi sähkölaskut 1,5-kertaisiksi. Vaihdoin äkkiä takaisin halvempaan määräaikaiseen ja siinä aion pysyä hamaan loppuun asti.

Eräskin pörssisähköläinen kaverini (maalämpö) maksoi tämän vuoden tammikuussa sen kokoisen sähkölaskun (1500 €), kun minun lasku oli 1/10 tuosta eli 150 €. Normaalisti mulla on joku 100 €/kk, mutta kuten muistatte, viime tammikuu oli aika kylmä. Mun sähkölaskut on siis vuodessa yhteensä suunnilleen ton 1500 €. 

Molemmat asutaan omakotitaloissa samalla paikkakunnalla, mutta mun talo on vähän pienempi kuin tämän kaverini talo.

Höpönpöpön tai kaverisi lämmittää jäähallia. 

Vierailija
1727/2287 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tälläkin palstalla on näitä besserwissereitä jotka tietävät kaiken parhaiten, tekevät parhaat sopimukset ja maksavat puheidensa mukaan pari senttiä kilowattitunnilta ja mikä kaikkein omituisinta, ivaavat ja pilkkaavat niitä jotka tekevät asiat eri tavalla. Omasta puolestani voin sanoa että minulla on kahden vuoden määräaikainen, kohtuuhintainen sopimus, olen siihen tyytyväinen, en ole kiinnostunut kyttäämään halvempia tunteja tai muutenkaan seuraamaan mitään muuta kuin kulutustani. Ja mikä tärkeintä, minua ei kiinnosta paskaakaan, minkälaisia sopimuksia muut tekevät. 

Sama täällä, meillä juuri uusittu 3 vuoden määräaikainen ja maksetaan vain 2.2c/kWh.

Pörssärit ei pääse tähän ikinä.

Vierailija
1728/2287 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä, meillä juuri uusittu 3 vuoden määräaikainen ja maksetaan vain 2.2c/kWh.

Kuulostat aivan pösätrollilta. Varmaan siksi että oletkin. Kannattaisiko kasvaa aikuiseksi?

Vierailija
1729/2287 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pösätrollia kiukuttaa kovasti kun määräaikaiset sähkösopparit ovatkin olleet monelle oikein kannattavia yli ajan. Voi pösätrolliparkaa. Kiukuttaahan se kun trollaukselta putoaa pohja totaalisesti.

Vierailija
1730/2287 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko toi sun laskussa oleva keskihinta, vai pörssisähkön keskihinta yleisesti? Ihmisillä kuitenkin kuluu sähköä monesti enemmän päivällä, jolloin hinta on usein yötä kalliimpi. Eli loppukäyttäjän keskihinta toi ei välttämättä ole.

Toki nyt on ollut päivisinkin aika edullista, mutta ensi talvesta ei taas tiedä. 

Mulla on toistaiseksi voimassa oleva soppari, jossa on 7 snt/kWh.

Kuka v*tun työssäkäyvä käyttää päivällä sähköä, eikä pörssisähkössä ole mitään järkeä jos ei ole pyykkikonetta ja astianpesukonetta.

Vierailija
1731/2287 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan varmasti🤣

Vierailija
1732/2287 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat aivan pösätrollilta. Varmaan siksi että oletkin. Kannattaisiko k

Oleppas nyt ihmisiksi ja lopeta haukkuminen taas! Olen kunniallinen määräaikainen joka vain sai hyvän tarjouksen.

Vierailija
1733/2287 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oleppas nyt ihmisiksi ja lopeta haukkuminen taas! Olen kunniallinen määräaikainen joka vain sai hyvän tarjouksen.

No mikäs siinä sitten!

Vierailija
1734/2287 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt vielä määris ja kahden vuoden määrisaikainen sopimus 30senttiä/kWh päättyy ensi kuussa. Arvatkaapa jatkanko määriksenä?

Vierailija
1735/2287 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt vielä määris ja kahden vuoden määrisaikainen sopimus 30senttiä/kWh päättyy ensi kuussa. Arvatkaapa jatkanko määriksenä?

Otat uuden 45c/kWh määräaikaisen. Tyhmyys ei ole lähtenyt päästäsi vieläkään.

Vierailija
1736/2287 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä on vaikea sanoa mitä meinaat tehdä mutta voi olla että kannattaisi valita halvin mahdollinen määräaikainen. Netistä löytyy sivustot joiden avulla vertaaminen on helppoa eikä seuraavalla kerralla tarvitse valita sitä kaikkein kalleinta mahdollista määräaikaista. Kyllä se siitä. 

Vierailija
1737/2287 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko toi sun laskussa oleva keskihinta, vai pörssisähkön keskihinta yleisesti? Ihmisillä kuitenkin kuluu sähköä monesti enemmän päivällä, jolloin hinta on usein yötä kalliimpi. Eli loppukäyttäjän keskihinta toi ei välttämättä ole.

Toki nyt on ollut päivisinkin aika edullista, mutta ensi talvesta ei taas tiedä. 

Mulla on toistaiseksi voimassa oleva soppari, jossa on 7 snt/kWh.

Kuka v*tun työssäkäyvä käyttää päivällä sähköä, eikä pörssisähkössä ole mitään järkeä jos ei ole pyykkikonetta ja astianpesukonetta.

Esimerkiksi etätöitä tai muuten kotonaan töitä tekevät. Ja on niitä kalliita tunteja iltaisinkin, lähinnä yöllä on aina halpaa. Ja jos sähköä käyttää lämmitykseen, niin ei sitä talvella oikein voi kokonaan päiväksi laittaa kiinni.

Vierailija
1738/2287 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otat uuden 45c/kWh määräaikaisen. Tyhmyys ei ole lähtenyt päästäsi vieläkään.

Mitä iloa saat kiusaamisesta?

Vierailija
1739/2287 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla päättyi juuri elokuussa -22 typeryyksissä ja paniikissa otettu 14,9 snt/kwh kahden vuoden soppari. En ole ihan heti palaamassa määräaikaisiin.

Vierailija
1740/2287 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä kokeilin kerran vähän aikaa pörssisähköä ja heti nousi sähkölaskut 1,5-kertaisiksi. Vaihdoin äkkiä takaisin halvempaan määräaikaiseen ja siinä aion pysyä hamaan loppuun asti.

Eräskin pörssisähköläinen kaverini (maalämpö) maksoi tämän vuoden tammikuussa sen kokoisen sähkölaskun (1500 €), kun minun lasku oli 1/10 tuosta eli 150 €. Normaalisti mulla on joku 100 €/kk, mutta kuten muistatte, viime tammikuu oli aika kylmä. Mun sähkölaskut on siis vuodessa yhteensä suunnilleen ton 1500 €. 

Molemmat asutaan omakotitaloissa samalla paikkakunnalla, mutta mun talo on vähän pienempi kuin tämän kaverini talo.

Höpönpöpön tai kaverisi lämmittää jäähallia. 

Tammikuun pösän keskihinta oli vähän päälle 11 snt/kwh, eli joko siellä on painettu 1000 kwh silloin 5.1. tai koko kuukauden kulutus on ollut toistakymmentätuhatta kilowattituntia. En nyt ihan heti ole uskomassa kumpaakaan väitettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän