Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Petteri Orpo: Hallituskriisi yllätti minut!

Vierailija
03.07.2023 |

Hallituksen kriisi tuli ”nopeammin ja pahempana kuin olin varautunut”, myöntää Orpo

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009694826.html

Entäs Rantanen, Meri, Valtonen, Purra, Tavio...?

Kommentit (358)

Vierailija
281/358 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpon lausumat murenevat päivänvalossa.

Vierailija
282/358 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Orpo: " Yllätyin, kun johtamani puolueen nimi muutettiin Kansallissosialistiseksi kokoomukseksi."

Nyt nauratti ihan oikeasti. Kiitos siitä. 👍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/358 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Orpo on joko kokematon, oppimaton tai näköalakyvytön. Eihän Persujen kanssa kannata "lähteä marjaan". Nehän eivät osaa muuta kuin räkyttää ja takkuilla.

En ymmärrä, miksei Orpo oppinut Sipilän hallituksen aikana persuista mitään, jos tilanne nyt tuee täytenä yllärinä. Orpo oli kuitenkin koko ajan ministerinä, näki kuinka persut hajosivat kahtia, ja totesi, ettei puolueessa vallan ottaneella porukalla ole samat arvot kuin kokoomuksella ja että hallitusyhteistyö on mahdotonta. No daa, persuissa on edelleen se sama klikki vallassa! Onko kokoomuksen arvot siis menneet kuudessa vuodessa kohti persuarvoja niin paljon, että yhteistyö jo onnistuukin? 

Tajuaisi edes sen, että vaikka mielipiteensä salonkikelpoisiksi peittelevä Purra haluaisi istua hallituksessa, niin hän joutuu kuitenkin mielistelemään puolueen äärioikeistolaisia välttääkseen uuden hajoamisen. Ja että vaikka Orpolle itselleen rikkaiden veronalennukset ja samanaikainen velanoton vähentäminen ovat ne ykkösjutut, niin perussuomalaisille nämä eivät ole niin oleellisia kysymyksiä, että niiden takia ollaan valmiita luopumaan niistä itselle todella tärkeistä asioista.

Vierailija
284/358 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Petteri saa 14000 euroa kuussa veronmaksajilta liksaa. Hänen mielestään duunarilta on varaa leikata 1500 euron liksasta.

"Orpon mukaan hallitus haluaa pitää huolta heikoimmista, olla aktiivinen Euroopan unionissa ja vastustaa ääriliikkeitä.

Orpon mukaan Suomessa ”ei ymmäretä toisia”, vaan Suomi on menossa Yhdysvaltojen suuntaan. Orpon mukaan ihmisiä jaetaan ”meihin ja muihin”.

– Olen todella huolissani, Orpo sanoo.

Lopeta orpo paskanjauhanta ja valehtelu

Orpo on pääministeri, joten pidä persukommari pääsi kiinni!

Haluatko sinäkin pitää heikoimmista huolta viemellä niiden rahat? LOL :D

Järjestätkö usein "talkoita", joihin et itse osallistu, vaan huutelet toisille sieltä ohjeita?

Eikö hävetä yhtään?

Vierailija
285/358 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin moni on jo huomannut, että Orpon sanat ja teot ovat ristiriidassa. Orpo haluaa olla kavereita persujen kanssa, vaikka siltä suunnalta tulee päivittäin ala-arvoisia ulostuloja. Ei ne Orpoa oikeasti kiinnosta. Vain tällä tavoin Kokoomus voi yrittää saada vietyä läpi oikeistolaista politiikkaansa, jossa rapautetaan hyvinvointiyhteiskunnan kaikkein heikoimpien asemaa. Ja tehdään lisää velkaa.

Missä on älykkyys, johtaminen, yhteiskunnallisten asioiden laaja ymmärrys? Halu toimia muidenkin kuin oman piirin hyväksi?

Vierailija
286/358 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”Täysin mahdotonta sanoa yksiselitteisesti, missä raja menee.”

https://www.uusisuomi.fi/uutiset/us/804cf00b-3087-4302-a520-9cbfe52678c…

Orpo on  tiukkana ministeriensä ääriajattelun suhteen. Onko Petteri käynyt keskusteluja puolueensa kanssa, missä menee toimittajien kritisoinin ja maalittamisen raja?

Tuo lausunto on aivan käsittämätön. Eikö Petteri ymmärrä että hän on pääministeri ja johtaa hallitusta. Hänen kuuluu asettaa ne rajat minkä puitteissa toimitaan. 

Mikä siinä on käsittämätöntä? Pääministeri ei mikromanageroi ministereitään eikä hallituspuolueita. Pääministeri johtaa hallituksen työtä eli johtaa kokouksia ja valvoo että asiat etenee ja että ongelmien sattuessa ne neuvotellaan kuntoon.

Vierailija
287/358 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaankin moni on jo huomannut, että Orpon sanat ja teot ovat ristiriidassa. Orpo haluaa olla kavereita persujen kanssa, vaikka siltä suunnalta tulee päivittäin ala-arvoisia ulostuloja. Ei ne Orpoa oikeasti kiinnosta. Vain tällä tavoin Kokoomus voi yrittää saada vietyä läpi oikeistolaista politiikkaansa, jossa rapautetaan hyvinvointiyhteiskunnan kaikkein heikoimpien asemaa. Ja tehdään lisää velkaa.
Missä on älykkyys, johtaminen, yhteiskunnallisten asioiden laaja ymmärrys? Halu toimia muidenkin kuin oman piirin hyväksi?

Ja tämän vasurisössö sanoo sannan kauden jälkeen jossa ei ollut minkäänlaista johtamisosaamista tai edes yritystä. Muuten kommenttisi on tuo vasurien päinvän spämmi valeineen siitä miten kokoomus kerkiää taas kerran heti aamupäivästä sortaa kaikkia etc. 

Vierailija
288/358 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aika varma siitä, että mun avioerokin johtui siitä, että persut pääsi hallitukseen. 

Vierailija
289/358 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" Yllätyin, kun sain tietää, että Suomessa on köyhiä", jotka eivät pärjää, jos poistan toimeentulotuen ja työttömyystuen". Olen erittäin yllättynyt, sanoo Petteri Orpo. Luulin, että kaikille on töitä.

Orpo taitaa oikeasti luulla, että kaikille on töitä.

Taannoin väitteli Halla-ahon kanssa televisiossa, ja taivasteli, miksei työttömät mene töihin. Mietin pitäisikö sille kirjoittaa ja kysyä, tietäisikö hän, miksi työnantajat eivät kaikista hakemuksistani huoimatta ole suostuneet minua ottamaan. Ehkä olisi pitänyt, sillä voihan olla, että hän tosiaan ihan vilpittömästi vain ihmetteli, miksei töihin mennä. Ehkä hän ei vain tiedä, ettei sinne omalla päätöksellä voi mennä, vaan työnantajallakin on asiaan sanomisensa. Hänhän ei ole tainnut kovin paljon ns. oikeita töitä tehdä niin ehkä ei vain ole tuotakaan mistään oppinut.

Vierailija
290/358 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väestönvaihtoteoriassa mm:n syyksi ei riitä se, että ihmiset haluavat köyhistä ja vaarallisista maista rikkaisiin ja turvallisiin. Täytyy olla joku, joka juonii tätä. Suosikkeja eri versioissa ovat kansainvälinen eliitti, vanhat tutut ju ut alai set jolleivat jopa lisk oi hmiset. (Is)

Nyt on kaikki kuultu, vai onko sittenkään? Persut siis ihan oikeasti uskovat myyttisiin avaruusliskoihin jotka piinasivat puoluetta jo rokotepullikoinnin aikoihin. En kestä!

Joku niistä vanhemmista tyypeistä taisi katsoa 80-luvulla V-nimistä sarjaa ja nuoremmat uusintoja tai sitten juutuubista. Siinähän oli ihmishahmoisia liskoja, jotka söivät hiiriä. Sieltähän nuo ovat peräisin. 😁

Vierailija
291/358 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Petteri saa 14000 euroa kuussa veronmaksajilta liksaa. Hänen mielestään duunarilta on varaa leikata 1500 euron liksasta.

"Orpon mukaan hallitus haluaa pitää huolta heikoimmista, olla aktiivinen Euroopan unionissa ja vastustaa ääriliikkeitä.

Orpon mukaan Suomessa ”ei ymmäretä toisia”, vaan Suomi on menossa Yhdysvaltojen suuntaan. Orpon mukaan ihmisiä jaetaan ”meihin ja muihin”.

Nasset on aina ensimmäisenä itkemässä, kun ei saa sanoa mitään ja kun kaikkea ei hyväksytä ja ymmärretä. He itse saavat olla ymmärtämättä ja hyväksymättä mitään tai ketään, mutta kaikkien pitää hyväksyä heidät ja ymmärtää heitä, koska muuten tulee paha mieli...

Sinut ja kaltaisesi havitetään VS Mulle tulee paha mieli.

Ihan tasapainoinen pari hyväksynnälle ja ymmärrykselle :D

Vierailija
292/358 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Orpon paikkaa kokoomuksen peräsimessä ihmettelen. Tyhmä, ilkeä eikä pätkääkään charmia. En ole kokoomusfani, mutta puolueen sisältä löytyy useita parempiakin tuohon pestiin. Ehkä Petteri on lähinnä sätkynukke fiksumpien taustapirujen (=EK) tehdessä päätökset.

Juuri näin.

Vierailija
293/358 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon aika varma siitä, että mun avioerokin johtui siitä, että persut pääsi hallitukseen. 

Mun mies taas väitti kivenkovana, että miehellä ei voi olla pimppiä. Kuinka yksinkertainen voi olla? Mä en kyllä kauaa tollaista ahdasmielistä persua kotonani kattele. Varmasti saa katsella pian uutta kotia, kun jäädään lasten kanssa tähän.

Vierailija
294/358 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Orpo on pääministeri, joten pidä persukommari pääsi kiinni!

No niin, nyt menee tunteisiin. 🙄

Viittitkö vähän rauhoittua, ei se kauan enää pääministeri ole, eli sinäkin saat olla hyppimättä tasajalkaa.

Vierailija
295/358 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”Täysin mahdotonta sanoa yksiselitteisesti, missä raja menee.”

https://www.uusisuomi.fi/uutiset/us/804cf00b-3087-4302-a520-9cbfe52678c…

Orpo on  tiukkana ministeriensä ääriajattelun suhteen. Onko Petteri käynyt keskusteluja puolueensa kanssa, missä menee toimittajien kritisoinin ja maalittamisen raja?

Tuo lausunto on aivan käsittämätön. Eikö Petteri ymmärrä että hän on pääministeri ja johtaa hallitusta. Hänen kuuluu asettaa ne rajat minkä puitteissa toimitaan. 

Mikä siinä on käsittämätöntä? Pääministeri ei mikromanageroi ministereitään eikä hallituspuolueita. Pääministeri johtaa hallituksen työtä eli johtaa kokouksia ja valvoo että asiat etenee ja että ongelmien sattuessa ne neuvotellaan kuntoon.

Pääministerin tehtävä on johtaa ja ennaltaestää kriisejä eikä tehdä itselleen muistilappua miten toimitaan kun hallituksessa on taas kriisi!

Vierailija
296/358 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Pitää muistaa, että perus­suomalaisia äänesti 620000 suomalaista, ei sitä joukkoa voi leimata joidenkin väärin­toimivien perustella joksikin.”

Ovelasti Orpo liittyy toimittajien arvostelijoihin syyllistymättä suoraan maalittamiseen.

Kukahan tässä nyt maalittaa ketä? Hienosti käännetty, että ne joita nyt eniten maalitetaan, ovatkin syytettynä maalituksesta.

Normitaktiikkaa vasureilla. Päätoimittajathan lähti piiloutumaan lehdistönvapauden taakse vaikka kritiikki oli surkeasta ja leimaavasta kolumnista. Kyllä mediaakin on voitava kritisoida eikä voida lähteä siitä että lehtimiehen ammattiin päästyään poliittinen propagandanlevittäjä on täysin immuuni kaikelle kritiikille. 

Persu: Minä saan sanoa ja tehdä mitä haluan!

Laki: Et muuten saa. Tämä on laitonta ja tämä on laitonta toimintaa. Tästä voidaan tuomita rikosoikeudessa.

Persu: Stanan vassarit!  Minä saan sanoa ja tehdä mitä haluan! Ihan epistä!

Persu: Minä ja media moittia ministeriä ihan miten paljon haluan, koska se on vassari! Sananvapaus! Vapaa lehdistö!

Media: Kyllä, sananvapauden mukaan voimme moittia mitä tahansa ministeriä. Tässä huonot puolet persuhallituksesta ja nykyisestä persuministeristä.

Persu: Ajojahti! Maalitus! Vassarit! Mediamädätys! Sananvapauden vastustaminen!

Onko nää 3-vuotiaiden tasolla? Ja tällaiset kaksinaismoralistit, jotka eivät näe sontaa omissa housuissaan huutaessaan, että toi toinen on paskonut housuunsa, saavat äänestää?

Vierailija
297/358 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Petterin yllättää kaikki, kuten venäjän tapahtumatkin vähän aikaa sitten. Petterihän kommentoi sitäkin, että ihan yllätyksenä tuli. Hemmetti mikä urpo.

Tämä. Wagnerin ja Venäjän armeijan huonoista väleistä oli lehdissä ollut juttua kuukausitolkulla. Jopa artikkeli, jossa Wagner-soturi tokaisee, että me ollaan kohta Moskovassa ja pistetään siellä hulina pystyyn (olikohan Hesarin Kirjeitä Venäjältä -sarjassa). Niinpä minua ei yllättänyt ollenkaan, mutta Orpolla ei sitten näköjään ole ollut halua seurata maamme ulkopolitiikan kannalta tärkeimpiä tapahtumia. Ymmärrän ettei itsellään vaalikampanjalta ja hallitusneuvotteluilta välttämättä ole ollut aikaa, mutta kai siellä kokoomuksen organisaatiossa joku on, joka vähän pystyy häntä valistamaan, mistä kannattaa olla tietoinen ja mihin varautua. Siis siellähän on kokoomuksen eduskuntaryhmässäkin nyt muutama heppu, jotka olemme tottuneet näkemään telkkuruudussa Venäjän tilannetta kommentoimassa. Eivätkö oikeasti tiedäkään mitään, vai eikö "kykypuolue" välitä käyttää näitä kykyjään, vai eikö Orpoa vain kiinnosta?

Vierailija
298/358 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

" Yllätyin, kun sain tietää, että Suomessa on köyhiä", jotka eivät pärjää, jos poistan toimeentulotuen ja työttömyystuen". Olen erittäin yllättynyt, sanoo Petteri Orpo. Luulin, että kaikille on töitä.

Orpo taitaa oikeasti luulla, että kaikille on töitä.

Taannoin väitteli Halla-ahon kanssa televisiossa, ja taivasteli, miksei työttömät mene töihin. Mietin pitäisikö sille kirjoittaa ja kysyä, tietäisikö hän, miksi työnantajat eivät kaikista hakemuksistani huoimatta ole suostuneet minua ottamaan. Ehkä olisi pitänyt, sillä voihan olla, että hän tosiaan ihan vilpittömästi vain ihmetteli, miksei töihin mennä. Ehkä hän ei vain tiedä, ettei sinne omalla päätöksellä voi mennä, vaan työnantajallakin on asiaan sanomisensa. Hänhän ei ole tainnut kovin paljon ns. oikeita töitä tehdä niin ehkä ei vain ole tuotakaan mistään oppinut.

Se on perusvaatimus kokkaripuolueeseen pääsylle, ainakin täällä Turun seudulla. Eihän Kanervan Ikekään yhtään ainoaa päivää oikeita töitä tehnyt.

Vierailija
299/358 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpo vaikutti median haastattelussa ihanan tavalliselta, jopa inhimilliseltä.

Vierailija
300/358 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpon tiedotustilaisuus: "Yllätyin vähän, kun selvisi, että jotkut ministerit ovat uusnasseja ja toiset uskovat liskoihmisiin, mutta juteltiin vähän ja kaikki on nyt kunnossa."