Miten suhtautuisitte jos mies haluaisi teidän muuttavan ulkonäköänne?
Jos vakituinen miesystävänne sanoisi teille esim. seuraavantyylisiä asioita, miten suhtautuisitte:
- voisit värjätä hiuksesi vaaleiksi kun mä olen aina pitänyt vaaleista hiuksista naisilla
- voisit alkaa treenata tai tehdä vaikka kotona jotakin kyykkäystä niin tulisi sunkin takapuoli pyöreäksi (vahdattuaan ohi kulkeneen naisen isoa tarakkaa)
- ostanko sulle joululahjaksi sellasen tekoripsien laiton, jaa et tykkää, no minusta ne on hienot
- sun kannattaisi syödä enemmän ja käydä salilla niin ei olisi vaan nahka luiden päällä
- voisit syödä vähemmän ja mennä vaikka salille niin olisi vähemmän selluliittia
- ootko huomannut että sulla on joskus aamuisin silmäpussit, onneksi ne voi korjata jos alkaa haitata minua liikaa (siis miestä)
- sulle vois laittaa botoxia naamaan kun hymyillessä tulee tollaset rypyt.
Tekisittekö kuten toivotaan, loukkaantuisitte vai mikä olisi suhtautumisenne?
Kommentit (97)
Enemmistö suomalaisista on ylipainoisia ja suuri osa myös lihavia. Mielestäni puolisoa saa ja pitää huomauttaa, jos hänellä tätä vikaa on. Se on sekä puolison itsensä, että parisuhteen etu, että pidetään itsestä huolta.
Tervemenoa tuollaiselle miehelle. En tod tuhlaisi aikaani tuollaiseen moukkaan, vaan etsisin parempaa seuraa.
En loukkaantuisi, mutten myöskään olisi kuuntelemassa. Saa etsiä itselleen mieleisensä.
Mä kerran seurustelin miehen kanssa, joka ehdotteli, että voisitko laittaa sen pinkin tai vihreän topin... ja ne yhdet farkut. Tai sitten tietyn kesämekon jne. Rinnat kuulemma tulli hyvin esiin noissa muutamassa vaatteessa. Se sai kiksinsä, kun muut miehet katteli. Joten sain sitten aina järjettömän hyvää seksiä, kun pukeuduin sen mielen mukaan toisinaan.
No, tuosta on aikaa ja silloin oltiin nuoria, nättejä ja rohkeempia. ;)
Vierailija kirjoitti:
Enemmistö suomalaisista on ylipainoisia ja suuri osa myös lihavia. Mielestäni puolisoa saa ja pitää huomauttaa, jos hänellä tätä vikaa on. Se on sekä puolison itsensä, että parisuhteen etu, että pidetään itsestä huolta.
Eihän aloituksessa tästä puhuttu tavullakaan.
Mieheni joskus seurustelun alkuaikoina lipsautti, että jos toinen päästää itsensä lihomaan pahasti eikä jaksa yhtään pitää huolta itsestään, niin se saattaisi olla eron paikka. Nyt parikymmentä vuotta myöhemmin minä olen edelleen kaunis ja hoikka, mutta miehelle on kasvanut valtava maha josta tuntuu olevan mahdotonta päästä eroon. En ole raaskinut muistutella mitä sammakoita on suustaan päästänyt nuorena, mutta välillä vähän huvittaa :D Meillä on siis oikeasti hyvä ja onnellinen avioliitto, ja mieskin on onneksi vuosien varrella fiksuuntunut.
Ap:lle sanoisin, että hanki parempaa seuraa. Yksi kerta voi olla ajattelemattomuutta, mutta jatkuva toisen ulkonäön kommentointi ei kerro terveestä parisuhteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te naiset ette ymmärrä että teidän tarkoituksenne on vastata miehen vaatimuksiin, tyydyttää mies, olla hiljaa kun mies puhuu, pyytää lupa kaikkiin asioihin joissa mies ei ole mukana (työ, opiskelu, kavereiden tapaaminen) ja mies elättää teidät ja mahdolliset lapset.
Te naiset olette alkaneet luulemaan itsestänne liikoja vaikka olette olleet historian alkuajoista miehen omaisuutta, niin se ei muutu vaikka mitä liikkeitä perustaisitte.
Meillä minä elätän meidät. Maksan asumiskulut ja ruoat.
Arvon neiti/rouva, voisitko elättää minutkin?
Olen valmis mihin tahansa. Voin siivota, hieroa, hoitaa fyysiset työt - mitä ikinä tarvitsetkaan olen valmis siihen. Olen valmis luopumaan kaikesta ja elämään Sinun tahtosi mukaan; jos vain elätät minut.
Ei käy. Olen pienituloinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan ei toimi niin päin että mies haluaisi naisen muuttavan jotain itsessään, mutta niin päin se on vallan ookoo että nainen muuttaa miehen haluamansalaiseksi. En ole yhteenkään naiseen törmännyt joka ei alkaisi tuunaamaan miestä joten aika LOL nää kaksoisstandardipeukutukset ja kommentit.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan ei toimi niin päin että mies haluaisi naisen muuttavan jotain itsessään, mutta niin päin se on vallan ookoo että nainen muuttaa miehen haluamansalaiseksi. En ole yhteenkään naiseen törmännyt joka ei alkaisi tuunaamaan miestä joten aika LOL nää kaksoisstandardipeukutukset ja kommentit.
"Tuunata miestä" tarkoittaa tuntemillani naisilla pukeutumiseen, parranajoon, hiusten siisteyteen, tuoksun käyttöön ja sen sellaiseen ulkoiseen liittyviä asioita. Itsekin olen tällaisia asioita sanonut, että sulle sopisi paremmin x väriset paidat tai ostaisin mieleiseni tuoksun että olisi kiva jos käyttäisit joskus. Ei tulisi edes mieleen sanoa, että älä syö niin paljon kun sulla on tollanen läski maha tai menisit sinäkin salille niin tulis sullekin tollaset lihakset kuin tuolla salimakella ja osoittelisin jotakin bodaria kadulla.
Kai ymmärrät eron?
Oikeasti? Käyttäisitkö sinä mielelläsi tuoksua joka miellyttää toisen nenää, mutta ei niinkään omaasi?
Tai tuoksua josta kumppanisi tykkää siksi, että exänsäkin käytti sitä?
No kyllähän PARIsuhteessa tulee puhuttua mm. tuoksumieltymyksistä, joten sen perusteella jo osaa olla ainakin ostamatta tietyntyyppistä tuoksua. Ja kyllä, olen käyttänyt lahjaksi saamiani tuoksuja. Ja ei, en ole niin epävarma ja toisen menneisyydestä mustasukkainen, että en voisi käyttää jotakin puolisolle mieluisaa tuoksua syystä, että joku sen eksistä on (ehkä) käyttänyt samaa.
No en nyt sanoisi, että tuoksunyansseista keskustelu on normaalia parisuhteessa. Toisekseen vaikka kuinka tietäisi ne tuoksumieltymyksensä niin en mä ainakaan tykkää edes kaikista sellaisista tuoksuista, joiden pitäisi "paperilla" olla ihan täydellisiä mun makuun.
Saati sitten, että joku toinen osaisi ostaa mulle mieluisan uuden tuoksun ihan itsekseen. Tai minä toiselle.
Eikä tuossa ole kyse mistään epävarmuudesta eikä edes mustasukkaisuudesta toisen menneisyyttä kohtaan, ettei innostu toisen ostamasta haju- tai partavedestä vaan sellaisen käyttäminen olisi kiusallista ja tulisi fiilis, että omana itsenäni ja itsevalitsemineni tuoksuineni tuoksun toisen nokkaan ihan vääränlaiselta tai jopa pahalta.
Monestihan kyllä ihmiset mainitsee jonkun tietyn tuoksun muistuttavan aina jostakusta tietystä ihmisestä, joko hyvässä tai pahassa eikä sekään tietty sitten kivaa ole, jos oma lempparituoksu on sama mitä se kumppanin kuspää-exäkin aina käytti..
Vierailija kirjoitti:
Törkeä mies. On varmaan itse täydellinen, kun on varaa arvostella?
Yleensähän se mieskään ei mikään varsinainen hunksi ole jolla riittää näitä erilaisia toiveita ja parannusideoita kumppaninsa ulkonäölle.
Jostain kumman syystä nämä tuunausideat ei ikinä ole esim uuden kielen opettelua tai vaikka tietyn kirjan lukemista vaan nimenomaan sitä parantelua kaivataan ulkoisiin ominaisuuksiin.
Tarkistaisin onko mies vaihtunut. Seuraavaksi mielessä olisi aivotärähdys.
Vierailija kirjoitti:
En loukkaantuisi, mutten myöskään olisi kuuntelemassa. Saa etsiä itselleen mieleisensä.
Mä kerran seurustelin miehen kanssa, joka ehdotteli, että voisitko laittaa sen pinkin tai vihreän topin... ja ne yhdet farkut. Tai sitten tietyn kesämekon jne. Rinnat kuulemma tulli hyvin esiin noissa muutamassa vaatteessa. Se sai kiksinsä, kun muut miehet katteli. Joten sain sitten aina järjettömän hyvää seksiä, kun pukeuduin sen mielen mukaan toisinaan.
No, tuosta on aikaa ja silloin oltiin nuoria, nättejä ja rohkeempia. ;)
Sama juttu, että laita ne tietyt levikset ja tietty toppi ja tukka tietyllä lailla kiharalle ym. Tosin tuon jälkeen mä sainkin sitten kuulla olevan tyrkkyhoro, koska taatusti olisin tahtonut panna kaikkien niiden mua kuolaavien miesten kanssa. Ja minkäänlaista seksiä ei ollut sitten sen omankaan miehen kanssa, koska sehän mökötti ainakin viikon mustiksena ja piti mykkäkoulua.
Nuorena tuli kyllä katsottua sormien läpi mitä ihmeellisempää spedeilyä. Voi taivas.
Ihmettelisin miten on onnistunut piilottamaan urpoutensa tähän asti. Sitten sanoisin heipat.
Vierailija kirjoitti:
Ja meinaat, et se toinen on sit yllättynyt huomiosta? Ja sen jälkeen ymmärtää laihtua.
Hoh hoijaa, on sulla joku amistolloäijä! Ja tollasen puheita sä jaksat edes noteerata? Teiniurpo koko äijä. Etsi fiksumpi mies!
Olisin hetken hiljaa ja sanonut miehelle, että meidän juttu oli sitten tässä ja huikannut perään hyvästit. Kunnioitus tulee ansaita ja tuollainen ääliö ei rakasta sinua naisena eikä minään.
En tekisi ulkonäkööni muutoksia toisen sanomisten mukaan. Sanoisin että aina voi vaihtaa jos ei ulkonäkö miellytä. Mut tollaiset sanat riippuu asiayhteydestä, siitä kuinka usein tollasta suoltaa ja missä hengessä. Jos toi olis ns. hyväntahtoista kiusoittelua (kuulostaa kyllä siltä että ei ole) niin olisi ihan eri asia kuin jatkuva piikittely - sellaista en sietäisi kauaa.
Vierailija kirjoitti:
Törkeä mies. On varmaan itse täydellinen, kun on varaa arvostella?
Yleensä nämä arvostelijat ovat kaukana täydellisestä. Itseasiassa mitä epävarmempi mies on omasta ulkonäöstään sitä hanakampi hän on arvostelemaan muita. Siksi en enää ota lyhyttä tai pulleaa miestä.
Minun ei ole kukaan toivonut muuttuvan. Sen sijaan minun on toivottu pysyvän aina samanlaisena! Se oli adios sitten. Ymmärsin näet jo 27-vuotiaana, että se ei ole mahdollista.