Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini saattaa soittaa jopa 15 peräkkäin jos en vastaa - millä saan ymmärtämään ettei tekisi niin?

Vierailija
03.07.2023 |

Ihan mielettömän ärsyttävää. Jos en pysty juuri silloin vastaamaan kun hän soittaa, niin sen sijaan että hän jättäisi viestin tai soittaisi myöhemmin uudelleen, niin hän soittaa uudestaan ja uudestaan taukoamatta putkeen jopa 15 kertaa kunnes vastaan.

Olen monta kertaa sanonut, ettei tekisi tätä vaan että joskus en vain pysty vastaamaan puhelimeen eikä se ole mikään syy huolestua. Mutta hän ei suostu uskomaan.

Millä saan hänet uskomaan, ettei tekisi näin kun mikään sanominen ei toimi?

Kommentit (196)

Vierailija
41/196 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Blokkaat.

Minun äitini teki tuota lapsilleni. Ja lähetteli ihmeellisiä viestejä kymmeniä tyyliin kukkuluuruu.

Ja kortteja joiden perään sitten soitti ja viestitti että tuliko ne perille.

Oli pakko blokata kun ei sanomisesta uskonut.

On se kauheaa, kun äiti haluaa pitää yhteyksiä aikuisiin lapsiinsa. Koskaan eiole vika näissä aikuisissa lapsissa.

T. Soittelijamumma

Vierailija
42/196 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Blokkaat.

Minun äitini teki tuota lapsilleni. Ja lähetteli ihmeellisiä viestejä kymmeniä tyyliin kukkuluuruu.

Toivottavasti äitisikin on blokannut sinut, kun joskus hädässä tarviit apua.

Sinä nyt et taida edes tietää, mistä tässä on kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/196 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen äitisi on? Ei tuo ole normaalia.

Ei se hänestä ole kiinni vaan ilmeisesti minun tilanteestani, eli alkoi kun siirryin etätöihin. Koska olen vielä sinkku ja sitten vielä paljolti etätöissä, niin tarkoittaa, että olen paljon yksin kotona. Mikä huolestuttaa häntä, koska ajattelee että jos minulle jotain tapahtuu niin kukaan ei ole auttamassa eikä huomaa. Joten jos en vastaa niin hän huolestuu, että minulle on käynyt jotain. Siksi soitot minua ehkä niin paljon stressaavatkin, että on tilanteita (kuten etäpalaveri tms.) joissa en pysty vastaamaan ja tekstarin laitto on myös vaikeaa (koska ainakin omassa työyhteisössäni pidetään epäkohteliaana jos palaverissa ryhtyy laittamaan tekstareita, meillä kun vaaditaan että on video päällä) ja ahdistaa tietää, että äitini on huolissaan kun en vastaa. Mutta varmaan tosiaan pitää skarpata sen kanssa, että laitan aina heti tekstiviestin niin hänen ei tarvitse olla huolissaan kun tietää että minulla on kaikki ok.

- ap

Vierailija
44/196 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Blokkaat.

On se kauheaa, kun äiti haluaa pitää yhteyksiä aikuisiin lapsiinsa. Koskaan eiole vika näissä aikuisissa lapsissa.

Ei tuollaisessa AP:n kuvaamassa tilanteessa ole kyse siitä, että haluaa pitää yhteyttä läheisiinsä.

Vierailija
45/196 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko oikeasti noin ilkeitä vanhemmillenne vai trollaatteko vaan?

Onko teillä kaikilla muka oikeasti ollut niin paskat vanhemmat, ettei tekstariakaan voi laittaa?

Itselläni on erittäin läheiset suhteet äitiini enkä missään nimessä blokkaisi häntä. Tiedän, ettei hän tee tuota pahalla enkä missään nimessä haluaisi loukata häntä. Siksi se stressaakin niin paljon.

Kyse on tilanteista, joissa on vaikea juuri sillä hetkellä laittaa tekstaria (esimerkiksi töissä etäpalaveri jossa video päällä, niin työkaverit pitävät epäkohteliaana jos ryhdyn kirjoittelemaan siinä tekstiviestiä). Kai pitää sitten skarpata sen suhteen että käytän sitten vähintään automaattista tekstiviestiä.

- ap

Näin juuri, automaattinen tekstari Soitan sinulle takaisin

Epäilen, että toimii. Jos sitä puhelua ei tule parin minuutin sisään, mummo soittaa, että mikä sinulla on hätänä, kun et soita vaikka lupasit.

Vierailija
46/196 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaoin joskus työhuoneen kaverin kanssa, jonka muistisairas (?) äiti soitti sata kertaa päivässä. Tee nyt siinä sitten töitä.

Vierailija
47/196 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persoonallisuushäiriö, jossa äidin oma tarve menee kaiken muun edelle. Näitä on lapsen vaikea huomata itse, koska äiti on kasvattanut lapsensa olemaan äidin tarpeisiin nähden toissijainen. Oma äitini on samanlainen. Ennen kuin kännyköihin tuli se että soittajan puhelu katkeaa minuutin päästä automaattisesti, äitini saattoi 20min antaa puhelimeni soida "kun en vastaa heti".

Meillä auttoi se, että kaikki lapset selvästi tekivät selväksi, että töihin tai työaikana ei soitella, ellei joku ole akuutisti sairaalassa. Myöskään kuolleita kaukaisia sukulaisia ei tarvitse työpäivän aikana soittaa, koska asialle ei voi mitään ja asian ehtii kuulla illallakin. Ja kukaan ei vastannut äidille enää. Eihän se äidin persoonaa muuta, ja nyt soittaa sitten klo 17 marttyyripuheluita miten ei aiemmin saanut soittaa Tärkeitä Asioitaan. Kuten että kävi kahvilla naapurissa.

Terapia auttoi itselleni, ymmärsin että kyse on hänen persoonansa ongelmasta jolla yrittää saada muita alistettua. Annan äidin touhujen mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Aiemmin äiti esim. kyseli loma-ajankohtani ja alkoi keksiä tekemistä koko kesälomani ajaksi. Jouduin aina sanomaan että minulla on jo tekemiset mietittynä - ja niskaan tuli syyllistäminen miten äiti oli jo sopinut sukulaisvierailut x y ja z. "Voi harmi, olisit kysynyt ennen kuin lupaat mitään puolestani."

Vierailija
48/196 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä kaikilla muka oikeasti ollut niin paskat vanhemmat, ettei tekstariakaan voi laittaa?

Itselläni on erittäin läheiset suhteet äitiini enkä missään nimessä blokkaisi häntä. Tiedän, ettei hän tee tuota pahalla enkä missään nimessä haluaisi loukata häntä. Siksi se stressaakin niin paljon.

Kyse on tilanteista, joissa on vaikea juuri sillä hetkellä laittaa tekstaria (esimerkiksi töissä etäpalaveri jossa video päällä, niin työkaverit pitävät epäkohteliaana jos ryhdyn kirjoittelemaan siinä tekstiviestiä). Kai pitää sitten skarpata sen suhteen että käytän sitten vähintään automaattista tekstiviestiä.

- ap

Epäilen, että toimii. Jos sitä puhelua ei tule parin minuutin sisään, mummo soittaa, että mikä sinulla on hätänä, kun et soita vaikka lupasit.

Voisi kertoa mummille, seuraavan kerran kun jutellaan, että olen arkisin töissä, enkä voi vastata puheluihin, joten jos sinulla on silloin jotain kiireistä, niin pitää laittaa tekstiviesti.

Vierailija
49/196 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaoin joskus työhuoneen kaverin kanssa, jonka muistisairas (?) äiti soitti sata kertaa päivässä. Tee nyt siinä sitten töitä.

Ja miten otit tämän puheeksi työkaverisi kanssa?

Vierailija
50/196 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Sinuna kyseenalaistaisin edes vähän äitisi motiiveja. Miksi äitisi haluaa saada sinut stressaantuneeksi ja ahdistuneeksi? Ei tuo miltään hyväsydämisyydeltäkään kuulosta. Tuskin hän on läpeensä paha ihminen, mutta vaikuttaa siltä että hän haluaa kontrolloida sinua.

Vastasinkin jo tähän, mutta tämä alkoi kun jäin etätöihin. Ja koska olen sinkku, niin silloin kun olen etätöissä niin olen yksin kotona. Joten häntä huolestuttaa, että jos minulle tapahtuu jotain kun olen yksin kotona niin kukaan ei ole auttamassa tai huomaa sitä.

- ap

Vierailija
51/196 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sinun velvollisuutesi manageroida äitisi pelkoja ja ahdistustiloja, ne eivät helpotu vaikka olisit tavoitettavissa 24/7.

Sano äidillesi että työpäivän aikana et ole tavoitettavissa, vaan teet töitä. Jos hän ei usko sanomista niin laitat työpäivien ajaksi eston, ja soitat iltapäivällä kuulumiset. Mielestäni normaali yhteydenpito on noin 2-3 viikossa maksimi, siinä pysyy kyllä toisen elämästä riittävästi kärryillä.

Vierailija
52/196 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Blokkaat.

Toivottavasti äitisikin on blokannut sinut, kun joskus hädässä tarviit apua.

Teini lukee seuraavan aamun kokeeseen ia sieltä äidiltäni tulee 40 erilaista kukkuluuruu-viestiä, vaikka on sanottu jo viisi kertaa, että anna teinin keskittyä.

Tai sitten ensib häiriköi kymmeniä puheluja, että tule käymään, teini käy ja ennen kuin edes bussiin pääsee, alkaa soittelu että milloin tulee uudestaan, vaikka teini lähtiessään sanoo jo, ettei osaa sanoa.

Sitten loputon määrä viestejä, 5 postikorttia ja lisää häirintää.

Äidille sa ottu lukuisia kertoja, että hänen pitäisi hdä enemmän ihmisiä ja keksiä itselleen harrastuksia.

Kun mikään ei auta, blokattiin kun ensin oli sanottu asiasta toistuvasti ilman tulosta.

Vierailija
53/196 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se hänestä ole kiinni vaan ilmeisesti minun tilanteestani, eli alkoi kun siirryin etätöihin. Koska olen vielä sinkku ja sitten vielä paljolti etätöissä, niin tarkoittaa, että olen paljon yksin kotona. Mikä huolestuttaa häntä, koska ajattelee että jos minulle jotain tapahtuu niin kukaan ei ole auttamassa eikä huomaa. Joten jos en vastaa niin hän huolestuu, että minulle on käynyt jotain. Siksi soitot minua ehkä niin paljon stressaavatkin, että on tilanteita (kuten etäpalaveri tms.) joissa en pysty vastaamaan ja tekstarin laitto on myös vaikeaa (koska ainakin omassa työyhteisössäni pidetään epäkohteliaana jos palaverissa ryhtyy laittamaan tekstareita, meillä kun vaaditaan että on video päällä) ja ahdistaa tietää, että äitini on huolissaan kun en vastaa. Mutta varmaan tosiaan pitää skarpata sen kanssa, että laitan aina heti tekstiviestin niin hänen ei tarvitse olla huolissaan kun tietää että minulla on kaikki ok.

- ap

Tai sitten äitisi pitäisi vähän jo päästää sinusta irti ja opetella elämään huolensa kanssa. Et ole vastuussa hänen tunteistaan.

Vierailija
54/196 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Voisi kertoa mummille, seuraavan kerran kun jutellaan, että olen arkisin töissä, enkä voi vastata puheluihin, joten jos sinulla on silloin jotain kiireistä, niin pitää laittaa tekstiviesti.

Tuollaiselle ihmiselle ihan kaikki kiireistä asiaa.

Vierailija
55/196 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti soittelee jatkuvasti kun olen työssä. Puhelin on äänettömllä, koska olen yleensä eri palavereissa.

Soittelu on häiritsevää ja alkanut vaikuttaa työhöni. Jätän nykyään puhelimen kotiin, etä päivinä vien sen parvekkeelle.

Ärsyttää vayavadti kun työpäivän aikana tullut 10-30 puhelua, eikä edes mitään asiaa.

En enää edes jaksa aina soittaa työpäivän jälkeen.

Täytyy varmaan estää äiti, tai vaihtaa kokonaan numeroa.

Ei ole muistisairautta. Äitini on työtön, ei kuulemma "muista" että minä teen työtä.

Tähän auttaisi rutiini.

Mitä jos vaan sovitte kellonajan? Vaikka joka ikinen päivä tasan kello 20. Käytä se 5 minuuttia äitiisi, joka ikinen päivä.. Näin hän on tyytyväinen ja sinä saat rauhaa. Silloin saat sen rauhan. kaikille niille muille 23 tunnille ja 55 minuutille. Homma alkaa pian tunutumawn kuin hampaiden pesu. Se menee ihan rutiinilla ja käytännössä kun kumpikin vanhenee siitä on myös hyötyä.

Vierailija
56/196 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Sinuna kyseenalaistaisin edes vähän äitisi motiiveja. Miksi äitisi haluaa saada sinut stressaantuneeksi ja ahdistuneeksi? Ei tuo miltään hyväsydämisyydeltäkään kuulosta. Tuskin hän on läpeensä paha ihminen, mutta vaikuttaa siltä että hän haluaa kontrolloida sinua.

Vastasinkin jo tähän, mutta tämä alkoi kun jäin etätöihin. Ja koska olen sinkku, niin silloin kun olen etätöissä niin olen yksin kotona. Joten häntä huolestuttaa, että jos minulle tapahtuu jotain kun olen yksin kotona niin kukaan ei ole auttamassa tai huomaa sitä.

- ap

Laitat tosiaan sen automaattisen tekstarin, että olen töissä ja soitellaan illalla. Tms mikä sulle sopii. Ei muutvoi keksiä sulle sopivaa muotoilua.

Vierailija
57/196 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lähetän viestin perään, vaikka soitan huomenna.

Vierailija
58/196 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

- ap

Sano äidillesi, että sinulla on niin paljon etäpalavereja, että työkaverit huomaa heti, jos kyykähdät palaverin aikana tai et ole palaverissa paikalla.

Vierailija
59/196 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Tuollaiselle ihmiselle ihan kaikki kiireistä asiaa.

No sitten laittaa tekstareita niistä asioista. Mitä väliä

Vierailija
60/196 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Ap, lue yltä pari viestiä. Tuo ei ole aitoa huolta äidiltäsi, vaan äitisi haluaa kontrolloida sinua ja pitää sinut omassa "vaikutuspiirissään", kun olet "päässyt" pois lapsuudenkotoa. Normaalissa kahden ihmisen vuorovaikutussuhteessa toisen ei tarvitse koko ajan tasoitella sen toisen ihmisen "huolia". Äitisi alistava persoona on keksinyt miten pitää sinut kuuliaisena lapsena edelleen, ja tekee tuota lopun ikääsi, jos sinä et sitä keskeytä. Äitisi käyttää sinua omien tarpeidensa välittömään tyydyttämiseen.

Toistan: kahden ihmisen ihmissuhteessa toisen tehtävä ei ole koko ajan tyynnytellä toisen huolia ja pelkoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan