Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käykö teillä sukulaiset arvostelemassa siisteyttä tms.?

Vierailija
04.01.2025 |

Siis teidän kotianne negatiivisesti?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appivanhemmat kävi, mutta enää eivät ole tervetulleita. Ei siisteyttä (koska he itse on siivottomia), mutta aivan kaikkea muuta kyllä.

Vierailija
2/16 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esimerkiksi anoppi saattaa välillä töksäyttää lapsillemme jotain "eikö äiti ole siivonnut sieltä", "äiti voisi pyyhkiä, kun tuohon on kaatunut jotain" tms. ja minä kyllä olen ihan suoraan sanonut, että asuu täällä isäkin, joka voi myös pyyhkiä. Anopin nokka nykii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, lähinnä yli 70-vuotiaat äitini ja hänen siskonsa. Annan mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Meidän koti ei ole mikään kaatopaikka, mutta ei myöskään mikään kuvastokoti. Näkyy, että arki on kiireistä enkä ota paineita siitä, että kaiken pitäisi olla vimpan päälle.

Vierailija
4/16 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kun tulisi, niin ei tarvitsisi toiste tulla. Ei ole kukaan siis arvostellut ikinä negatiivisesti mitään talossamme. Kehuttu on.

Vierailija
5/16 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi arvosteli ennen. Eipä ole sen takia 15 vuoteen saanut käydä meillä. Meillä oli ihan normaalia lapsi- ja koiraperheen sotkua mutta hän oli ja on sairaalloisen siisti, tai ei voi edes siistiksi kutsua kun menee siitäkin niin yli.

Vierailija
6/16 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kutsu vieraita enää. En jaksanut arvostelua. En se minäkään mene kenenkään kotiin arvostelemaan nurkkia.

Vierailija
7/16 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi itse asuu sikolätissä, miltei himohamstraajat-tasoa. Silti aikoinaan valitti jos tiskialtaassa oli pari mukia, eteisessä hiekkaa jne. Toisaalta valitti myös, että taasko sä olet vaihtanut verhot? (Vaihdan n kahdesti vuodessa) Mikään ei ollut hyvin. Jostain syystä hän saa nykyään tulla meille vain kutsuttuna, kun en vaan jaksa kaiken kritisointia. Kritiikki ei rajoitu vain kodin hoitoon. Käytännössä anoppi käy lasten synttäreillä, jonne mieheni velvollisuudesta hänet kutsuu.

Vierailija
8/16 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppi arvosteli ennen. Eipä ole sen takia 15 vuoteen saanut käydä meillä. Meillä oli ihan normaalia lapsi- ja koiraperheen sotkua mutta hän oli ja on sairaalloisen siisti, tai ei voi edes siistiksi kutsua kun menee siitäkin niin yli.

Arvosteliko yleisesti vai syyttelikö vain sinua sotkusta?

Vierailija
9/16 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppi itse asuu sikolätissä, miltei himohamstraajat-tasoa. Silti aikoinaan valitti jos tiskialtaassa oli pari mukia, eteisessä hiekkaa jne. Toisaalta valitti myös, että taasko sä olet vaihtanut verhot? (Vaihdan n kahdesti vuodessa) Mikään ei ollut hyvin. Jostain syystä hän saa nykyään tulla meille vain kutsuttuna, kun en vaan jaksa kaiken kritisointia. Kritiikki ei rajoitu vain kodin hoitoon. Käytännössä anoppi käy lasten synttäreillä, jonne mieheni velvollisuudesta hänet kutsuu.

Jotkut vaan haluaa valittaa kaikesta. Oma anoppi näkee meitä ja myös siis lastamme ehkä 1-4 kertaa vuodessa vähän riippuen vuodesta. Joka kerta valittaa, kun tuhlaamme rahaa ja lapsella on taas uusi vaate. Samalla aina taivastelee kuinka paljon lapsi on kasvanut, mutta ei ilmeisesti ymmärrä näiden yhteyttä. Tai sitten vaan haluaa valittaa.

Vierailija
10/16 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikrokuituliinan toimittajista koostuva ammattilaisraati käy joka vuosi arvioimassa joulusiivouksen.

Vierailija
11/16 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvosteliko yleisesti vai syyttelikö vain sinua sotkusta?

Sekä että. Myöhemmin sain kuulla että oli ottanut meillä kuviakin. Omasta mielestään keräsi arkistoa sitä varten että on todisteita kuinka p.skoja ihmisiä olemme.

Vierailija
12/16 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Eteisestä lähtien on tavaraa niin paljon, että vain minä osaan pujotella sisälle.

Vierailija
13/16 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut vaan haluaa valittaa kaikesta. Oma anoppi näkee meitä ja myös siis lastamme ehkä 1-4 kertaa vuodessa vähän riippuen vuodesta. Joka kerta valittaa, kun tuhlaamme rahaa ja lapsella on taas uusi vaate. Samalla aina taivastelee kuinka paljon lapsi on kasvanut, mutta ei ilmeisesti ymmärrä näiden yhteyttä. Tai sitten vaan haluaa valittaa.

Mulle valitetaan myös vaatteisiin tuhlaamisesta. Siis ihan itse tienaamilla rahoilla lapseni vaatetan. Kuulemma hemmottelen liikaa, kun ostan lapsille mieluisia vaatteita. Eivät kuulemma opi nöyriksi. 

Vaatteista vielä, kuulemma on virhe käyttää hajusteettomia pesuaineita. Joku halpakaupan extrahajustettu pesupulveri kuulemma olisi parempi, että pyykki tuoksuisi puhtaalta. Hän toki saa pestä pyykkinsä millä haluaa. Mä en halua, että mun ja perheeni tekstiilit löyhkää.

Vierailija
14/16 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini harrasti tuota siisteyden arvostelua, jos oli "oikeasti sotkuista" niin suorastaan sekosi...(esim. kerran kun tavaraa oli remontin vuoksi kasattu yhteen huoneeseen paljon) Jos oli erittäin siistiä niin etsimällä etsi jonkun epäkohdan: "Olisitte nyt voineet edes tuon asian hoitaa..." Isä ei arvostellut päin naamaa käydessään, mutta raportoi äidille haivatut epäkohdat...Nyt Äitini on jo edesmennyt, surullista, mutta stressitaso toisaalta laski, haukkui ja arvosteli kaikkea muutakin kuin siisteyttä. Yhdet sukulaiset joskus "vitsillä" arvostelee...vaikka seinän väriä, tai jonkun huonekalun sijoittelu tai olemassaolo häiritsee. Onneksi on vähentynyt se "vitsailu".

Vierailija
15/16 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret aikuiset ovat nykyään usein todella paskaisia. Asunnot ovat pölyn peitossa ja köittiössä kaikki tasot paskaisia. Kaikki ahdistaa ja tavallinnen 8 tunnin työpäivä tai opiskelu rasittaa niin paljon ettei sitä 50m2 luukkuakaan jakseta pitää puhtaana. Jos asutaan omakotitalossa tai rivarissa. Niin niiden muutaman kymmenen tai sadan neliön pihojenkaan lumitöitä ei jakseta tehdä. Ylipäätään mitään ei jaksettaisi mikä on jopa eläkeikiäisille ihan tavallisia arkisia asioita.

Vierailija
16/16 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret aikuiset ovat nykyään usein todella paskaisia. Asunnot ovat pölyn peitossa ja köittiössä kaikki tasot paskaisia. Kaikki ahdistaa ja tavallinnen 8 tunnin työpäivä tai opiskelu rasittaa niin paljon ettei sitä 50m2 luukkuakaan jakseta pitää puhtaana. Jos asutaan omakotitalossa tai rivarissa. Niin niiden muutaman kymmenen tai sadan neliön pihojenkaan lumitöitä ei jakseta tehdä. Ylipäätään mitään ei jaksettaisi mikä on jopa eläkeikiäisille ihan tavallisia arkisia asioita.

Voisiko olla että on ollut jotain mietittävää asioita? Jotain juttuja viimeisten vuosikymmenysten aikana, joita sitten mietiskelee ja kirjoittelee palstalle? Esim. etäs tuttavani sai selville elämästään aika järkyttäviä asioita viimeisten 6 vuoden aikana ja niitä on käynyt läpi viime vuosina.

Toisinsanoen on kuulemma selvitellyt historiaa liittyen omaan ja läheisten elämään, mitä moni ei edes tiedäkään eikä hänkään edes tiennyt. Pienien vinkkien ja muistojen avulla onkin selvittänyt jo monta käännettä ja tapahtumaa, kuten mitä, miten, kuka, ketkä, missä ja miksi.

kyllä jos uppoutunut mietiskelemään. Kun kuuntelin juttuja niin siinä oli kyllä dramaattisia ja järkyttäviä tapahtumia ja vakavia rikoksiakin. Niihin tarinoihin voisikin uppoutua päiviksi. Ei kai se myt niin vakavaa jos välttävästi kotiaan joskus hoitaa kunhan ei törkyistä ole.