Minkä ikäisenä lapsi on oikeasti itsenäinen?
Niin että vanhempi ajattelee lapsen ongelmista ja haasteista että autan jos pyydetään ja tuen jos on tarpeen, mutta not my problem eikä minun vastuulla.
Kommentit (9)
Ei koskaan. Jos aikuinen lapseni pyytää tai tarvitsee apua, niin tietysti olemme tukena.
Silloin kun lapsi muuttaa pois kotoa, tosin silloinkin voi tarvita apua
Työkaverilla lapset pitkästi yli kakskymppisiä ja ihan ovat äidissä kiinni. Äiti soitetaan apuun joka asiassa toiselle puolen Suomea ja itketään puhelimessa kun ahdistaa. Kuulostaa raskaalta, kun eivät suostu itsenäistymään tai äiti ei ota etäisyyyttä. Omat lapset vielä kotona asuvia teinejä.
Erään hieman korkeammalle iälle ehtineen mukaan huoli lapsista helpotti, kun ne pääsivät eläkkeelle.
Minulla on 23 v poika, jonka kohdalla ajattelen noin. Koska hän on sanonut, ettei halua apua. Olen siis päästänyt irti. Pari vuotta sitten en vielä ajatellut näin.
Vierailija kirjoitti:
Erään hieman korkeammalle iälle ehtineen mukaan huoli lapsista helpotti, kun ne pääsivät eläkkeelle.
Luulen, että tämä se on.
Onko muita täysi-ikäisten vanhempia? Missä iässä koit että velvollisuutesi "sekaantua" lapsen asioihin loppui?