Miten olette saaneet yhdistettyä eri elämäntilanteet parisuhteessa?
Miehellä on lapsi aiemmasta suhteesta, on lähivanhempi äidin työkuvioiden takia, vaikka lapsi on usein myös äidillään. Itse tykkään vielä matkustella, mielellään joku reissu joka kuukausi, edes lyhyt sellainen. Iltamenoja myös jonkin verran, osa liittyy töihin. Näemme pari kertaa viikossa, kaipaan myös omaa tilaa sosialisoinnin jälkeen. Mies sanoi, että kaipaa minua arkeensa enemmän. Minä kuitenkin haluan myös mennä. Miten saisimme nämä yhdistettyä?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Ette mitenkään. Teidän elämäntyylit ja arvot on erilaiset, ei pelkkä elämäntilanne.
Millä tavalla? Mies on myös matkustellut paljon ennen lasta.
Ap
Olen itse valmis vähentämään tai lyhentämään matkojani jonkin verran, koska haluan myös olla miehelle läsnä.
Ap
Reissuni myös liittyvät monesti töihin, mutta ne ovat vapaaehtoisia koulutusmatkoja.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen itse valmis vähentämään tai lyhentämään matkojani jonkin verran, koska haluan myös olla miehelle läsnä.
Ap
No eikö tässä sitten olisi ratkaisu? Entä voiko lapsi joskus tulla joillekin reissuille mukaan? Ja lapsen kasvettua isoksi voi mieskin ehkä matkustella enemmän.
Miehen pitää saada sovittua lapsen äidin kanssa asiat niin, että lapsi on enemmän äidillään. Ja tämä sopimus pysyy ja siihen voi luottaa.
Sitten teillä on yhteistä aikaa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Reissuni myös liittyvät monesti töihin, mutta ne ovat vapaaehtoisia koulutusmatkoja.
Ap
Tällaista voi olla vaikea sovittaa yhteen monen lapsettomankin kanssa, koska aika usein ihmisillä on omat työnsä, joiden vuoksi ei voi matkustella noin vain kumppanin koulutusmatkojen takia. Eli vaikka kumppanillasi ei olisi lasta, voisi olla tuollainen ihan samanlainen tilanne. Siinä tilanteessa on mahdollista vain sietää ja ymmärtää elämäntilanteen aiheuttamat rajoitteet, mikäli haluaa olla yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö löytyisi sopivampi mies?
Olen rakastunut tähän mieheen, meillä on samanlaiset arvot (ilmeisesti tätä lukuun ottamatta?) ja toiveet tulevaisuuteen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tällaista voi olla vaikea sovittaa yhteen monen lapsettomankin kanssa, koska aika usein ihmisillä on omat työnsä, joiden vuoksi ei voi matkustella noin vain kumppanin koulutusmatkojen takia. Eli vaikka kumppanillasi ei olisi lasta, voisi olla tuollainen ihan samanlainen tilanne. Siinä tilanteessa on mahdollista vain sietää ja ymmärtää elämäntilanteen aiheuttamat rajoitteet, mikäli haluaa olla yhdessä.
Kumppanilla on työ, jossa ei matkustella. Kasista neljään arkityö. Hän pelkää, että jos saamme lapsia, minulla on työmatkoja paljon ja hän jää kahden lapsen kanssa yksin. Minä olen jo 31, joten muutaman vuoden päästä pitäisi jo yrittää lasta. Haluan kyllä lapsen.
Ap
Haluatko sinä miestä arkeesi enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No eikö tässä sitten olisi ratkaisu? Entä voiko lapsi joskus tulla joillekin reissuille mukaan? Ja lapsen kasvettua isoksi voi mieskin ehkä matkustella enemmän.
Lapsi on vasta 2,5-vuotias.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Haluatko sinä miestä arkeesi enemmän?
Kyllä minä olisin valmis siihen. Olen vain aiemmissa suhteissa tottunut siihen, että näen toista pari kertaa viikossa. Mies taas on ollut 7 vuotta avoliitossa. Mä en oo asunut koskaan kenenkään kanssa.
Ap
Mies haluaa sinusta uusperheen äidin osaksi lapsiperhearkea. Enkä tarkoita tällä sitä että sinun pitäisi ryhtyä sille lapselle äidiksi vaan että toteuttaisit perheenäidin roolia arjessa. Haluatko sinä sitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kumppanilla on työ, jossa ei matkustella. Kasista neljään arkityö. Hän pelkää, että jos saamme lapsia, minulla on työmatkoja paljon ja hän jää kahden lapsen kanssa yksin. Minä olen jo 31, joten muutaman vuoden päästä pitäisi jo yrittää lasta. Haluan kyllä lapsen.
Ap
No miten itse ajattelet, että tekisit lapsen syntymän jälkeen - olisiko matkoja edelleen kuukausittain, vai haluaisitko muutosta asiaan? Nämä asiathan täytyy sopia vain yhdessä kumppanin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mies haluaa sinusta uusperheen äidin osaksi lapsiperhearkea. Enkä tarkoita tällä sitä että sinun pitäisi ryhtyä sille lapselle äidiksi vaan että toteuttaisit perheenäidin roolia arjessa. Haluatko sinä sitä?
En halua vielä pariin vuoteen muuttaa yhteen, eikä halua mieskään. Tulisihan minusta perheenäiti silloinkin, jos saisin lapsen miehen kanssa.
Ap
Ota joku lapseton sinkkumies. Itse voisin lähtee heti vaikka hawajille jos olis nais kumppani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
No miten itse ajattelet, että tekisit lapsen syntymän jälkeen - olisiko matkoja edelleen kuukausittain, vai haluaisitko muutosta asiaan? Nämä asiathan täytyy sopia vain yhdessä kumppanin kanssa.
Asioita voi säätää elämäntilanteen mukaan. Tottakai varmasti olisi vähemmän reissuja, mutta tuskin lopettaisin kokonaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Lapsi on vasta 2,5-vuotias.
Ap
Mutta mikä tässä siis on ongelma? Kirjoitat, että sekä sinä että mies haluaisitte nähdä toisiamme enemmän ja voisit hiukan vähentää matkoihin käytettyjen päivien määrää - eikö tuossa nyt ole jokseenkin samanlainen tahdonsuunta? En itse näe ongelmaa seurustella, vaikka elämäntilanteet olisivat erilaisia, mutta se vaatii toki niiden elämäntilanteiden aiheuttamien rajoitusten hyväksymistä. Kun puhut myös lapsen hankkimisesta, niin olisiko kyseessä samalla myös uusperheen perustaminen? Sinun täytynee vain päättää, mitä haluat, ja toimi sen mukaan.
Kiltti mies kirjoitti:
Ota joku lapseton sinkkumies. Itse voisin lähtee heti vaikka hawajille jos olis nais kumppani.
En tee mitään tuollaisia matkoja. Paljon matkustan esimerkiksi Ranskaan, koska osaan kieltä ja minulla on siellä joitain työkuvioita. Käyn siellä myös kielikursseilla.
Ap
Ette mitenkään. Teidän elämäntyylit ja arvot on erilaiset, ei pelkkä elämäntilanne.