Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti heitti liikuntavammaisen pojan laivalta!

Vierailija
03.07.2023 |

Puolassahan asiat on miten on. Näin käy, kun hyvinvointivaltiota heikennetään Suomesssakin. Ihmiset eivät saa tukea.

"PUOLALAISLEHTI Fakt:n haastatteleman silminnäkijän mukaan Itämerellä torstaina 29. kesäkuuta tapahtuneessa laivaturmassa kuollut poika oli pyörätuolissa.

Silminnäkijä kertoo nähneensä naisen istuneen laivalla vieressään vammaisille lapsille tarkoitetut rattaat."
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000009694995.html

Kommentit (398)

Vierailija
201/398 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairasta touhua, mikä siinä on, että pitää ruveta murhaamaan kun vois antaa sen lapsen pois. Suomessakin näitä, ei riitä ymmärrys.

En puolustele, mutta ymmärrän äitiä siinä mielessä, että vammaiselle lapselle on paljon kauheampiakin kohtaloita. Ihan meillä Suomessakin laitoksissa.

No jos noin on niin sitten joku armollisempi tapa kun viskata tumman meren syvyyksiin liikuntarajoitteinen lapsi. Kyllä sitä henki lähtee helpommallakin.

Eiköhän se aika helposti lähtenyt noinkin.

Mitäpä olisit itse valinnut, kun tarkoitus oli tappaa samalla myös itsensä?

Vierailija
202/398 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kjh kirjoitti:

Ilmeisesti jossain maassa lastensuojelu nyt tökkii. Eikö vammaisperheet saa perhetyötä tai monenlaista apua ihan meillä Suomessa?

Tuossa jo sanoinkin siitä äidistä joka täällä kirjoitteli. Apua eivät saa kehutaan vaan kun pärjäävät niin "hienosti" eli väkisin sinnittelevät ja koko muun perheen mielenterveys romuttuu ja ties miten niille muille lapsille tässä elämässä käy kun lapsuus on sellaista. Eli tässäkin niin komeat puheet ja kyllähän apua nyt saa kun pyytää vaan mutta totuus on se että pitää vaan yrittää pärjätä ja kun voimat on loppu voi käydä vaikka näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/398 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesta pääsisi helpoiten jos jättäisi hakematta vaikka koulusta, niin huostattaisiin. Ei kai sitä mereen tarvi viskaa.

Vierailija
204/398 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kjh kirjoitti:

Ilmeisesti jossain maassa lastensuojelu nyt tökkii. Eikö vammaisperheet saa perhetyötä tai monenlaista apua ihan meillä Suomessa?

Paperilla kyllä mutta käytännössä ne palvelut ja tuki on aiempien oikeustohallitusten toimesta romutettu. Ja uusi hallitus leikkaa lisää!

Vierailija
205/398 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselle vammainen lapsi on ainoa syy miksi EN tee irtsaria. Tuntuu kamalalta ajatuskin että jättäisin hänet yksin tähän kamalaan maailmaan, jossa joudun jatkuvasti taistelemaan byrokratiaa ja ilkeitä ihmisiä vastaan, koska hän ei itse siihen pysty. Ja joo, tiedän kyllä että koittaa päivä kun en pysty enää huolehtimaan hänestä, tai saatan kuolla kupsahtaa yllättäen vaikka huomenna. Sitä päivää odotan surulla. Huoli on kova. Tuntuu ehkä lohdullisemmalta jos lapsi kuolisi luonnollisesti ja kivuttomasti ennen minua, silloin voisin itsekin mennä tietäen että tein kaikkeni ja hänellä oli niin hyvä elämä kuin oli mahdollista.

Niinpä. Mutta ajattelepa, jos tämä kyseinen yksinäinen äiti oli vaikka itse vakavasti sairas, eikä lapsella ollut ketään muuta. Vammaisten laitosolot Puolassa eivät välttämättä ole kovin hyvät, etenkään jos ketään ei ole valvomassa ja puolustamassa.

En tämän lapsen vammaisuuden tasoa tiedä mutta jos on ollut tosi vammainen eikä heillä ollut kuin toisensa niin olihan tuo sinänsä armollinen teko. Lapsi jäisi yksin maailmaan jossa kukaan ei häntä rakasta ja suljettaisiin laitokseen jossa ei välttämättä ole kovinkaan kotoisat oltavat. Ikävöisi vain äitiään kun ei ymmärrä missä hän on.

Täälläkin oli vasta jonkun väsyneen äidin kertomus omasta hyvin väkivaltaisesta vammaisesta lapsesta. Koko perheellä voimat täysin loppu ja muut lapset kärsivät ja traumatisoituvat kun yksi käyttäytyy kuin eläin. Ei ole helppoa huolehtia vammaisesta ihmisestä.

Armollinen teko heittää lapsensa mereen?! Olen sanaton...

Tappaa oli tarkoitus ja onnistui se noinkin. Siitä olen toki samaa mieltä että tekotapa olisi pitänyt olla joku ihan muu

No mikä?

Tuo oli ainakin aika lailla varma tapa lopettaa samalla kummankin elämä.

Vierailija
206/398 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kjj kirjoitti:

Lapsesta pääsisi helpoiten jos jättäisi hakematta vaikka koulusta, niin huostattaisiin. Ei kai sitä mereen tarvi viskaa.

Koulusta? Lapsihan oli vammainen ja ilmeisesti jossain hoitolaitoksessa. Olot ei välttämättä kovin kummoiset?

Jospa lapsen elämä oli jo yhtä kärsimystä. Samoin äidin.

Vierailija
207/398 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselle vammainen lapsi on ainoa syy miksi EN tee irtsaria. Tuntuu kamalalta ajatuskin että jättäisin hänet yksin tähän kamalaan maailmaan, jossa joudun jatkuvasti taistelemaan byrokratiaa ja ilkeitä ihmisiä vastaan, koska hän ei itse siihen pysty. Ja joo, tiedän kyllä että koittaa päivä kun en pysty enää huolehtimaan hänestä, tai saatan kuolla kupsahtaa yllättäen vaikka huomenna. Sitä päivää odotan surulla. Huoli on kova. Tuntuu ehkä lohdullisemmalta jos lapsi kuolisi luonnollisesti ja kivuttomasti ennen minua, silloin voisin itsekin mennä tietäen että tein kaikkeni ja hänellä oli niin hyvä elämä kuin oli mahdollista.

Niinpä. Mutta ajattelepa, jos tämä kyseinen yksinäinen äiti oli vaikka itse vakavasti sairas, eikä lapsella ollut ketään muuta. Vammaisten laitosolot Puolassa eivät välttämättä ole kovin hyvät, etenkään jos ketään ei ole valvomassa ja puolustamassa.

En tämän lapsen vammaisuuden tasoa tiedä mutta jos on ollut tosi vammainen eikä heillä ollut kuin toisensa niin olihan tuo sinänsä armollinen teko. Lapsi jäisi yksin maailmaan jossa kukaan ei häntä rakasta ja suljettaisiin laitokseen jossa ei välttämättä ole kovinkaan kotoisat oltavat. Ikävöisi vain äitiään kun ei ymmärrä missä hän on.

Täälläkin oli vasta jonkun väsyneen äidin kertomus omasta hyvin väkivaltaisesta vammaisesta lapsesta. Koko perheellä voimat täysin loppu ja muut lapset kärsivät ja traumatisoituvat kun yksi käyttäytyy kuin eläin. Ei ole helppoa huolehtia vammaisesta ihmisestä.

Tappaa oli tarkoitus ja onnistui se noinkin. Siitä olen toki samaa mieltä että tekotapa olisi pitänyt olla joku ihan muu

No mikä?

Ei kyllä tule ihan heti mieleen. Tuossa vain ehtii pelästyä ja ehkä kitua. Voi olla ettei tuo äiti tuohon hätään muuta keksinyt tai ei ollut saatavilla mitään

Vierailija
208/398 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä?

Ei kyllä tule ihan heti mieleen. Tuossa vain ehtii pelästyä ja ehkä kitua. Voi olla ettei tuo äiti tuohon hätään muuta keksinyt tai ei ollut saatavilla mitään

Ei se pelästys kauaa kestä. Pelästyy sitä siinäkin, jos tyrkkää muksun kerrostalon katolta alas katuun.

Vierailija
209/398 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolassa abortti on laitonta eli ei ole varmaan ihan ennenkuulumattomia tapauksia nämä että joku tappaa vammaisen lapsensa ja itsensä.

No kyllä tosta aika laajasti on uutisoitu ja jopa Nato harjoitukset keskeytettiin ettei nyt vissiin ihan joka kuukausi tapahdu kuitenkaan.

Vierailija
210/398 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta tämähän oli palstamammojen mukaan " leijonaemo ja sankariäiti"?

No asiaa oli alunperin uutisoitu niin että lapsi putosi ja äiti hyppäsi perässä. Ihmiset kommentoivat sen mukaan mitä uutisessa lukee. Epäilys siitä että äiti itse heitti lapsen yli laidan tuli myöhemmin.

Vierailija
211/398 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairasta touhua, mikä siinä on, että pitää ruveta murhaamaan kun vois antaa sen lapsen pois. Suomessakin näitä, ei riitä ymmärrys.

En puolustele, mutta ymmärrän äitiä siinä mielessä, että vammaiselle lapselle on paljon kauheampiakin kohtaloita. Ihan meillä Suomessakin laitoksissa.

No jos noin on niin sitten joku armollisempi tapa kun viskata tumman meren syvyyksiin liikuntarajoitteinen lapsi. Kyllä sitä henki lähtee helpommallakin.

Kuula kalloon takaapäin niin ettei toinen tajua mitään. Kerta ja laaki.

Vierailija
212/398 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks se ollutkaan tyttö se 7v.?

Vierailija
213/398 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Abortin vastustajat voisi nyt viimeistään herätä.

Ei voi tuota tekoa kyllä laskea abortiksi.

Vierailija
214/398 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvästi miehen vika.

Aina. Se on aina miehen vika.

Vierailija
215/398 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja aseen saa helposti mistä? Amerikassa varmaan ruokakaupan lehtipisteeltä, mutta täällä Euroopassa.

Vierailija
216/398 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kjh kirjoitti:

Täällä lastensuojelu tuhosi meidän erityislapsiperheen elämän ja rutiinit aivan täydellisesti.

Vierailija
217/398 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halusi tappaa myös itsensä. Aseella ei välttämättä onnistu. Päähän ampuessa luoti voi sujahtaa niin, ettei tapahdu mitään, niin, että älli jää mutta liikuntakyky lähtee, niin, että älli lähtee mutta liikuntakyky lähtee jne. Ei mitenkään varma kuolema, vaikka äkkinäinen niin luulisi. Haulikolla tietysti jos pystyy lasauttamaan päin omaa pläsiään, eli tulee läheltä, niin se on satavarma. Mutta kaikilla ei riitä käsivarsissa pituus tähän omakätiseen toimitukseen.

Vierailija
218/398 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolassa abortti on laitonta eli ei ole varmaan ihan ennenkuulumattomia tapauksia nämä että joku tappaa vammaisen lapsensa ja itsensä.

Ei ole laitonta. Sitä ei vaan helpolla saa. Laki muuttui 2021. Tuokin nainen olisi saanut abortin vammaisuuden perusteella, nykyään abortin saa vain jos raskaus on äidille hengenvaarallista tai lapsi on saanut alkunsa insestistä tai rikoksesta.

Ennen uutta lakia myös sikiön vammaisuus oli peruste ja sitä myös käytettiin käsittääkseni melko löyhästi.

Vierailija
219/398 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kjh kirjoitti:

Täällä lastensuojelu tuhosi meidän erityislapsiperheen elämän ja rutiinit aivan täydellisesti.

Itte te sen teitte, kun lastensuojelu puuttuu hommaan.

Vierailija
220/398 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aseen hankinta on hankalampaa ja kalliimpaa kuin laivalippujen ostaminen. On varmasti myös tiukka paikka ampua oman lapsen pää tohjoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä