Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos opiskelee vankilassa vaikkapa juristiksi, kuinka suuren opintolainan kanssa sieltä kotiutuu?

Vierailija
15.02.2023 |

Vai saako opiskelun ja ylläpidon vankilassa täysin ilmaiseksi

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko opiskelu maksaa Suomessa? Ainakin minä opiskelin maksutta, ainoa maksu meni YTHS:lle.

Ja kyllä, vankila tarjoaa täyden ylöspidon, monen vanhuksen kannattaisi tehdä rikos ja päätyä vankilaan.

Vierailija
2/26 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vankila voisikin olla ihan hyvä opintovapaa, ei tarvitsisi huolehtia taloudesta ollenkaan. Aika vakavan rikoksen tosin joutuu tekemään, että sinne pääsee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun opiskelu oikiksessa yhtään mitään. Totta kyllä, että asuminen ja ruoka maksoivat. Vankilassa yhteiskunta tarjoaa nuo elämisen pakolliset menot.

asianajaja

Vierailija
4/26 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelu on Suomessa ilmaista.

Vankilassa saa asunnon ja ruokaa.

Vierailija
5/26 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

*opiskelu oikiksessa maksanut yhtään mitään*

asianajaja

Vierailija
6/26 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sitä lainaa tarvitsisi kun on täysi ylöspito valtion piikkiin?

Vierailija
7/26 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vankila voisikin olla ihan hyvä opintovapaa, ei tarvitsisi huolehtia taloudesta ollenkaan. Aika vakavan rikoksen tosin joutuu tekemään, että sinne pääsee.

Pienemmälläkin talousrikoksella pääsee helposti tällä lainsäädännöllä.

Vierailija
8/26 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnasta valmistuu tulevat Suomen poliiitikot.

Mentaliteetilla ei ole paljoakaan eroa nykyisiin.

Tämä siis näin antikristuksen tullessa hiljalleen näyttämölle aikanansa.

Maailma on sairas, sitä ei kannata kieltää.

Vierailija
9/26 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan. Itsekin opiskelin Hgin yliopistossa ja kävin huonopalkkaisissa töissä ja silti jouduin ottamaan lainaa ihan elämiseen.

Lainaa ei olisi tarvinnut, ei työssäkäyntiäkään, jos opiskeluvuosien asuminen ruoka sähkö yms kaikki olisi maagisesti vain maksettu jostain.

Joten siinä mielessä olin idiootti. Murhaamalla ensiksi jonkun olisin päässyt paljon helpommalla ja halvemmalla - siis vain taloudellisesti ajatellen.

Onneksi meistä useimmilla on muitakin arvoja elämässä kuin raha. Myös vanhuksilla.

Vierailija
10/26 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suljetusta vankilasta pääse yliopistoon opiskelemaan

Vierailija
11/26 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän lainaa tarvita opiskeluun, vaan elämiseen, että voi opiskella. Siksi vankilassa ollessa ja opiskellessa ei tarvita opintolainaa.

Vierailija
12/26 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän lainaa tarvita opiskeluun, vaan elämiseen, että voi opiskella. Siksi vankilassa ollessa ja opiskellessa ei tarvita opintolainaa.

Törkeää!!!

Vierailija
13/26 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa miettiä opintolainan suhteen, että se todella on velkaa ja se velka jää. Ellei pysty itse maksamaan tai joku sukulainen.

Vierailija
14/26 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Törkeää!!!

Eihän opintolaina ole kellekään varsinaisesti pakollista. Siksi ei voi vankejakaan pakottaa ottamaan lainaa pelkkää opiskelua varten. Jos sellainen sääntö olisi niin vangit jättäisi opiskelematta ja siten saamatta töitä ja eiköhän se olisi huonompi juttu kaikille.

Ei nyt IHAN kaikkea tarvitse kadehtia vaikka joku jossain sattuisi jossain asiassa pääsemään helpommalla, (kun jättää kaiken muun kuten sen VANKILASSA olemisen huomiotta)

Vierailija
15/26 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin useamman vuoden siten että olin naimisissa normaalipalkkaisen   miehen kanssa.   Sitä ennen olin ollut vauvan kanssa kotona. Minulla ei ollut siis mitään tuloja . Sen jälkeen mieheni on vuorostaan jatko-opiskellut myös. Olin silloin itse vakituisesti töissä. Olimme tottuneet tulemaan toimeen yhdellä palkalla.

Vierailija
16/26 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No palkkaako kukaan muka vankilassa lusinutta asianajajaa? Kuulostaa resurssien tuhlaamiselta.

Vierailija
17/26 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Törkeää!!!

Eihän opintolaina ole kellekään varsinaisesti pakollista. Siksi ei voi vankejakaan pakottaa ottamaan lainaa pelkkää opiskelua varten. Jos sellainen sääntö olisi niin vangit jättäisi opiskelematta ja siten saamatta töitä ja eiköhän se olisi huonompi juttu kaikille.

Ei nyt IHAN kaikkea tarvitse kadehtia vaikka joku jossain sattuisi jossain asiassa pääsemään helpommalla, (kun jättää kaiken muun kuten sen VANKILASSA olemisen huomiotta)

Mut ammutaan tämä myytti alas että jos on suljetussa vankilassa niin sieltä ei pääse yliopistoon pääsykokeisiin, ei etäluennoille eikä tenteille.

Vierailija
18/26 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No palkkaako kukaan muka vankilassa lusinutta asianajajaa? Kuulostaa resurssien tuhlaamiselta.

Pystyykö ne venkulatkin valitsemaan mieleisensä valtion piikkiin?

Vierailija
19/26 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai olet lusimaan lähdössä.

Mitähän työnantaja tuumaa linnareissustasi?

Vierailija
20/26 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se opiskelu itsessään maksa mitään, ainoastaan materiaali ja välineet saattaa olla maksullisia. Kyllä se laina otetaan elämistä eikä konkreettisesti opintoja varten. Eli ei ole pakko ottaa lainaa ollenkaan (en oo itekkä ottanu).