Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

NYT JYSÄHTI! Pörssisähkön keskihinta vuonna 2023 on ollut vain 7,1 senttiä kilowattitunnilta. Hei, te kalliin kiinteähintaisen sopimuksen ottaneet, millä perustelette kalliimman sopimuksen järkevyyttä??? Miksi vanhat ihmiset eivät älyä ottaa pörssisähköä?

Pörssisähkön valinnut
05.07.2023 |

Pörssisähkön keskihinta vuonna 2023 (sis. alv)
Tammikuu 8,66 snt/kWh
Helmikuu 8,81 snt/kWh
Maaliskuu 8,16 snt/kWh
Huhtikuu 6,66 snt/kWh
Toukokuu 3,30 snt/kWh

Mistähän syystä moni on sopinut maksavansa monta kertaa kalliimpaa hintaa vuoden tai kahdenkin vuoden ajan? :O
Olen huomannut, että varsinkin ikäihmiset tekevät näitä kalliita määräaikaisia sopimuksia. Mistähän johtuu?

Kommentit (2287)

Vierailija
41/2287 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraa sähkölämmittäjää ei paljon nuo keskihinnat lämmitä. Kesän halvat hinnat ovat yhtä tyhjän kanssa, kun 90% kulutuksesta on talvella. Ja silloin hinta on kallis. Eikä kulutusta voi siirtää yölle, tai sitten päivällä kämppä on kylmä.

Itsellä on kiinteä sopimus, joka on varmasti kesällä keskihintaa kalliimpi, mutta talvella taas halvempi. Juju on siinä, että aurinkopaneelit tekevät kesällä sähkön, joten minun ei käytännössä tarvi juurikaan sitä kallista hintaa maksaa, millä yhtiö koettaa kompensoida talven halvempaa kiinteää hintaa. Saan siis kiinteän hyödyt ilman haittoja. Kelpaa!

Vierailija
42/2287 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin välillä pörssisähköllä mutta itse kyllä maksoin aina keskihintaa enemmän kun usein tarvetta sähkölle oli kalliimman hinnan aikana. Kyllästyin myös seuraamaan niitä hintoja. Nyt otin juuri n. 11 c/kWh sopimuksen niin ei tarvitse enää seurailla. Mieluummin siis menen helpointa reittiä ja saan unohtaa sähköjutut pitkäksi aikaa :) en asu sähkölämmitteisessä talossa joten joka tapauksessa kohdallani tämä ei ole mikään iso ongelma.

Normaali ihminen nukkuu yöllä eikä tee ruokaa, imuroi, pese astioita, pyykkää ja käy saunassa silooin. Keskihinta ei siis kerro mitään todellisesta sähkönhinnasta talvisin vuorokausitasolla. Itse otin vuoden määräaikaisen toukokuussa 10,98 snt/kwh. En jaksa kytätä hintoja jatkuvasti käytön mukaan. Asun tosin kerrostalossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/2287 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se sähkön hinta niinkään vaan SIIRRON hinta on järkyttävä. Sitä ei voi kilpailuttaa alueella jossa asun.

Vierailija
44/2287 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä meillä sähkölämmitteisessä omakotitalossa toteutuneet keskihinnat kun vaihdettiin pörssisähköön tammikuun alussa.

Hinnoissa ole siirtoa, mutta sähkönmyyjän marginaali on.

Tammikuu 4,26 snt/kWh

Helmikuu 3,36 snt/kWh

Maaliskuu 4,28 snt/kWh

Huhtikuu 5,71 snt/kWh

Toukokuu 4,96 snt/kWh

Ikinä ei ole ollut näin halpaa lämmittäminen.

Vierailija
45/2287 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs, kun koittaa se marraskuu?

Vierailija
46/2287 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se sähkön hinta niinkään vaan SIIRRON hinta on järkyttävä. Sitä ei voi kilpailuttaa alueella jossa asun.

Ei sitä voi kilpailuttaa missään.

Vierailija
47/2287 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhukset pelkää kaikkia muutoksia. Jotkut ei tajua, että vaihtoehtoja on tarjolla. Pelkäävät myös, että muutos tuo mukanaan jotain outoa, mitä eivät ymmärrä.

Minäkin kävin pitkät suostuttelut, että sain vanhalle sukulaiselle vaihdettua pörssisähkön. Ei edes tajunnut, mitä eroa on sähkölaskulla ja sähkönsiirtomaksulla. Kaikki piti vääntää ratakiskosta. Nyt on sitten onnesta soikeena, kun tulee niin pieniä laskuja. Ensin oli niin vastaan.

Vierailija
48/2287 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kun sähkönsiirron saisi kilpailutettua niin koko hommassa olisi edes jonkin verran järkeä..

Siirron osuus laskusta n.70-80%

Kerrostalo asunto kyseessä.

Vierailija
49/2287 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukuu 2023 on vielä edessä. Taisi olla viime jouluna 1.- euroa yksikköhinta. Eihän kesälämpimillä paljon sähköä kulu. Omassa kotitaloudessa lämmityksee menee 0 euroa.

Vierailija
50/2287 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vanha ja mulla on edelleen n7 s kiinteä sopimus ensi vuoteen saakka ja ollut jo 1,5 vuotta.

Vierailija
51/2287 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut pörssisähköllä vaikka asun kerrostalossa ja sähkölasku maltillinen. Toki myös mökillä on pörssisähkö.

Pesukonetta käytetään aktiivisesti silloin kun päivällä on halpa sähkö.

Tikari tiskaa yöllä halvimman sähkön aikaan ja hybridiauto latautuu myös öisin halvan sähkön aikaan- jos sähkö on kallista ja/tai kova pakkanen köytän sähköä vain lämmityksen ajaks ja ajan bensaööq.ja i

Vierailija
52/2287 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin välillä pörssisähköllä mutta itse kyllä maksoin aina keskihintaa enemmän kun usein tarvetta sähkölle oli kalliimman hinnan aikana. Kyllästyin myös seuraamaan niitä hintoja. Nyt otin juuri n. 11 c/kWh sopimuksen niin ei tarvitse enää seurailla. Mieluummin siis menen helpointa reittiä ja saan unohtaa sähköjutut pitkäksi aikaa :) en asu sähkölämmitteisessä talossa joten joka tapauksessa kohdallani tämä ei ole mikään iso ongelma.

Normaali ihminen nukkuu yöllä eikä tee ruokaa, imuroi, pese astioita, pyykkää ja käy saunassa silooin. Keskihinta ei siis kerro mitään todellisesta sähkönhinnasta talvisin vuorokausitasolla. Itse otin vuoden määräaikaisen toukokuussa 10,98 snt/kwh. En jaksa kytätä hintoja jatkuvasti käytön mukaan. Asun tosin kerrostalossa.

On ollut todella paljon päiviä, että päivälläkin lähellä nollaa hinta. Ja lähes koko ajan pysynyt alle kympin.

Vierailija
53/2287 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä meillä sähkölämmitteisessä omakotitalossa toteutuneet keskihinnat kun vaihdettiin pörssisähköön tammikuun alussa.

Tammikuu 4,26 snt/kWh

Helmikuu 3,36 snt/kWh

Maaliskuu 4,28 snt/kWh

Huhtikuu 5,71 snt/kWh

Toukokuu 4,96 snt/kWh

No, asumisen muoto ja lämmitystyyppi ja kulutus ratkaisee!! Jos asuu kertostaloyksiössä yksin on kuukausihinta pikkasen eri kuin 150 neliön omakototalossa, jossa suora sähkölämmiitys! Noilla numeroilla tee mitään.

Vierailija
54/2287 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tammikuu 4,26 snt/kWh

Helmikuu 3,36 snt/kWh

Maaliskuu 4,28 snt/kWh

Huhtikuu 5,71 snt/kWh

Toukokuu 4,96 snt/kWh

Luuletko kaikkien lämmittävän sähköllä😅

Mulle se on viimeinen vaihtoehto.

Vierailija
55/2287 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ollut todella paljon päiviä, että päivälläkin lähellä nollaa hinta. Ja lähes koko ajan pysynyt alle kympin.

Niin nyt kesällä. Entä joulukuulta maaliskuuhun?

Vierailija
56/2287 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tammikuu 4,26 snt/kWh

Helmikuu 3,36 snt/kWh

Maaliskuu 4,28 snt/kWh

Huhtikuu 5,71 snt/kWh

Toukokuu 4,96 snt/kWh

Luuletko kaikkien lämmittävän sähköllä😅

Mulle se on viimeinen vaihtoehto.

Meille se on helppo ja huoleton vaihtoehto. Halpakin vielä.

Vierailija
57/2287 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla pesukoneesta saa linkouksen pois, ihan hyvin voi pestä pyykit yöllä. Linkoaa aamulla. Astianpesukone on niin hiljainen, että senkin voi pitää päällä yöllä. Jos imuroida ei raaski, voi lattiat lakaista harjalla.

Meillä on onnekkaasti omakotitalossamme puusauna, saunoa voidaan milloin tahansa. Lisäksi on varaava takka-leivinuuni, talvella teen sillä uuniruokia lähes päivittäin käytännössä ilmaiseksi.

Vierailija
58/2287 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut pörssisähköllä vaikka asun kerrostalossa ja sähkölasku maltillinen. Toki myös mökillä on pörssisähkö.

Pesukonetta käytetään aktiivisesti silloin kun päivällä on halpa sähkö.

Tikari tiskaa yöllä halvimman sähkön aikaan ja hybridiauto latautuu myös öisin halvan sähkön aikaan- jos sähkö on kallista ja/tai kova pakkanen köytän sähköä vain lämmityksen ajaks ja ajan bensaööq.ja i

Meillä ei pesukoneita yöllä käytetä, voi tulla kalliimmaksi kuin se sähkö.

Vierailija
59/2287 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kohta aletaan maksaa pörssivedestä ja täällä sitten influensserit ilkkuu miten vanhat ei ymmärrä nykyaikaa.

Vierailija
60/2287 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä missä minä teen mitä tahansa milloin tahansa sinä kyttäät sähkön hintaa voiko saunan lämmittää nyt vai vasta parin tunnin päästä.

Helppoa ja mukavaa se on. Tyhmää maksaa ylihintaa.

Vielä tyhmempääkin tapahtuu, kun näitä sivuja lukee🙈