Äitini saattaa soittaa jopa 15 peräkkäin jos en vastaa - millä saan ymmärtämään ettei tekisi niin?
Ihan mielettömän ärsyttävää. Jos en pysty juuri silloin vastaamaan kun hän soittaa, niin sen sijaan että hän jättäisi viestin tai soittaisi myöhemmin uudelleen, niin hän soittaa uudestaan ja uudestaan taukoamatta putkeen jopa 15 kertaa kunnes vastaan.
Olen monta kertaa sanonut, ettei tekisi tätä vaan että joskus en vain pysty vastaamaan puhelimeen eikä se ole mikään syy huolestua. Mutta hän ei suostu uskomaan.
Millä saan hänet uskomaan, ettei tekisi näin kun mikään sanominen ei toimi?
Kommentit (196)
Minkä ikäinen äitisi on? Ei tuo ole normaalia.
Äiti soittelee jatkuvasti kun olen työssä. Puhelin on äänettömllä, koska olen yleensä eri palavereissa.
Soittelu on häiritsevää ja alkanut vaikuttaa työhöni. Jätän nykyään puhelimen kotiin, etä päivinä vien sen parvekkeelle.
Ärsyttää vayavadti kun työpäivän aikana tullut 10-30 puhelua, eikä edes mitään asiaa.
En enää edes jaksa aina soittaa työpäivän jälkeen.
Täytyy varmaan estää äiti, tai vaihtaa kokonaan numeroa.
Ei ole muistisairautta. Äitini on työtön, ei kuulemma "muista" että minä teen työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita tekstari tai whatsappviesti. Se soittaa koska haluaa tietää, että sulla on kaikki ok.
Entä, jos ei ole edes puhelimen ääressä eikä pysty viestiä laittamaan? Puhelin vaikkapa jossain työpaikan / harrastuspaikan pukukaapissa äänettömällä tms. Tai puhelin kyllä vieressä, mutta pitää juuri asiakaspresentaatiota palaverissa.
No mitä haittaa tuosta sitten on? Vastaa sitten, kun on aikaa vastata. Antaa äidin soittaa sillä välin vaikka sata kertaa, jos asiasta on hälle sanottu.
Ei kai siitä haittaa olekaan äänettömällä siellä jossain, mutta rasittaa kai se katsoa, että taas tullut kolmekymmentä puhelua äidiltä puolen tunnin sisään. Tarkoitushan oli saada ap:n äiti lopettamaan, ei se, että antaa hänen soitella äänettömään puhelimeen aina ja vain uudestaan.
Mulla ei onneksi ole tällaisia puhelinhäiriköitä.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko oikeasti noin ilkeitä vanhemmillenne vai trollaatteko vaan?
Onko teillä kaikilla muka oikeasti ollut niin paskat vanhemmat, ettei tekstariakaan voi laittaa?
Minun vanhemmat eivät osaa lukea tekstiviestejä saati itse kirjoittaa niitä, joten ihan turhaan niitä naputtelisin.
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä kaikilla muka oikeasti ollut niin paskat vanhemmat, ettei tekstariakaan voi laittaa?
Vanhempani eivät käyttäydy noin sekopäisesti. He ymmärtävät, että en ole aikuisena ihmisenä tilivelvollinen heille, koska en ole enää heidän huollettavansa. Meillä on normaalit välit. Ei valta-asetelmia. Ja kyllä, voin sanoa tarvittaessa asioita ihan suoraan.
Joku soittelijamummo tuli alapeukuttamaan vastauksia 😅
Tarketuva, hätäilijä, tylsää ja yksinäistä. Haluaa kontrolloida ja verhoilee sen kontrollinhalun huolehtimiseksi. kun minä vaan halusin tietää että kaikki on hyvin
Siihen perään uhriutuminen: anteeksi kun minä vaan huolehdin että olet terveenä ja sinulla on kaikki hyvin. Se on se Äidin Tehtävä,
Ja meidän äidin jatko: no minäpä nyt sitten yritän muistaa tämän, ettei saa lapsestaan huolehtia. Kyllä minä yritän - ääni väristen ja huokaillen.
Äidilläsi saattaa olla persoonallisuushäiriö, jota estää häntä huomaamasta rajojasi.
Minun äidilläni oli samanlaista touhua. Jos en vastannut, soitti jatkuvasti uudestaan. Ja sen jälkeen alkoi soittaa aikuisille lapsilleni ja kysyi, onko minulle sattunut jotain, kun en vastaa. Tehtiin säännöt, että kun olen töissä, soittaa voi vain jos on oikeasti joku hätä. Ei sillä perusteella, että naapurin Pirkko kertoi toisesta naapurista näin ja voi kauheeta sentään, kun tuolla lailla sanoi. Paasatkoon mummot keskenään kylän juoruista. Minua ei kiinnosta juoruilu.
Et millään. Äitisi on tullut vanhaksi, hyväksy se.
Vierailija kirjoitti:
Blokkaat.
Minun äitini teki tuota lapsilleni. Ja lähetteli ihmeellisiä viestejä kymmeniä tyyliin kukkuluuruu.
Ja kortteja joiden perään sitten soitti ja viestitti että tuliko ne perille.
Oli pakko blokata kun ei sanomisesta uskonut.
Toivottavasti äitisikin on blokannut sinut, kun joskus hädässä tarviit apua.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on erittäin läheiset suhteet äitiini enkä missään nimessä blokkaisi häntä. Tiedän, ettei hän tee tuota pahalla enkä missään nimessä haluaisi loukata häntä. Siksi se stressaakin niin paljon.
Kyse on tilanteista, joissa on vaikea juuri sillä hetkellä laittaa tekstaria (esimerkiksi töissä etäpalaveri jossa video päällä, niin työkaverit pitävät epäkohteliaana jos ryhdyn kirjoittelemaan siinä tekstiviestiä). Kai pitää sitten skarpata sen suhteen että käytän sitten vähintään automaattista tekstiviestiä.
- ap
Kysyisin kuka on kuollut, kun on noin hengenhätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä kaikilla muka oikeasti ollut niin paskat vanhemmat, ettei tekstariakaan voi laittaa?Itselläni on erittäin läheiset suhteet äitiini enkä missään nimessä blokkaisi häntä. Tiedän, ettei hän tee tuota pahalla enkä missään nimessä haluaisi loukata häntä. Siksi se stressaakin niin paljon.
Kyse on tilanteista, joissa on vaikea juuri sillä hetkellä laittaa tekstaria (esimerkiksi töissä etäpalaveri jossa video päällä, niin työkaverit pitävät epäkohteliaana jos ryhdyn kirjoittelemaan siinä tekstiviestiä). Kai pitää sitten skarpata sen suhteen että käytän sitten vähintään automaattista tekstiviestiä.
- ap
Sinuna kyseenalaistaisin edes vähän äitisi motiiveja. Miksi äitisi haluaa saada sinut stressaantuneeksi ja ahdistuneeksi? Ei tuo miltään hyväsydämisyydeltäkään kuulosta. Tuskin hän on läpeensä paha ihminen, mutta vaikuttaa siltä että hän haluaa kontrolloida sinua.
Pidä puhelin äänettömällä, niin ihmiset saavat itsekseen soitella vaikka naamat sinisinä.
Olisipa ahdistavaa joutua olemaan niin kiinni puhelimessa että pitäisi olla 24/7 valmiudessa laittamaan tekstiviestejä.
Vierailija kirjoitti:
Blokkaat.
Minun äitini teki tuota lapsilleni. Ja lähetteli ihmeellisiä viestejä kymmeniä tyyliin kukkuluuruu.
Ja kortteja joiden perään sitten soitti ja viestitti että tuliko ne perille.
Oli pakko blokata kun ei sanomisesta uskonut.
On se kauheaa, kun äiti haluaa pitää yhteyksiä aikuisiin lapsiinsa. Koskaan eiole vika näissä aikuisissa lapsissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä kaikilla muka oikeasti ollut niin paskat vanhemmat, ettei tekstariakaan voi laittaa?Itselläni on erittäin läheiset suhteet äitiini enkä missään nimessä blokkaisi häntä. Tiedän, ettei hän tee tuota pahalla enkä missään nimessä haluaisi loukata häntä. Siksi se stressaakin niin paljon.
- ap
Loukkaukset vaan kehiin niin oppii olemaan sekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
Näin juuri, automaattinen tekstari Soitan sinulle takaisin
Mitä jos ihminen tarvitsee puhelintaan, mutta sitä on vähän vaikea käyttää kun joku häiriköi soittamalla peräjälkeen sata kertaa?