Mies alkoi kakomaan yhteenmuuttoa, kun ehdotin yhteistä käyttötiliä ja kulut tulojen mukaan
Onkohan jotain salattavaa, mihin käyttää rahaa vai mistä voisi johtua? Ollaan kuitenkin seurusteltu 2 vuotta ja suhde vakava. Tähän asti kumpikin maksanut omat kulunsa.
Kommentit (1002)
Me muutettiin yhteen vasta kun mentiin naimisiin. Ja perustettiin siinä kohtaa myös yhteinen tili. Tai oikeammin tehtiin minun tilistä yhteinen ja miehenkin palkka ohjattiin sille tilille. Ajatuksena oli, että miehen palkasta maksetaan juoksevat menot ja minun palkka säästetään. Palkat meillä oli samaa tasoa, mutta opeteltiin valmiiksi tulemaan toimeen yhden palkalla.
Aika pian tulin raskaaksi ja ne mitä oli ehditty säästää, meni sitten meidän uuteen asuntoon.
Nyt 23 vuoden jälkeen meillä on edelleen tuo yhteinen tili, josta maksetaan kaikki juoksevat menot. Lisäksi kummallakin on omat tilit sijoituksia varten. Ei ole koskaan tarvinnut rahasta riidellä.
Vierailija kirjoitti:
Tässä se tosiaan nähdään suominaisten tasa-arvo - ei edes yritetä olla tasa-arvoisia ja yhdenvertaisia vaan elättäjää etsitään.
Miehet etsii hotellinpitäjää, itse eivät saa edes jälkiään korjattua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä se tosiaan nähdään suominaisten tasa-arvo - ei edes yritetä olla tasa-arvoisia ja yhdenvertaisia vaan elättäjää etsitään.
Sehän on tasa-arvoista että se korjaa jota se enemmän haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta! Kotona mies käy kuin huoltoasemalla, kaikki tarpeet täytetään ja matka jatkuu. Ja minä pöljä pyöritän tätä ABC:ta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta! Kotona mies käy kuin huoltoasemalla, kaikki tarpeet täytetään ja matka jatkuu. Ja minä pöljä pyöritän tätä ABC:ta.
Mitäs pyörität - oletko kynnysmatto vai mistä kiikastaa?
Olis kamalaa olla naimisissa ja jakaa koko ajan tavarat tyyliin : terassikukat minulle, palju sinulle, astiasto minulle, teevee sinulle. Minusta kyllä astiat ovat yhteisiä. En kyllä ihmettele miksei synny lapsia parisuhteeseen. Ihmiset on tulleet hulluiksi rahan edessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskan marjat. Se on reilua, että jokainen siivoaa omat jälkensä.
Jotenkin nään sieluni silmin millaisessa läävässä elät. Tai sitten sullakin on vaimo, joka päivät pääksytysten siivoilee sun jälkiä.
Vierailija kirjoitti:
Olis kamalaa olla naimisissa ja jakaa koko ajan tavarat tyyliin : terassikukat minulle, palju sinulle, astiasto minulle, teevee sinulle. Minusta kyllä astiat ovat yhteisiä. En kyllä ihmettele miksei synny lapsia parisuhteeseen. Ihmiset on tulleet hulluiksi rahan edessä.
Miksi niitä tarvitsee jakaa? Sovitaan yhdessä ja maksetaan 50-50 tai jompi kumpi ostaa omillaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskan marjat. Se on reilua, että jokainen siivoaa omat jälkensä.
Jotenkin nään sieluni silmin millaisessa läävässä elät. Tai sitten sullakin on vaimo, joka päivät pääksytysten siivoilee sun jälkiä.
Taidat itse hampaat irveessä siivoilla - mitäs läksit paskaan parisuhteeseen :D
Vierailija kirjoitti:
Tuolla tavalla ei tarvitse olla koko ajan sopimassa mitä hankitaan ja mitä ei. Jos meille tulee ero, on helppo ottaa omat tavarat mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla periaatteella minunkaan ei tarvitse enää ikinä laittaa ruokaa. Eikä mitään muutakaan, mitä mies tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa varmaan sen miehen kanssa keskustella eikä ventovierailta kysellä. Voi olla mitä vaan peliongelmasta tilillä lojumaan jättiperinyöön. Ja ennen lapsentekoa teet sit selväksi että se joka menee töihin korvaa kotiinjäömisen aiheuttamaa tulonmenetystä lasta hoitamaan jäävälle vanhemmalle.
Ei taida olla asemassa, jossa sanellaan ehtoja.
Sitten kannattaa asua yksin ja jättää lapset tekemättä.
Se on jännä miten naiset aina uhoaa että jättää lapset tekemättä.
Sehän on lottovoitto miehelle kun nainen ei ole kakaroita vaatimassa.
Voi tulla sulle yllätyksenä, mutta aika moni mies haluaa lapsen.
Ja vaikkei se lapsi vielä parikymppisenä nappaa niin, kun mies alkaa lähestyä neljääkymmentä miehenkin biologinen kello alkaa tikittää ja mieli muuttuu .
Taitaa olla aika usein nykyään niin päin, ettei nainen halua lasta. Suomessa syntyy enää noin 40 000 lasta vuodessa, niin ettei ne naisetkaan taida kovin innokkaana olla niitä lapsia tekemään. (parhainpina aikoina syntyi 108 000 lasta vuodessa)
Naiset ovat kertoneet kuinka heidän biologinen kello on pelkkä myytti ja nyt väität että miehille tulee vauvakuume?
Perään omia arvelujasi ja "taitaa" juttuja.
Taitaa olla niin että vihaat miehiä ja keksit mitä tahansa jotta saat ne kuulostamaan paskoilta ja naiset hyviltä.
Öööh mitä ihmettä? Sinustako mies on "paska" jos haluaa lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tässäkin tapauksessa nainen pyrkii pääsemään miehen lompakolle. ja nykyään ei missään nimessä kannata asua saman katon alla. liitot päättyy eroon 50% tapauksista. ja taas etsitään poikamies boksia, kun nainenhan se aina saa jäädä siihen yhteiseen kämppään. meillä vanhanliiton kotivaimoilla ei moisia ongelmia ole, kun mies on se, joka maksaa aivan kaiken, hautaan saakka. minä hoidan kodin, laskut ja kauppareissut. ukon tehtävä on toimittaa rahaa pöytään. homma on toiminut jo 26 vuotta. ottakaa kakarat oppia.
Eli siis sinä elit miehen lompakolla ja olet sitä mieltä, että nykyään ei kannata? Oletko tympäytynyt hoitamaan lapset ja kodin yksin vai mikä homma? Entäs jos joku nykyäänkin haluaisi vaikka niitä lapsia?
lapset on jo maailmalla, ja tarkoitin, että nykymuodin mukaan suhteet eivät enää kestä, koska kumpikin osapuoli pyrkii hyötymään toisesta rahallisesti. ja jos suhteista puolet päätyy eroon, niin yh-äitejä ja isejä kismittää joutua ruokkomaksuihin rajatulla tapaamisoikeudella.
Miksi käytät noin rumaa, vanhanaikaista ja asenteellista sanaa kuin ruokkomaksut? Sä olet varmaan niitä tyyppejä, jotka haukku viattomia lapsia äpä*riksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei, kyllä se on usein ne miehet jotka elävät naisten ilmaisella työllä ja rahoillakin. Jos naiset rupeaisivat rahastamaan miehiään joka tunnista lasten- ja kodinhoitoa, yms., joka kuuluisi miehelle, siinä köyhtyisi kovapalkkainen mies alta aikayksikön.
Ja voi se olla niinkin, että parisuhteen historiassa, se nainen on elättänyt sitä miestä. Jos inssimies, joka nyt tienaa korkeaa palkkaa, opiskeli pitkään koska se lähihoitajavaimo kävi jo töissä ja elätti häntä palkallaan opintojen ajan. Nyt mies sitten kuvittelee että hänen palkkansa on hänen omaa rahaansa.
Vierailija kirjoitti:
Siis totta kai jos yhteiseen kotiin ostetaan ruuat, ne ostetaan yhteiseltä tililtä. Ottais päähän jonkun verran jos olisin raahannut kassillisen aineksia, tehny tunnin ruokaa ja mies syö siitä ja mun työn lisäks siihen olis käytetty mun rahat. Ei helekatti.
Mutta 50/50 rahaa sinne tilille molemmilta. Jos on pienet tulot niin elät sen mukaan tai hankit isommat tulot.
Me ainakin ostetaan vuorotellen kumpikin omalta tililtä yhteisiä ruokia. Ei lasketa niin tarkkaan. Yhteinen ruokakulutili olisi sikäli ongelmallinen meillä, että minä kulutan enemmän ruokakaupassa omiin asioihini. Ostan ruokien lisäksi kosmetiikkaa ja välillä alkoholia, hieman hinnakkaampia ruokiakin itselleni kuin mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kopsaa netistä ABC hinnat ja ala rahastaa ukolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehkää yhteinen ns taloustili, jolle kumpikin siirtää rahaa saman % osuuden nettotuloista. Ensin pitää tietenkin laskea mitkä ovat taloutenne kulut €/kk (sähkö, vakuutus, vuokra/vastike, netti jne) ja siitä laskea % jonka kumpikin tulouttaa taloustilille kuukausittain. Silloin kumpikin maksaa oman osuutensa yhteisistä ns kiinteistä menoista. Ruokaostokset kumpikin maksaa vuorollaan, jos on kyse ihan peruskamasta.
Kyllä ne ruokaostokset voi myös ostaa sieltä yhteistililtä, tuossa kumpikin vuorollaan systeemissä tuppaa käymään niin, että toinen "unohtaa" tai unohtaa ostaa kaikki pesuaineet ja vessapaperit ym.
Ei meillä ainakaan käy. Kumpikaan ei "unohda" ostaa pesusuaineita jne. Nämä on yksilöllisiä juttuja, mikä kelläkin toimii. Meistä kumpikin haluaa erilliset tilit, joista sitten vuorotellen ostetaan yhteisiä ruokia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kopsaa netistä ABC hinnat ja ala rahastaa ukolta.
Eli parisuhde on teillä rahastusta varten? Sitähän tässä uumoiltiinkin.