Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ala sopii heikkolahjaiselle?

Vierailija
02.07.2023 |

Heikkolahjaisuus rajaa useimmat alat pois, en voi työskennellä esimerkiksi hoitoalalla jossa tarvittaisiin lääkeluvat enkä missään sellaisessa työssä, missä pitäisi pystyä käsittelemään esimerkiksi numeroita.
Millaiseen suorittavan tason työhön minä heikkolahjaisena ja puhevammaisena soveltuisin?
Puhelinmyyntityöhön minua ei näiden vaikeiden puhevikojen vuoksi oteta, kukaan ei saa puheestani selvää.
Yksi ammatti minulla on opiskeltuna ja tutkinto todella heikosti työllistävä ja useimmat alan työpaikat vaatisivat omaa autoa ja ajokorttia eikä minulla ole niitä enkä voi ajokorttiakaan suorittaa koska olisin liian suuri riski liikenteessä.
Vinkkejä saa antaa.

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mihinkään

Minä en ole kelvannut kuin kotiäidiksi.

Vierailija
2/67 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojaksi varmaan kelpaa jokainen ja ilman heitä yhteiskunta olisi kaaoksessa kolmessa päivässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansanedustaja

Vierailija
4/67 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Politiikan ala

Vierailija
5/67 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhoitaja päiväkotiin

Vierailija
6/67 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaaja tai hyllyttäjä.

Vierailija
7/67 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persuna olo.

Vierailija
8/67 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole päässyt päiväkoteihin tai siivoustöihin vaikka molempiin olen hakenut, varhaiskasvatustyöhön olisin jopa koulutukseni puolesta pätevä ainakin eskaripuolelle.

Meidän kunnassa jopa siivoojilta edellytetään usein ajokorttia.

Ap

Vierailija
9/67 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainittakoon vielä että minusta ei olisi edes kotiäidiksi koska en voi saada lapsia, sekin vaihtoehto on poissuljettu.

Ap

Vierailija
10/67 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siinä ap muu auta kun tyytyä osaansa ja olla vain kotona.

Vierailija
11/67 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tää on taas näitä jossa mikään ehdotettu ei sitten kuitenkaan käy tai kelpaa syystä X...

Vierailija
12/67 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin oikeasti mitä voin tehdä koska minulla on niin paljon älyllisiä rajoitteita, haluaisin kyllä tehdä töitä, ei ole kyse työhaluttomuudesta.

Työttömyys on kurjin asia mitä minulle on tapahtunut.

Henkilökohtaisen avustajan töitä olen tehnyt ja niistä olen pitänyt mutta asiakkaista on pulaa, parhaimmillaankin ollut max. 5h/viikko työtä vaikka ollut useampi avustettava samaan aikaan.

Olen kyllä erään avustajapalvelun listalla tarvittaessa käytettävissä mutta sieltäkään ei aikoihin ole mitään kuulunut.

Työttömyys on todella tylsää ja masentavaa, en tunne oloani ollenkaan merkitykselliseksi ja kaipaan rutiininomaista arkea ja työtä.

Ap

Vierailija
13/67 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blokkari.

Vierailija
14/67 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja. En tunne yhtäkään fiksua.

Vierailija
15/67 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin oikeasti mitä voin tehdä koska minulla on niin paljon älyllisiä rajoitteita, haluaisin kyllä tehdä töitä, ei ole kyse työhaluttomuudesta.

Työttömyys on kurjin asia mitä minulle on tapahtunut.

Henkilökohtaisen avustajan töitä olen tehnyt ja niistä olen pitänyt mutta asiakkaista on pulaa, parhaimmillaankin ollut max. 5h/viikko työtä vaikka ollut useampi avustettava samaan aikaan.

Olen kyllä erään avustajapalvelun listalla tarvittaessa käytettävissä mutta sieltäkään ei aikoihin ole mitään kuulunut.

Työttömyys on todella tylsää ja masentavaa, en tunne oloani ollenkaan merkitykselliseksi ja kaipaan rutiininomaista arkea ja työtä.

Ap

Tuo on ihan normaalia meille. Pitää vaan sopeutua kotonaoloon ja tylsyyteen.

Vierailija
16/67 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt kaupoissa avustavaa työtä tekeviä, esim hyllytystä, pullohuoneen tyhjennystä ym. Myös pikaruokapaikoissa tai ravintoloissa pöytien siistimistä, tiskausta ja muuta sellaista rutiinityötä.

Vierailija
17/67 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitaja. En tunne yhtäkään fiksua.

Ei sinne heikkolahjaisia oteta.

Vierailija
18/67 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pappi.

Vierailija
19/67 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikan poimintaan?

Vierailija
20/67 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtaassa jotain suorittavaa työtä, avustavat keittiötyöt kuten tiskaus, keittiöapulainen, postinjakaja, puutarhatyöntekijä, varastotyöntekijä. Entä välinehuoltaja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi